Do
door Doraf Oct 1, 2019 om 18:02
Huishouden & energie

E;ectrameter op hol

Bij de latste eindafrekening een super hoge aanslag ontvangen, waarbij de leverancier niet thuis gaf. Hierdoor ben ik regelmatig mijn energieverbruik bij gaan houden. Nu blijkt idd dat de meter storingen heeft al gedurende 4 weken geeft hij exact dezelfde stand aan. Ben ik gehouden dit te melden ? Voel er niets voor, temeer daar ze mij bij de hoge eindafrekening ook hebben laten barsten.
Ben je verplicht om de energiestanden bij te houden? Denk het niet, dus kan dit mij niet aangerekend worden. Ik heb nu iets van geen slapende jonden wakker maken en ff wachten met melden, zodat het veel te hoge ten onrechte in rekening gebrachte verbruik kan worden verrekend. Ja toch ?

8937 24 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 1, 2019 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bij de latste eindafrekening een super hoge aanslag ontvangen, waarbij de leverancier niet thuis gaf.

Je had natuurlijk ook de meter kunnen laten nakijken.
Is/was er inderdaad iets niet in orde dan had je die onderzoekskosten vergoed gehad.

aurora1
door aurora1 - Oct 1, 2019 om 18:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vreemde non-vraag en wonderlijke veronderstellingen. Maar uw rekeningen zult u toch moeten betalen want die komen toch. Wat zou u denken van: eerlijk duurt het langst?

jo
door jorisw - Oct 1, 2019 om 18:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou ook mijn kop in het zand steken. Dat werkt immers altijd prima....

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2019 om 18:53
16817 Antwoorden / 108 Vragen

En u denkt dat, omdat de meter dezelfde stand blijft aanhouden de Energieleverancier dan denkt: "Doraf" is niet thuis? Maar als dit uw oplossing is zou ik zeggen: vooral doen. Mogen we dan ook de afloop horen van uw emoe therapie?

gerbera
door gerbera Oct 1, 2019 om 22:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Mogen we dan ook de afloop horen van uw emoe therapie?

Die is net als de meter vastgelopen☺

tenormin
door tenormin Oct 1, 2019 om 23:13
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, een emoe loopt niet vast hoor; die rent je achterna. Hoewel de uitdrukking: struisvogel is: steekt ie zijn kop in het zand: hij grijpt je ook in de kladden. Zelf meegemaakt: wel als kind; was een kreng van een struisvogel. ☺☻

sj
door sjoppy - Oct 1, 2019 om 18:57
129 Antwoorden / Vragen

Straks slaat de meter op hol en geeft super hoge standen aan dus toch maar melden en na laten kijken, is echt beter.

ne
door neodutchio - Oct 1, 2019 om 19:02
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U hoeft inderdaad niets te doen. Gewoon afwachten tot de volgende jaarafrekening en afwachten wat ze gaan schatten bij u. En als ze uw verbruik gaan schatten aan de hand van de gegevens van het jaar daarvoor kan het wel eens een hele dure rekening worden.

Geen idee wat u verwacht van het forum, maar zonder informatie over uw normale verbruik en het gefactureerde verbruik valt daar geen mening over te vormen. En vragen of u niets hoeft te doen terwijl u weet dat het niet goed is is natuurlijk een kul vraag. Uw werkgever weet dat er een storing is in de salarisadministratie en weet nu al dat hij u niet kan uitbetalen deze maand. Maar dat hoeft u ook niet te weten natuurlijk he. Het werkt namelijk 2 kanten op en u moet wel principieel blijven.

ma
door malty - Oct 1, 2019 om 19:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt nu ook bij uw energie leverancier melden dat het telwerk stil blijft staan, krijgt u waarschijnlijk een correctie op die hoge eindafrekening.

gerbera
door gerbera - Oct 1, 2019 om 22:52
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nee hoor zou het niet melden, heeft u straks een super laag verbuik op de eindafrekening en dan komen ze echt wel kijken. Sterker nog ze zouden kunnen denken dat u de meter gemanipuleerd heeft en dan wordt er een schatting gemaakt. Voor de meter moet u niet bij uw leverancier zijn maar bij de netbeheerder. Zou het dus toch maar even melden wil u niet voor verrassingen komen te staan. In het meest gunstige geval kunnen ze dan van de laatste eindafrekeing alsnog een herberekening doen gebaseerd op het verbruik van voorgaande jaren, want dat de meter niet goed is staat buiten kijf.

Denk het niet, dus kan dit mij niet aangerekend worden
Denk van wel want u behoord dat gewoon te melden zeker als blijkt dat dit al geruime tijd is.

sekrepatoe
door sekrepatoe Oct 2, 2019 om 10:41
8 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kunnen ze niet denken er zijn ijzeren draadjes aan de meters die mag je niet losknippen

gerbera
door gerbera Oct 2, 2019 om 11:50
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wel eens van een magneet gehoord?

ma
door malty - Oct 1, 2019 om 23:08
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U bent niet verplicht om regelmatig op de meter te kijken, dus wat u zogenaamd niet gezien hebt hoeft u niet te melden.
Ik zie mijn watermeter één keer per jaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 2, 2019 om 07:55
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Een meter die stil staat en een rekening die dan te hoog is? Dat zou dan m.i. echt andersom moeten zijn. Er i8s maar één antwoord mogelijk en dat is: benader de eigenaar van de meter (uw netbeheerder) of uw energieleverancier met de melding dat naar uw mening uw meter defect is.

Maar herhaald, als een meter dezelfde stand houd is die m.i. stuk en zou u bij afrekening niets krijgen aangerekend m.u.v. netbeheer en vast recht.

Het is altijd erg slim om zelf meterstanden bij te houden maar dat even terzijde. (Vragen om een nieuwe en dan slimme meter geplaatst te krijgen?)

in
door indalo - Oct 2, 2019 om 10:38
11 Antwoorden / 3 Vragen

Eerlijk duurt het langst !!

Ik hou iedere maand mijn standen bij, van alle meters.
Is misschien 5 minuten werk.
Zo kom ik er ook achter of een apparaat kapot is.

sekrepatoe
door sekrepatoe - Oct 2, 2019 om 10:40
8 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb dezelfde klachten ze doen er niets aan torenhoge rekeningen 1 persoons huishouden ze lachen je uit

he
door henkie.penkie - Oct 2, 2019 om 10:44
148 Antwoorden / 0 Vragen

Direct melden bij de netwerkbeheerder(s) in Limburg en Brabant is dit ENEXIS.Mijn advies is als er gebreken zijn volgens jou dan zou ik de meterstanden bijhouden gedurende een maand.

me
door mein33 - Oct 2, 2019 om 10:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij de latste eindafrekening een super hoge aanslag ontvangen
  Nu blijkt idd dat de meter storingen heeft
Ben ik gehouden dit te melden ? Voel er niets voor,

Nee, ik zou er ook niets voor voelen om een storing aan mijn energiemeter te melden, zeker niet omdat ik door de melding en het daarop volgende onderzoek weleens in het gelijk zou kunnen worden gesteld en zo het teveel betaalde op mijn eindafrekening wel eens terug zou kunnen krijgen.
Ook accepteer in zondermeer dat ook de volgende afrekening wel eens veel hoger zal kunnen uitpakken dan wat ik eigelijk, naar mijn echte verbruik,  zou moeten betalen

FF wachte en nog ff wachte en ik heb nu iets van vooral geen melding maken en dat alleen maar omdat ik 'stinkend' eigenwijs en "ontzettend" dom reageer.

Zonder melding te maken en onderzoek gebeurt er helemaal niets en staat er één ding als een paal boven water, nl. dat je je teveel betaalde geld nooit en te nimmer terug ziet.

rots92
door rots92 - Oct 2, 2019 om 11:02
157 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij heeft u een “vreemde “ energieleverancier.

Wat zegt uw persoonlijke pagina van uw energieleverancier?

Wat zeggen uw maandelijkse overzichten van uw energieleverancier?

Als uw meter niet werkt moet u volgens mij bij uw netbeheer zijn.

PvBaak48
door PvBaak48 - Oct 2, 2019 om 11:29
65 Antwoorden / 1 Vragen

Weet niet waar je mee bezig bent.
Komt die hoge rekening niet doordat je zelf geen eindstanden hebt doorgegeven want dan schat men je gebruik en dat gaat nu weer gebeuren als je niets doorgeeft want hoe moet je de eindstand doorgeven als meter stuk is.
Ze gaan dan vermoeden dat je aftapt.

luppo
door luppo - Oct 2, 2019 om 11:44
69 Antwoorden / 0 Vragen

U voert struisvogel politiek .
Als uw energieleversncier niet over uw juiste energie verbruik kan beschikken wordt er een inschatting gedaan en die is altijd aan de hoge kant.

ingjoy
door ingjoy - Oct 2, 2019 om 12:45
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben net per 1 okt. plotseling verhuisd naar Spanje en moet mijn eindafrekening nog krijgen , maar moet zo wie zo 100 euro BOETE betalen aan ENECO vanwege mijn ''groene stroom en groene gas contract van 3 jaar'' , waarvan nog 15 maanden te gaan.
Ik kan begrijpen dat als ik overstap op een ''andere leverancier in Nederland'' dat ik een boete krijg , maar in dit geval kunnen zij mij ''NIET leveren in Gran Canaria'' , dus vindt ik de BOETE eigenlijk onterecht , maar daar is ENECO het niet mee eens......
Ik zeg halverwege het contract op , dus moet ik een boete betalen ?!
Graag reactie hierop ;-)

edrick3
door edrick3 Oct 2, 2019 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kunt beter zélf een vraag starten dan 'in te breken' op andermans topic.

panter22
door panter22 Oct 2, 2019 om 13:32
6599 Antwoorden / Vragen

Gaat u samenwonen of emigreren, en zegt u een energiecontract voor 1 of meerdere jaren op? Ook dan betaalt u een opzegvergoeding. Uw energieleverancier kan geen energie meer aan u leveren, maar heeft dit al wel voor u ingekocht.
https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/energie/alles-over-opzeggen

diumenge
door diumenge Oct 2, 2019 om 17:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Terecht.

me
door mein33 Oct 3, 2019 om 10:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik zeg halverwege het contract op , dus moet ik een boete betalen ?!
Graag reactie hierop ;-)

U beëindgd het  driejarig contract tussentijds en dat is de reden dat de boete clausule op u van toepassing is.
De reden van de contractbreuk is daarbij niet van belang.

mo
door mof - Oct 2, 2019 om 13:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, u bent dit niet verplicht bij te houden. De meter is van de netbeheerder.echter, als u een slimme meter heeft wordt die uitgelezen op afstand. Hoe weet u dat wat u waarneemt op de meter ook datgeneis dat de leverancier doorgegeven krijgt? Misscien staat uw aflezing wel stil maar is er een fout in de software en krijgen zij juist te hoge waarden door.
mede om deze reden heb ik nooit mijn klassieke neter laten omruilen tegen een slimme meter.

1paul
door 1paul - Oct 2, 2019 om 14:06
3103 Antwoorden / 0 Vragen

goed meter werkt niet goed en blijft stilstaan, dan komt het volgende, de leverancier gaat de standen schatten en dit word dan uw rekening, omdat u al veel teveel betaald heeft volgens u zelf krijgt u dus ook dan weer een hoge rekening!

ik zou het doen, heeft u weer reden om een nieuw topic te openen...

mijn meter is stuk maar nu moet ik veel teveel betalen...

voelt u hem al???

rufus194600
door rufus194600 - Oct 2, 2019 om 14:53
7 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien kan je eerst eens proberen om een bericht foutloos op te stellen

gerbera
door gerbera Oct 2, 2019 om 22:08
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wat heeft dat met een defecte meter te maken, u gaat zeker foutloos door het leven.

panter22
door panter22 Oct 3, 2019 om 13:02
6599 Antwoorden / Vragen

Het gaat om de inhoud en die is duidelijk. De rest is bijzaak.

me
door mein33 - Oct 3, 2019 om 10:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR RUFUS194600 - 2 OKT. 2019 OM 14:53
7 ANTWOORDEN / 10 VRAGEN

Misschien kan je eerst eens proberen om een bericht foutloos op te stellen

@rufus....,

Zelfs in dit simpele zinnetje zit al een missertje van u.
Heb even een paar van uw eigen topics en reacties doorgenomen en inderdaad, u zou meer aandacht aan het opstellen en foutloos formuleren van uw teksten moeten besteden, dan blijven reacties als deze vanzelf achterwege.
Let wel :  niemand is foutloos, zelfs u niet !  ;-))

clio23
door clio23 - Oct 3, 2019 om 16:14
46 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het maar snel melden. Waarschijnlijk is de batterij leeg (is mij ook een keer overkomen) en krijg je straks een hoge naheffing, die wordt geschat vanaf je laatste opgave tot aan de volgende. Aangezien je zelf aangeeft dat die hoog was krijg je nu ook een hoge naheffing.