ev
door evagooijer Nov 2, 2012 om 17:51
Huishouden & energie

een ipad van Oxxio, is dit gratis?

Oxxio bied haar trouwe klanten een gratis Ipad aan als zij een overeenkomst afsluiten tot en met 30 juni 2016.
Oxxio verhoogt dan wel het vast recht van stroom en gas van 2,75 naar 6,59. dat is 7, 68 per maand.
Ik heb er een telefoontje aan gewaagd of ik dit wel goed lees. Maar ja, dat is zo. Op mijn opmerking "dan betaal ik mijn Ipad zelf , dit is niet gratis" was het commentaar dat ze het jammer vond dat ik het zo bekijk. Wat vind u van zo'n aanbieding aan trouwe klanten?

19287 34 Rapporteer

freya
door freya - Nov 2, 2012 om 17:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo evagooijer,

Inderdaad, voor het grootste gedeelte betaal je die iPad zelf. Het is dus gewoon de bekende sigaar uit eigen doos. Bovendien leg je jezelf dan de komende 3½ jaar vast en kun je in die tijd niet overstappen....

Kortom, je hebt niets aan dit aanbod.

m.vr.gr. Freya

diumenge
door diumenge - Nov 2, 2012 om 18:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je op de pagina van Oxxio kijkt met de tarieven, dan zie je ook dat de tarieven hoger zijn bij de iPad actie. Gratis bestaat immers niet.

zoekster
door zoekster - Nov 2, 2012 om 18:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dan moet je wel erg dom zijn als je daar intrapt. Maar je hebt ze!

En de rekeningen worden sowieso nog veel hoger, want straks moeten we allemaal milieubelasting gaan betalen over onze energierekening (of heffingen, hoe je het maar wilt noemen) en dat zal niet mals zijn. Het schijnt dat de kosten voor duurzame energie volledig afgewend zullen worden op de consument en niet op de bedrijven, dus we kunnen allemaal ons borst nat maken.

dearagain
door dearagain - Nov 2, 2012 om 18:34
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het enige wat bij OXXIO gratis is, is de reklame van dit bedrijf!

zwemmer
door zwemmer - Nov 2, 2012 om 21:11
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Nadat ik al maanden met de aanschaf van zo'n relatief overbodig hebbedingetje heb zitten flirten kon OXXIO mij ervoor vangen. Goed, niet in een klap betalen maar over maanden verspreid gaf voor mij de doorslag. Na het aflopen van de contractsperiode zie ik dan wel weer verder.

Zwemmer

wo
door woefdram1955 - Nov 4, 2012 om 14:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook bij OXXIO en heb net eens even mijn gegevens bekeken en wat prijzen zitten vergelijken.
Ik gebruik 2700 Kwh laag tarief stroom en 2700 Kwh hoog tarief stroom en tevens 850 M3 gas per jaar.
De prijs die ik nu voor stroom en gas betaal is: hoog tarief stroom 0,2159 cent per Kwh en laag tarief stroom 0,1971 cent per Kwh en 0,6171 eurocent per M3 gas.
Ik betaal daar nu bij OXXIO totaal 1639.63 Euro per jaar voor.
Als ik gebruik maak van de Ipad aanbieding ga ik meer voor stroom en gas betalen.....!!??
Ik betaal dan voor hoog tarief voor stroom 0,2421 per Kwh en voor laag tarief stroom 0,2220 eurocent per Kwh, tevens kost dan het gas 0,6714 eurocent per M3 .
Zo gaan mijn jaarlijkse kosten van 1639,63 Euro ineens naar 1823,76 Euro een verschil van 184,13 Euro !!
Ook zet OXXIO dat mijn contract vast tot 13 Juni 2016
Ik betaal dus 3,5 jaar 184,13 per jaar meer voor mijn gas en stroom, totaal 644,39 om precies te zijn, en dat allemaal voor een "GRATIS" ipad??
Bij ons in het dorp noemen ze dat VOLKSVERLAKKERIJ en EEN SIGAAR UIT EIGEN DOOS !!!!
Ik ben al jaren bij OXXIO maar heb even bij ESSENT gekeken en zie dat ik daar 86,57 Euro goedkoper uit ben op jaarbasis.....
Ik ga dus overstappen naar ESSENT en ga lekker zelf een Ipad opsparen......
Doe hier uw voordeel mee !!

