Energiedirect schandalige afwikkeling betalingsregeling, komt dit vaker voor?
In augustus was ik te laat met betalen van een termiijn van een overeengekomen betalingsregeling over de eindafrekening van vorig jaar. Ik kreeg een herinnering, belde direct het bedrijf met de mededeling dat ik direct zouo betalen. Als dit gebeurde zou er waarschijnlijk geen vervolg aan worden gegeven. Ik beaalde direct de achterstand en kreeg per mail een bevestiging dat ik die dag aan mijn verplichting moest voldoen. Daarmwee leek voor mij de zaak netjes geregeld. Echter kreeg ik dezelfde dag nog een bericht dat ik niet tijdig had betaald en per omgaande het totale bedrag moest voldoen. Ik veronderstelde dat e.e.a. elkaar gekruist had en reageerde niet direct. Toch voelde het niet goed en wederom nam ik telefonisch contact op. Mij werd meegedeeld dat ik per mail moest reageren en een toelichting sturen. Dit deed ik, in een respons-mail op het mij gestuurde bericht. Geen reactie hierop van energiedirect. Wel ontving wederom een aanmaning met de mededeling dat ik onmiddellijk het openstaande bedrag moest voldoen. Weer belde ik het bedrijf en nu werd mij verteld dat ik het e-mail bericht met mijn toelichting naar een ander adres moest sturen , wat ik onmiddellijk deed. Echter, weer geen reactie van energiedirect. Om mijn goede wil te tonen en mij aan onze afspraak te houden, betaalde ik keurig de maandelijkse termijnen. Ik ging ervan u it dat ik correct had gehandeld. Toch kreeg ik nogmaals het bericht over het totale openstaande bedrag. Omdat ik nog slechts twee termijnen hoefde te voloen bleef ik volharden in het betalen in de overeengekomen termijnen. Tot mijn grote verbazing werd ik gebeld door een ambtenaar van de gemeente, die mij vroeg of ik financiele problemen had en de gemeente hierin kon helpen. Zij hadden bericht ontvangen van energiedirect dat ik niet meer aan mijn verplichtingen kon voldoen en dat zij hiervan ook melding zouden maken bij andere instanties. De ambtenaar reageeerde na mijn toelichting dat het bericht niet zou worden geregistreerd en dat de brief retouor afzender ging. Toen ikl vervolgens, na enkele weken een aankoop deed via internet, kon ik dit niet achteeraf betalen omdat ik een negatieve registratie had. Ik was en ben des duivels. Niet alleen heb ik geen enkel financieel probleem, maar dankrzij deze onaangekondigde actie krijg ik nu wel een verkeerde naam bij financiele bemiddelingsbedrijven, in dit geval Billink. Ik vraag mij af of u meer van deze berichten krijhgt en overweeg juridische stappen. Hoe is uw ;oordeel hierover, zijn deze stappen zinvol? Overigens kan ik de achterstallige betaling van € 220,73 (inclusief boete) probleemloos voldoen maar ben zeer verontwaardigd over de wijze van handelen van dit energiebedrijf.
Oeps, u heeft een aangeboden(niet verplichte) betalingsregeling niet nageleefd en nu is de leverancier de gebeten hond.
Verder lees ik dat u wel geld heeft voor internet aankopen alleen er is een aantekening gemaakt omtrent uw betalingsgedrag(en terecht)
En inderdaad de energieleverancier heeft een meldingsplicht naar de Gemeente als het om schulden gaat (is een regeling vanaf 1 januari 2021 en heet vroeg signalering schulden).
Dat u het met de gang van zaken niet eens bent is duidelijk
Beschouw het als een goede les, dit doet u geen tweede keer niet meer en juridische stappen?
Zonde van het geld en tijd.

Bewaar de mails die u hebt ontvangen en overweeg contact op te nemen met het Juridisch loket in uw woonplaats.
https://www.juridischloket.nl/contact/
U heeft door de achterstand kennelijk een aantekening bij het BKR gekregen. U kunt overwegen een klacht in te dienen bij de geschillencommissie energie.
Het probleem is echter dat er sprake is van een afgesproken betalingsregeling. Een voorwaarde van een dergelijke regeling is vaak dat de volledige regeling direct vervalt als een termijn niet tijdig betaald wordt. Excuus of geen excuus die voorwaarde is er en dan kan je hoog en laag springen maar de betaalregeling is dan gewoon vervallen en het resterende bedrag direct opeisbaar.
Je hebt geen enkel recht op het hervatten van de regeling en de energiemaatschappij kan hoogstens uit coulance de regeling opnieuw activeren. Coulance is echter een niet afdwingbare gunst.
Controleer dus bij het BKR of u die aantekening heeft gekregen. Zo ja, dan heeft u de komende jaren een probleem bij het verkrijgen van welke lening dan ook en het kopen op afbetaling cq uitgestelde betaling.
Ik neem aan dat u de schuld inmiddels volledig voldaan heeft.
Als u heeft betaald nadat u een herinnering heeft ontvangen, en het bedrag dat in de herinnering stond heeft betaald (dus niet per definitie het afgesproken termijnbedrag maar ook bijv. de administratiekosten), en van deze betaling een bewijs (bankafschrift) heeft dan heeft u aan uw betalingsverplichting voldaan. Als u daarna nog meer termijnen regulier heeft betaald kan Energie Direct hooguit het resterende deel opeisen en niet langer het totaalbedrag. Weet u zeker dat u aan Energiedirect heeft betaald? Of is hier sprake van een oplichtingstruc. Is de herinnering per brief, per email, of per SMS/Whatsapp binnengekomen?
Verder kan het zijn dat Energiedirect zelf in financiele problemen is gekomen en daarom druk op haar klanten zet om te betalen om bijv. een faillissement te voorkomen.
Jemig, wat een onduidelijk bericht, nog nooit van alinia's gehoord ? En de entertoest werkt niet meer ?
Neem de moeite niet om zo'n verhaal te lezen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ben je verplicht een bankapp te nemen
De SNSbank is gestopt met het verstrekken van de digipas en nu kan ik alleen bankieren als ik hun app download of een browsercode aanvraag. Het probleem is dat ik vroeger hun app wel op de telefoon had en toen de telefoon ouder was en ik geen nieuwe updates meer kon uitvoeren, de bank berichtte dat vanwege de veiligheid ik niet meer kon bankieren op de telefoon.Je wordt dus gedwongen om een nieuwe ... Lees meer


Desktop computer probleem.
Hallo beste mensen, ik heb een computerprobleem, als ik mijn desktop computer af wil sluiten gaat hij niet uit maar start automatich opnieuw op, ik trek dan maar de stekker er uit. Als hij dan weer opstart krijg ik de volgende melding in een blauw scherm te zien. Cmos-controlsom is ongeldig, en cmos-reset (502)
Hoe los ik dat op, zelf durf ik niet zomaar ergens op te klikken, bang dat er gege
...
Lees meer
Mijndrogist.nl levert niet en niet bereikbaar
24 november bestelling gedaan. Track and trace gekregen met levering van DHL. Mail gekregen dat zending niet werd uitgeleverd ivm beschading vd verpakking. Daarna is het stil. Mijndrogist reageert niet op contact formulier die op de website staat en ook nog geen reactie op email naar klantenservice. Het telefoonnummer is niet meer in gebruik.
Meer mensen met problemen met Mijndrogist.nl ?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer

Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer