in
door ineke53 Mar 2, 2016 om 19:28
Huishouden & energie

Electrabel en nu Engie

hallo,

 ik was 3 jr geleden net overgestapt naar Essent, toen electrabel me belde en een voorstel deed.

 Mijn contract met essent zou gewoon doorlopen en zij zouden aan het eind van het contract een nieuw contract aanbieden met absoluut laagste prijzen.

Tegen de tijd van afloop zouden ze me een contract aanbieden , waar ik dan nog niet aan vast zou zitten, met bedenktijd dus.

 Vorige week belt er iemand van Engie... bleek dus voorheen electrabel en zette me  voor het blok, dat ik NU een contract met hen zou hebben.Ik heb direkt aangegeven dat ik geen contract wil.

 1. ik heb helemaal nooit iets met Engie afgesproken

 2. ik heb helemaal nooit een contract gekregen, niet schriftelijk, niet per email, óók nu geen contract oid. gezien/ontvangen, dus geen idee wat erin staat,voorwaarden en energieprijzen etc.

 3.en dan......ik heb altijd 14 dagen bedenktijd

 4. ik heb vandaag een mail ontvangen met de vraag mijn meterstanden door te geven

 Ik verwacht dat er veel meer mensen tegen dit verhaal aanlopen.

4244 20 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Mar 2, 2016 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus naast Nuon en Oxxio nu ook een contract bij Engie? Goed bezig, bijna kwartet.

in
door ineke53 - Mar 2, 2016 om 19:48
5 Antwoorden / 3 Vragen

ja, ook dat nog....... dit kwam weer na die troep met Nuon en oxxio......

marita567
door marita567 - Mar 2, 2016 om 19:51
1576 Antwoorden / 17 Vragen

dat is dus echt kortsluiting :-)

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2016 om 19:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zit in ieder geval niet zonder stroom, het komt nu van vier kanten binnen. :-)

U zou die bedenktijd in het vervolg beter vooraf kunnen gebruiken en niet nadat u al ergens op in gegaan bent.

En de troep veroorzaakt u zelf.

in
door ineke53 - Mar 2, 2016 om 19:57
5 Antwoorden / 3 Vragen

ja zeker......... en alsof dat nog niet genoeg is, heb ik hier óók nog ECHT stroom/kortsluiting, één hele groep kapot en geen verwarming meer.....ja, heb al een noodlijn aangelegd, maar ....... kachel gaat toch op 10 nu. Dikke jas aan en hopen dat het snel mooier weer wordt

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2016 om 20:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......U zit in ieder geval niet zonder stroom, het komt nu van vier kanten binnen. :-).......

De boetes ook!:-)) Maar gelukkig wel een GRATIS i-Pad.

@ineke: eerst denken, dan doen. Voorkomt een hoop problemen.

marita567
door marita567 - Mar 2, 2016 om 20:08
1576 Antwoorden / 17 Vragen

u vermeld : hopen dat het snel mooier weer wordt ,  als u als bijstandsgezin in de schulden komt dan staat u letterlijk en figuurlijk buiten , en dat voor een ipad .
zelfs de stoppen in de meterkast zijn er van doorgeslagen ,-)

in
door ineke53 - Mar 2, 2016 om 20:20
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ben al voorbereid op alle ellende die hier te verwachten is, mijn tentje staat klaar ,,,,op naar de Algarve dan maar :-)

tenormin
door tenormin - Mar 2, 2016 om 20:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Gelukkig dan maar dat er wat centjes voor de Algarve over zijn. Maar het is wel een 'rommeltje' waarin je bent beland, moet er niet aan denken om aan zoveel energieboeren vast te zitten. Succes, thuis én in Portugal!

Cookies
door Cookies Mar 2, 2016 om 21:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gebruik dit flauwekul topic maar even: gaat tie goed in verweggistan? Lukt wel met de tablet, zo te zien?

in
door ineke53 Mar 2, 2016 om 21:54
5 Antwoorden / 3 Vragen

als je in de bijstand belandt, ga je alle mogelijkheden en onmogelijkheden uitzoeken en kijken waar je met zo weinig mogelijk kan leven en dat is dus op een camping in een goedkoop land. En de i-pad is nodig voor mijn studerende dochter, die ook van een stuffie moet zien rond te komen, maar niet zonder kan........ikzelf heb niets nodig hoor, kan met een dubbeltje rondkomen, dat leer je vanzelf

tenormin
door tenormin Mar 2, 2016 om 21:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja hoor, hoewel p.c. voor mij beter gaat. 't Weer is yammy,

Cookies
door Cookies Mar 2, 2016 om 22:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: Gewoon toetsenbord vind ik ook nog steeds prettiger. Lig hier ook in bikini hoor:-)).........verwarming op 30°

