pa
door pascalle_1 Jul 12, 2007 om 16:59
Huishouden & energie

Een houten huis kopen verstandig?

Wie heeft ervaring met het kopen van een houten huis. Is dit wel degelijk na verloop van tijd. Hoe zit het met de verkoopprijs wanneer je het wilt verkopen, levert het nog wel iets op? Het bouwen van een houten huis is goedkoper dan een betonnen huis, dus dat dit minder waard is lijkt me dan logisch....

Alvast bedankt voor alle reacties

gr Pascalle

32038 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Pascal,

De doelgroep die een houten huis zou willen kopen is zoals je zelf denk ik wel weet veel kleiner, dus minder belangstellenden.

En aan de hand van het materiaal dat je gebruikt vergt het meer onderhoud.

Ik kon eens een houten huis kopen. Echt paleisje van binnen. Omdat ik verbaasd was waarom deze woning met kompleet aangelegde tuin zo goedkoop was en nog niet verkocht, kreeg ik te horen, dat niet iedereen in een houten huis wilde wonen. En de plaats waar het in wordt gebouwd telt natuurlijk ook mee. Bouw je dit in een plaats dat erg geliefd is, dan zal het weer meer waard zijn. Het is vaak een optelsom van, nietwaar. Maar veel succes ermee. hartelijke groet, Elena

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Misschien moet je dit eens doorlezen;

voor- en nadelen houten woning.pdf

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op sommige locaties mogen alleen houten huizen gebouwd mogen worden, bv. in gebieden van bepaalde waterschappen( duinen).
Bij goed onderhoud blijft het huis in goede conditie, ik ken hier in het duin een huis wat al meer dan 100 jaar oud is, en zelfs een oorlog overleefd heeft.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

met de verkoop prijzen is in verhouding niets mis. neem bv een zweeds home oid dus wel kwalitiet. in zweden en nieuwzeeland zie je niets anders en alles is ook goed geimpregneerd. ga ook eens bij mensen op bezoek of vrraag hoe het hun bevalt. ze zijn meestal ook goed afgewerkt

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pascalle

Afhankelijk van de woning is een houte huis meestal goedkoper dan een stenen huis. Maar dat is o.h.a. ook waardevast. Houtskeletwoningen zijn in principe best wel duurzaam. Bedenk ook dat die palen waar Amsterdam op gebouwd is al honderden jaren oud zijn.....De gevelbekleding vereist wel wat meer onderhoud, dat is een punt van overweging (maar je hoeft het na 50 jaar niet opnieuw te voegen)
Houtskeletbouw onderscheid zich vaak ook door dikkere isolatiepaketten (dus energiezuiniger) en de muren zijn 'ademend' wat een pretiiger binnenklimaat geeft.

Succes met je keuze, AF

<script type="text/javascript">

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

In sommige streken staan traditioneel alleen maar houten huizen denk aan Waterland. Zaanstreek Marken en zo