Ma
door Marimelda Apr 28, 2017 om 14:38
Huishouden & energie

Een loszittend raam in een deur klapt. Hoe kan men dit goed vast zetten?

Het gaat om een tussendeur tussen de keuken en de kamer met een vrij groot rechthoekig geribbeld raam erin. Het is de deur die het meeste wordt gebruikt in huis. Even te hard dicht doen, dan geeft ie al lawaai.
Iemand heeft het proberen te maken maar het geeft niet. Hij heeft een verzachting geplaatst tussen de deur en de rand van het kozijn, maar dit werkt niet.
Persoonlijk dacht ik aan stopverf, maar dat wordt nauwelijks nog meer gebruikt en dat werd, meen ik,  vroeger altijd gebruikt bij de buitenramen.

5851 4 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2017 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het over het glas in die deur gaat wat de herrie veroorzaakt, daar is speciaal band voor.

Ma
door Marimelda Apr 28, 2017 om 15:04
58 Antwoorden / 11 Vragen

+Tijger1. Ja, het gaat over het glas in de deur. Speciaal band, zegt u. kan men dit kopen in een doe-het zelf-zaak? Die hebben we hier wel in de buurt.

Men kan ook eventueel de latjes stevig vastzetten, maar dan moet het hele raam er uit en opnieuw erin gezet worden. Maar omdat het nodig is voor een ziek iemand heb ik een snellere oplossing nodig. De band kan dan geplakt worden tegen het de beide zijden van het raam zelf in de deur. Dan moet het opgelost zijn.

Bedankt voor de tip, in ieder geval.

tijger1
door tijger1 Apr 28, 2017 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zullen ze beslist hebben bij Karwei of Gamma. Latjes losmaken, dan band in de sponning, latje er weer op. Aan een kant is genoeg.

Ma
door Marimelda Apr 28, 2017 om 23:33
58 Antwoorden / 11 Vragen

De band moet dus achter de latjes. Ik zag een bij een antwoord dat men ook kit zou moeten gebruiken, maar dat is niet zulk lekker spul. Sommigen doen het zonder kit.

Morgen D.V. gaan mijn broer en ik inderdaad naar Gamma, want ik moet er ook nog voor iets anders heen.

Aanvullende informatie, top!

Ma
door Marimelda - Apr 28, 2017 om 15:05
58 Antwoorden / 11 Vragen

Lieve mensen,
antwoord is al afdoende.
Meer reacties zijn niet nodig!
Groetjes van Marimelda.

Topantwoord

simon55
door simon55 - Apr 28, 2017 om 15:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen
Ma
door Marimelda Apr 28, 2017 om 23:37
58 Antwoorden / 11 Vragen

Grappig, zeven jaar terug al ergens behandeld. De kit persë nodig? Moeilijk om er af te halen schreef iemand. Maar als het niet anders kan, dan zal het wel zo moeten. Verder kan Gamma mij verder adviseren. Bedankt voor deze link met de verdere info.

Ma
door Marimelda - Apr 29, 2017 om 23:25
58 Antwoorden / 11 Vragen

Inmiddels zijn mijn broer en ik naar de Gamma geweest dit spul (glasband en speciaal kit) te halen.

gerbera
door gerbera Apr 30, 2017 om 11:50
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Wat u met die speciale kit moet is niet duidelijk. @tijger1 gaf al het juiste antwoordt. Glaslatjes los halen, glas er uit en band in de sponning plakken. Glaslatjes ook voorzien van band en deze terugplaatsen. Kit is dus overbodig, eventuele oneffenheden worden door het band opgevangen waardoor het glas niet meer kan rammelen. Zit al jaren zo bij mij en er rammeld niets, ook zonder kit. Veel suc6 met de klus.

Ma
door Marimelda May 4, 2017 om 00:43
58 Antwoorden / 11 Vragen

Het staat op de beschrijving. De gewone kit vreet het glasband op, vandaar dat men speciale kit moet gebruiken. Overigens is er het volgend probleem (dus er is nog niets opgelost, bovendien doe ik dit niet zelf) Nu blijkt alle latjes geverfd te zijn, dus dat wordt moeilijk loshalen. Er moet een goede verfoplosser zijn, terpetine soms of zijn er betere? Dit had ik niet verwacht, maar misschien is er nog wel een mouw aan te passen.

Gek genoeg begin ik weer aan stopverf te denken. Maar ja, dat is van vroeger.