Em
door Em1988 Aug 12, 2019 om 20:08
Huishouden & energie

Ervaringen Ikea zonnepanelen

Heeft iemand ervaringen met Ikea zonnepanelen? Was de uiteindelijke prijs in lijn met de offerte via de website? Was de installatie naar behoren en ben je tevreden over de opbrengst? Zou je ze nogmaals via hen aanschaffen en wat zijn de voor- en nadelen?

41659 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 12, 2019 om 20:20
16814 Antwoorden / 202 Vragen

Haelaas, ik niet maar ik weet wel dat IKEA normaliter geen ondeugdelijke spullen levert en qua garantie en naleving consumenten beschermongswetgeving geen problemen geeft. Dit is niet bedoeld als reclame.

justmeagain
door justmeagain - Aug 12, 2019 om 23:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

Zou je ze nogmaals via hen aanschaffen en wat zijn de voor- en nadelen?

Wat zou een mens met een dubbele set zonnepanelen moeten?

Em
door Em1988 Aug 12, 2019 om 23:37
Antwoorden / 1 Vragen

Of zou je juist kiezen voor een andere leverancier als je het over zou doen?

jo
door jorisw Aug 13, 2019 om 15:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Sommige mensen verhuizen wel eens... En dan is het niet zo raar dat je op je nieuwe adres wellicht ook zonnepanelen wilt.

gerbera
door gerbera - Aug 13, 2019 om 08:38
7357 Antwoorden / 14 Vragen

U overweegt zonnepanelen aan te schaffen lees hier alles over Ikea zonnepanelen en hier over zonnepanelen algemeen.

aurora1
door aurora1 Aug 13, 2019 om 14:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar dat wil TS allemaal niet lezen en niet weten toch?
Ts wil antwoorden op zijn vragen van iemand op het forum die die Ikea panelen heeft aangeschaft. Anderen hoeven niet te antwoorden stond in een reactie van de TS (die lijkt te zijn verwijderd).....

gerbera
door gerbera Aug 13, 2019 om 15:07
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Maar Ikea levert helemaal geen panelen zij bemiddelen slechts en besteden het uit aan een installatiebedrijf. Dus Ikea zal er ook wel wat aan verdienen.

jo
door jorisw Aug 13, 2019 om 15:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Gerbera: net zoals de meeste andere leveranciers dus....

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2019 om 14:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja ook mijn reactie is verdwenen.

gerbera
door gerbera - Aug 13, 2019 om 15:10
7357 Antwoorden / 14 Vragen

IKEA gaat geen eigen zonnepanelen maken en verkopen. Hier werken ze voor samen met verschillende leveranciers en installateurs.
Uit mijn link   bron
Dus Ikea bemiddeld slechts en zal er ook wel wat aan verdienen en is het maar net welke leverancier en installateur ze nemen.

ma
door malty Aug 13, 2019 om 19:01
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik heb begrepen is dat IKEA zonnepanelen laat maken in China en die door particuliere installateurs laat installeren.
Lijkt me meer winstgevend als één afnemer, in dit geval Ikea, de zonnepanelen bij dezelfde leverancier afneemt dan het overlaat aan de installateurs

gerbera
door gerbera Aug 13, 2019 om 22:07
7357 Antwoorden / 14 Vragen

@malty, lees even de link die ik gegeven heb. Het Chinese bedrijf waar ze eerder de panelen vandaan haalde is falliet gegaan.

ma
door malty Aug 14, 2019 om 00:07
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Dat speelde jaren geleden, denkt u niet dat er geen andere leveranciers zijn waar Ikea de zonnepanelen van kan betrekken?
Alleen voor de bemiddeling kan Ikea 10 jaar garantie en 15% korting op de zonnepanelen geven denkt u?

Wi
door WillieS Aug 16, 2019 om 08:12
2 Antwoorden / Vragen

De link is 2 1/2 jaar oud!

er
door erikdo - Aug 16, 2019 om 07:59
10 Antwoorden / 1 Vragen

IKEA heeft voor op het dak van hun vestiging in Zwolle gekozen voor panelen van de concurrent. Ze gebruiken dus niet hun eigen panelen.
Lees dit artikel er over.

br
door breetje - Aug 16, 2019 om 10:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu een maand zonnepanelen van Ikea. Het bevalt uitstekend. De prijs klopte met de offerte en ze zijn correct geplaatst.
zien er mooi uit en alles werkt prima.
Voor of nadelen ken ik niet want ben niet in zee gegaan met andere leveranciers.

rebek
door rebek Aug 21, 2019 om 12:39
228 Antwoorden / 97 Vragen

Waren het enkel panelen of zat er nog meer bij en zo ja wat?(als omvormer oid)

Hj
door Hjk0046 - Aug 16, 2019 om 18:15
1 Antwoorden / Vragen

Heb kortgeleden een offerte gevraagd.
Kreeg een offerte voor de aankoop en aanleg van een zonnepanelen systeem.
Gezien het merk en de soortpanelen en omvormer niet echt een verschil met andere leveranciers van hoofdzakelijk producten van zuidoost-aziatische makelij.
Alleen de offerte was veel te hoog. Er werd volgens mij absoluut geen rekening gehouden met de door IKEA genoemde korting van 15%.Met andere woorden zeker geen concurerende offerte.