diumenge
door diumenge - Nov 4, 2012 om 15:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kortom, zo'n actie is alleen interessant als je verbruik heel laag is.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 4, 2012 om 15:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 4 nov 2012, 15:08]Kortom, zo'n actie is alleen interessant als je verbruik heel laag is.
Vastrecht is wat men ook gebruikt altijd even hoog dacht ik.Vandaar het woord vastrecht, endat is gestegen.

diumenge
door diumenge - Nov 4, 2012 om 15:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, en de tarieven zijn daarnaast ook hoger bij de iPad actie. O.b.v. alleen het hogere vastrecht zou je de iPad nog voor een redelijke prijs krijgen, maar i.c.m. de hogere tarieven betaal je de absolute hoofdprijs.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 4, 2012 om 15:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 4 nov 2012, 15:28]Ja, en de tarieven zijn daarnaast ook hoger bij de iPad actie. O.b.v. alleen het hogere vastrecht zou je de iPad nog voor een redelijke prijs krijgen, maar i.c.m. de hogere tarieven betaal je de absolute hoofdprijs.
Een soort koop op afbetaling.Dat is altijd duurder

tonjakassa
door tonjakassa - Nov 9, 2012 om 15:08
165 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een aankoop bedrag niet ineens kunt missen en/of het geduld niet hebt om te sparen, dan is dit een, vrij kostbare, manier om toch iets te verkrijgen.
Inderdaad een vorm van afbetaling die min of meer ongemerkt gaat.

mayonaise
door mayonaise - Feb 14, 2013 om 19:26
33 Antwoorden / 1 Vragen

Bijna 400 euro betalen voor een cadeautje! grapjassen zijn het.
http://pclooptvast.nl/stroom-en-gas-vergelijken-nergens-goedkoper-schokkend-nieuws/
Leuke link om het verschil te zien!

valerius-2
door valerius-2 - Feb 14, 2013 om 19:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mayonaise schreef op donderdag 14 feb 2013, 19:26]Bijna 400 euro betalen voor een cadeautje! grapjassen zijn het.
http://pclooptvast.nl/stroom-en-gas-vergelijken-nergens-goedkoper-schokkend-nieuws/
Leuke link om het verschil te zien!

U moet is weten dat de meeste mensen niet eens narekenen wat zo'n apparaat gaat kosten.Kado dat is het woord

mayonaise
door mayonaise - Feb 15, 2013 om 01:07
33 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 14 feb 2013, 19:54][quote=mayonaise schreef op donderdag 14 feb 2013, 19:26]Bijna 400 euro betalen voor een cadeautje! grapjassen zijn het.
http://pclooptvast.nl/stroom-en-gas-vergelijken-nergens-goedkoper-schokkend-nieuws/
Leuke link om het verschil te zien!

U moet is weten dat de meeste mensen niet eens narekenen wat zo'n apparaat gaat kosten.Kado dat is het woord

Jammer genoeg wel ja, De zon komt voor niets op.. en de maatschappijen maar lachen.

ikbenik
door ikbenik - Feb 15, 2013 om 10:23
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Dat is hetzelfde als je een telefoonabo afsluit met gratis toestel, of je sluit een sim-only telefoonabo af.
Zit ook enorm verschil in.

freya
door freya - Feb 15, 2013 om 10:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 10:23]Dat is hetzelfde als je een telefoonabo afsluit met gratis toestel, of je sluit een sim-only telefoonabo af.
Zit ook enorm verschil in.
Zolang je je daarvan bewust bent, is dat ook niet erg. Feitelijk koop je gewoon een toestel op afbetaling en als je dat in de berekening meeneemt en het resultaat is dat je 'een goede deal' hebt, is daar niets mis mee.
Er vanuit gaan dat je iets 'gratis' krijgt is nogal naïef....

