tenormin
door tenormin Sep 9, 2022 om 01:27
Huishouden & energie

Duurder worden boodschappen

De laatste tijd hoort men natuurlijk over duurder worden van boodschappen: adviezen wat te doen. Veel meer winkels bezoeken, aanbiedingen in de gaten houden enz. Hoe doet iemand dit die niet mobiel is, geen Picnic kan krijgen (geen mobiel en app)? Ik kan natuurlijk niet de buurvrouw misbruiken, dus iemand anders een lucratief idee om.... en hoe....? Als ik familie of zo in de buurt zou hebben stelde ik de vraag niet.

5195 27 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 9, 2022 om 02:43
11520 Antwoorden / 51 Vragen

In ELKE SITUATIE zal/zullen er 1 of meer groepen mensen buiten de boot vallen. Mogelijk heeft u een vriendelijke buurtwinkel/super die u uw boodschappen wil/kan bezorgen. Probeer in mogelijkheden te denken, niet in onmogelijkheden. Iedereen zal in deze tijden creatief moeten worden, ik ook.

tenormin
door tenormin Sep 10, 2022 om 00:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja @mahadma, vandaar dus de vraag. De buurtsuper is prima, alleen: personeel is er niet om te bezorgen. 6 Dagen wachten is nu het normaal. Ik denk dus niet in onmogelijkheden, vraag alleen aan "julie" : heeft iemand een lucratieve oplossing.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 9, 2022 om 03:03
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin,

U zit in een hele moeilijke situatie.

U kunt misschien maaltijden aan huis laten bezorgen?

Klik op de volgende link:

https://uitgekookt.nl/maaltijdservice

me
door mein33 Sep 9, 2022 om 11:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor deze maaltijden betaal je gemiddeld € 7.50, dat zou neerkomen op  € 225.00 per maand en of dat nu de beoogde  besparing oplevert valt zeer te betwijfelen.
En met deze uitgave heeft @tenormin nog steeds de aanbiedingen uit de supermarkten niet in huis en dat is, als ij het goed begrijp, wel de bedoeling van de vraag.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 9, 2022 om 12:00
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mein33,

Voor iemand als Tenormin kan dit een oplossing zijn en zelfs goedkoper dan alle ingedrienten los te kopen.

Vaak is koken voor 1 persoon niet rendabel.

gr
door gravin2 Sep 9, 2022 om 12:06
24 Antwoorden / Vragen

hmm, ik laat vier maaltijden per week thuisbrengen,

zelf koken lukt slecht,

maar ik denk dat als je wel nog koken kunt, je de helft aan kosten kwijt bent,

De resterende dagen eet ik makkelijk, goedkope maaltijden van supermarkt.

Of soms iets warms op brood.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 9, 2022 om 12:17
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gravin2,

Ik ken Tenormin al wat jaren op dit forum.

Het probleem is,dat zij niet wilt verhuizen naar een seniorenflat waarbij er ruimte is voor een scootmobiel,waar zij recht op heeft.

Maar ja,verhuizen kost ook geld en ik kan niet in haar portemonnee  kijken.

panter22
door panter22 Sep 9, 2022 om 15:47
6599 Antwoorden / Vragen

@gravin2, ik heb bewondering voor jou dat je je zo kunt redden.

tenormin
door tenormin Sep 9, 2022 om 20:05
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gravin2, ik wil geen kant & klare maaltijden meer. Veel te zout voor me. Ik kan gelukkig, zij het "sputterend" letterlijk en figuurlijk, nog wel wat zelf koken/bakken. Maar door mijn ziekte smaakt er veel niet meer: alles is zoet. Maar het ging er bij mijn vraag niet zozeer over alleen: eten" maar boodschappen in het algemeen. Toiletpapier, schoonmaakspullen, (de dame die me helpt van het WMO zegt me wanneer ik dit en dat moet bestellen), shampoo, etc. Ik "behelp" me ook in de avond wel met een broodje "warm", hoor. Maar inderdaad respect dat u kant & klaar wel kunt eten. @Panter22 lijkt te denken dat ik op een niet betaald iemand uit ben die alle boodschappen voor me zou doen. Van zijn lang van zijn leven niet. En zo komen misverstanden de wereld in.

panter22
door panter22 - Sep 9, 2022 om 07:43
6599 Antwoorden / Vragen

De Plus heeft heel veel aanbiedingen. Lees je de folder wel?
Je kunt gewoon kopen zoals altijd. De produkten zijn allen duurder dan voorheen. Net als bij andere supermarkten.

Je kunt bij bijna alle supermarken zonder app bestellen. Je betaalt alleen bezorgkosten en je moet voor een minimumbedrag bestellen.

 Je wilt toch niet dat een vrijwilliger op eigen kosten de hele stad afrijdt om voor jou overal de aanbiedingen op te halen?

Ja
door JannyBoe Sep 9, 2022 om 13:11
503 Antwoorden / Vragen

'Een vrijwilliger die de hele stad afrijdt om overal boodschappen te doen' is een extremiteit.
Me dunkt, dat is hier niet de vraag en er zijn minder extreme oplossingen en hulpvaardige tips.

panter22
door panter22 Sep 9, 2022 om 15:09
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is wel de vraag Jannyboe. Je kunt niet van een vrijwilliger verlangen dat die elke week met tassen boodschappen gaat sjouwen, omdat dan bezorgkosten uitgespaard wordt. Een enkel vergeten boodschapje kan wel. Maar dat hoeft toch ook niet gratis?

tenormin
door tenormin Sep 10, 2022 om 00:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22, je leest echt niet hé? Waar vraag ik in vredesnaam dat ik een vrijwilliger zoek die tassen vol boodschappen zoek. Lijkt wel een blind "Facebook" commentaar. Niet lezen en wel commertaar geven.

panter22
door panter22 Sep 10, 2022 om 06:46
6599 Antwoorden / Vragen

Dat advies werd je wel door Jannyboe gegeven. Daar kon je €312 per jaar mee uitsparen. Nu ze doorheeft dat je dan misbruik maakt van een vrijwilliger, wordt het op mijn bordje geschoven. Wat mij betreft betaal je net als een ander bezorgkosten.

Ja
door JannyBoe Sep 13, 2022 om 08:22
503 Antwoorden / Vragen

Het is werkelijk ongelofelijk Panter. Ik wijs erop dat je een vrijwilliger in kunt schakelen. Punt, punt en nog eens punt.
En vervolgens moet die van betaald krijgen. Dat maakt u ervan, niemand anders.
En heb ik zogenaamd door 'dat er misbruik van vrijwilligers wordt gemaakt'.
Ik heb helemaal niks door want het is niet zo. U verzint het.

U insinueert maar raak en verzint scenario's die ik en anderen niet opperen.
En dan ook nog geïrriteerd reageren als je op je eigen insinuaties wordt aangesproken.
Heel erg vervelend en respectloos.

