Canislupus
door Canislupus Dec 7, 2022 om 13:20
Huishouden & energie

Droger ballen

Ben op zoek naar ervaringen met droger ballen, gemaakt van wol

11835 10 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Dec 7, 2022 om 13:22
843 Antwoorden / 3 Vragen

Beste wolf,

drogerballen

D
oorscrollen naar de reviews

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 7, 2022 om 13:32
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk heeft u hier iets aan: https://www.kieskeurig.nl/wasdroger verder zie ik  nog deze https://www.wasdrogers.nl/tips-trucs/drogerballen-werken-ze/, wel is waar 10 jaar oud maar met kritische opmerkingen. Mijn vraag: waarom zou u ze gebruiken in een apparaat dat al bestemd is om te drogen? o

sira
door sira Dec 7, 2022 om 13:53
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Met drogerballen en/of een droog badlaken er bij is de was sneller droog dan zonder.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 7, 2022 om 14:02
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA??? Een droger reageert toch op basis van een ingebouwde sensor en kan het toch bijna niet anders zijn dat het ook te maken heeft met hoe vol is de droger en hoe nat nog na centrifugeren. Met droge dingen erin m.i. dan uiteraard ook alles eerder droog Er behoeft immers dan minder gedroogd te worden.

sira
door sira Dec 7, 2022 om 16:52
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Mannen....., ze moeten nog zóveel leren.

Hier een paar linkjes wat de reden is wáárom het werkt:
https://www.wasgeluk.nl/en/blogs/nieuws/waarom-zou-je-drogerballen-gebruiken
https://www.eigenwijsblij.nl/gadgets-shoppen/dryer-balls-wasdrogerballen-werken-ze-of-toch-niet
https://plafonddroogrek.nl/hoe-gebruik-je-droogballen/
https://www.repairprofessionals.nl/wat-doen-de-ballen-in-de-wasdroger/

Ik gebruik ze al jaren en doordat ik de ballen èn het strijkprogramma gebruik hoef ik ook nooit te stijken.

Ar
door AriEllis Dec 8, 2022 om 09:50
57 Antwoorden / Vragen

@Sira Heb je je eigen links wel gelezen? Drie van de vier vertellen juist dat die ballen níet werken en de laatste komt ook niet echt met bewijzen ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 8, 2022 om 09:55
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA?? Inderdaad ttroch helaas een kwestie van de links lezen die u zelf geeft. En omdatr u primair reageerde op mijn opomerking dan toch maar herhaald: ik schreef dit: (citaat) 'Mogelijk heeft u hier iets aan: https://www.kieskeurig.nl/wasdroger verder zie ik  nog deze https://www.wasdrogers.nl/tips-trucs/drogerballen-werken-ze/, wel is waar 10 jaar oud maar met kritische opmerkingen'.  Ik heb het laatste deel nu maar gearceerd.

Blijft absoluut een feit dat u wel mag vinden dat het goed werkt en dat er toch goed bewijs is dat meningen verschillen.
(Zoals u blijkt uit de info waar u nu zelf naar verwijst.

gerbera
door gerbera Dec 8, 2022 om 13:57
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad toch een kwestie van lezen, in de links wordt gebruik gemaakt van PVC bollen terwijl @SIRA het over wollen bollen heeft die wel degelijk werken.

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2022 om 13:47
16816 Antwoorden / 108 Vragen

De één zweert erbij de ander (ik) vind het absoluut geen toegevoegde waarde. Het is niet eerder droog, het bespaart ook geen energie. Wat ik (tegenwoordig) wel doe: zet de droger 1 tandje lager dan kastdroog en dan komt het alsnog net zo droog uit. Dus voor mij geen tennisballen, plastic bollen en wolballen meer. En, als u dat ook heeft, alleen op Zaterdag en Zondag wassen en drogen. Laag tarief: scheelt niet veel, maar toch klein slokje op borrel.

sira
door sira Dec 7, 2022 om 13:54
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Mits je een dubbele of slimme meter hebt, anders betaal je voor dag en nacht een eenheidsprijs.

gerbera
door gerbera Dec 7, 2022 om 14:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon weer lekker ouderwets in het trapgat hangen, scheelt weer dure energie☺☺

tenormin
door tenormin Dec 7, 2022 om 14:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

#gerbera, ik heb geen trapgat in de flat. Zou wel van die dingen over de deuren kunnen plaatsen maar dan wordt het klam binnen, zeker nu met lager stoken. Buiten drogen geen optie: wordt ondergescheten door de vogels.

