Wi
door Willian2018 Feb 28, 2019 om 11:30
Huishouden & energie

Energie direct geeft niet op

Sinds vorig jaar word ik meerdere malen per week lastig gevallen door energie direct. Eerst anoniem en sinds kort door verschillende telefoonnummers en verschillende call centers. Sinds een paar maanden zijn we ook regelmatig slachtoffer van Phishing telefoontjes. Ik heb mijn telefoonnummer al ruim 20 jaar en heb pas sinds de problemen met energie direct hier last van. Het lijkt allemaal sterk verband met elkaar te hebben. We vermoeden dat een van de call centers de nummers gedeeld heeft met een illegale partij. We zijn met verschillende instanties bezig om van het gebel van energie direct af te komen, maar te vergeefs. Inmiddels hebben we meerdere nummers geblokkeerd, maar telkens komen ze terug. Zijn er meer mensen die last hebben van energie direct en kunnen met mensen en verband leggen met de buitenlandse physhing belletjes sinds energie direct?

6272 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 28, 2019 om 11:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee wat er gaande is. Maar ik heb geen last van telefoontjes van Energie Direct.

me
door mein33 - Feb 28, 2019 om 11:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Sinds een paar maanden zijn we ook regelmatig slachtoffer van Phishing telefoontjes.

Zolang u geen gegevens verstrekt dan kan het ontvangen van een telefoontje geen kwaad, het is alleen maar vervelend, maar daar blijft het dan wel bij.
Simpelweg bij het eerste woordje over "energie" het gesprek onmiddelijk beëndigen en meer nette dingen kunt u eigenlijk niet doen.
Wle kunt u bijv. bij een dergelijk telefoontje uw ongenoegen laten blijken door even heel hard op een fluitje te blazen bij de tel.hoorn, dit kan wel eens een positief effect hebben.
Maar over het algemeen is consequent in het geheel niets zeggen en het gesprek onmiddelijk beëindigen het meest effectief.

ja
door jackyh - Feb 28, 2019 om 11:39
953 Antwoorden / 4 Vragen

Neem contact op met de moedermij Essent. Misschien helpt dat.

me
door mein33 Feb 28, 2019 om 11:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zal zeker niet helpen, dan krijgt Ts. ook nog telefoontjes uit naam van Essent !   ;-))

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 28, 2019 om 11:41
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Meld dit ook nog even op klacht.nl , daar staan er nog al wat en er zijn al een hoeveelheid opgelost wie weet gaat dat ook voor u goed komen.
https://www.klacht.nl/energiedirect/klacht/contract-79/

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2019 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben nog nooit gebeld door Energiedirect en wat zijn buitenlandse physhing belletjes?

panter22
door panter22 Feb 28, 2019 om 12:12
6599 Antwoorden / Vragen

Microsoft misschien?

panter22
door panter22 - Feb 28, 2019 om 12:20
6599 Antwoorden / Vragen
ne
door neodutchio Feb 28, 2019 om 12:48
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Het nadeel is dat deze verkopers zich daar niet aan houden. Ze geven een niet bestaand bedrijfsnaam door en het telefoonnummer van hun klopt ook niet. Blijft dus alleen verbinding verbreken, scheidsrechterfluitje of ze heel hard uitlachen voor hun manier van fraude plegen over.

ti
door titust - Feb 28, 2019 om 12:42
15 Antwoorden / 0 Vragen

"Het lijkt allemaal sterk verband met elkaar te hebben", en dus wordt energie direct maar meteen beschuldigd! Hebt u de verschillende telefoonnummers al eens in google ingevoerd? Dan krijg je vaak meerdere hits met verwijzingen naar b.v. wieheeftgebeld enzo. Verwijzen andere ge-belden dan ook naar energie direct? Ikzelf wordt ook regelmatig door meerdere nummers gebeld, maar heb de beller nog niet gesproken (blijft stil aan de andere kant - zoek vervolgens het nummer met google - en indien nodig blokkeer dan het nummer). Zou wel vaak over energie gaan, misgelopen bonussen enzo.
Overigens, ik heb een jaar energie van energie direct gehad, ben daar 11 maanden geleden weggegaan en heb nooit een telefoontje van ze gehad!

ne
door neodutchio Feb 28, 2019 om 12:46
5128 Antwoorden / 12 Vragen

De telefoonnummers kan je wel googelen, maar daar komen geen hits op. Ik krijg telefoonnummers in beeld uit Enschede en Utrecht (netnummer), maar het is steeds hetzelfde callcenter met dezelfde manier van verkopen.
Overigens heb ik geen idee voor welk bedrijf ze bellen, zo ver ben ik niet eens gegaan.

ne
door neodutchio - Feb 28, 2019 om 12:44
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Het is niet Energie Direct die u belt, maar een commercieel callcenter. Op de een of andere manier wordt ik de laatste dagen ook elke avond gebeld. Het telefoonnummer die in het display komt is elke keer anders, en ook de bedrijfsnaam die ze zeggen. Het getoonde telefoonnummer bestaat niet, dat zijn gewoon cijfers die zij kunnen meesturen. Ook de genoemde bedrijfsnamen bestaan niet. De verhalen zijn wel steeds hetzelfde. Wij hebben u een brief gestuurd en u had moeten reageren. Pardon, moeten? Ja, u gooit geld weg. Mooi, u weet wat ik nu betaal. Waar de ene zegt precies te zien wat ik betaal kan je ander precies zien dat mijn contract bij Essent bijna afloopt. Op dat moment lach ik ze altijd uit. Ik ben geen klant bij Essent en mijn contract loopt ook niet bijna af. De genoemde prijzen kloppen ook niet met wat ik betaal. Ook op de vraag waarom ze bellen met een niet bestaand telefoonnummer en een valse bedrijfsnaam kunnen ze geen antwoord op geven. Wel dat zij een eerlijke verkoper zijn en de andere cowboy’s niet.
Als afsluiter zeg ik altijd dat het gesprek is opgenomen en bewaard zal blijven totdat ik er achter ben welk bedrijf er achter zit. Ik sta namelijk privé en zakelijk (zzp’er, dus natuurlijk persoon) ingeschreven in het bel mij niet register. Daarna hangen ze, vreemd genoeg, heel snel op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 28, 2019 om 16:28
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u hierover contact gehad met de klachtenservice van Energie Direct?
Als men daar al gebruik maakt van een caal center is het er maar één en dat betekent dat op de één of andere wijze anderen 'op de loop zijn'met uw telefoonnummer en het ook niet eens Energie Direct behoeft te zijn. Het komt helaas voor dat er 'colporteurs' zijn van andere leveranciers die zich eerst voordoen als zijn de van energie direct.
Ik geef u een link voor de klachtenservice van Energie Direct en ook een link naar consuwijzer met het advies om te noteren welke verschillende nummers aan de orde zijn om die dan te melden aan consuwijzer met daarbij uw klacht.

aurora1
door aurora1 - Mar 1, 2019 om 11:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, ik heb geen last van ongewenste bellers.
Ik heb sinds jaar en dag een telefoonbeantwoorder aangesloten en daar houden ze niet van dus hangen ze direct op als ze het ding horen.
Geen naam etc. melden bij de door u in te spreken boodschap.
Maar u kunt zelf natuurlijk ook direct opleggen als het een ongewenste beller is. Niet eraan ergeren.

gerbera
door gerbera - Mar 2, 2019 om 15:35
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Is het wel Energie Direct, er bestaat ook een bedrijf met de naam DirectEnergie. Een Frans energiebedrijf dat hier blijkbaar een poot aan de grond wil zien te krijgen. Dit verklaard mogelijk ook de verschillende nummers omdat er uit verschillende callcenters wordt gebeld.