Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 18:13
Huishouden & energie

Eneco claimt onterecht rekeningen na overname E.on. Ik heb alles afbetaald

Ik had een mega hoge jaarafrekening in september 2017 van E.on. Ik was woedend want mijn gasrekening was drie keer hoger dan normaal, terwijl ik alleen woon. Intussen was ik deze aan het afbetalen sinds Okt 2017. Omdat de slimme meter niet kan bewijzen dat het onterecht is , tenzij ik 750 euro neer tel voor een onafhankelijk onderzoek (wat ik onmogelijk kon betalen) zat ik eraan vast. Ik heb geprobeerd met E.on te redeneren want de jaren daarvoor kreeg ik 700 euro terug ipv nu 700Euro bij betalen. Ik heb in Februari voor de zekerheid het afbetalingsregelings bewijs aangevraagd voor de zekerheid omdat ik het zwart op wit wilde hebben, en ze echt niet meer vertrouwde

Nu is E.on overgenomen door Eneco. De klantenservice heeft geen enkele inzage in betalingen die voldaan zijn met E.on. Ik heb GEEN contract met Eneco en met E.on was mijn contract per december 2017 opgezegd. Mijn betalingsregeling liep tot september 2018. En zette dan ook de automatische incasso per Oktober 2018 onmiddelijk stop.

Plots krijg ik een rekening van Eneco dat mijn betalingsregeling onterecht beeindigd is en of ik nog                    even Euro 389,56 wil betalen omdat dit is stopgezet met een rekeningen en berekeningen die kant nog wal slaan. Zoals betalingen in de vorm van  belasting over 2018, conversiekosten (???) en "Overige Conversie" kosten en incasso kosten .
Ik was woedend en heb ze een kopie gestuurd van de betalingsregeling. Omdat deze een datum heeft van eind februari 2018 maar al maandelijks werd afbetaald per oktober 2017, bedachten ze dat het per maart 2018 dan maar in was gegaan en maakten ze dezelfde rekening gebaseerd daarop. ABSURD!!!
Ik weer protesteren natuurlijk, en nu komen ze doodleuk met incasso's en belasting kosten om alsnog dat exact zelfde bedrag te kunnen claimen.
Met andere woorden, linksom of rechtsom, zij willen geld dat ik al betaald heb maar omdat ze duidelijk geen inzage hebben in de betalingen van E.on en de afspraken die ik destijds met E.on heb gemaakt, denken ze me maar even te kunnen leegzuigen met bedragen die ze uit de lucht vissen.
Dit is een goed voorbeeld van corrupte bedrijven als een E.on die duidelijk in hoge nood was en daardoor de onredelijkheid van belachelijk hoge kosten onterecht in rekening brachten en Eneco nu probeert om de overname kosten te dekken en luisteren doen ze niet, en ze komen ook niet met bewijzen. Ik kan ook een rekening sturen gebaseerd op een fantasie maar dat betekend niet dat het legaal is. Ik ben zo woedend hierover. Alsof die 3 dubbele rekening al niet dubieus genoeg was. Ik gebruik geen verwarming dit hele jaar en douche 1 keer per week om die afbetaling voldaan te krijgen. en nu dit?? Tijd voor een ombudsman, vara kassa en een advocaat!
Mijn nieuw rekeningen bij Nuon zijn de helft minder dan ik bij E.on betaalde dit jaar .

Ik wil dat ze erkennen dat mijn afbetalingsregeling voldaan is zoals ik met E.on heb afgesproken en hen heb aangetoond in de kopie van de betreffende regeling, ipv 3 rekeningen te sturen met 3 verschillende berekeningen en redenen om toch het bedrag te kunnen krijgen waarvan zij denken dat ze er recht op hebben. Ik heb niet een een contract met ze. En heb heel 2018 geen E.on of Eneco als maatschappij gehad. Ze hebben alle gegevens. ik heb alle bankafschriften, geen printer en weiger nog langer postzegels te verspillen met uitleg. Als je een bedrijf overneemt, behoor je de informatie te hebben van de afbetalingen . Dit is niet mijn taak. Ik heb al genoeg stress met mijn bijstand! En nu ook nog 40Euro incasso erop ?? Maar het bedrag is nog steeds hetzelfde. Lijkt erop dat hier grootschalige fraude aan de orde is.