Ik schrijf het nog één keer voor u op: als je in de problemen zit qua vervoer, financiën en geziondheid kun je een vrijwilliger vragen.
PUNT.

panter22
door panter22 Sep 13, 2022 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Nogmaals, ik ben van mening dat als je de bezorgkosten kan betalen, je geen beroep moet doen op een vrijwilliger.
Een vrijwilliger is niet bedoeld om geld uit te sparen.Een vrijwilligersorganisatie doet dat dus ook niet.
Als je een vrijwillger inschakelt is het heel normaal om, al blijk van waardering, die af en toe wat toe te stoppen.
Want vrijwilligerswerk doen kost geld. Ik weet het uit ervaring,
Soms heb je vervoer naar een ziekenhuis door vrijwilligers en betaal je een paar euro voor een kopje koffie.
Dat heeft te maken met een samenleving waarbij mensen iets voor elkaar over hebben, zonder dat er direkt aan eigen voordeel  wordt gedacht.

Mabelle
door Mabelle - Sep 9, 2022 om 08:04
403 Antwoorden / 1 Vragen

Picnic is echt niet goedkoper dan AH, de Plus of Hoogvliet. Bovendien werkt Picnic met een wachtlijst en afhankelijk van je postcode kan het wel een jaar duren voordat je aan de beurt bent dat ze bij je gaan leveren.

Bij AH en Hoogvliet kun je voor online bestellingen gewoon de browser gebruiken. Je bestelt bij de Plus las ik, daar goed op de aanbiedingen letten.

De goedkoopste supers zijn nog steeds de Lidl en de Aldi, daar zal ongetwijfeld 1 van je buren ook boodschappen doen. Misschien willen zij wat voor je mee nemen, al zijn het maar de duurdere artikelen als koffie, waspoeder enz.

tenormin
door tenormin Sep 10, 2022 om 00:23
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@mabelle, ja er is een Aldi, vlak bij de PLUS hier. Probleempje is dat ik niet (eigen schuld, dikke bult), koffie en wasmiddelen, voor mij moeten, helaas, mijn merk zijn. Ik weet het, erg, maar ja. Dat ik nu eenmaal vroeger alrijd D.E. trouw was maar ja, sinds er nieuwe machines zijn: hou ik van "mijn eigen merk koffie". Vroeger, nog mobiel kocht ik alleen de lamskotelletjes daar. Maar ja, ook vlees is niet meer mijn cup of tea. Ik "proef" helaas alleen maar zoet in bijna alles. Wat te maken heeft met mijn "ziekte". Niet erg, maar gewoon: is zoals het is.

Ja
door JannyBoe - Sep 9, 2022 om 08:11
503 Antwoorden / Vragen

Ik vrees dat er met die beperkingen geen nog onbekend lucratief idee is. Ik neem aan dat u uw boodschappen bij een supermarkt besteld? Dan inderdaad de aanbiedingen in de gaten houden en A-merken inruilen voor huismerken. En misschien af en toe de buurvrouw toch eens vragen ;)
In sommige gemeentes zijn initiatieven in de vorm van 'buurttaxis', soms gratis, maar ik weet niet of u mobiel genoeg bent om daar gebruik van te kunnen maken.

marita5
door marita5 - Sep 9, 2022 om 08:38
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tenormin ,

Neem eens contact op met WMO van de gemeente , vraag naar de algemene voorzieningen , waaronder de boodschappendienst valt .

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorg-en-ondersteuning-thuis/vraag-en-antwoord/ondersteuning-gemeente-wmo-2015

@tenormin , kijk ook eens naar de indicatie van de H.Hulp , meestal staat ook op de lijst boodschappen halen , bij mij staat dit erop .
Ik moet iedere week aankruisen wat de H.Hulp heeft gedaan .

panter22
door panter22 Sep 9, 2022 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Als je de boodschappen met bezorging kunt betalen, dan ga je toch geen beroep doen op voorzieningen om 6 euro uit te sparen? Advies niets mis mee, begrijp mij goed. Maar dat wil je toch niet?

marita5
door marita5 Sep 9, 2022 om 08:46
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou niet weten waarom , alle kleine beetjes helpen . @tenormin heeft ook H.Hulp kan ook aan haar vragen om boodschappen mee te nemen .

Ja
door JannyBoe Sep 9, 2022 om 08:56
503 Antwoorden / Vragen

Als je elke week boodschappen doet dan wordt 6 euro per week bezorgingskosten een bedrag van 312 euro per jaar! Dat is niet niks.

marita5
door marita5 Sep 9, 2022 om 08:58
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@jannieboe , en zo is het maar net .

getty
door getty Sep 9, 2022 om 09:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Boodschappen valt sinds enige jaren al niet meer onde de wmo

Daarvoor wordt verwezen naar vrijwilligers, familie, thuisbezorgd etc.

De huishoudelijke hulp via de WMO mag dit in principe niet doen ( alhoewel sommigen dit wel doen voor cliënten)

marita5
door marita5 Sep 9, 2022 om 09:02
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Het staat bij mij op de lijst , wat ik iedere week moet afvinken . @tenormin kan altijd bij de gemeente navragen / of de Thuiszorg .

getty
door getty Sep 9, 2022 om 09:04
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Marita: dan heeft u geluk

het is geen maatwerkvoorziening meer

marita5
door marita5 Sep 9, 2022 om 09:05
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb al verschillende H.Hulpen gehad , nooit een probleem hiermee .

Mabelle
door Mabelle Sep 9, 2022 om 09:28
403 Antwoorden / 1 Vragen

@JB: 1 of 2x in de maand bestellen in grote hoeveelheden kan natuurlijk ook. Het kost iedereen geld om de boodschappen thuis te laten bezorgen. Of je nou oud of jong bent.

panter22
door panter22 Sep 9, 2022 om 09:40
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een minimum inkomen dan kan de kosten om boodschappen laten bezorgen een probleem zijn.

Maar normaal ga je boodschappen doen met de auto of op de fiets desnoods lopend, dan heb je toch ook kosten. Als je niet meer weg kunt, is er dan geen wmo vervoersvoorziening?

gr
door gravin2 Sep 9, 2022 om 17:35
24 Antwoorden / Vragen

jannie en marita5,
"en zo is het maar net",

onjuist! onbeperkt thuisbrengen kost iets van 100 euro, meen ik.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 9, 2022 om 09:13
843 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin

Waar woon je. Als het niet te ver van helmond is wil best een keer per week boodschappen met je doen

Ik lees het wel

@all

Eerlijk gezegd lees ik, imho, best hardvochtige antwoorden. Jammer

Mabelle
door Mabelle Sep 9, 2022 om 09:39
403 Antwoorden / 1 Vragen

Ze woont in Leidschendam. Ze heeft een zoon, die kan haar ook helpen. Bijvoorbeeld door de bezorgkosten voor haar te betalen. Ik heb jarenlang voor een buurman o.a. de AH online bestellingen gedaan, zo kan je het ook oplossen met buren of zoon.

Thecla58
door Thecla58 Sep 9, 2022 om 09:50
843 Antwoorden / 3 Vragen

@Mabelle,

Je weet niet hoe de situatie tussen Tenormijn en haar zoon is. Misschien zijn ze wel enorm gebrouilleerd, dat weten jij en ik niet. Kun jij je niet voorstellen dat het voor personen (v/m) best moeilijk is (ik spreek uit ervaring) om hulp aan anderen te vragen? Zeker als je, nu vul ik even de situatie van Tenormin in, al lange tijd altijd je dingen zelfstandig kon doen.

My thoughts on it.

Mabelle
door Mabelle Sep 9, 2022 om 09:58
403 Antwoorden / 1 Vragen

Ze schreef laatst nog dat ze een koelkast o.i.d. van haar zoon had gekregen. Niks ruzie dus.

ne
door neodutchio Sep 9, 2022 om 10:10
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zo lang het geen diepvries was om moeders in op te bergen zou je inderdaad kunnen zeggen dat de verstandhouding nog goed is.

Ja
door JannyBoe Sep 9, 2022 om 13:06
503 Antwoorden / Vragen

Ik zou ook wel willen helpen hoor maar voor mij is het gewoon veel te ver weg.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 9, 2022 om 20:01
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thecla58,

Ik vind het bewonderwaardig van u om Tenormin te willen helpen.

Dit topic is eigenlijk ook "een schreeuw" om hulp .

ju
door juliomariner Sep 9, 2022 om 22:36
1311 Antwoorden / 2 Vragen

sorry maar volgens mij slaat u de plank nu helemaal mis. Als u TS wat langer hebt gevolgt weet u dat ze zeker niet zielig gevonden wil worden. Ze zoekt gewoon naar een practische oplossing en dit is dus echt geen schreeuw om hulp

tenormin
door tenormin Sep 10, 2022 om 00:39
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@juliomariner, precies. Ik vraag/vroeg alleen een soort creatieve oplossing om iets wat voordeliger te maken. Inmiddels lijkt iedereen me te kennen als zielig, om hulp roepend en erger: dat ik tassen met boodschappen gratis thuisbezorgd zou willen hebben. Niets kan verder van de waarheid zijn. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik nog geen hulp nodig heb, wel qua huishoudelijke hulp en boodschappen op internet bestellen, vroeg alleen wat tips hoe wat voordeliger uit te zijn. Uiteraard qua bezorgen etc. Dat ik niet mobiel ben betekent  immers niet dat ik "debiel" ben? Lijkt, verdraaid nog aan toe wel op antwoorden op Facebook.

ju
door juliomariner Sep 10, 2022 om 11:36
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Blijf er gewoon met humor naar kijken.

Ja
door JannyBoe - Sep 9, 2022 om 10:12
503 Antwoorden / Vragen

HipHelpt is een vrijwilligersorganisatie waar u eens mee zou kunnen bellen. Misschien kunnen ze iets voor u regelen zonder hun app te gebruiken.
Ze helpen ook met de boodschappen.

panter22
door panter22 Sep 9, 2022 om 15:05
6599 Antwoorden / Vragen

Een vrijwilliger heef je toch ook af en toe wat?  Geld of een presentje?

Ja
door JannyBoe Sep 9, 2022 om 15:36
503 Antwoorden / Vragen

Dat is aan de 'client' en de vrijwilliger. Wie weet, als je honderden euro's bespaart kan er naar draagkracht vast wel eens een aardigheidje af.

tenormin
door tenormin Sep 9, 2022 om 20:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@jannyboe, is interessante link, dank je wel. Heb tot vorig jaar gebruik kunnen maken van Vrijwilligershulp qua vervoer, niet om boodschappen te doen helaas, dat lukt gewoon niet, en nogmaals, waar men hier lijkt te denken dat ik zielig ben: helemaal niet, maar wat niet meer kan, kan niet. Zo simpel is het. En uiteraard geef ik iemand die me helpt iets, alleen niet meer in de vorm van een bloemetje maar cash. Medicijnen krijg ik gewoon boven bezorgd! Dus die worden niet meer in de "brievenbus geperst". ☺ En uiteraard, toen ik wist dat mijn WMO hulp met pensioen ging had ik een "aardigheidje" voor haar. Moest ik nog voor "vechten" ook, ze wilde het niet aannemen. Nou, nee was geen antwoord. Mijn vraag is kennelijk niet goed overgekomen en lijk ik op "krentige Mina". Verre van dat, maar ik wilde gewoon weten hoe ik iets kon besparen op al die boodschappen, die zelfs in een een-persoons huishoudinkje nodig zijn. En het is zeker geen "kreet om hulp" zoals @ GA stelt. Het is een doodgewone vraag. Een vraag die maar een paar mensen hebben begrepen. Lijkt bijna op Facebook. Jammer. Fijn weekend.

gr
door gravin2 - Sep 9, 2022 om 11:32
24 Antwoorden / Vragen

Tja, lastig!

Ik ben ook niet mobiel, laat de appie de spullen hier brengen,

Vooral heel goed uitkijken wat in de bonus is,
en omdat ik alleen leef, is het kooppatroon aanpassen wel te doen,

Iemand met kinderen kan minder "schuiven" denk ik.

En ik "spaar" de koopzegels, 6% rente, kom daar nog maar eens om elders!

pe
door pebk - Sep 9, 2022 om 12:52
579 Antwoorden / 0 Vragen

Een nare bijwerking van onze zoek-het-lekker-zelf-maar-uit maatschappij, ook wel participatiemaatschappij genoemd.

Ik denk dat u er haast niet onderuit komt om een van de supermarkten te laten bezorgen en een grotere vriezer aan te schaffen, helaas. En plannen wat u de komende dagen wil gaan eten.

Minimaal aantal keer bestellen (letten op de juiste producten voor gratis bezorging) en brood en dergelijke direct in de vriezer. Verse groente direct koken, portioneren en invriezen. Idem met vlees (als u dat eet) en aardappels. Rijst en pasta zijn prima later te maken. Kost na de bezorging misschien een middag of dag aan werk, maar daarna kunt u de maaltijden per portie uit de vriezer halen.

Misschien kunt u voor het koken e.d. hulp krijgen vanuit de gemeente of toch van familie (bijvoorbeeld een keer in de maand) of van een vrijwilliger.

rj
door rjw Sep 10, 2022 om 09:39
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Leuk om te klagen over de maatschappij in je eerste zin maar in welke tijd werd er wel door der overheid voor je gezorgd met boodschappen e.d.? Daarvoor was je altijd al afhankelijk van familie en andere bekenden.

We hebben juist in deze tijd de mazzel dat ook als je niet meer zo mobiel bent vrij makkelijk je spullen kunt bestellen en laten bezorgen.

pe
door pebk Sep 12, 2022 om 11:50
579 Antwoorden / 0 Vragen

Toen mijn grootouders niet meer mobiel waren, konden ze vanuit hun aanleunwoning gebruik maken van tafeltje-dek-je. Boodschappen hielp de familie een keer in de week mee. Toen een van hen overleed kon de overgeblevene in het "bejaardenhuis" terecht. Qua verzorging geen omkijken naar, alleen voor de gezelligheid kwam er bezoek.