@sira, ik schreef: als u die mogelijkheid heeft.

hereistom
door hereistom Dec 7, 2022 om 17:28
730 Antwoorden / 1 Vragen

Uit verschillende metingen met een Energy Socket tussen de droger blijken de ballen inderdaad niet zuiniger te zijn.
Gewoon lekker weer aan een droogrek hangen bespaart heel veel stroom.

sira
door sira Dec 7, 2022 om 20:59
2289 Antwoorden / 24 Vragen

@Gerbera
Gewoon weer lekker ouderwets in het trapgat hangen, scheelt weer dure energie

Het is inderdaad de beste methode en de was is het snelst droog, maar mijn huis is uit 1850 met een heel laag trapgat. Dan hangt de was op de trap en op de grond.

rj
door rjw Dec 10, 2022 om 13:08
3238 Antwoorden / 5 Vragen

@gerbera: maar door het extra vocht moet je weer extra verwarmen.

sira
door sira - Dec 7, 2022 om 13:49
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Werken uitstekend. Ik gebruik ze al jaren. Ik heb er 10 kleine en 2 grote (wollige) ballen in. Ik heb ze wel in een groot wasnet gedaan, omdat ik ze steeds kwijt was. Vaak doe ik er ook nog een schoon droog badlaken bij. Het scheelt echt in de tijd.

Als je die wasballen wilt hebben, kijk dan op AliExpress, daar heb je er meerdere voor een schijntje.

P.S. je moet wel de wollige zachte ballen hebben.

gerbera
door gerbera Dec 7, 2022 om 14:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

omdat ik ze steeds kwijt was.

Belletje er in duwen, heb ik voor mijn katten ook gedaan die spelen er graag mee☺☺

OT, reactie van HK op uw eerder bericht☺☺☺☺☺

sira
door sira Dec 7, 2022 om 17:07
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Denk dat een belletje niet lukt, ik heb die ballen van wol. Bij een tennisbal zou het wel lukken. Die rotdingen eiindigden altijd in de hoeslakens. Het is wel een groot wasnet dat ik gebruik, anders zou het niet werken.

Dank voor de tip (reactie Heremietkreeft). Ik krijg veel meldingen niet en zijn reactie staat ook niet in het envelopje. Ik heb inmiddels terug naar hem gereageerd.
Mannen......, daarom heb ik een vaatwasser ;-))

Ar
door AriEllis Dec 8, 2022 om 09:50
57 Antwoorden / Vragen

@Sira Heb je je eigen links wel gelezen? Drie van de vier vertellen juist dat die ballen níet werken en de laatste komt ook niet echt met bewijzen ;-)

sira
door sira Dec 8, 2022 om 11:58
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Laten we het er dan op houden dat ik er wel goede ervaringen mee heb, helemaal met de combinatie drogerballen + badlaken en daar gaat het per slot van rekening om.

hereistom
door hereistom - Dec 7, 2022 om 17:24
730 Antwoorden / 1 Vragen

Uit alle ervaringen blijken de ballen niet echt te werken.
De beste besparing is de droger niet gebruiken, één droogbeurt gebruikt minstens 3x zoveel stroom als een wasbeurt.

gerbera
door gerbera Dec 7, 2022 om 21:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Kolder, is geheel afhankelijk van het wasprogramma en energieklasse van de aparaten.

hereistom
door hereistom Dec 7, 2022 om 21:55
730 Antwoorden / 1 Vragen

Prima hoor als jij het denkt beter te weten, gelukkig hoef ik jou energie rekening niet te betalen.

panter22
door panter22 Dec 8, 2022 om 05:58
6599 Antwoorden / Vragen

Inderdaad, als je in een hoog geïsoleerde woning woont, met een grote zolder, is je was zomaar droog en heb je geen droger nodig.

Maar niet iedereen heeft die luxe.

Gr
door Grunn1 Dec 8, 2022 om 10:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb een warmtepomp droger die verbruikt minder dan 1,5 kwh per droogbeurt wat voor mij neerkomt op 30 cent per keer.
Heel wat beter dan al die was te laten drogen op een rekje in de gang of op de slaapkamer waar het vocht moeilijk weg kan. Een warmtepomp droger gebruikt echt niet 3 keer zoveel als een wasmachine.

hereistom
door hereistom Dec 8, 2022 om 10:42
730 Antwoorden / 1 Vragen

Ja maar niet iedereen heeft een warmtepomp droger en 1,5kWh is altijd nog twee keer zoveel als een wasbeurt die hier 750W verbruikt.
En 1,5kWh kost bij de meeste mensen tegenwoordig gemiddeld €1,50 per keer.

Gr
door Grunn1 Dec 8, 2022 om 11:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je goed kan lezen schrijf ik wat het mij kost. Ik kan niet voor anderen oordelen net zoals jij dat ook niet kan maar wel doet.
En 1,5 kwh kost met het prijsplafond ook maar 60 cent. Er zijn er maar weinig die 1 euro per kwh betalen hoor het is geen gas.

hereistom
door hereistom Dec 8, 2022 om 12:01
730 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat u nog een voordelig contract heeft betekent niet dat de meeste mensen dat hebben, het huidige tarief voor stroom is gemiddeld €1,00 en voor gas €3,00
Het prijsplafond gaat pas vanaf 1 januari in, dus tot die tijd kost een droogbeurt voor de meeste mensen wel zoveel.

Thecla58
door Thecla58 Dec 8, 2022 om 13:08
843 Antwoorden / 3 Vragen

@hereistom

het is een keuze van de mensen zelf geweest om een variable contract te nemen. Niemand heeft met een pistool achter ze gestaan en hen gedwongen om te tekenen. Het is dus hun eigen 'schuld' dat ...

Voor de volledigheid ik heb nog een vast contract tot en met 10 mei 2025. In 2020 heb ik een vast contract afgesloten voor 5 jaren, omdat de gasprijzen toe al aan het stijgen waren.  Iets met vooruitzien en regeren??

panter22
door panter22 Dec 8, 2022 om 13:09
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook een warmtepompdroger. Wat hij aan stroom kost, geen idee. De was moet droog. Daarvoor heb je zo'n ding.
Een warmtepompdroger is tegenwoordig normaal.

Ko
door Koosje8 Dec 9, 2022 om 13:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

@thecla58 Eigen schuld? Ons contract liep in april dit jaar af. Wij hadden geen keus, dus niks eigen schuld! En zo zijn er meerdere...

gerbera
door gerbera Dec 9, 2022 om 14:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo, het gaat over wollen droogballen en niet wie wat en hoe men een energiecontract en wel of geen droger heeft.

hereistom
door hereistom Dec 9, 2022 om 18:40
730 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, het gaat er over om energie te besparen, dus wel over energie contracten en dat het beter is geen droger te gebruiken om dat die nu eenmaal veel energie vreten, maar goed dat wil je schijnbaar niet horen.

gerbera
door gerbera Dec 9, 2022 om 21:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@hereistom, Dat een droger, heb er zelf ook een, energie verbruikt is algemeen bekend en in sommige gevallen is het gewoon noodzakelijk er een te bezitten. Maar de vraag gaat over zgn droogballen welke door u verbasterd is naar energie verbruik en contracten. En ter geruststelling voor u, heb een voordelig meerjarencontract dag/nacht tarief dus gewoon mazzel.

hereistom
door hereistom Dec 9, 2022 om 22:47
730 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry hoor een droger is niet noodzakelijk, maar gewoon gemakszucht die veel stroom kost en een droger bal helpt daar helaas niks bij.

panter22
door panter22 Dec 10, 2022 om 09:06
6599 Antwoorden / Vragen

Een wasmachine is ook niet nodig. Je kunt nog best op de hand wassen en voor de grote stukken naar de wasserette.
Zo kun je wel doorgaan. je moet gewoon met je tijd meegaan.

Gr
door Grunn1 Dec 10, 2022 om 10:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@heirestom, dat jij een droger niet noodzakelijk vind is jouw mening maar ga dat niet voor een ander bepalen. Neem aan dat jij je was ook gewoon met de hand doet want een wasmachine is ook niet noodzakelijk net zoals de electronica waarmee je hier berichten plaatst.
Ik ben blij met een droger en kan niet zonder en ja die paar euro die het kost (alles kost geld) voor het gemak wat je ervan hebt wil ik en vele anderen niet missen. Wat ik wel wil missen is een vochtig en schimmelig huis door de was overal op te moeten hangen.

Engelse drop
door Engelse drop - Dec 9, 2022 om 14:56
63 Antwoorden / 5 Vragen

Je droger tussen door een keertje leeg trekken een hoop kleine dingen zijn dan al droog. Geef je de grote handdoeken meer de ruimte om te drogen.

Be
door Bemoei_Al - Dec 10, 2022 om 12:17
18 Antwoorden / 2 Vragen

Ik doe er altijd een paar droge oude badlakens erbij. Die badlakens nemen vocht uit de natte was op waardoor het vocht in de was over een groter oppervlakte is verdeeld.

Ma
door Maresali - Dec 10, 2022 om 12:59
1 Antwoorden / Vragen

Working their softening magic by bouncing off clothes, wool dryer balls work best with small and medium loads, so they have room to roam around. Not only do they retain heat, but they also help clothes stay separated in the dryer so air can flow more freely, reducing drying time by 25 percent, per load. Panorama Charter Spectrum