6727 22 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Dec 3, 2018 om 18:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lang verhaal. En u was een paar keer woedend begrijp ik. Die mededeling  wordt niemand wijzer van en is overbodige informatie.
Ik zou denken: lees de reacties op uw vorige vraag eens door.
Heeft u nog een vraag?
Pas op met uw beschuldigingen  want daarmee kunt u zich zomaar strafbaar maken en dan bent u nog verder van huis.
Gewoon braaf en tijdig rekeningen betalen geeft doorgaans geen problemen.

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 18:48
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb braaf en tijdig de rekeningen betaald, ze staan zwart op wit , incl de betalingsregeling. Eneco heeft die informatie van mij en toch bolijven ze dit geld claimen! Dat maakt me woedend! Waarom hebben we als klanten geen poot om op te staan als het gaat om energie maatschappijen die met incasso's dreigen?? Natuurlijk ben ik woedend en dit is pure fraude! 3 keer heb ik ze het bewijs verstuurd en ze sturen doodleuk drie keer opnieuw de rekening maar nu met incasso kosten. Ik heb niet eens een contract met ze, en Eneco nam E.on over NA dat ik al geen contract meer had met E.on.

aurora1
door aurora1 Dec 4, 2018 om 01:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vermoed dat het niemand interesseert of u woedend (bis) bent of uitgelaten, somber of wat dan ook. Zoals gezegd: irrelevante informatie.
Zoek ook eens op wat het woord fraude betekent.
Op deze manier uitdrukken bereikt u helemaal niets mee. Wij kunnen e.e.a. ook niet voor u oplossen
Nogmaals: lees de reacties op uw vorge verhaal en vervolgens die er nu alweer gegeven zijn.

diumenge
door diumenge - Dec 3, 2018 om 18:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan wel zoveel willen, dat bereik je niet door het hier melden.

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 18:49
28 Antwoorden / 2 Vragen

Lekker informatief, je had beter niks kunnen zeggen

diumenge
door diumenge Dec 3, 2018 om 18:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Insgelijks.

aurora1
door aurora1 Dec 4, 2018 om 01:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@diumenge: +10.
Mopperpersoon: het is hier niet Facebook en/of dump uw klachten, grieven en ongenoegens. Daar is deze rubriek niet voor en zijn wij niet voor.
Voor het overige bepaalt u niet wie reageert en hoe.
Maar als dit uw toon is bij het oplossen van uw problemen met bijv. bedrijven: zo bereikt u helemaal niets.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 3, 2018 om 18:25
7155 Antwoorden / 3 Vragen
Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 18:50
28 Antwoorden / 2 Vragen

dank voor de links, ik ga aan de slag

sjjoppy
door sjjoppy Dec 3, 2018 om 19:35
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan.

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 19:46
28 Antwoorden / 2 Vragen

De onbudsman behandeld alleen overheidsklachten en geen bedrijven ...heb het gepobeerd en kreeg die melding.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 3, 2018 om 19:55
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Dus die valt af maar misschien komt u er toch nog uit met de overige mogelijkheden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 3, 2018 om 18:34
16772 Antwoorden / 202 Vragen

En dan toch nog een tip: www.conuwijzer.nl  en zoals u zelf al zegt: een advocaat en dat evt. via het juridisch loket.
www.juridischloket.nl.

marita5
door marita5 - Dec 3, 2018 om 18:35
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PatriciaDonna ,

Volg het advies van @sjoppie ,  gezien de problemen met uw vorige vraag , waar dit weer betrekking op heeft .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/300-meer-betalen-aan-energie-ik-wil-van-de-slimme-meter-af?id=594418

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 18:52
28 Antwoorden / 2 Vragen

Het betrof inderdaad deze klacht, en nu ben ik er nog niet vanaf ondanks dat ik het allemaal afbetaald heb. Wordt steeds gekker met die multinationals

wi
door wilhelmina59 - Dec 3, 2018 om 18:37
507 Antwoorden / 0 Vragen

Ts, als ik het goed begrijp zijn ALLE  termijnen van de achterstand afbetaald en door E.on ook  bevestigd.
U hebt als het goed is ook alle bewijzen van deze betalingen.
Wat let u om dit per mail naar Eneco kenbaar te maken.
Zij zullen dan toch echt hierop moeten reageren of ben ik nu heel erg abuis.

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 18:43
28 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, want E.on bestaat niet meer en dus die kunnen niets bevestigen. Ik heb daarom de regeling zwart op wit en de bankafschriften die het bewijzen. Toch blijven ze om geld zeuren en ik heb maar een bijstand, geen geld voor een advocaat en als ze een incasso bureau geaan sturen en tot beslaglegging overgaan dan ben ik de klos. Ik heb 15 jaar in de schulden gezeten en dit stresst me echt enorm. Ik ben woedend maar wat ik ze ook stuur en zeg aan bewijs, ze blijven me stalken met deze rekeningen

wi
door wilhelmina59 Dec 3, 2018 om 18:55
507 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt toch zelf de betaalbewijzen van de door u afgeloste achterstand??

Of zijn niet alle termijnen betaald.

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2018 om 18:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Indien alles is zoals u omschrijft, volgt u dan een van de aanwijzingen van @shoppie op: de nationale ombudsman. Een van zijn medewerkers kan dan, samen met u, alles uitpluizen waar het fout is gegaan.

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 18:58
28 Antwoorden / 2 Vragen

Dank, ga ik zeker doen! Ik zou hier niet eens meer bezig moeten zijn, en dat maakt me echt woedend.

tenormin
door tenormin Dec 3, 2018 om 19:11
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Patricia, als ik u was: ik zou bellen en geen formulier of zo invullen. Gaat er weer een tijd over heen. Een klein advies: blijft u vooral kalm, dan kunt u het beter uitleggen. Wel alle afschriften etc. naast u hebben: dan kunt u adequaat vragen beantwoorden. Succes ermee.

tijger1
door tijger1 - Dec 3, 2018 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een incassobureau kan helemaal geen beslag leggen.

U kunt wel een afbetalingsregeling op papier afgesproken hebben, maar u zult aan Eneco moeten aantonen dat het volledige bedrag betaald is. Dus het begin bedrag plus de betalingsbewijzen van de aflossing. En dat is wel degelijk uw taak.

En een en ander moet u op een normale toon aan hen berichten, zonder alle poeha uit dit topic.

Nog even off topic, als u nu de helft betaalt bij Nuon, zult u daar ongetwijfeld ook een flinke naheffing kunnen verwachten. Eigenlijk wonderlijk dat u kon overstappen terwijl u nog een schuld had aan Eon.

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 19:01
28 Antwoorden / 2 Vragen

En dat is wat ik gedaan heb, even afgezien van het feit dat ik geen contract heb met Eneco en zij een bedrijf overnemen waar ze duidelijk geen inzage hebben in de regelingen en betalingen want dan hadden ze geweten dat ik alles betaald heb en ook geen energie meer afneem sinds 2018. Nu kan ik dus kopieeen gaan zitten maken van alle betalingen, ondanks dat ik ze al de afbetalingsregeling heb verstuurd en deze per eind september eindigde. Bovendien, waar halen ze belasting vandaan over 2018 als ik niet eens energie afnam van ze?

aurora1
door aurora1 Dec 4, 2018 om 01:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt er anders foto's van maken en die aan geadresseerde sturen. Dan hoeft u niets te kopiëren.

jhogaarts
door jhogaarts Dec 5, 2018 om 12:04
101 Antwoorden / 1 Vragen

Off topic door tijger1.>Er staat dat E.O.N. is overgenomen door Eneco

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2018 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, maar hij is overgestapt naar Nuon, met een schuld aan Eon/Eneco.