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2022 om 13:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@Allen die hun visie/kijk, antwoord hebben gegeven op mijn vraag. Veel hebben de moeite genomen om deze vraag te beantwoorden maar soms ook, wel grinnikend, kwamen er tot mijn verbazing dingen voorbij die ineens "heel persoonlijk werden". Zo lees ik b.v. dat ik niet naar een seniorenflat zou willen verhuizen. Niets is minder waar, maar heeft niets met de vraag te maken. Ook de aanbevolen kant & klaar maaltijden komen de neus uit, veel te zout en te duur. "Haar zoon heeft haar onlangs een koelkast gegeven, dus dat zal wel goed zitten". Ik heb hem al lang niet gezien, maar bestellen kan online, zo ook afrekenen en de koelvriescombinatie naar een ander adres sturen. En ja dat klopt, hij heeft betaald. De buuf doet de vergeten boodschapjes al voor me. Inderdaad, de boodschappen worden aan huis bezorgt, (PLUS) wachttijd 4 á 6 dagen, net als overal elders: personeelstekorten. Uiteraard bekijk ik de folder, aanbiedingen, zeker voor gratis bezorgen. Probleempje is dat het meestal grootverpakkingen wasmiddel, Cola of Up en aanverwante artikelen betreft. Die ik nooit gebruik. Uiteraard neem ik de groenten die in de aanbieding zijn maar iedereen weet dat dit versprodukten zijn: niet echt om in te slaan. Ik zal de tip van Marita5 onderzoeken, heb ook hulp WMO, beter gezegd: had, hulp met pensioen en ook daar: geen vervangend personeel. Maar dat ga ik volgende week onderzoeken bij de Gemeente. In ieder geval: allee hartelijk dank voor de moeite om mijn vraagje te beantwoorden. En een fijn weekend toegewenst.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 10, 2022 om 01:53
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin,

Mag ik u vragen waarom u nog geen scootmobiel heeft aangevraagd bij de gemeente?

tenormin
door tenormin Sep 10, 2022 om 19:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom niet? Omdat de WBV voor niemand deuren gaat vergroten, kelders toegankelijker maken etc. Om van een container voor de flat maar te zwijgen: als men hier scootmobiel afhankelijk is moet men "maar verhuizen". Dus heel simpel. Daarom niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 10, 2022 om 20:35
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin,

De woning van mijn oom en tante is toegankelijk gemaakt voor een rollator: het viel onder "WMO".

Klik op de volgende link:

https://www.zorgwijzer.nl/faq/wmo

ro
door ronny530 - Sep 9, 2022 om 13:29
2752 Antwoorden / 41 Vragen

In mijn wijk is maar één supermarkt op loopafstand en die supermarkt val in het midden prijs segment. Ik kijk online de aanbiedingen na en op de donderdag ook die van de week die volgt. Op levensmiddelen zelf let ik niet zo want die kies ik in de supermarkt zelf, waar ik op let in de aanbieden zijn bijvoorbeeld koffie, wasmiddelen, shampoo, tandpasta en koop die dan groot in, het is wel even een uitgave maar je hoeft er tussentijds ook niet meer duur aan. In mijn kennissenkring hoor ik steeds vaker dat ze in alle supermarkten op aanbiedingen jacht gaan waarbij de aldi en de liddle favoriet zijn maar doen dat wel met de auto, betalen parkeergeld en komen veelal met veel meer boodschappen thuis dan ze nodig hebben. Weg winst en daar komt ook nog eens bij dat kort houdbare producten uiteindelijk in de kliko verdwijnen. Mijn mening is, koop zeg maar kruidenierswaren groot in vlees als het ingevroren kan worden maar korthoudbare producten van dag tot dag.

panter22
door panter22 Sep 9, 2022 om 15:03
6599 Antwoorden / Vragen

Daar heb je gelijk in. Probeer maar eens in de supermarkt je precies aan je boodschappenlijsje te houden.

Mij lukt het niet. In elke supermarkt heb je weer andere lekkere dingen. Ik koop bijna alles bij AH, die heeft de meeste aanbiedingen. Alleen bij AH verdwijnen nog wel eens producten uit het assortiment. Die koop ik elders.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 9, 2022 om 20:06
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Panter22,

Albert Heijn is wel erg duur voor de meeste producten.

Maar ik merk ,dat Lidl ook niet meer zo goedkoop is.

panter22
door panter22 Sep 9, 2022 om 21:36
6599 Antwoorden / Vragen

AH valt reuze mee. Ik koop voornamelijk aanbiedingen. Deze week 1+1 gratis. Dus een voorraadje inslaan tot de volgende aanbieding.

De Lidl wordt inderdaad duurder. Kijk maar eens naar het verse batard brood. Kleiner en duurder.
En de Jumbo valt tegen. Wel lekkere verse vleeswaren.

ju
door juliomariner Sep 9, 2022 om 22:40
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf met 1 en 1 gratis is AH veel te duur. Ik snap niet dat mensen daar nog kopen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 10, 2022 om 01:45
1748 Antwoorden / 31 Vragen

@Juliomariner,

U mag niet klagen daar in Duitsland met die grote Aldi's en Lidls....;<))

Vooral met oud en nieuw zag ik op tv hoe betaalbaar het vuurwerk was en er werd gewoon zwaar vuurwerk in de schappen gezet waar normaal andere producten in worden  gezet.

Helaas is het voor mij niet rendabel om boodschappen te doen in Duitsland.

panter22
door panter22 Sep 10, 2022 om 07:01
6599 Antwoorden / Vragen

Haal jij maar eens een pak Magnums bij de Lidl in Duitsland. Vergelijk die dan met de 1+1 aabieding van AH. Dan ben je nog goedkoper uit?

ju
door juliomariner Sep 10, 2022 om 11:37
1311 Antwoorden / 2 Vragen

ja

ju
door juliomariner Sep 10, 2022 om 11:44
1311 Antwoorden / 2 Vragen

@GB, k koop nog steeds een deel van mijn boodschappen in NL want niet alle Nederlandse producten zijn hier verkrijgbaar.
Bijv. Vla, Yoghurt in liter pakken,dingen voor de chinees/Indische maaltijd, kroketten, frikandellen en natuurlijk Grolsch bier
.En sommige producten zijn gewoon niet zo lekker als in NL bijv. mayo.
Ik koop altijd brood in Nederland want ik weiger dat Duitse bakproduct te eten.
Daarnaast koop ik veel too good too go boxen

rj
door rjw Sep 10, 2022 om 13:42
3237 Antwoorden / 5 Vragen

@juliomariner: bij AH kan je alles in 1 keer kopen. Bij mij in de buurt is ook een Dirk maar die heeft domweg niet alles dus moet je naar meer winkels. En tijd is voor mij kostbaarder dan boodschappen.

panter22
door panter22 Sep 10, 2022 om 15:19
6599 Antwoorden / Vragen

Voor mij ook te ver weg. Zelfs met de auto volgeladen haal ik de kosten van de benzine er niet uit.

ro
door ronny530 Sep 11, 2022 om 10:04
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Als ik in bijvoorbeeld Duitsland boodschappen zal gaan doen kost dat meer geld aan benzine dan dat het aan winst oplevert. Het ov is is ook geen optie want een kaartje kost ook goud geld en daarbij het zeulen met volle boodschappen tassen lijkt mij ook geen leuke bezigheid. Voor mobiele mensen die over een mechanisch voortgedreven vervoermiddel lees fiets zonder trapondersteuning beschikken kan het aanbiedingen hoppen wel lucratief zijn maar zijn in een middelgrote stad wel op een vrije zaterdag middag een boel tijd kwijt om al die supermarkten te bezoeken. Aan de andere kant kun je er een soort van sport van maken want fietsen is goed voor de conditie en wat is er nu leuker dan besparen op de dagelijkse boodschappen.

Franske1958
door Franske1958 - Sep 9, 2022 om 14:52
414 Antwoorden / 2 Vragen

Boodschappen laten bezorgen is helaas vaak niet de goedkoopste optie. De meest goedkoopste optie is helaas niet geschikt voor iemand die niet of niet goed mobiel is. Dat is de bak waar de op datum producten liggen die vaak 25 procent of nog meer goedkoper zijn als normaal.  Iemand die ofwel niet mobiel is, of iemand die alle dagen moet werken om rond te komen die kan helaas nooit profiteren van deze erg goedkope producten.

tenormin
door tenormin Sep 9, 2022 om 20:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@franske1958. dat klopt als een zwerende vinger. Ik had afgelopen Dinsdag mijn lijstje ingevuld (uiteraard met de aanbiedingen). Probleem bij afronden order was: deze week geen bezorgdagen meer. Dus nu a.s Maandag. En de bevestiging was: wij komen op Maandag 12 September uw boodschappen bezorgen (plus tijd). Let op: de aanbiedingen gelden niet meer. Dat bedoel ik dus met online kopen en er geen mensen beschikbaar zijn om te bezorgen. De kreet van PLUS, vanavond besteld: morgen in hus, geldt allang niet meer. PLUS is trouwens niet de enige hoor. Dus 6 dagen wachten op voer en de rest: plus aanbiedingen niet meer? Whaw. Niet fijn.

rj
door rjw Sep 10, 2022 om 13:43
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Online bestellen heeft wel als voordeel dat je minder gauw de kassakoopjes e.d. in je mandje gooit. Onder aan de streep kan het daardoor voordeliger worden.

br
door brui0929 - Sep 9, 2022 om 15:45
629 Antwoorden / 10 Vragen

De Canta of inrij Canta zou een oplossing kunnen zijn kijk eens op www.waaijenberg.com.

gr
door gravin2 Sep 11, 2022 om 18:36
24 Antwoorden / Vragen

@brui,

Een canta is tegenwoordig gemeen duur, tweedehands begint een redelijke bij 5000 euro,

Een nieuwe is al helemaal onbetaalbaar.

Ik heb er 1, ben er bere-blij mee,
maar wat anderen al noemen hier, je geraakt er niet mee binnen in een winkel.

br
door brui0929 Sep 11, 2022 om 19:41
629 Antwoorden / 10 Vragen

@Gravin2
Bij de maker waaijenberg is het nieuwe model vanaf 10.000 euro 2de hands verkrijgbaar. Het oude model rijdt wel nog en word nog voor onderdelen gebruikt wanneer die niet meer geschikt is om mee te rijden.
Bij Welzorg is het wel opletten of de aangeboden canta goed is. Bij uw gemeente afdeling WMO kunt u ook informatie krijgen.

to
door tomb2006 - Sep 9, 2022 om 16:51
15 Antwoorden / 10 Vragen

Ook ik ben beperkt mobiel maar heb het geluk dat bij mij AH, PicNic en Jumbo kunnen bezorgen. Mijn ervaring is dat PicNic verreweg de goedkoopste is en bovendien geen bezorgkosten in rekening brengt.

panter22
door panter22 Sep 9, 2022 om 17:22
6599 Antwoorden / Vragen

Tenormin krijgt haar boodschappen ook keurig bezorg door de Plus. Maar hikt tegen de verzendkosten aan en producten die elders goedkoper zijn.

tenormin
door tenormin Sep 9, 2022 om 20:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22, je blijft tegen mijn commentaar en/of plaatsingen aanhikken. Ik heb nergens, nooit geschreven dat ik tegen bezorgkosten aanhik. Maar weet je: geef mij maar geen raad meer: iemand die de pik op iemand heeft kan dat niet veranderen. Geeft niet hoor, trek het me ook niet persoonlijk aan, maar scroll even lekker door als ik eens iets vraag. Of vaker. Fijn weekend.

panter22
door panter22 Sep 9, 2022 om 21:56
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb helemaal de pik niet op je in. Maar af en toe word ik een beetje moe van al dat geklaag over geld hier op de site.

ju
door juliomariner Sep 9, 2022 om 22:41
1311 Antwoorden / 2 Vragen

daar is het een consumentensite voor.

panter22
door panter22 Sep 10, 2022 om 06:52
6599 Antwoorden / Vragen

Een consumensite is ook om de kwaliteit van producten te beoordelen. Gevolg is dat er steeds minder zout in sommige levensmiddelen wordt gestopt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 9, 2022 om 20:19
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin,

Misschien kunt u hulp krijgen van de kerk in uw woonplaats?

Klik op de volgende link:

https://www.raadvankerkenlv.nl/kerken/

ju
door juliomariner Sep 9, 2022 om 22:42
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Persoonlijk zou dat de laatste instantie zijn waar ik hulp van zou accepteren

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 10, 2022 om 01:37
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Juliomariner,

Ik heb zelf altijd altijd boodschappen gedaan voor mijn bejaarde ooms en tantes.

Er zijn maar weinig mensen ,die zoiets doen uit liefde.

Als je geen familie meer hebt ,wordt het nu ,met die hoge prijzen voor boodschappen, helemaal moeilijk voor mensen zoals Tenormin: zij kan geissoleerd raken....

ju
door juliomariner Sep 10, 2022 om 11:45
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Eens maar persoonlijk wil ik helemal niets meer van de kerk.

mi
door miennaamishaaz - Sep 9, 2022 om 20:28
725 Antwoorden / 1 Vragen

1 van de beste besparings technieken is: [je hebt hier wel een grote vriezer voor nodig]

Tijdens de aanbiedingen vlees inslaan, en invriezen.
Hierdoor heb je een grote vooraad vlees al in huis, en hoeft geen duurdere prijzen te betalen, omdat je immers al een vooraad hebt.

tenormin
door tenormin Sep 9, 2022 om 21:03
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lief van je @miennaamishaaz, alleen, mag ik iets anders invriezen dan vlees? Grapje. Ik lust echt al jaren geen vlees meer. Niets te maken met vegetariër zijn hoor. En, ook dat nog, heb enige weken geleden een grote koel/vriescombinatie van zoon gekregen. Die zit dus nu vol vis/kip. Eigenlijk veel te groot, vooral het koelgedeelte. Het kleine probleem doet zich dan voor dat ik bij niet een Super vis wil bestellen. "Verse haring" die na aankoop nog 4 dagen "goed" blijft"?

panter22
door panter22 Sep 10, 2022 om 06:57
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is een andere vraag dan die je stelde. Nu draait het om: wie wil af en toe eens verse vis voor mij halen.

gerbera
door gerbera Sep 10, 2022 om 16:44
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@panter22, is dat dan te veel gevraagd maar helaas moet @tenormin ook dat ontberen omdat er niemand is die dit op dit moment doet.

panter22
door panter22 Sep 10, 2022 om 16:57
6599 Antwoorden / Vragen

De buurvrouw haalt nog wel eens wat voor haar op. Maar dat zou iets voor een vrijwilliger zijn.

rj
door rjw Sep 11, 2022 om 10:17
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Of veel minder vlees eten. Vlees is relatief veel duurder geworden dan andere producten. Ik eet sinds een jaar of twee bijna geen vlees meer en de inflatie heeft veel minder impact op mijn uitgaven in de supermarkt. Als bijvangst lossen we daarmee ook nog een hoop andere problemen op.

@tenormin: als de vriezer eigenlijk te groot is kan je een hoop energie besparen door de lege ruimtes op te vullen met bijvoorbeeld piepschuim. Dat houdt dan de kou vast als je de deur even open doet. Als de ruimte leeg is stroomt een heel groot deel van de koude lucht er direct uit en moet het weer opnieuw gekoeld worden.

gerbera
door gerbera - Sep 9, 2022 om 21:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wij zijn lid van Zorgbalans waarbij je ook een abo op Service Paspoort kunt nemen. Daarbij kun je, tegen een geringe vergoeding, van allerlei service gebruik maken o.a ook een boodschappendienst. Misschien een optie?

tenormin
door tenormin Sep 9, 2022 om 22:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

dank je wel @gerbera, ga ik ook Maandag onderzoeken. Helaas denken verschillende mensen dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Wat volledig niet waar is. Ik vroeg om wat tips etc. Ben echt ontsteld over sommige antwoorden: dat ik gratis mijn boodschappen bezorgd wil hebben. Begrijp er ook niets meer van. Ga, denk ik, ook geen vragen meer stellen: iedereen lijkt mijn leefsituatie al te kennen omdat.... ik eerdere vragen had gesteld. Dus "men kent me". Lekker dan. Ik dacht dat ik een "normale" vraag stelde : hoe wat te bezuiningen op....  Had dit dan net zo goed op Facebook kunnen vragen, niet. Triest dat ik in en hokje geduwd ben "ze wil alles gratis" qua levering.

Franske1958
door Franske1958 - Sep 10, 2022 om 13:37
414 Antwoorden / 2 Vragen

waarom moet ik nou aan smerige dingen denken bij uw tekst "ik kan natuurlijk niet de buurvrouw misbruiken"
"De Canta of inrij Canta zou een oplossing kunnen zijn kijk eens op..."
Dan zou ik persoonlijk eerder gaan voor een (eventueel tweedehandse) scootmobiel.
Met een Canta mag en kan je niet de supermarkt binnenrijden langs de rekken om te pakken wat U nodig heeft.
Met een scootmobiel kan dat namelijk wel.

gerbera
door gerbera Sep 10, 2022 om 16:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

s.v.p, klets nou niet zo als u de situatie niet kent, daar schiet de TS niets mee op.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Sep 10, 2022 om 16:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@Tenormin, ik kan mij uw frustratie volledig begrijpen, zelf neem ik de moeite om op mijn fiets op aanbiedingen af te gaan in mijn directe omgeving. Neem nu af en toe ook wat voor mijn bescheiden buurtbewoonster mee die in hetzelfde schuitje zit als u. Het is zo jammer dat hier op dit forum door sommige niet begrepen wordt waarom een bepaalde vraag gesteld wordt om er vervolgens onsimpatiek op reageren. Ik heb het geluk nog redelijk mobiel te zijn dit in tegenstelling tot mijn buurtbewoonster dus zolang het kan zal ik het blijven doen en jawel zo goedkoop mogelijk. Veel sterkte en op z'n Hollands gezegt, laat die figuren l.llen en u niet van de wijs brengen. ☺☺

tenormin
door tenormin Sep 10, 2022 om 18:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, dank je wel. Is zeker niet leuk om door velen ineens als een moeilijk mens beschreven te worden. Door een simpele vraag.

Topantwoord

sira
door sira - Sep 10, 2022 om 17:00
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Veel meer winkels bezoeken, aanbiedingen in de gaten houden

Dit doe ik niet, ondanks dat ik zeer mobiel ben. Voor koopjesjagen moet ik de auto pakken. Ik woon in een buitengebied en wij hebben 1 supermarkt in het dorp. Voor een Aldi of Lidl moet ik ca. 15 km rijden.

Wel las ik laatst (ik dacht in de krant) dat men, met de huidige hoge prijzen, meer blik- en potgroenten op voorraad moet nemen, en helemaal als ze in de aanbieding zijn. De prijs is zelfs zonder aanbieding al lager dan verse groente en wat betreft de voedingswaarde maakt het niets uit.

tenormin
door tenormin Sep 10, 2022 om 18:18
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, Kijk, aan dit antwoord heb ik echt iets. Want ik heb (echt waar) nog nooit groenten uit blik of pot gegeten. Dat komt geheid op mijn volgende boodschappenlijstje. En ik ben niet te gierig om bezorgkosten te besparen, zoals ik ook gelezen heb. Wil gewoon wat voordeliger uit zijn. Als dat een zonde is, het zij zo. Dus op naar de HAK, denk ik? ☺

sira
door sira Sep 10, 2022 om 21:59
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Sla wat blikken op en volg de reclamefolder. Al heb je 5 blikken met dezelfde inhoud, je hoeft het niet binnen een maand op te eten.
Bovendien zijn blikken en potten jaren en jaren houdbaar. Meestal staat er "ten minste houdbaar tot" op, maar ze zijn jaren na die datum nog houdbaar, daarom zijn blikken en potten favoriet bij preppers. Pas als ze bol staan, kun je ze weggooien.
Toevallig heb ik vorige week blote billetjes in het gras gegeten (van Hak), ik denk dat ik de pot al minstens 15 jaar in huis had. Niets mis mee.

Heb je een vriezer(tje)? Als je iets invriest doe je het in bakjes, maar bakjes nemen ruimte in beslag, bovendien zijn bakjes vaak scheef of deels gevuld. Zodra het is bevroren (soep, restjes, vis, vlees etc), haal je het uit de bakjes en stopt het in zakjes. Dan heb je keurige vierkantjes die je ruimtebesparend kunt stapelen.
Denk ook eens aan een vacumeerapparaat. Etenswaren zijn dan ook langer te bewaren. De mijne komt van AliExpress, maar Lidl heeft ze ook geregeld in de aanbieding.