Cookies
door Cookies Mar 2, 2016 om 22:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: Gewoon toetsenbord vind ik ook nog steeds prettiger. Lig hier ook in bikini hoor:-)).........verwarming op 30° haha

tenormin
door tenormin Mar 3, 2016 om 00:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Schrijf maar nee: dan krijg je er twee. ;-) Is hier maar 23 graden, hoor.

in
door ineke53 - Mar 2, 2016 om 20:41
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben bijna aan pensioen en als ik hier het huis uit moet? staat mijn tentje, grote bungalow- tent klaar, Algarve is lekker warm, geen energiemaatschappijen meer nodig,douche en electriciteit van de camping, evt, kacheltje, hondjes en de kat mee.... dus ben al voorbereid op alle ellende die je kan overkomen en. met aow en klein pensioen, prima te leven.

diumenge
door diumenge - Mar 2, 2016 om 21:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe rijmt zich dat met "wgs nodige i-pad in bijstandsgezin" ?

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2016 om 21:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@ineke53: verwacht je nog serieus genomen te worden hier? Niet door mij, in ieder geval. Succes met je shit.

besseldekker
door besseldekker - Mar 2, 2016 om 22:00
123 Antwoorden / 0 Vragen

Er is dus helemaal geen schriftelijke overeenkomst met Engie? Dat valt tenminste af te leiden uit uw punt 2. Hebt u indertijd wél een mondelinge teozegging gedaan, die eventueel is opnenomen?

M9
door M94 - Mar 3, 2016 om 01:50
7 Antwoorden / Vragen

Kan je iets specifieker zijn, was u voordat u bij essent zat misschien klant bij electrabel/engie? Anders snap ik niet hoe zij uw contract konden opmaken zonder uw betalingsgegevens, deze hebben bedrijven namelijk vaak wel van oud klanten. Maar als u hier op geen enkele manier toestemming voor heeft gegeven, dan kan het niet lijkt me. Na het lezen van deze vraag en uw andere vraag over de nuon boete, wijs ik u er nogmaals op om in het vervolg alles goed te lezen voor u in zee gaat en desnoods een second opinion te vragen van uw buren/kinderen/partner/mede-forummers Het klinkt misschien cru maar u snapt er overduidelijk niet heel veel van, dus wees scherp. Het is fijner voor u zelf.

Ben benieuwd naar uw antwoord over engie

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2016 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@m94

U hoeft echt niet te wachten op antwoord. De Ts is gewoon aan het trollen met haar verhalen.

in
door ineke53 - Mar 3, 2016 om 22:24
5 Antwoorden / 3 Vragen

Oxxio gebeld, ze gaan mijn contract terug halen en ....evt. vergoeden ze ook de boetes als dat gevraagd wordt
dus in elk geval tot zover een oplossing

Mo
door MoniqueDD - Jun 10, 2016 om 14:09
1 Antwoorden / Vragen

Hier precies hetzelfde! 3 jaar geleden een contract afgesloten met Elektrabel, na telefonisch contact nooit meer iets gehoord tot dit jaar. Toen kreeg ik van Engie (!) een welkomsbrief en of ik de meterstanden wilde doorgeven. Verder is het verhaal precies zoals bij Ineke53.

Ik heb meteen via een brief en mail (lastig om het emailadres te vinden!) aangegeven dat ik geen contract heb en uitdrukkelijk geen toestemming geef voor automatische incasso.  Ze hebben dus wel automatisch geincasseerd, wat ik terug heb kunnen draaien. Nu net een betaalherinnering gekregen met dreiging enz...

Is dit een geval voor KASSA?

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2016 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou dit een geval voor Kassa zijn? U sluit een contract af en nou komt die energieboer.

Zijn toch uw eigen zaken.

La
door Laura1 - Dec 25, 2016 om 05:41
1 Antwoorden / Vragen

Het kan hier nog zotter
Wij zijn altijd bij nuon
Gisteren een brief van engie op ons adres maar de naam klopte niet ik had hem automatisch losgetrokken
En wat stond er in welkom bij engie een heel contrakt en we worden 20 jan aangesloten
Alleen ons adres klopte
de naam @mail en onze telefoonr en rekeningnr klopten niet
Dus rara ra wat is hier aan de hand
Daar moeten we dinsdag dus weer achter aan
Want had net voor het eind van de dag nuon gebeld en die zegt met engie kontakt opnemen daar ben ik huiverig voor want dan hebben ze wel mijn gegevens
Nuon gevraagt niet hier in mee tegaan maar kan niks doen raar
Fijn zelf nergens om gevraagt kunnen we daar tijd insteken

tijger1
door tijger1 Dec 25, 2016 om 10:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien de voorgaande bewoners?

holstein
door holstein - Dec 25, 2016 om 13:06
922 Antwoorden / 16 Vragen

Nog een paar er bij en u hebt voor ieder stopcontact een andere aanbieder.....