Cookies
door Cookies - Dec 3, 2018 om 19:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In je oude topic schrijf je zelf al dat je geen rekenwonder bent. In je oude topic lag het aan de andere partij en nu weer. Sorry, dat gaat er bij mij echt niet in. Laat er eens iemand met meer kennis van financieel / administratieve zaken naar kijken.

En als je nu weer zo'n laag maandelijks voorschot betaald, krijg je bij de eindafrekening geheid weer een naheffing. Zo kom je niet uit de shit.

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 19:33
28 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien ben jij hier ook alleen maar om aannames te verwoorden, want wat jij ook beantwoord het is altijd dubieus! Wat doe je hier dan eigenlijk? Ik heb mijn eigen bankafschriften en de betalingsregeling en de beindiging van de betalingsregeling, hoeveel meer bewijs wil je hebben! ?? Ga alsjeblieft een ander lopen trollen...Ik betaal nu 50 euro in de maand bij Nuon, die sturen mij elke maand netjes mijn verbruik en wonder boven wonder zit ik er nog steeds onder. DUS, heb je nu nog wat te melden dat nuttig is??

aurora1
door aurora1 Dec 4, 2018 om 01:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een nare en brutale toon steeds. Geen wonder dat u er met niemand uitkomt.

Cookies
door Cookies Dec 4, 2018 om 09:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn advies om hulp te zoeken bij mensen met meer kennis van zaken, is een nuttig advies. Maar succes met je zooi verder.

ekiem
door ekiem - Dec 3, 2018 om 19:19
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedeavond,

Waarom niet contact opnemen met het Juridisch Loket als u het idee heeft dat h.e.e.a niet klopt. Pas dat weet u waar u aantoe bent i.p.v allerlei conclusies trekken dit niet gefundeerd zijn. Wie eist, bewijst.

Ekiem

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 19:38
28 Antwoorden / 2 Vragen

Dat ga ik nu ook doen en heb het al gemeld bij klachten kompas. Ik ga de stappen ondernemen, wat me boos maakt dat ik hier niet eens mee bezig zou moeten zijn nu ik alles met bloed zweet en tranen heb afbetaald om vervolgens een ander bedrijf met me te laten sollen! Dit moet gewoon beter kunnen. Als consument moeten we zoveel ondernemen om ons gelijk te halen , ook als het volledig onterecht is en zij duidelijk kunnen weten dat het onterecht is. En dat geeft zo'n hopeloos gevoel. Dat ik het liefst alleen nog met een kaars aan zit, met koud water was en een camping vuurtje stook in mijn woonkamer om warm te blijven. Het wordt gewoon steeds absurder met die grote bedrijven.
Bedankt in ieder geval voor de aandacht
PAtricia

Ge
door Genee - Dec 3, 2018 om 19:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u alle bankafschriften hebt tel alle betaalde bedragen eens op en vergelijk dat met de betalingsregeling.
De afbetalingsregeling is eind februari begonnen maar u betaalde al vanaf oktober 2017?
Hoe kan dat, kijk welke bedragen u betaalde vanaf oktober tot maart 2018 en welke vanaf maart 2018.
Het al betaalde bedrag van die 5 maanden zou in de afbetalingsregeling genoemd moeten zijn.
Misschien staat in de betalingsregeling dat u al 4 in plaats van 5 bedragen betaald hebt u dus nog niet alles afbetaald.
Dus kijk goed wat er in de afbetalingsregeling staat en wat u ook werkelijk, volgens de bankafschriften, betaald hebt.

ekiem
door ekiem - Dec 3, 2018 om 19:53
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedeavond,

Als je echt overtuigd bent van het feit dat er fouten zijn gemaakt dat zul je met bewijzen moeten komen. Dus gewoon "zwart op wit " helder en duidelijk , met bewijs aantonen dat het "fout " zit.
Pas dan kun je op je rechten staan. Anders wordt het een ongefundeerde woorden spel en sta je zwak omdat jij vindt dat je gelijk hebt. Daar kan zo'n bedrijf weinig mee zonder bewijs.
Vandaar mijn advies : zorg voor dat bewijs en maak er dan werk van. Als je echt gelijk hebt dan geloof ik dat je dit ook zult krijgen.

