Energie maatschappij ( anode) falliet..
Mag een maatschappij ( gezinsenergie) een voorstel doen, waarbij de tarieven veel hoger zijn dan andere maatschappijen. Je moet een maand verplicht bij deze maatschappij blijven.
Mag een energie maatschappij ongebreideld hoge tarieven vragen.
Heeft u een PC met Windws< kijk dan even bij het microsoft nieuws en scroll. Dan ziet u nadere info o.a. met vastgestelde maxima door ACM en zie ook https://nos.nl/artikel/2410667-warmtetarieven-mogen-in-2022-met-maximaal-67-procent-stijgen en https://www.acm.nl/nl/warmtetarieven (M..a.w het mag, zie ook de diverse andere berichten in media en op het i-net inzake overstapadviezen.
Nog een ps: er is nog steeds verschil in de rtarieven bij aanbod van diverse leveranciers en let dan ook op het zich nu voordoende gegeven dat goedkoop deurkoop kan blijken te zijn.
Hallo Knuiverssr ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/anode-energie-gaat-faillissement-aanvragen-acm-trekt-vergunning
https://www.consuwijzer.nl/vragen-vergunning-energieleverancier-ingetrokken
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/acm-waarschuwt-warmteleveranciers-verhoog-de-tarieven-niet-onnodig ( scroll in deze link helemaal naar beneden , lees ook onder : Zie ook
Ja, dat mag tenzij het de leverantie van warmte betreft die onder de warmtewet valt. Vragen staat vrij en het staat u vrij om naar een andere leverancier te stappen.
Elke nieuwe aanbieding zal echter gebaseerd zijn op de huidige inkoop tarieven voor energie en dus hoger zijn dan de aanbieding waarop u destijds bent ingegaan.
Bij een faillissement worden de klanten van overheidswegen ondergebracht bij een andere partij. En ja, daar moet u verplicht een maand blijven totdat alles financieel is opgelost met het failliete bedrijf.
Dat prijzen hoger liggen is niet zo gek, de laatste maanden rezen de prijzen de pan uit. Lopende contracten houden dezelfde prijs en bij flexibele prijzen worden normaal op 1 januari en 1 juli de prijzen aangepast aan de markt. Echter, door de gigantisch gestegen prijzen krijgen nieuwe klanten nu al de hogere prijzen. En dat mag gewoon.
Als deze regeling er niet was, dan zat je met nu in de kou en in het donker. Kon je dit bericht niet eens meer schrijven.
Vrije markt economie. De overheid regelt de prijzen niet.
Maar er is hoop:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5276555/europese-gasprijs-zakt-flink-door-naderende-schepen-met-lng
"De overheid regelt de prijzen niet." dat klopt, maar wel toren hoge belasing op energie.
Als het een voorstel is dan hoef je dat niet te accepteren. Ik vind het sowieso raar dat je na faillisement van de ene partij verplicht naar de ander moet en dat het contract niet wordt overgenomen dat je al had.
ik zou pertinent weigeren te betalen. Wat gebeurt bijvoorbeeld als je contract afloopt bijvoorbeeld 31 december, je hebt al een andere partij gevraagd en daar vanaf januari een contract , eind november heb je de 12 de termijn aan de failliete leverancier betaald, dus alle verplichtingen voldaan. Dan kun je niet gedwongen een maand bij een ander zijn.
en zo zitten er wel meer haken en ogen aan het systeem. Je bent eigendom van de energiemaatschappijen, zo lijkt het.
Als een partij de klanten overneemt, dan ook de lopende contracten geheel overnemen.
"Als een partij de klanten overneemt, dan ook de lopende contracten geheel overnemen" uiteraard NIET de vorige energie leverancier is eraan failliet gegaan.
Ik stel hem anders ,de supermarkt heeft geen brood meer maar de baker wel en is 60 % duurder u kan dan zelf kiezen wel gas of niet .
Dat deed u ook met de prijs van u gas en licht de goedkoopst nemen .
Geloof niet dat de nieuwe leverancier dezelfde prijzen gaat berekenen als degene die failliet is gegaan.
Moge duidelijk zijn waarom.
Als ik zo de minne reacties lees als dieven en meer van dat soort uitspraken weet ik een veel beter idee
Geen leverancier ook geen plof of prik.
Denk dat het grote monden verhaal snel over is.
Ja, vragen mag.
En u kunt er voor kiezen om geen gas en stroom af te nemen. Is een beetje koud maar wel goedkoop.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer