Sa
door SailorWim Apr 11, 2018 om 12:38
Huishouden & energie

EcoVolt

Sinds een lange periode wordt via de sociale media de zogenaamde EcoVolt aangeboden.
Met kreten als "energie bedrijven zijn hier boos om" wordt dit apparaat aangeprezen.
Het zou wel 50% op je elektrisiteitsrekening in mindering komen.
Mijn visie is dat dit te mooi voor worden is.
Maar riekt dit niet naar oplichterij?
Worden met deze loze kreten niet vele betalende mensen over een streep getrokken om € 44,99 in een diepe put te storten?
Graag uw bevinding

10067 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 11, 2018 om 12:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tip: https://www.facebook.com/events/166972570787722/

Sinds een lange periode wordt via de sociale media de zogenaamde EcoVolt aangeboden

Gr
door Grunn1 - Apr 11, 2018 om 12:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Niet alleen op Facebook hoor, zie ook regelmatig dit soort onzinnige reclame op de app van de telegraaf. Als je in sprookjes gelooft kan je beter naar de Efteling gaan dan in dit soort dingen te trappen.

costnix
door costnix Apr 12, 2018 om 12:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik noem het daarom Veestboek. Iedere scheet wordt er geplaatst :-(

me
door mein33 - Apr 11, 2018 om 13:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ecovolt richt zich op bedrijven en "niet" op particulieren.

Ge
door Genee Apr 11, 2018 om 15:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@mijn33
Er is een klein apparaatje, Ecovolt Power Saving Box genoemd, te koop waarmee je volgens de makers stroomkosten kunt besparen.
U heeft het kennelijk over dat in 2014 opgerichte Nederlandse bedrijf Ecovolt.

me
door mein33 Apr 11, 2018 om 18:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@toonder,

Dank voor uw opmerking.
Ik ben uitgegaan van de de benaming Ecovolt, vandaar mijn gegeven antwoord.

vr.gr. mein33

Pi
door PimJoris - Apr 11, 2018 om 13:17
78 Antwoorden / Vragen

Als iets te mooi klinkt voor woorden, is het dat meestal ook...

edrick3
door edrick3 - Apr 11, 2018 om 13:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mijn visie is dat dit te mooi voor woorden is.
Inderdaad. ;-)

aurora1
door aurora1 - Apr 11, 2018 om 14:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt zelfs meer dan 50% voordeliger uit zijn als u geen elektriciteit gebruikt.
En van die klets op sociale media kunt u maar beter niets geloven. Beter is: daar niet op kijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 11, 2018 om 16:53
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Een apparaat dat regelt dat u 50% minder electriciteit benut?????
Ieder op het net aangesloten apparaat gebruikt uit zich zelf al electra en 50% minder, ook ???? want dat verschil zit er niet tussen dag- en nachtstroom en windmolens etc. kosten beduiudend meer dan €44,99.

Ge
door Genee - Apr 11, 2018 om 17:32
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt erop dat het EcoVolt apparaatje de powerfactor ietsje zou kunnen verbeteren waardoor het 'blindvermogen' wat kleiner wordt.
Maar de kleinverbruiker betaalt niet voor dat blindvermogen dus de kosten voor dat EcoVolt apparaat is weggegooid geld.

jo
door jorisw - Apr 12, 2018 om 08:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb deze ook gezien en alleen de zin "Energiebedrijven zijn hier boos om" is al lachwekkend. Energiebedrijven zullen hier totaal niet boos om worden, de mensen daar zullen vooral bulderen van het lachen. Het werkt immers niet.

De enige manier om 50% minder elektriciteit te gebruiken is apparaten uitzetten en niet meer gebruiken.

costnix
door costnix Apr 12, 2018 om 12:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een buurman van mijn ouders dacht dat hij heel veel geld kon besparen door 12 Volt lampen te gebruiken. Hij had hier een enorme transformator voor gekocht :-)

ho
door holy53 - Apr 12, 2018 om 15:12
68 Antwoorden / 1 Vragen

Beetje leesvoer :http://electronicsbeliever.com/electricity-saving-box-scam-revealed/