succes , Ekiem

panter22
door panter22 - Dec 4, 2018 om 09:01
6599 Antwoorden / Vragen

Op 16 februari jl. schreef je dit:
Ik ben net bij NUON sinds Januari door deze eneorme verhoging bij Eon. Alleen nu zegt Eon dat ik wel energie bij hun moet betalen, wat ook weer niet klopt. Ik kreeg een uitgebreidde email van Eon met hun verklaring over de te hoge rekening, waar ik natuurlijk helemaal niks mee kan om het te bewijzen.

Eon heeft keurig op papier gezet wat hun standpunt is. Dat kun je niet zomaar terzijde schuiven.
Na heel veel geschrijf, ben ik er nog niet achter wat Eon voor reden geeft. Daar doe je niets mee,
Was je jaarcontract per 1 januari nog niet afgelopen?
En je gebruikt nu bij NUON minder gas met dezelfde slimme meter?
Je stookt nu minder, dat is duidelijk, Je zit nu in de kou.
Ipv woedend te worden kun je beter deze hele briefwisseling laten lezen door iemand die verstand van zaken heeft.
Ik raad je ook aan advies te vragen bij een juridisch loket. Nu krijg je al €40 incassokosten. Als dit zo doorgaat, dan komt er op een gegeven moment een rechter aan te pas. Heb je je zaken niet goed op orde, dan kunnen er nog flink wat kosten bijkomen.

holstein
door holstein - Dec 4, 2018 om 10:08
922 Antwoorden / 16 Vragen

Is die hoge rekening ontstaan direct na installatie van de slimme meter of heb je die al langer, want 3 keer zoveel verbruik kan niet zomaar gebeuren, hoeveel kub had je voorheen en later hoog?

ne
door neodutchio - Dec 4, 2018 om 11:01
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Grootschalige fraude? U hebt de slimme meter al vanaf het begin dat u daar woonde. Schijnbaar betaalde u eerst een voorschot van iets meer dan €100per maand. Een gemiddeld gasverbruik voor een eenpersoons huishouden is 650m3. U zou het met slechts eenderde afkunnen?
Om een appartement te verwarmen gebruikt men gemiddeld 900m3 gas per jaar. Dus dat u maar 280m3 zou gebruiken om te verwarmen en warm water te krijgen is wel heel weinig.
Maar goed, de rekening is gekomen en u moest betalen. Dat u zegt geen overeenkomst met Eneco te hebben klopt niet. Zij hebben de vordering overgenomen en schijnbaar loopt er ergens iets spaak. Door uw emoties en randzaken is hier niet te achterhalen waar het spaak loopt, maar dat is natuurlijk makkelijk op te lossen. U hebt een overzicht van wat u moest betalen en wanneer u betaald heeft.

En voor wat betreft het verbruik, de nieuwe jaarrekening komt er weer aan, kunt u laten weten wat het verbruik van afgelopen jaar is geweest.

ro
door ron503 - Dec 4, 2018 om 15:19
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik terug kan kijken is de overname van E.on door Eneco pas in mei 2018 definitief geworden. Hoe kan het dan de E.on in december 2017 uw contract opzegt en de betalingsregeling beeindigd?

panter22
door panter22 - Dec 5, 2018 om 09:20
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een jaarafrekening gehad t/m september 2018 van €671,44. Inclusief het maandbedrag van €58.
Dit bedrag heb je nu afbetaald en dat kun je adhv bankafschriften bewijzen.
Dat zou klaar moeten zijn,
Dan moet je de maandbedragen van oktober, november en december betaald hebben. (Naaste de €55,95 per maand afbetaling)
Die bedragen heb ook betaald en kun je bewijzen. Totaal € 174.
Daarna krijg je in februari een afrekening van € 63,63 over de periode september 2018 t/m december 2018.
Heb je ook betaald en kun je bewijzen.
Dus in totaal moet je in ieder geval, naast die €671,44 nog €237,63 hebben betaald aan Eon.
Heb je dat gedaan, dan zou je klaar moeten zijn met betalen.
Als je op tijd je contact hebt opgezegd.

