an
door anton verschoor Apr 20, 2019 om 13:02
Huishouden & energie

Eindafrekening essent 2018

ik woon er net een jaar en heb slimme meter en daar geeft die dat ik eindafrekening 1010 weer krijg van Essent.

krijg ik jaar rekening staat daar bedrag van 348.86 wat ik terug krijg .

dat is een verschil van  661.14 dit bedrag vind ik wel een hele verschil

zeggen ze tegen mij dat app niet goed is ik vol me bedondert om ik

mijn contract daar heb verlengt als ik dit voor de tijd geweten had ik het niet gedaan dan had ik veder gezocht.

ze houden mensen voor de gek.

ben er behoorlijk boos over hoe ze met klanten om gaan.

slimme meter kun je pressies uit lezen dus ik snap niet dat verschil zo hoog kan zijn.

zeggen ze dat ze eerste jaar nooit goed kunnen meten.

dus ik heb een huishouden van 4 personen ingevuld om over te hebben aan eind van jaar.

maar wij zijn maar met drie personen.

met andere woorden als ik drie personen gedaan had had ik nu flink bij moeten betalen.

ik wil ook bestand toevoegen maar dat wil niet waar op staat dat ik 1010 ontvang eindstand.

en eindafrekeng kan ik niet toevoegen

wat kan ik hier tegen doen

[edit-redactie]

4256 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 20, 2019 om 13:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een slimme meter waarop staat hoeveel je in geld terug krijgt?
Haal je niet iets door elkaar?
Die meter geeft toch alleen de verbruiksstanden aan?

lo
door lovewinnie Apr 20, 2019 om 21:19
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ook berekening van te verwachten eind afrekening. Kun je ook ik de app zien maar op op de meter

ro
door ron503 - Apr 20, 2019 om 13:22
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt beter de persoonlijke gegevens verwijderen want op ongewenste berichten zit ook u niet te wachten. De app geeft een indicatie van het gebruik maar meer ook niet. De jaarrekening is gebaseerd op de in rekening gebrachte voorschotten gedeeld door het werkelijke verbruik aan energie, het bedrag dat u teveel heeft betaald krijgt u weer terug. U heeft zelf verkeerde informatie ingevuld en denkt dat die verkeerde informatie steekhoudend zou zijn voor de jaarrekening en denkt ook nog eens meer dan 1000 euro retour te krijgen omdat de app dat aangeeft.

gerbera
door gerbera - Apr 20, 2019 om 13:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Kan het ff niet helemaal volgen, u denkt zelf € 1010 terug te krijgen maar volgens mij staat er op uw overzicht het verbruik met de daaraan gekoppeld bedrag wat u moet betalen. Verder staat er wat u heeft betaald en het eventueel teveel betaalde krijgt u terug. Verder zie ik het verschil niet zo zeer met het aantal personen 3 of 4. Of die 4e persoon moet voor zoveel energie verbruik  zorgen dat u moet bijbetalen. Zou er maar eens rustig voor gaan zitten, kijken of de opgegeven meterstanden kloppen en dan de berekening door Essent nalopen. Uw berekening begrijp ik heeft u uit de App maar is die up to date a.o met de stijging van de tarieven, belasting, transportkosten en duurzame opslag.

Maar troost u, u hoeft zelf niet op zoek te gaan naar een andere energieleverancier, u wordt binnenkort overstelpt met aanbiedingen, ook van niet energieboeren, dank zij het openbaar maken van uw naam, adres en tel. nummer. U kunt dit nu nog verwijderen maar over een uurtje niet meer.

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2019 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op meters staan geen bedragen.

tenormin
door tenormin - Apr 20, 2019 om 14:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Edit.

panter22
door panter22 - Apr 20, 2019 om 17:33
6599 Antwoorden / Vragen

Je krijgt van Essent elke maand een overzicht van je verbruik en het bijpassende bedrag.
Als je die bedragen van het hele jaar nu eens optelt, is er dan verschil met de afrekening van Essent?
Hoe ben je aan die €1010 terug gekomen? Heb je het verbruik vermenigvuldigd met de tarieven?
Daar komt nog de belasting bij en die is vaak hoger dan je verbruikskosten.

ne
door neodutchio - Apr 20, 2019 om 18:11
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik zie wat mijn voorschotbedrag is voor mijn twee-onder-1-kap met 4 personen en werk aan huis, dan weet ik niet wat uw voorschotbedrag is om €1.000,- terug te krijgen na een jaar. Ik betaal minder dan €150,- per maand.

Alles valt en staat natuurlijk met uw vebruik. Maar ik zie niet in hoe uw slimme meter kan weten wat de belastingen zijn en wat uw afspraken zijn omtrent de prijzen per kwh en m3.

lo
door lovewinnie - Apr 20, 2019 om 21:17
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Hoeveel personen in huis wonen is natuurlijk niet van belang. 3 personen kunnen net zoveel verbruiken als 10 personen en andersom..
Zelf gezin van 4 (2volw en 2kids) met slimme meter naar zit bij eneco (essent ook tevrede over trouwens)
Gas verbruiken we heel weinig.  stroom te veel
Volgens toon is jaar verbruik lager dan daad werkelijke meterstanden op jaar nota. Dit kan bijv komen door keer stroom storing, geen internet etc. Dan loopt hij wat achter met de werkelijkheid
Hier scheelde het met gas op toon 782m3 en jaar nota  805m3
 Stroom stond op toon 4700. Hebben verbruikt 5100 op laatste nota

Volgens app zou ik rond 225 terug krijgen. Waren er 130. Nog erg tevrede. Ben al blij als ik kiet speel (betaalde 130pm, nu 150 ivm verhoging belasting)
Waarom niet altijd up to daté is was volgens hun dus door internet storing

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 21, 2019 om 10:09
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Kort gereageerd: u geeft 4 personen op maar er zijn er drie! Wie bedondert dan wie of is het hier de pot die de ketel verwijt dat die zwart ziet?

panter22
door panter22 Apr 21, 2019 om 11:47
6599 Antwoorden / Vragen

Dat maakt toch niet uit. Als je een voorschot wilt betalen op basis van 4 personen, wat is daar op tegen,
Je kunt je voorschot zelf aanpassen. Had ts betaald voor 3 personen, dan had hij het voorschot wat verhoogd tot het gemiddelde bedrag van 4 personen.