Freya

sj
door sjaaklemmers - Mar 9, 2013 om 19:11
7 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij zijn de prijsverschillen tussen het goedkoopste contract, Oxxio Budget, en de iPad actie van Oxxio nog groter. Het is niet alleen een sigaar uit eigen doos maar je betaald nog eens meer gedurende het contract dan dat de iPad kost.

Over 3 jaar en 4 maanden gezien kost het ruim 20 euro per maand meer om de iPad actie te kiezen. Dat is ruim 800 euro!

ap
door apppie - Apr 1, 2013 om 22:12
9 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch wel zo dat hij gratis is, kijk je vast recht stijgt wel maar wie zegt dat dat sowieso niet gaat stijgen de komende 3 jaar dat geld ook voor het tarief,het mes snijd aan 2 kanten je hebt wel recht op gas voor .68 cent mer m3 de komende 3 jaar terwijl dit toch wel gaat stijgen natuurlijk. En het buget paket is maar voor 1 jaar dus het tarief is niet te vergelijken,ik zit zelf bij essent daar betaal ik me ook scheel aan gas 67 cent betaal ik nu al,ik denk dat je er zeker van bent dat je die ipad gratis krijgt omdat je alleen voor je stroom en gas betaald want zou je in 3 jaar geen stroom en gas gebruiken dan betaal je ook niks alleen dat vast recht en capaciteit tarief en meter huur maar dan zou je ook heffingskorting krijgen waardoor de meer terug zou krijgen dan dat je betaald om dat dat 318 per jaar is mee dan het transport en het vast recht,dus je krijgt een ipad en nog geld bij!!!!dan moet je wel 3 jaar geen gas en stroom verbruiken . Maar dat zijn de feiten , en de reclame code comisie zou direct ingrijpen als het niet echt gratis zou zijn, dus snel over naar oxxio zou ik zeggen aanmelden kan op 08001401 ook nog gratis en nu kun je ook ipv een opad een samsung tab krijgen of een lappie dus lang leve de gratis spullen van oxxio

stacey
door stacey - Apr 1, 2013 om 22:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=apppie schreef op maandag 1 apr 2013, 22:12].dus je krijgt een ipad en nog geld bij!!!!dan moet je wel 3 jaar geen gas en stroom verbruiken . Maar dat zijn de feiten , en de reclame code comisie zou direct ingrijpen als het niet echt gratis zou zijn.

Ben jij Oxxio medewerker of krijgt je steekpenning voor het aanleveren van nieuwe klanten ofzo ?

Niets is gratis, behalve de zon als ie opkomt.........
Alle gratis cadeautjes die je ergens bij kunt krijgen betaal je zelf en vaak dubbel en dwars, bedrijven zijn Sinterklaas niet !

ap
door apppie - Apr 1, 2013 om 22:25
9 Antwoorden / 0 Vragen

Nou nee ik werk daar niet en ik krijg er ook niks voor maar ik weet wel wat af van de energie wet en regelgeving en zie dat er veel mensen zijn die geen idee hebben waar zei het over hebben.maar voel je vooral niet aangesproken het is ook heel ingewikkeld en ik garandeer je dat alle leveranciers even duur/goedkoop zijn

stacey
door stacey - Apr 1, 2013 om 22:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=apppie schreef op maandag 1 apr 2013, 22:25]maar ik weet wel wat af van de energie wet en regelgeving en zie dat er veel mensen zijn die geen idee hebben waar zei het over hebben.

Nou maak je geen zorgen, ik voel me niet aangesproken hoor.

Zeker niet door iemand die zich laat op de avond speciaal aanmeld om z`n promotiepraatje hier even op te hangen.

Ik weet wel wat van commerciële zaken en marketing en gratis is een klantentrekker -daar steken ze al de draak mee in hun stomme reclame, het domme blondje dat bij het woordje Gratis ineens wel interesse heeft in verkooppraatje…….
Op de cadeautjes leggen ze geen geld toe, die kosten worden al in de prijzen doorberekend.
De welbekende sigaar uit eigen doos.