Nu staan er op Klachtencompas meer bedragen. Het lijkt er op dat je contract nog 1 of 2 maanden doorliep.
Je moet nog 2 keer  energiebelasting betalen á €28 en nog vastrecht van €7,26. Totaal €63,26.
En je hebt het maandbedrag van €58 in december niet betaald.
Heb je wel in je contract gekeken?
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/eneco/klachten/nav-klacht-%3A%23-336076-eneco-claimt-onterecht-rekeningen-na-overname-e.on.-ik-heb-alles-afbetaald%21-/details?complaintId=e1fb9769-08b1-44e8-9a71-0fee7b146d4f

mo
door mof - Dec 5, 2018 om 12:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Of u in 2018 Eon of Eneco niet hebt gehad doet niet ter zake. Het gaat om een schuld uit 2017 die u volgens de u aangeboden regeling heeft afbetaald. Als u een kopie van die regeling in bezit heeft en afschriften van alle maandelijkse betalingen dan zou ik dit verder aan de rechter over laten als Eneco niet wilt luisteren. Eneco heeft Eon overgenomen en daarmee ook alle afspraken en overeenkomsten die tussen Eon en haar klanten zijn gemaakt. Eneco krijgt niet nogmaals geld, of kan enigerwijze de voorwaarden aanpassen in uw nadeel.

schrijf ze aangetekend een brief, duidelijk, met daarin dat u heeft afbetaald, zet de data van betalingen eventueel met kopieen van afschriften in de brief, en stuur ze een kopie van de voorwaarden die u bent aangegaan mee, met de mededeling dat u het tot een rechtszaak laat komen als dat nodig is. Geef ook aan dat u niet in discussie met incassomaatschappijen gaat en u alle  onkosten gaat terugvorderen mocht het tot een rechtszaak komen.
meer duidelijkhid kunt u niet geven, probeer geen verwarrende irrelevante info mee te geven.

ha
door harrybre - Dec 5, 2018 om 13:39
240 Antwoorden / Vragen

Maar... u heeft natuurlijk maandelijks uw meterstanden genoteerd, en hiermee aangetoond, dat plotseling die verbruikscijfers wel erg uit de pas gingen lopen ?
En niet achterstand uit het verleden compenseren met betalingen van verbruik nu ?
Kortom: ik snap geen snars van uw verhaal.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Dec 5, 2018 om 14:31
104 Antwoorden / Vragen

Hallo Patricia,

Iets is mij niet geheel duidelijk. Je schrijft dat je 58 euro per maand betaald en dat je 700 euro per jaar terug krijgt.
Maar als je per jaar 696 euro betaald hoe kan je dan 700 euro terug krijgen?

Of heb ik het verkeerd begrepen.

vr.gr.

Cor

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2018 om 20:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De redactie van de nieuwsbrief begrijpt blijkbaar ook niets van uw verhaal, want zij hebben het over een hoge rekening van Nuon.

Pi
door PimJoris - Dec 7, 2018 om 09:17
78 Antwoorden / Vragen

Kwaad worden is de slechtse raadgever. Uw wil tot wet bombarderen zinloos. Bankafschriften zijn uw bewijsstukken. Gebruik die dan. In plaats van printen kunt u die downloaden. Tref een regeling met Eneco of u ze kunt mailen omdat voir u de portokosten een probleem zijn. En stuur ze dan in via wetransfer.com ( let op dat u de free versie gebruikt). U krijgt dan melding in uw emailbox een bevestiging dat u ze aan Eneco heeft gestuurd en een melding wanneer zij ze geopend hebben). Moet het toch per post, dan kunt u via www.antwoordnummer.nl op zoek naar hun antwoordnummer. Al is het altijd verstandiger bewijs aangetekend te verzenden. Ja, dat kost wat, maar dat isxaltijd beter dan voortdurende ergernis en boosheid die niets oplevert.