Heb je een vraag over de tv-uitzending? Of heb je een klacht of tip? Mail dan naar kassa@bnnvara.nl.
Heb je een vraag over de website of het forum? Mail dan naar kassa-online@bnnvara.nl.
Kom je er niet uit met een bedrijf en wil je contact met de Belbus? Mail dan je verhaal inclusief correspondentie naar belbus@bnnvara.nl.
Energiecontract voorbeeldbrief van Kassa
Nav de uitzending van Kassa over energiecontracten die via de mail verstuurd worden (en dus niet geldig zijn) hebben wij de voorbeeldbrief van Kassa verstuurd naar de energiemaatschappij die ons een contract via de mail verstuurd heeft. De reactie van deze energiemaatschappij op deze voorbeeldbrief van Kassa is dat deze manier van contracten afsluiten wel degelijk geldig is.
We weten nu niet wat we moeten doen en krijgen dreigbrieven met hoge boetes. In de eerste instantie waren we blij met de brief van Kassa, maar nu lijkt het alleen maar uit de hand te lopen.
Graag uw reactie.
Dut is het forum, wij zijn Kassa niet.
Maar over welke energiemaatschappij gaat dat? En hoe kwam die club aan uw mailadres? Wat hebt u gedaan met die ontvangen mail?
Als u die mail bevestigd hebt, is het contract zeker geldig.
Maar neem eens contact op met Kassa, dat kunt u onderaan deze pagina doen.
Ik hop al zes jaar van de ene energieleverancier naar de andere. Mijn contracten komen altijd per Mail en zijn zeker geldig. Stel je voor dat die stapels papier elk jaar nog met de post zouden komen! Dat is zo 1970!
Contact met Kassa
Hallo MarkB ,
Als u geen handtekening heeft gezet ( schriftelijkheidsvereiste ) of u heeft geen akkoord gegeven via de e-mail is het contract niet geldig .
Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/kassa-beeindig-ongeldig-energiecontract
Neem eens contact op met consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer
Of Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/contact/#
@MARITA5, zie de verwijzing die ik gaf naar nadere info van de Consumentenbond. Daarin is sprake van meestal ongeldig.
Het is mij ontgaan of dat meestal aspect duidelijk in de TV uitzending is genoemd en als dat inderdaad niet zo is heeft Ts een punt en is de verwijzing van @SJOPPIE van belang.
@heremietkreeft , het gaat over deze uitzending , waarbij Ts de voorbeeldbrief heeft gebruikt . https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/telefonische-verkoop-energiecontracten-vaak-illegaal
Ook uit andere feiten en omstandigheden kan bljken van een geldig contract ook al is dit niet getekend. Als u in het "nieuwe" contract al betalingen hebt verricht van een of meer termijnen kan dit ook gelden als bewijs voor het bestaan van een overeenkomst.
Alleen als u onvrijwllig bent overgezet, bezwaar hebt gemaakt en (nog) niet hebt betaald kunt u zich beroepen op het niet aanwezig zijn van een geldige overeenkomst als er niet is getekend.
E-mail contracten zijn niet geldig zolang u geen akkoord (bevestiging) heeft gegeven. Echter zou het kunnen dat u in een telefoongesprek uw akkoord heeft gegeven en dan is toezending van een contract per e-mail vaak een normale gang van zaken. Maar dit kan alleen als u uw e-mail adres heeft gegeven en dat zal in dit geval waarschijnlijk gebeurd zijn. Kan mij nml niet voorstellen dat u ongevraagd een contract heeft ontvangen van een willekeurige energiemaatschappij. Overigens heeft u nog dan altijd een bedenktijd om van het contract af te komen.
Vaag verhaal, dus graag wat uitgebreider. Wat voor contact is er van tevoren geweest?Wat is er besproken en afgesproken?.
Heb begin van dit jaar een energiecontract omgezet. Dit is per de telefoon gegaan en is daarna met een (uitgebreide) email bevestigd.
Wat de energiemaatschappij ook aan u beantwoord, zonder de schriftelijkheidsbevestiging is het contract meestal niet geldig. Men verstopt zich mogelijk dat u tijdens een telefoongesprek ergens ja heeft gezegd maar men zal dan in ieder geval dat dan moeten bewijzen.
zie deze info van de consumentenbond waarin is aangegeven dat het meestal ongeldig is https://www.consuwijzer.nl/telefonische-verkoop/overeenkomst-geldig/regels-telefonische-verkoop-energie en het hoe en wat alsdan.
Het simpele feit dat energiecontracten via de mail verstuurd worden is niet genoeg om een contract op te zeggen cq ongeldig te verklaren. Dan zal er veel meer aan de hand moeten zijn. En dan blijft het stil. Zo gaat het meestal met raadspelletjes.
Als iemand telefonisch of anderszins overgehaald wordt om over te stappen dan is de colportage wet van toepassing met alle mogelijkheden om van het contract af te zien. Het wordt anders als de klant zelf contact met de energieleverancier opneemt en het contract ter inzage per mail krijgt toegestuurt en na goedkeuring per mail bevestigd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer