el
door eleonora01 May 1, 2005 om 22:17
Huishouden & energie

Erkende verhuizer een betere keuze, of niet?

Wij gaan dit jaar verhuizen en willen dit laten doen door een verhuisbedrijf.

Nu hebben we een aantal offertes aangevraagd en de prijzen lopen nogal uiteen. De duurste is 1350,- euro en de goedkoopste is 860,- euro. Makkelijk zou je zeggen maar het bedrijf wat ons de laagste prijs heeft aangeboden is niet aangelsoten bij de 'erkende verhuizers'.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met niet erkende verhuizers? Is het raadzaam meer te betalen en dan een erkende verhuizer in de arm te nemen? Wat zijn de risico's?

Alvast bedankt voor de goede raad :-)

Eleonora

11857 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Eleonora,

ik kan niet in je portemonnee kijken, maar een verhuisbedrijf wat nergens bij aangesloten is, zou ik absoluut niet nemen. Het is wel verleidelijk om zo'n bedrijf in handen te nemen, maar vaak is goedkoop ook duurkoop. Als ik moest kiezen zou ik in ieder geval een verhuisbedrijf nemen die bij een branche-organisatie is aangesloten. Niet dat je dan van alle (eventuele) problemen af bent, maar je hebt wel meer zekerheid.

Zelf heb ik wel ervaring met verhuizen. Er is echter een zeer goed alternatief: zelf verhuizen... nee niet bij jou achter in de auto of aanhangertje, maar wat ik zelf al gedaan heb is een verhuiswagen (oplegger) laten komen. Deze wordt afgekoppeld en bij jou voor huis neergezet. De wagen is helemaal ingericht voor het verhuizen, zoals kasten voor kleren, kasten voor TV(s) enz. Jij laadt deze helemaal in en vervolgens wordt deze verhuiswagen weer opgehaald en bij je nieuwe adres neergezet en kun je deze zelf weer uitladen.

Zelf heb ik dit al een keer gedaan en het beviel prima. Alles wat in de wagen is geladen is ook verzekerd. De kosten liggen natuurlijk stukken lager als wanneer de verhuizers zelf in beeld komen, want dan ga je man(vrouw)uren betalen.

Kijk ook eens op (als voorbeeld):  www.horsttotaal.nl/zelfverhuizen1.htm

Of: www.vinden.nl  : zelfverhuizen

Succes

Hutch

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

eleonara, Wij zijn ,schrik niet ,de laatste 6 jaar 4 maal verhuisd.Wij hebben in alle gevallen gebruik gemaakt van erkende verhuisbedrijven.De laatste keer binnen onze huidige woonplaats.Wat wij zelf gedaan hebben is het in en uitpakken van de verhuisdozen als je dat inpakken ruim voor de verhuisdata doet is dat goed te doen.De verhuizer heeft een aantal meubelen gedemonteerd en weer op de plaats gezet.Mocht je jong zijn dan is de methode (doe het zelf) ook een manier maar maak goede  afspraken met vrienden die komen helpen,anders zit je zo in de verhuisstress. De laatste verhuizing was 1100 Euro.fred

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een aanvulling op de verhuis info, in het bedrag 1100  euro ,zat ook het gebruik van 105 verhuisdozen+ de rekening achteraf!!Wij hebben ruimschoots de tijd gehad om alles op beschadigingen, en breuk te contoleren.Succes en sterkte!! fred

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een kort door de bocht advies : als een blind paard geen kwaad kan doen met uw spullen zou ik gaan voor de goedkoopste (all-in tarief afspreken)

Wilt u zich niet ergeren aan hoe men met uw (dierbare) spullen omgaat dan zou ik eens een paar referenties opvragen (naam en telefoonummer van een klant die ze afgelopen week hebben verhuisd)

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 01:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Eleonora, Ik ben verleden jaar verhuisd en maakte daarbij voor het eerst gebruik van een erkende verhuizer. Prefect geregeld(alle voorgaande verhuizingen zelf gedaan). Via de internetsite ik dacht verhuisnet vroeg ik offertes aan bij drie erkende verhuizers en de verschillen zijn groot. Ik liet drie bedrijven bij mij op bezoek komen om een offerte te vervaardigen, je kunt dan gelijk zien hoe goed het bedrijf is, de snelheid van de verzending van de offerte is al een maatstaf. Wij hebben zeer goede ervaringen met Verhuizingen van Der Graaf v.o.f. Website www.van-der-graaf.nl. Voordeel van erkende verhuizer, beschikbaar stellen verhuisdozen inpakpapier stickers e.d. Voor onze verhuizing kregen we korting omdat wij via Internet de zaken geregeld hadden.De kleine dingen hebben wij zelf ingepakt scheelt ook veel geld.

En geen schade tijdens de verhuizing

Hopelijk kun je hier iets mee.

Succes,

Henri1942

Vogaa

ve
door verwijderd - Mar 25, 2006 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Eleonora en andere evt. potentiele mensen die moeten verhuizen,

Neem altijd een erkende verhuizer dan ben je verzekerd van algemene voorwaarden waarbij de klant ook goed beschermt is!

Is je budget niet al te groot. Neem dan een verhuisauto met twee verhuizers en help met vrienden mee. Voor een relatief laag bedrag heb je alles in één dag over waarbij je proffesioneel materiaal en materieel en twee echte verhuizers hebt die de moeilijke dingen als een wasmachine enzo.. voor jou deskundig kunnen verhuizen!

ve
door verwijderd - Mar 25, 2006 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat Eleonora inmiddels wel is verhuisd......

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 00:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben inmiddels verhuisd inderdaad, op 9 augustus 2005 al. Met een NIET erkende verhuizer, wel een redelijk geprijsde en het is fantastisch verlopen. We hebben niet gekozen voor de goedkoopste maar voor het bedrijf wat meteen aanbood te komen kijken om de situatie ter plekke te bekijken. Geen van de erkende bedrijven bij wie we een offerte hebben opgevraagd nam die moeite.

We hebben dus gekozen voor het bedrijf wat ons de beste service gaf en die service hebben ze 100% waargemaakt.

Bedankt voor de tip betreffende de erkende vehuizer maar mijn ervaring heeft me geleerd dat ook een niet erkend bedrijf een prima verhuizing kan verzorgen.