Tv
door TvDeur Oct 26, 2018 om 15:48
Huishouden & energie

Ervaring Homestroom en hun energiecollectief

Via de website Independer kom ik uit op het bedrijf Homestroom en hun energiecollectief. De prijzen zien er goed uit, beter dan de rest. Alleen kan ik weinig ervaring/ reviews vinden op het internet. Erg benieuwd of hier mensen zijn die Homestroom kennen en gebruiken of gebruikt hebben.

Alvast bedankt.

10339 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2018 om 15:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou u € 57,00 per jaar gaan betalen aan dat collectief omdat zij voor u bemiddelen?

U krijgt geleverd door Green Choise.

Kijk eens op Gaslicht.com. Krijgt u zelf een bonus.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 26, 2018 om 16:51
7181 Antwoorden / 3 Vragen
aurora1
door aurora1 - Oct 27, 2018 om 13:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent daarbij geld aan dat collectief kwijt, waarom zou u dat willen? Kijk gewoon zelf op vergelijkingssites en van welke energieboer u een bonus krijgt en die verder ook gunstig is.

Thijs12
door Thijs12 - Oct 27, 2018 om 13:18
532 Antwoorden / Vragen

Pak de bonus via gaslicht.com en laat er geen anderen.van profiteren

ar
door arjensmit - Nov 27, 2018 om 06:10
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb mezelf net ingeschreven bij homestroom.

Ik was klant bij greenchoise en via homestroom zou ik nu ruim 200euro per jaar minder betalen en nog steeds mijn energie krijgen van greenchoice.

Het argument dat je 57 euro voor niets betaald is dus incorrect. Je betaald 57 euro per jaar en homestroom bemiddeld een beter prijs waardoor je veel meer dan die 57 euro bespaard.

Helaas wordt homestroom niet meegenomen in de vergelijkingen van de meeste "onafhankelijke" vergelijkingssites. Dat zal wel zijn omdat ze geen commisie betalen aan die "onafhankelijke" vergelijkingssites. Gelukkig heb ik zelf ook een rekenmachine en zelf de vergelijking gemaakt. Homestroom bleek goedkoper te zijn dan elke andere leverancier van nederlandse groene stroom, zelfs nadat je de welkomstbonussen die je elders krijgt meerekend. Alleen grijze stroom was marginaal goedkoper te krijgen.

Natuurlijk moet ik nu nog afwachten of er addertjes onder het gras zitten. Dat is waarom ik hier terecht kwam, op zoek naar ervaringen van anderen.

Ge
door Genee Nov 27, 2018 om 09:44
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u al gekeken wat u betaalt als u op de site van greenchoise de berekening maakt?

Ik heb op homestroom een vergelijk laten maken en Oxxio als mijn huidige leverancier opgegeven.
Krijg ‘interessante’ aanbiedingen te zien en op het laatst staat dat ik nu bij Oxxio voor mijn opgegeven verbruik €2013 zou betalen.
De lijst met  ‘aanbiedingen’ op homestroom zijn gebaseerd op die €2013.
Wat blijkt, ga ik naar de site van Oxxio en vul daar hetzelfde verbruik in, kom ik op €1683,48 als jaarkosten.
Uitgaande van die €2013, een verschil of voordeel van €330 en daar hoef ik geen €57 voor aan homestroom voor te betalen, totaal voordeel dus €387.
Het grootste voordeel van alle aanbiedingen via homestroom zou €361 zijn.

Hoe kan Homestroom nu zeggen dat mijn kosten bij Oxxio €2013 zijn en het voordeel van de aanbiedingen daarop baseren?
Als ik, net als u, bij dezelfde leverancier zou blijven zou ik per jaar €284 minder gaan betalen.
Homestroom weet helemaal niet wat ik nu bij Oxxio betaal, kunnen dus ook niet berekenen wat mijn voordeel t.o.v. mijn huidig contract is. De tarieven kunnen misschien anders zijn wanneer u zich inschrijft zoals dat ook gebeurt bij het energiecollectief van Vereninging Eigen huis.

tijger1
door tijger1 Nov 27, 2018 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ariensmit

Maar wat hebt u aan ervaringen van anderen? U bent al met ze in zee gegaan. Dus u zit er aan vast.

gerbera
door gerbera Sep 5, 2019 om 22:13
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dat addertje komt wel als u de jaarafrekening krijgt. Want natuurlijk gaat u per maand minder betalen dan wat u betaalde bij uw vorige leverancier.

He
door Hendrick - Sep 5, 2019 om 11:48
1 Antwoorden / Vragen

Homestroom is Top.

Wij zijn nu inmiddels al een aantal jaar klant. En elk jaar weer komen ze met een aanbod dat vele malen lager ligt dan de concurrenten.

Ik sluit mij helemaal aan bij ARJENSMIT zijn opmerking. Bij Homestroom bent u gewoon honderden euro's per jaar goedkoper uit.

Tip: vergelijk de prijzen per kilowat stroom, en per kuub gas! Staar u niet blind op aanbiedingen en welkomst kadootjes en dergelijke!

tijger1
door tijger1 Sep 5, 2019 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

X

me
door mein33 Sep 5, 2019 om 14:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heb je aandelen of komt je boterham er vandaan !!!

tijger1
door tijger1 Sep 5, 2019 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2019 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hendrick

Ik denk zelf na en rekenen kan ik ook. Hoeft een ander niet voor mij te doen.

gerbera
door gerbera - Sep 5, 2019 om 16:24
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bij Homestroom bent u gewoon honderden euro's per jaar goedkoper uit.

Dat gelooft u zelf toch niet.
Maar nog ff wachten dan komt de volgende die zo blij is met Homestroom omdat die voor  € 57,- per jaar zijn energie gratis krijgt.

Toch maar goed dat ik op school met het rekenen bij de les was.