To
door ToonKro Jan 6, 2019 om 11:46
Huishouden & energie

Energie kosten

In december hebben wij weer het bekende rondje gemaakt langs de aanbiedingen van de energiemaatschapppijen en zagen de aanbieding van de Nuon. Helaas kunnen we hiervan geen gebruik maken omdat wij stadsverwarming hebben via de Nuon en daardoor klant zijn van de Nuon. Maar hierin hebben we “helaas” geen keus. Zijn gewoon verplicht om stadsverwarming af te nemen van de Nuon! En zodoende kunnen wij geen gebruik maken van de aanbieding van de Nuon. Vind dit echt een vorm van discriminatie!!!

1763 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2019 om 11:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En van welke aanbieding kunt u dan geen gebruik maken? Met stadsverwarming kan men nog steeds kiezen voor een andere leverancier voor elektra.

Niet van die grote woorden gebruiken. U wordt helemaal niet gediscrimineerd. U kunt ook geen water betrekken van een andere leverancier.

Als u gas wilt gebruiken, moet u gaan verhuizen.

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2019 om 12:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onduidelijk verhaal en het is hier de bedoeling om vragen te stellen, niet om te klagen en onterechte beschuldigingen van discriminatie te uiten.

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2019 om 12:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kadootjes worden uitgedeeld aan mensen die wel kunnen kiezen voor een andere leverancier. Lijkt mij volkomen logisch, waarom zouden ze een kado geven als je als afnemer toch geen kant op kan? Een energieleverancier is geen liefdadigheidsinstelling.
Niets met discriminatie te maken.

Gaat het om deze aanbieding?
https://www.nuon.nl/producten/energie/aanbiedingen/energiecadeau/

costnix
door costnix Jan 6, 2019 om 21:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar is ene Roberto zeer lovend over Nuon ;-)

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2019 om 12:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan zul je dus gebruik moeten maken van de 'volgende' aanbieder ipv de Nuon.

Cookies
door Cookies Jan 6, 2019 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat bedoel je?

simon55
door simon55 - Jan 6, 2019 om 13:16
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U wordt pas gediscrimineerd als ze u n blanke noemen

Ka
door Kassagebruiker - Jan 6, 2019 om 13:27
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ha fijn, de "D" kaart wordt weer getrokken, en weer (bijna gebruikelijk) ten onrfechte.
U betaalt voor stadsverwarming los van de gas, electra en water. U kun t als u dat zou willen zelfs een aparte leverancier voor gas kunnen nemen, een andere voor de electra en water, tja dat ligt vast. Ergo, u zou er een financiele puinhoop van kunnen gaan maken door 4 verschillende leveranciers te kiezen en contracteren. Legt u, Toonkro, mij nu nog eens uit waar die "D" op gebaseerd is, ik ben benieuwd.

me
door mein33 - Jan 6, 2019 om 14:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

in december hebben wij weer het bekende rondje gemaakt langs de aanbiedingen van de energiemaatschapppijen en zagen de aanbieding van de Nuon.

Over welke aanbieding van Nuon heeft u het, toch niet dat "blijven loont" en waarbij u een 'korting' krijgt op de netto prijs van elektra.
Allereerst hoeft u daar dan helemaal niet rouwig om te zijn, want die 'korting' steldt helemaal niets voor en je moet er ook nog verplicht 'gas' bij afnemen.
U neemt (direct) geen gas af en daar wordt nou net het meeste aan verdiend en daardoor komt u niet in aanmerking voor die 'korting'.
U woont tenminste in een huis dat al "van het gas af " is en dat kan het meerendeel van de Nederlanders (nog) niet zeggen. ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2019 om 14:56
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Als u de persberichten volgt zult u zien dat er meer aan de hand is qua kostenstijging bij gebruik van stadsverwarming. De kosten daarvan zijn tot op dit moment gekoppels aan de gasprijs terwijl er overwegend geen gas wordt benut.

De vraag is wel waarom u geen gebruik zou kunnen maken van de 'aanbieding' als het uitsluitend over het leveren van electra gaat. (En u verder geen gasaansluiting heeft, n.a.v. de tweede zin van de reactie van @TIJGER1). Kan het zo zijn dat de aanbieding alleen geldt voor nieuwe klanten van NUON? Dan loont overstappen naar een andere electraleverancier mogelijk wel.

panter22
door panter22 - Jan 6, 2019 om 16:20
6599 Antwoorden / Vragen

Welk bekende rondje?Je zit voor de stadsverwarming vast aan de NUON.
En denk je nu werkelijk dat je over zou kunnen stappen, je honderden euro's voordeel zou hebben?

pe
door peentjes - Jan 6, 2019 om 17:19
421 Antwoorden / 0 Vragen

.en dat hebt u dit jaar ontdekt, van die discriminatie? Dan kunt u altijd nog gaan verhuizen.

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2019 om 18:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Moet ik uw bekende jaarlijkse rondje kennen?

LI
door LIITA - Jan 6, 2019 om 19:34
16 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zal alleen maar erger worden in de toekomst als grote groepen mensen worden gedwongen om warmte af te nemen van de gemeente omdat hele wijken van het gas af moeten. Verhuizen kan vaak niet en is ook geen oplossing aangezien het hele land onderworpen wordt aan deze landelijke maatregelen.

jo
door jorisw - Jan 6, 2019 om 19:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Stadsverwarming hoort gewoon bij het huis. Heeft dus niks met discriminatie te maken. Andere eigenschappen van woningen die kunnen verschillen zijn bijvoorbeeld wel of geen parkeerruimte op eigen terrein, wel of geen grote bergzolder, etc. Dat noemen we toch ook geen discriminatie?

LI
door LIITA - Jan 6, 2019 om 20:27
16 Antwoorden / 3 Vragen

Hij wil gewoon kunnen overstappen, dat zal voor veel mensen moeilijk zo niet onmogelijk worden. En wij weten allemaal hoe dat gaat als de gemeente of een andere monopolist de tarieven gaat bepalen. Net als bij de Afvalstoffenheffing gaan die elke keer weer omhoog.

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2019 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doe noet zo mal, voor water kan men ook niet overstapoen. Net zo min voor netbeheerder.

gerbera
door gerbera - Jan 7, 2019 om 11:11
7358 Antwoorden / 14 Vragen

En wij weten allemaal hoe dat gaat als de gemeente of een andere monopolist de tarieven gaat bepalen.
@lita, u vergeet de bakker, slager, supermarkten, bouwmarken en nog heel veel van die zaken die allemaal hun eigen tarief bepalen.

Ben al jaren gebruiker bij dezelfde internetprovider, die zelf zijn tarieven bepaald, en regelmatig met aantrekkelijke aanbiedingen komt. Maar helaas ik kan daar geen gebruik van maken want er wordt altijd bij vermeld dat dit voor nieuwe klanten geldt. Maar vergeten wordt vaak dat men klant is geworden op basis van een toenmalige aanbieding. Dus ik was toendertijd een bofkont en nu zijn het weer andere. Zou dan volgens de TS steeds weer héél veel mensen "gediscrimineerd" worden.