Goedkoop En gratis cadeau gaat niet echt samen……..

Maar als jij blij met ze bent, veel succes ermee verder.

stacey
door stacey - Apr 1, 2013 om 22:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=apppie schreef op maandag 1 apr 2013, 22:25].maar ik weet wel wat af van de energie wet en regelgeving en zie dat er veel mensen zijn die geen idee hebben waar zei het over hebben

Maak je maar geen zorgen hoor, ik voel me echt niet aangesproken.

Zeker niet door iemand die zich hier speciaal aanmeld om z`n promotiepraatje op te hangen.

Ik weet namelijk wel wat van commerciële zaken en marketing en gratis is een klantentrekker -daar steken ze al de draak mee in hun stomme reclame, het domme blondje dat bij het woordje Gratis ineens wel interesse heeft in verkooppraatje…….
Op de cadeautjes leggen ze echt geen geld toe, die kosten worden al in de prijzen doorberekend.
De welbekende sigaar uit eigen doos.

Goedkoop En gratis cadeau gaat niet echt samen……..

Maar als jij blij met ze bent, veel succes ermee verder.

stacey
door stacey - Apr 1, 2013 om 22:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Chips, snert site........dubbel was niet de bedoeling,
ik vloog van de pagina - error - maar blijkbaar was het toch geplaatst ;-(

ap
door apppie - Apr 1, 2013 om 23:00
9 Antwoorden / 0 Vragen

Maar het blijft een feit dat je meer geld terug krijgt dan dat je aan maandelijkse voorschotten betaald als je een nul verbruik zou hebben,en dan zou je wel een ipad helemaal gratis krijgen,en dat was het antwoord van de vraag steller

bl
door blakabakra - Feb 17, 2014 om 21:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

gratis ipad?????

vastrecht bij OXXIO is 14 euro PER PRODUKT PER MAAND
Je gaat een contract aan voor 3 jaar!

simpel rekensommetje:

bij afname van een produkt (gas OF energie): 36X14=504 euro en bij afname twee produkten (gas EN energie) dus 1008 euro!!!

Bij andere maatschappijen is vastrecht gemiddeld 25 euro per jaar per produkt ....

Dus niks gratis, je wordt genaaid door oXXio

ap
door apppie - Feb 17, 2014 om 23:34
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=blakabakra schreef op maandag 17 feb 2014, 21:04]gratis ipad?????

vastrecht bij OXXIO is 14 euro PER PRODUKT PER MAAND
Je gaat een contract aan voor 3 jaar!

simpel rekensommetje:

bij afname van een produkt (gas OF energie): 36X14=504 euro en bij afname twee produkten (gas EN energie) dus 1008 euro!!!

Bij andere maatschappijen is vastrecht gemiddeld 25 euro per jaar per produkt ....

Dus niks gratis, je wordt genaaid door oXXio

ap
door apppie - Feb 17, 2014 om 23:44
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=blakabakra schreef op maandag 17 feb 2014, 21:04]gratis ipad?????

vastrecht bij OXXIO is 14 euro PER PRODUKT PER MAAND
Je gaat een contract aan voor 3 jaar!

simpel rekensommetje:

bij afname van een produkt (gas OF energie): 36X14=504 euro en bij afname twee produkten (gas EN energie) dus 1008 euro!!!

Bij andere maatschappijen is vastrecht gemiddeld 25 euro per jaar per produkt ....

Dus niks gratis, je wordt genaaid door oXXio Je kan inderdaad braaf 3 jaar klant blijven en het extra vast recht betalen maar je kan ook na een jaar stoppen en dan hoef je de 50 euro ipad boete niet te betalen alleen een opzeg vergoeding van 75 per product dus dan heb je de iPad voor 150 plus het vast recht voor een jaar dat volgens jouw 14 euro hoger is dan andere leveranciers,het is dan wel de vraag of je bij je volgende leverancier minder vastrecht betaald want dat stijgt ook ieder jaar en kan dus volgende jaren hoger zijn dan wat u nu voor vastrecht afgesproken heeft ,de opzegvergoeding kun je natuurlijk weer bij je nieuwe leverancier.dus je kan er nog enigszins onderuit.

bl
door blakabakra - Feb 18, 2014 om 00:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet 14 euro hoger.... goed lezen! Bijv. Vastrecht bij greenchoice is 24,50 PER JAAR PER PRODUCT, oxxio rekent 14 euro PER MAAND PER PRODUKT
Tevens ook de actievoorwaarden van oxxio lezen bij tussentijdse opzegging, want die bedragen die je noemt kloppen niet, het kost tussentijds opzeggen kost honderden euro's aan boete en opzegvergoeding

Anders zou iedereen dat foefje uithalen, denk je niet dat oxxio zich daartegen goed heeft ingedekt?

ap
door apppie - Feb 18, 2014 om 00:23
9 Antwoorden / 0 Vragen

Tevens ook de actievoorwaarden van oxxio lezen bij tussentijdse opzegging, want die bedragen die je noemt kloppen niet, het kost tussentijds opzeggen kost honderden euro's aan boete en opzegvergoeding

Anders zou iedereen dat foefje uithalen, denk je niet dat oxxio zich daartegen goed heeft ingedekt? https://www.oxxio.nl/metapages/opzegvergoeding-van-oxxio hier staan de opzegvergoedingen die wettelijk door oxxio gehanteerd worden deze zijn bepaald door de energie kamer in denhaag daar kan dus niet van afgeweken worden , boetes van honderden euro's bestaan dus niet, ja als je nooit je standen doorgeeft en 3jaar 25 euro voorschot betaald dan krijg je een hoge eindafrekening maar dat staat los van de iPad

bl
door blakabakra - Feb 18, 2014 om 00:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de ipad gelden andere actievoorwaarden, zie https://www.oxxio.nl/Brochures/Actievoorwaarden_gratis_tablet_of_notebook.pdf

ap
door apppie - Feb 18, 2014 om 00:39
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie toch duidelijk staan :7. BijhetvoortijdigbeëindigenvaneenleveringsovereenkomstvoorbepaaldetijdkanOxxiou,inlijnmetdeRichtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders van de ACM, een opzegvergoeding van maximaal € 125,- inclusief btw per product in rekening brengen. De specifieke hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van de duur van de leveringsovereenkomst(en) en van de resterende looptijd op het moment van beëindigen. Kijk ook op www.oxxio.nl/voorwaarden. Dus maximaal 125 euro en als je de link van mij geopend had had je kunnen lezen dat dat gaat over een looptijd van meer dan 24 maanden en voorrondes dan 24 maanden 75 euro per product ook de iPad boete van 50 word na een jaar niet opgelegd . Succes ermee anders bel even gratis oxxio op 08001401 en zeg dat je wil stoppen !

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2014 om 00:40
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Er is een energieleverancier die gratis kado's geeft, die woont in Kaatsheuvel ...............

ap
door apppie - Feb 18, 2014 om 00:44
9 Antwoorden / 0 Vragen

Nee in Hilversum op de marathon 5 kijk naar lid ;8. Oxxioheeft,bijbeëindigingvandeleveringsovereenkomstenbinneneen jaar na startdatum vande eerstelevering, het recht om maximaal € 100,- inclusief btw als vergoeding bij u terug te vorderen voor het ontvangen product.
Als uw vorige leverancier u een opzegvergoeding in rekening heeft gebracht en Oxxio heeft deze voor u vergoed, dan heeft Oxxio, bij voortijdige beëindiging van de leveringsovereenkomst, het recht om deze vergoeding bij u terug te vorderen.

ap
door apppie - Feb 18, 2014 om 00:46
9 Antwoorden / 0 Vragen

Dus na een jaar kunnen ze niks meer doen geen boete en de opzeg vergoeding moet je even voorschieten en dan krijg je die van je nieuwe leverancier terug