Eneco claimt onterecht rekeningen na overname E.on. Ik heb alles afbetaald
Ik had een mega hoge jaarafrekening in september 2017 van E.on. Ik was woedend want mijn gasrekening was drie keer hoger dan normaal, terwijl ik alleen woon. Intussen was ik deze aan het afbetalen sinds Okt 2017. Omdat de slimme meter niet kan bewijzen dat het onterecht is , tenzij ik 750 euro neer tel voor een onafhankelijk onderzoek (wat ik onmogelijk kon betalen) zat ik eraan vast. Ik heb geprobeerd met E.on te redeneren want de jaren daarvoor kreeg ik 700 euro terug ipv nu 700Euro bij betalen. Ik heb in Februari voor de zekerheid het afbetalingsregelings bewijs aangevraagd voor de zekerheid omdat ik het zwart op wit wilde hebben, en ze echt niet meer vertrouwde
Nu is E.on overgenomen door Eneco. De klantenservice heeft geen enkele inzage in betalingen die voldaan zijn met E.on. Ik heb GEEN contract met Eneco en met E.on was mijn contract per december 2017 opgezegd. Mijn betalingsregeling liep tot september 2018. En zette dan ook de automatische incasso per Oktober 2018 onmiddelijk stop.
Plots krijg ik een rekening van Eneco dat mijn betalingsregeling onterecht beeindigd is en of ik nog even Euro 389,56 wil betalen omdat dit is stopgezet met een rekeningen en berekeningen die kant nog wal slaan. Zoals betalingen in de vorm van belasting over 2018, conversiekosten (???) en "Overige Conversie" kosten en incasso kosten .
Ik was woedend en heb ze een kopie gestuurd van de betalingsregeling. Omdat deze een datum heeft van eind februari 2018 maar al maandelijks werd afbetaald per oktober 2017, bedachten ze dat het per maart 2018 dan maar in was gegaan en maakten ze dezelfde rekening gebaseerd daarop. ABSURD!!!
Ik weer protesteren natuurlijk, en nu komen ze doodleuk met incasso's en belasting kosten om alsnog dat exact zelfde bedrag te kunnen claimen.
Met andere woorden, linksom of rechtsom, zij willen geld dat ik al betaald heb maar omdat ze duidelijk geen inzage hebben in de betalingen van E.on en de afspraken die ik destijds met E.on heb gemaakt, denken ze me maar even te kunnen leegzuigen met bedragen die ze uit de lucht vissen.
Dit is een goed voorbeeld van corrupte bedrijven als een E.on die duidelijk in hoge nood was en daardoor de onredelijkheid van belachelijk hoge kosten onterecht in rekening brachten en Eneco nu probeert om de overname kosten te dekken en luisteren doen ze niet, en ze komen ook niet met bewijzen. Ik kan ook een rekening sturen gebaseerd op een fantasie maar dat betekend niet dat het legaal is. Ik ben zo woedend hierover. Alsof die 3 dubbele rekening al niet dubieus genoeg was. Ik gebruik geen verwarming dit hele jaar en douche 1 keer per week om die afbetaling voldaan te krijgen. en nu dit?? Tijd voor een ombudsman, vara kassa en een advocaat!
Mijn nieuw rekeningen bij Nuon zijn de helft minder dan ik bij E.on betaalde dit jaar .
Ik wil dat ze erkennen dat mijn afbetalingsregeling voldaan is zoals ik met E.on heb afgesproken en hen heb aangetoond in de kopie van de betreffende regeling, ipv 3 rekeningen te sturen met 3 verschillende berekeningen en redenen om toch het bedrag te kunnen krijgen waarvan zij denken dat ze er recht op hebben. Ik heb niet een een contract met ze. En heb heel 2018 geen E.on of Eneco als maatschappij gehad. Ze hebben alle gegevens. ik heb alle bankafschriften, geen printer en weiger nog langer postzegels te verspillen met uitleg. Als je een bedrijf overneemt, behoor je de informatie te hebben van de afbetalingen . Dit is niet mijn taak. Ik heb al genoeg stress met mijn bijstand! En nu ook nog 40Euro incasso erop ?? Maar het bedrag is nog steeds hetzelfde. Lijkt erop dat hier grootschalige fraude aan de orde is.
Lang verhaal. En u was een paar keer woedend begrijp ik. Die mededeling wordt niemand wijzer van en is overbodige informatie.
Ik zou denken: lees de reacties op uw vorige vraag eens door.
Heeft u nog een vraag?
Pas op met uw beschuldigingen want daarmee kunt u zich zomaar strafbaar maken en dan bent u nog verder van huis.
Gewoon braaf en tijdig rekeningen betalen geeft doorgaans geen problemen.
Ik heb braaf en tijdig de rekeningen betaald, ze staan zwart op wit , incl de betalingsregeling. Eneco heeft die informatie van mij en toch bolijven ze dit geld claimen! Dat maakt me woedend! Waarom hebben we als klanten geen poot om op te staan als het gaat om energie maatschappijen die met incasso's dreigen?? Natuurlijk ben ik woedend en dit is pure fraude! 3 keer heb ik ze het bewijs verstuurd en ze sturen doodleuk drie keer opnieuw de rekening maar nu met incasso kosten. Ik heb niet eens een contract met ze, en Eneco nam E.on over NA dat ik al geen contract meer had met E.on.
Ik vermoed dat het niemand interesseert of u woedend (bis) bent of uitgelaten, somber of wat dan ook. Zoals gezegd: irrelevante informatie.
Zoek ook eens op wat het woord fraude betekent.
Op deze manier uitdrukken bereikt u helemaal niets mee. Wij kunnen e.e.a. ook niet voor u oplossen
Nogmaals: lees de reacties op uw vorge verhaal en vervolgens die er nu alweer gegeven zijn.
Je kan wel zoveel willen, dat bereik je niet door het hier melden.
Lekker informatief, je had beter niks kunnen zeggen
Insgelijks.
@diumenge: +10.
Mopperpersoon: het is hier niet Facebook en/of dump uw klachten, grieven en ongenoegens. Daar is deze rubriek niet voor en zijn wij niet voor.
Voor het overige bepaalt u niet wie reageert en hoe.
Maar als dit uw toon is bij het oplossen van uw problemen met bijv. bedrijven: zo bereikt u helemaal niets.
Daar zijn ze en staan voor u klaar.
Succes.
https://kassa.bnnvara.nl/pagina/contact
https://www.juridischloket.nl/contact/
https://www.nationaleombudsman.nl/?gclid=EAIaIQobChMI_ajF-paE3wIVCs53Ch24oQLSEAAYASAAEgJFJvD_BwE
dank voor de links, ik ga aan de slag
Graag gedaan.
De onbudsman behandeld alleen overheidsklachten en geen bedrijven ...heb het gepobeerd en kreeg die melding.
Dus die valt af maar misschien komt u er toch nog uit met de overige mogelijkheden.
En dan toch nog een tip: www.conuwijzer.nl en zoals u zelf al zegt: een advocaat en dat evt. via het juridisch loket.
www.juridischloket.nl.
Hallo PatriciaDonna ,
Volg het advies van @sjoppie , gezien de problemen met uw vorige vraag , waar dit weer betrekking op heeft .
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/300-meer-betalen-aan-energie-ik-wil-van-de-slimme-meter-af?id=594418
Het betrof inderdaad deze klacht, en nu ben ik er nog niet vanaf ondanks dat ik het allemaal afbetaald heb. Wordt steeds gekker met die multinationals
Ts, als ik het goed begrijp zijn ALLE termijnen van de achterstand afbetaald en door E.on ook bevestigd.
U hebt als het goed is ook alle bewijzen van deze betalingen.
Wat let u om dit per mail naar Eneco kenbaar te maken.
Zij zullen dan toch echt hierop moeten reageren of ben ik nu heel erg abuis.
Nee, want E.on bestaat niet meer en dus die kunnen niets bevestigen. Ik heb daarom de regeling zwart op wit en de bankafschriften die het bewijzen. Toch blijven ze om geld zeuren en ik heb maar een bijstand, geen geld voor een advocaat en als ze een incasso bureau geaan sturen en tot beslaglegging overgaan dan ben ik de klos. Ik heb 15 jaar in de schulden gezeten en dit stresst me echt enorm. Ik ben woedend maar wat ik ze ook stuur en zeg aan bewijs, ze blijven me stalken met deze rekeningen
U hebt toch zelf de betaalbewijzen van de door u afgeloste achterstand??
Of zijn niet alle termijnen betaald.
Indien alles is zoals u omschrijft, volgt u dan een van de aanwijzingen van @shoppie op: de nationale ombudsman. Een van zijn medewerkers kan dan, samen met u, alles uitpluizen waar het fout is gegaan.
Dank, ga ik zeker doen! Ik zou hier niet eens meer bezig moeten zijn, en dat maakt me echt woedend.
Patricia, als ik u was: ik zou bellen en geen formulier of zo invullen. Gaat er weer een tijd over heen. Een klein advies: blijft u vooral kalm, dan kunt u het beter uitleggen. Wel alle afschriften etc. naast u hebben: dan kunt u adequaat vragen beantwoorden. Succes ermee.
Een incassobureau kan helemaal geen beslag leggen.
U kunt wel een afbetalingsregeling op papier afgesproken hebben, maar u zult aan Eneco moeten aantonen dat het volledige bedrag betaald is. Dus het begin bedrag plus de betalingsbewijzen van de aflossing. En dat is wel degelijk uw taak.
En een en ander moet u op een normale toon aan hen berichten, zonder alle poeha uit dit topic.
Nog even off topic, als u nu de helft betaalt bij Nuon, zult u daar ongetwijfeld ook een flinke naheffing kunnen verwachten. Eigenlijk wonderlijk dat u kon overstappen terwijl u nog een schuld had aan Eon.
En dat is wat ik gedaan heb, even afgezien van het feit dat ik geen contract heb met Eneco en zij een bedrijf overnemen waar ze duidelijk geen inzage hebben in de regelingen en betalingen want dan hadden ze geweten dat ik alles betaald heb en ook geen energie meer afneem sinds 2018. Nu kan ik dus kopieeen gaan zitten maken van alle betalingen, ondanks dat ik ze al de afbetalingsregeling heb verstuurd en deze per eind september eindigde. Bovendien, waar halen ze belasting vandaan over 2018 als ik niet eens energie afnam van ze?
U kunt er anders foto's van maken en die aan geadresseerde sturen. Dan hoeft u niets te kopiëren.
Off topic door tijger1.>Er staat dat E.O.N. is overgenomen door Eneco
Ja, maar hij is overgestapt naar Nuon, met een schuld aan Eon/Eneco.
In je oude topic schrijf je zelf al dat je geen rekenwonder bent. In je oude topic lag het aan de andere partij en nu weer. Sorry, dat gaat er bij mij echt niet in. Laat er eens iemand met meer kennis van financieel / administratieve zaken naar kijken.
En als je nu weer zo'n laag maandelijks voorschot betaald, krijg je bij de eindafrekening geheid weer een naheffing. Zo kom je niet uit de shit.
Misschien ben jij hier ook alleen maar om aannames te verwoorden, want wat jij ook beantwoord het is altijd dubieus! Wat doe je hier dan eigenlijk? Ik heb mijn eigen bankafschriften en de betalingsregeling en de beindiging van de betalingsregeling, hoeveel meer bewijs wil je hebben! ?? Ga alsjeblieft een ander lopen trollen...Ik betaal nu 50 euro in de maand bij Nuon, die sturen mij elke maand netjes mijn verbruik en wonder boven wonder zit ik er nog steeds onder. DUS, heb je nu nog wat te melden dat nuttig is??
Wat een nare en brutale toon steeds. Geen wonder dat u er met niemand uitkomt.
Mijn advies om hulp te zoeken bij mensen met meer kennis van zaken, is een nuttig advies. Maar succes met je zooi verder.
Goedeavond,
Waarom niet contact opnemen met het Juridisch Loket als u het idee heeft dat h.e.e.a niet klopt. Pas dat weet u waar u aantoe bent i.p.v allerlei conclusies trekken dit niet gefundeerd zijn. Wie eist, bewijst.
Ekiem
Dat ga ik nu ook doen en heb het al gemeld bij klachten kompas. Ik ga de stappen ondernemen, wat me boos maakt dat ik hier niet eens mee bezig zou moeten zijn nu ik alles met bloed zweet en tranen heb afbetaald om vervolgens een ander bedrijf met me te laten sollen! Dit moet gewoon beter kunnen. Als consument moeten we zoveel ondernemen om ons gelijk te halen , ook als het volledig onterecht is en zij duidelijk kunnen weten dat het onterecht is. En dat geeft zo'n hopeloos gevoel. Dat ik het liefst alleen nog met een kaars aan zit, met koud water was en een camping vuurtje stook in mijn woonkamer om warm te blijven. Het wordt gewoon steeds absurder met die grote bedrijven.
Bedankt in ieder geval voor de aandacht
PAtricia
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer