kn
door knuiverssr Dec 23, 2021 om 17:09
Huishouden & energie

Energie maatschappij ( anode) falliet..

Mag een maatschappij ( gezinsenergie) een voorstel doen, waarbij de tarieven veel hoger zijn dan andere maatschappijen. Je moet een maand verplicht bij deze maatschappij blijven.
Mag een energie maatschappij ongebreideld hoge tarieven vragen.

3937 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 23, 2021 om 17:18
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u een PC met Windws< kijk dan even bij het microsoft nieuws en scroll. Dan ziet u nadere info o.a. met vastgestelde maxima door ACM en zie ook https://nos.nl/artikel/2410667-warmtetarieven-mogen-in-2022-met-maximaal-67-procent-stijgen en https://www.acm.nl/nl/warmtetarieven  (M..a.w het mag, zie ook de diverse andere berichten in media en op het i-net inzake overstapadviezen.

Nog een ps: er is nog steeds verschil in de rtarieven bij aanbod van diverse leveranciers en let dan ook op het zich nu voordoende gegeven dat goedkoop deurkoop kan blijken te zijn.

sw
door swat1500 - Dec 23, 2021 om 17:54
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat mag tenzij het de leverantie van warmte betreft die onder de warmtewet valt. Vragen staat vrij en het staat u vrij om naar een andere leverancier te stappen.
Elke nieuwe aanbieding zal echter gebaseerd zijn op de huidige inkoop tarieven voor energie en dus hoger zijn dan de aanbieding waarop u destijds bent ingegaan.

ne
door neodutchio - Dec 23, 2021 om 20:05
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Bij een faillissement worden de klanten van overheidswegen ondergebracht bij een andere partij. En ja, daar moet u verplicht een maand blijven totdat alles financieel is opgelost met het failliete bedrijf.
Dat prijzen hoger liggen is niet zo gek, de laatste maanden rezen de prijzen de pan uit. Lopende contracten houden dezelfde prijs en bij flexibele prijzen worden normaal op 1 januari en 1 juli de prijzen aangepast aan de markt. Echter, door de gigantisch gestegen prijzen krijgen nieuwe klanten nu al de hogere prijzen. En dat mag gewoon.

panter22
door panter22 - Dec 24, 2021 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Als deze regeling er niet was, dan zat je met nu in de kou en in het donker. Kon je dit bericht niet eens meer schrijven.
Vrije markt economie. De overheid regelt de prijzen niet.
Maar er is hoop:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5276555/europese-gasprijs-zakt-flink-door-naderende-schepen-met-lng

frits
door frits Dec 24, 2021 om 17:28
146 Antwoorden / 5 Vragen

"De overheid regelt de prijzen niet." dat klopt, maar wel toren hoge belasing op energie.

mo
door mof - Dec 24, 2021 om 11:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het een voorstel is dan hoef je dat niet te accepteren. Ik vind het sowieso raar dat je na faillisement van de ene partij verplicht naar de ander moet en dat het contract niet wordt overgenomen dat je al had.

ik zou pertinent weigeren te betalen. Wat gebeurt bijvoorbeeld als je contract afloopt bijvoorbeeld 31 december, je hebt al een andere partij gevraagd en daar vanaf januari een contract , eind november heb je de 12 de termijn aan de failliete leverancier betaald, dus alle verplichtingen voldaan. Dan kun je niet gedwongen een maand bij een ander zijn.

en zo zitten er wel meer haken en ogen aan het systeem. Je bent eigendom van de energiemaatschappijen, zo lijkt het.

Als een partij de klanten overneemt, dan ook de lopende contracten geheel overnemen.

frits
door frits Dec 24, 2021 om 17:32
146 Antwoorden / 5 Vragen

"Als een partij de klanten overneemt, dan ook de lopende contracten geheel overnemen" uiteraard NIET de vorige energie leverancier is eraan failliet gegaan.

le
door leenpres - Dec 24, 2021 om 11:59
79 Antwoorden / 7 Vragen

Ik stel hem anders ,de supermarkt heeft geen brood meer maar de baker wel en is 60 % duurder u kan dan zelf kiezen wel gas of niet .
Dat deed u ook met de prijs van u gas en licht de goedkoopst nemen .

va
door vanlotjegetikt - Dec 24, 2021 om 12:21
809 Antwoorden / Vragen

Geloof niet dat de nieuwe leverancier dezelfde prijzen gaat berekenen als degene die failliet is gegaan.
Moge duidelijk zijn waarom.
Als ik zo de minne reacties lees als dieven en meer van dat soort uitspraken weet ik een veel beter idee
Geen leverancier ook geen plof of prik.
Denk dat het grote monden verhaal snel over is.

ho
door honza23 - Dec 24, 2021 om 15:44
261 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, vragen mag.

En u kunt er voor kiezen om geen gas en stroom af te nemen. Is een beetje koud maar wel goedkoop.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 25, 2021 om 09:49
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zorg dat jou voorschot niet te hoog is en  je geen geld terug ontvangt!

Elk jaar in September overstappen en de dure maanden komen eraan....

volgende jaar flink bijbetalen en  bij Failliet  is jou  voorschot niet weg, maar mag je bijbetalen!

Vaak meld je jezelf aan en gaan ze zomaar naar hoger verbruik dan je nu verbruikte!

Gewoon aanpassen en flink lager zetten... huidige verbruik in Kuub Gas en  Kwh  is voldoende.

Helaas vallen nu vele bedrijven om die  ooit met verdacht lage prijzen U jarenlang voordeel gaven.

Maar ook eerlijke aanbieders.... die kopen vaak in via Tussenpersonen en als die handelaren omvallen?

Ik verwacht nog veel meer ellende, en dan eraan...   de VVD wilde vrije Energie Mark(t rutte)  en nu zien we de gevolgen.

De welkomst bonus en de reclame voor overstappen + administratie kosten van die jaarlijks overstappen?
Dat is 3x hoge kosten en hopen dat je bij jou bleven!

Bonus, Reclame & Administratie van in & uitschrijven is niet gratis....

Het word tijd dat we  weer terug gaan naar toen je geen keuze had maar wel grotere zekerheid en geen gezeur aan de deur of telefoon!