jo
door johanw65 Aug 17, 2018 om 08:59
Huishouden & energie

Energie leverancier pakt contract af

goedendag
van de week kreeg ik een mailtje van nuon, mijn energieleverancier, dat ze het jammer vonden dat ik wegging.??
sorry???......wat zeg je nou???
blijkt dus dat mijn contract is overgenomen, zonder mijn toestemming, door Delta stroom en gas.
ik heb geen mail, telefoon of bezoek gehad van die gasten.
dus nuon bellen, en wat blijkt, ze kunnen gewoon jou contract overnemen.
ik heb gelijk Delta gebeld en ja hoor, ik stond in hun systeem met een 3 jarig contract........toe maar.
gelukkig was die vrouw voor rede vatbaar en was zij, net als ik, enorm verbaasd over de gang van zaken.
ik heb aan die mevrouw uitgelegd dat ik mij beroep op mijn bedenktijd en graag wil zien dat alles geannuleerd word....ik wacht nog op de mail.......maandag a.s 20-8-2018 uiterlijk.
is hier nou niks tegen te doen?
gaarne uw antwoord......grt johan

1470 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2018 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U  beroept zich op uw bedenktijd? Waarom zou u? U hebt toch geen nieuw contract afgesloten?

Dus dien een klacht in tegen Delta, eis dat wat zij gedaan hebben , ongedaan gemaakt wordt. Neem contact op met Nuon en deel daar mee dat u zeker niet weg gaat.

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2018 om 09:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk kunnen ze niet 'zomaar' je contract overnemen. Of je hebt zelf toch iets gedaan, waarom zou je je anders op je bedenktijd beroepen, of iemand anders heeft bewust of onbewust iets met jouw contract gedaan.

jo
door johanw65 - Aug 17, 2018 om 09:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor je reacties
ik heb zeker nuon al mede gedeeld dat ik niet weg wil.
iets bewust of onbewust met dit soort dingen doe ik nooit.
die klachtenbrief kan ik zeker gebruiken als voorbeeld, waarvoor dank.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2018 om 11:36
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Al gegeven adequate reacties behoef ik niet te herhalen . Ik heb ze opgeplust.
Helaas is dit een fenomeen dat vaker en m.i. te vaak voorkomt omdat 'colporteurs' valselijke meldingen doen om toch het van hen gevraagde quotum te halen.

Het is en blijft merkwaardig dat deze werkwijze door de energieleveranciers 'wordt toegestaan'en je nadrukkelijk heel veel moeite moet doen om aan te tonen dat er geen sprake is van welke oversluit overeenkomst dan ook.
Ik ben en blijf van mening dat het veel beter zou zijn dat eventuele overgang naar een andere leverancier schriftelijk bewezen dient te worden resp. een leverancier zoals hier NUON niet mag handelen zonder een deugdelijk schriftelijk bewijs van de klant.

jo
door johanw65 Aug 28, 2018 om 10:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

hoi hoi
ik ben er eindelijk achter hoe men dit bij mij heeft kunnen doen.
namelijk,,,,,,,je gaat naar een vergelijkingssite......vult daar de gegevens in van iemand en de site regelt de overstap en weg ben je bij je huidige
stroom en gas leverancier............erg makkelijk.
gelukkig waren een paar gegevens van mij niet correct.....emailadres en geboortedatum ......maar de rest klopte ..ook mijn bankrekeningnummer!!!
gelukkig heeft Nuon dit op kunnen pakken via een speciaal team wat ze hebben en zeer dringend gevraagd aan die andere partij om de overstap teniet te doen.
ik heb daarvan ook bericht gekregen dat ze hieraan hebben voldaan, gelukkig.
nu krijg ik van die andere partij nog steeds mails of ik mijn meterstanden door wil geven,,,,wat denk je zelf.
al met al een zeer vervelende tijd weer.
maar goed....hulde aan Nuon

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 28, 2018 om 11:16
16827 Antwoorden / 202 Vragen

JOHANW@ bedankt voor de melding dat NUON het naar behoren heeft opgelost.