Nog een tip. Bijna iedere gemeente heeft een vrijwilligers steunpunt. In mijn gemeente heet dat Stichting Welzijn Rivierstroom. Daar geven vrijwilligers zich zelf op als bijvoorbeeld hulp in de tuin, klusjes in en rondom huis, voorleeshulp, vervoer met auto, maatje voor gezelligheid, maar ook vrijwilligers om boodschappen te doen. Burgers kunnen zelf ook een oproep doen. Informeer eens bij je gemeente. Als iemand zich heeft opgegeven om boodschappen te doen, hoef je je ook niet bezwaard te voelen om daar een beroep op te doen.

tenormin
door tenormin Sep 11, 2022 om 01:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, ga zeker zoeken naar blote billetjes in het gras. Vast snijboontjes, denk ik. En ook: ja, heb sinds 4 weken een nieuwe koel/vriescombi gekregen van zoon: de oude was 26 jaar. Het klinkt ook wel krankzinnig dat ik nooit blikgroente en potjes Hak of zo, heb gegeten, kan ik ook weinig aan doen: wat je van huis uit mee krijgt: altijd was het vers en iedere maaltijd serveerde moeder twee groenten. Ben ietwat opgegroeid als "een prinsesje" denk ik. Inmiddels een oude prinses. Heb ook nooit geleerd te sparen: gaf alles weg. Zit in mijn systeem: geven is heerlijk. Dom achteraf maar ja. Ik gaf b.v. vroeger altijd geld voor het niet meer bestaande Foster Parent Plan uit. Pas later kwam ik erachter dat er van ieders bijdrage zo goed als niets terecht kwam bij die "zieligere kinderen". Was wel opgeteld: 34.000,00 gulden bij elkaar. Maar ik vind het, gewoon voor mezelf, vreselijk dat men mij een krent noemt qua uitgeven bezorgkosten. Daar ben ik echt overstuur van. Nog steeds, vandaar zo laat een reply. Heb zo'n spijt dat ik deze "domme vraag heb gesteld". Lijkt echt op reacties op Facebook. Afbranden zonder enig begrip. Ben er echt akelig van. Kon er afgelopen nacht ook niet al van slapen.

sira
door sira Sep 11, 2022 om 10:13
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Snijboontjes met witte bonen.
Ik kan mij nog herinneren dat we vroeger op zolder 2 Keulse potten hadden staan, ik geloof met een theedoek, plank en steen er op, maar tegenwoordig is dat te veel werk en doet niemand dat meer.
Ze zijn inderdaad o.a. van Hak, maar er is ook een ander merk. Dat is een smallere hogere pot en uiteraard goedkoper. Bovendien heeft iedere supermarkt hun huismerk en die zijn nog goedkoper. Ook heb je potten met alleen witte bonen of alleen snijbonen en dan kun je de rest invriezen.

Ja joh, het meeste geld voor goede doelen gaat naar de vele medewerkers en kantoorpanden en het laatste beetje is voor het daadwerkelijke doel.
Ik las ooit een review op de site van de hartstichting. Daar zei iemand zijn jaarlijkse schenking op en hij eindigde met "zodra ik hetzelfde salaris verdien als uw directeur, zult u mij weer terugzien".

Voor de rest moet je je nergens iets van aantrekken, gewoon je eigen gang gaan. Anderen zullen mij misschien ook een krent noemen, dat ben ik niet, maar wel vanaf ca. 6 jaar altijd spaarzaam geweest. Ik leek een beetje op Dagobert Duck, zakgeld sorteerde ik op muntsoort in diverse zakjes en natuurlijk regelmatig natellen :-)). Dat komt mij nu ten goede. Bezuinigen is voor mij een sport, maar niet noodzakelijk, ik kan uitstekend rondkomen van mijn AOW en een klein pensioentje, ik hou zelfs iedere maand over.

panter22
door panter22 - Sep 10, 2022 om 17:30
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is nu precies je vraag Tenormin.
Je wilt goedkope boodschappen, maar Aldi en Lidl bezorgen niet.
Dus je bent gebonden aan de Plus.
Ik lees dat je deze week te laat hebt besteld en de boodschappen volgende week bezorgd worden.

Dan loop je de aanbiedingen mis.
Dus moet je eerder bestellen. De aanbiedingen beginnen al op zondag. Dan moet je dus zondag al bestellen.
Je wacht met bestellen op de hulp die dinsdag komt en nu blijkt dat je te laat bent.
Als je de papieren folder op zondag niet hebt, dan kun je de folder nu al vast zien op reclamefolder.nl

https://www.reclamefolder.nl/f/folders/45700/

Tussendoor wil je nog wel eens verse vis. Misschien kun je de buurvrouw af en toe eens vragen.
En als je vergeten bent wat te bestellen. Er is een versmarkt. Wel wat duurder, maar de boodschappen worden de volgende dag bezorgd voor €2,50 of bij een grotere bestelling gratis.

https://www.versmarktvreeburg.nl/bestel-en-bezorg-informatie.html
En maak een boodschappenlijstje nu de hulp met pensioen is. Je moet nu zelf regelen wat je moet bestellen.

tenormin
door tenormin Sep 10, 2022 om 19:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Volgens mij lees je ook subjectief. Ik bestel pas op Dinsdag boodschappen als mijn hulp er is? Wat heeft mijn WMO hulp in vredesnaam met mijn bestelorder te maken? Ik bestel(de) altijd op Dinsdag voor de Vrijdag. Was geen enkel probleem. Weet ik veel dat dit tegenwoordig niet meer mogelijk is bij de plaatselijke PLUS. By the way: de hulp ia met pensioen, inderdaad. Dat heb je dan wel goed gelezen. Maar ik krijg nieuwe hulp: voor de huishouding, niet voor het invullen van mijn boodschappen. En inderdaad: Vreeburg heb ik gehad, maar is geen echte supermarkt, plus, ze zijn veel duurder en ondanks dat ze van alles claimen qua versheid eten: lust de maaltijden niet. Net als de maaltijden van welke super dan ook: ben weer zelf gaan koken. Op mijn simpele manier dan. Net zoals ik de Versmarkt van Van der Valk heb gehad. Qua bezorgen kost het minder, maar verder: veel te duur.

panter22
door panter22 Sep 10, 2022 om 19:34
6599 Antwoorden / Vragen

Dat las ik ergens. Zij meldt wel wanneer je toiletpapier etc moet bestellen.Maar hoe dan ook, het is zonde dat je de aanbiedingen mist. Wij noemen die dame de hulp. Versmarkt verkoopt niet alleen maaltijden maar bv ook brood. Ik zou daar kopen in geval van nood.

tenormin
door tenormin Sep 11, 2022 om 01:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik mag geen leveren op je, (zou heel erg zijn), maar nogmaals: geen reacties meer van jou op een vraag van mij.

panter22
door panter22 Sep 11, 2022 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Nou lekker dan. Probeer ik je te helpen en beschuldig je mij van alles. Prima,, zoek het voortaan maar uit Tenormin. Succes verder. Want je hebt nog steeds niet wat je hebben wilt. Met och wat zielig krijg je boodschappen niet voordelig en op tijd in huis.

atlas1302
door atlas1302 - Sep 10, 2022 om 23:00
341 Antwoorden / 13 Vragen

Beetje moeilijke situatie, mijn moeder was in het verleden ook niet mobiel, maar ze moest wel eten toch? En dat is gelukt op dezelfde manieren die sommige hier hebben aan gedragen. Uiteindelijk is ze opgenomen in een verzorgtehuis, wat ook niet erg makkelijk ging..maar uiteindelijk is het toch allemaal gelukt en struint ze af naar haar 90e verjaardag.
Als het aan mij ligt wil ik niet eens oud worden op die manier, vandaar dat ik ook getrouwd ben een flink jongere vrouw, nu maar hopen dat ze mobiel blijft.

Lucratief denken, denk ik zomaar.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 11, 2022 om 01:20
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Atlas1302,

Ik heb de situatie van Tenormin meegemaakt met mijn ooms en tantes : hun grootste angst was om hun zelfstandigheid kwijt te raken.

Een verzorgingshuis is natuurlijk het veiligst ,maar veel ouderen willen dat niet en wachten totdat men zijn/haar  heup breekt......

panter22
door panter22 Sep 11, 2022 om 10:08
6599 Antwoorden / Vragen

Ben bang dat je gelijk hebt.

atlas1302
door atlas1302 Sep 11, 2022 om 10:32
341 Antwoorden / 13 Vragen

Dat klopt ook, dat was ook bij mijn moeder het geval, de angst. Dat heeft vele jaren geduurd, omdat de gemeente het nog niet urgent genoeg vond en de lange wachtlijsten. En ze wilde eigenlijk ook niet, het huisje waar ze al 50 jaar in woonde ..om dat op te geven!
Heeft haar ook nog eens 15.000 euro gekost om het huisje in oorspronkelijke staat te herstellen door een aannemer en ontruimd.

Lastig, erg lastig.

marita5
door marita5 - Sep 11, 2022 om 08:48
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin ,

N.a.v uw reactie ,

Heb zo'n spijt dat ik deze "domme vraag heb gesteld

Domme vragen bestaan niet , domme antwoorden wel , dit is hier duidelijk te zien .
Er wordt van alles bijgesleept , wat niks te maken heeft met uw vraag , leg dit naast u neer , sta er boven .

Tip : Wanneer u een antwoord / of reactie krijgt waar u niks mee kunt , reageer er niet meer op , zet geen zoden aan de dijk , deze mensen weten niet beter .
        Dus afkappen deze bullshit , negeren .
        Uw vraag was normaal .

atlas1302
door atlas1302 Sep 11, 2022 om 11:43
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het is een FORUM, niet meer dan dat.

marita5
door marita5 Sep 11, 2022 om 14:06
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Precies , is geen forum om iemand neer te halen , en niks doende zaken erbij te slepen .

panter22
door panter22 Sep 11, 2022 om 14:28
6599 Antwoorden / Vragen

@Marita5, er wordt hier niemand neergehaald.
Ik krijg nu de zwarte Piet toegeschoven.
Alleen omdat ik vind dat als je het kunt betalen, je niet gebruik moet maken van vrijwilligers voor de boodschappen om de bezorgkosten uit te sparen.
Jij en Jannyboe denken daar anders over, jullie vinden van wel. Dat is aan jullie.
Nu denkt Tenormin dat ik haar een krent vind en dat raakt haar. Dat vind ik vervelend. Ik ken haar financiele situatie niet.
Ik weet wel dat de hulp met pensioen gegaan is en ze nu wat van slag is.
En de boodchappen volgende week komen ipv deze week.

marita5
door marita5 Sep 11, 2022 om 14:32
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Panter22 , er worden niks doende zaken bijgesleept , is nergens voor nodig . Als ik ergens een voordeel uit kan halen , doe ik het ook . Wat de andere erover denken zal mij een worst wezen .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 11, 2022 om 11:40
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als 'verre' nakomer, ik zie deze vraag eerst nu: als al gezegd: nagaan of er een super in de buurt is waar men ook een besteldienst heeft en dan afgaan op aanbiedingen in folders etc. Daarbij is er helaas weing og nog beter gezegd helemaal niets te doen aan het duurder worden van veel zaken, niet alleen boodschappen. Heeft u de energietoeslag al aangevraagd?

Ik neem aan dat u als niet mobiel zijnde toch ook al eerder boodschappen thuis liet bezorgen. En dan is het opnieuw toch nagaan wie de beste aanbiedingen heeft en bij u kan bezorgen. Via Maatschappelijk en Sociaalwerk kunt u ook nagaan wie er eventueel als  'vriendelijke buur' boodschappen voor u kan doen.

atlas1302
door atlas1302 Sep 11, 2022 om 17:59
341 Antwoorden / 13 Vragen

Bovendien zou ik de situatie structureel proberen op te lossen, het blijft niet alleen bij boodschappen doen maar alles wordt super duur. De energie rekeningen bijv. De gezondheid wordt met ouder worden alsmaar slechter, ik heb nergens anders gehoord in ieder geval dat het beter wordt. Dat is dus een goed punt om over na te denken, als u nog gezond vele jaren met plezier te leven hebt.

Sociale contacten, een kaartavondje, een happy hour, gewoon nog genoeg dingen om blij van te worden als de gezondheid het toelaat.

Uw vraag vond ik trouwens heel normaal, en de meeste antwoorden ook. Ik denk dat we met z'n allen het beste met u voor hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 11, 2022 om 20:27
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@ATLAS1302 U reageert op mijn reactie aan @TENORMIN terwijl ik aanneem, in ieder geval uit uw reactie begrijp, datr die voor @TENORMIN is bedoelde en niet voor mij.  Ik vroeg niets en ik kreeg ook geen (andere) antwoorden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 11, 2022 om 20:28
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dit stond als reactie op mijn reactie maar is m.i. bedoeld voor @TENORMIN:

DOOR ATLAS1302 SEP 11, 2022 OM 17:59
67 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

Bovendien zou ik de situatie structureel proberen op te lossen, het blijft niet alleen bij boodschappen doen maar alles wordt super duur. De energie rekeningen bijv. De gezondheid wordt met ouder worden alsmaar slechter, ik heb nergens anders gehoord in ieder geval dat het beter wordt. Dat is dus een goed punt om over na te denken, als u nog gezond vele jaren met plezier te leven hebt.

Sociale contacten, een kaartavondje, een happy hour, gewoon nog genoeg dingen om blij van te worden als de gezondheid het toelaat.

Uw vraag vond ik trouwens heel normaal, en de meeste antwoorden ook. Ik denk dat we met z'n allen het beste met u voor hebben.