ro
door ronaldenfrea Mar 1, 2013 om 18:48
Huishouden & energie

Extra kosten gratis leggen vloerbedekking

Wij willen bij de Kwantum vloerbedekking kopen, mede omdat het bordje gratis gelegd een mooie actie is. Dachten wij....
Toen de bon opgemaakt is, bleek dat wij voor een stukje van € 95,- totaal op ruim €150,- uitkwamen, dit omdat de kwantum een externe stoffeerder heeft die komt leggen. Het gratis gelegd is bij Kwantum : wij geven u de korting, deze moet u vervolgens contant afrekenen met de stoffeerder, dus bij ons is het gratis ?!? Is het opeens het probleem van de klant dat de Kwantum een externe stoffeerder inhuurt om de bedekking te komen leggen ?Zijn ze in dit geval niet verplicht om erbij te zetten ? Als je er vervolgens iets van zegt, dan is de medewerker opeens niet meer zo aardig, Wij hebben inmiddels besloten om het zelf te gaan leggen. Heeft iemand hier ervaring mee ? En ik wil graag weten of dit de juiste gang van zaken is.

44985 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 1, 2013 om 19:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voorwaarden 'gratis gelegd'

Deze actievoorwaarden zijn alleen van toepassing op de actie 'gratis gelegd'. Deze actie geldt voor zowel tapijt als vinyl en is uitsluitend geldig in onze filialen. In het filiaal is het tapijt en vinyl, dat volgens de actievoorwaarden gratis gelegd wordt, voorzien van een extra label: 'gratis gelegd'.
De actie is op basis van los leggen. Dit betekent niet dat het los leggen van tapijt of vinyl altijd de beste keuze is. Afhankelijk van de ondervloer, de ruimte (woonkamer – slaapkamer), uw gezinssamenstelling en de soort vloerbedekking kan het wenselijk of noodzakelijk zijn om een andere legwijzen te kiezen. De toeslagen voor een andere legwijze blijven van kracht. Onze verkopers adviseren u hier graag over.
De actie geldt voor elke ruimte vanaf 6 m2 uitgezonderd toilet/badkamers, caravan/boot, tuinhuis en voor trappen.
Het arbeidsloon voor “gratis gelegd” wordt aan de kassa in mindering gebracht op het aankoopbedrag van het tapijt of vinyl.
U voldoet het arbeidsloon (dat dus al in mindering is gebracht op het tapijt) aan de stoffeerder, eventueel aangevuld met de meerprijs van toeslagen.
De tapijtlijm en andere benodigde materialen worden apart in rekening gebracht.
De minimale stoffeerkosten zijn € 35.-.
U betaalt altijd in de winkel €22,50 aan VPAV-kosten (Voorbereiden, Planning, Administratie en Voorrijkosten). De VPAV-kosten zijn vast ongeacht de afstand van het stoffeeradres tot het Kwantum filiaal.

Bron: kwantum.nl

Dit zijn hun voorwaarden, daar zul je het mee moeten doen.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 1, 2013 om 19:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zeker niet naar de voorwaarden gekeken, dat bent u niet de eerste die dat niet doet.

dearagain
door dearagain - Mar 1, 2013 om 20:07
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*konklusie: gratis is niet gratis en dus bij dit bedrijf niets bestellen

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Mar 2, 2013 om 09:38
132 Antwoorden / 1 Vragen

Een beetje kort door de bocht beste reaguurder. U dient de voorwaarden wel goed te lezen en te begrijpen en niet afgaan op een bord met chocoladeletters "gratis gelegd".

jo
door jorisw - Mar 2, 2013 om 10:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op vrijdag 1 mrt 2013, 20:07]*konklusie: gratis is niet gratis en dus bij dit bedrijf niets bestellen

Dan kan je dus bij geen enkel bedrijf iets kopen wat zegt dat ze iets gratis doet, want gratis bestaat niet. Uiteindelijk gaat het gewoon om het bedrag wat je moet betalen, en of dat nu bestaat uit goedkope vloerbedekking met betaald leggen, of dure vloerbedekking met gratis leggen maakt geen ruk uit.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Mar 2, 2013 om 10:10
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op zaterdag 2 mrt 2013, 10:07][quote=dearagain schreef op vrijdag 1 mrt 2013, 20:07]*konklusie: gratis is niet gratis en dus bij dit bedrijf niets bestellen

Dan kan je dus bij geen enkel bedrijf iets kopen wat zegt dat ze iets gratis doet, want gratis bestaat niet. Uiteindelijk gaat het gewoon om het bedrag wat je moet betalen, en of dat nu bestaat uit goedkope vloerbedekking met betaald leggen, of dure vloerbedekking met gratis leggen maakt geen ruk uit.

Niet mee eens. De voorwaarden moeten duidelijk en ondubbelzinnig bekend worden gemaakt. En als koper kun je daar ook om vragen.

ha
door harderijnge - Dec 24, 2014 om 14:31
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn vooral de VPAV kosten (verpakking planning administratie en voorrijdkosten) die een zware last leggen op de meerprijs.
deze geldt overigens niet alleen op de acties gratis leggen maar u MAG altijd deze kosten betalen als u iets wil laten leggen.
In mijn ogen is dit gewoon een verkapte meerprijs waar u geen enkele extra service voor ontvangt.
De stoffeerder komt in zijn eigen bus naar u toe en ontvangt daarvoor geen enkele vergoeding.
Immers moet de winkel als u het meeneemt ook voor u versnijden en oprollen, een bon uit de printer werpen en het verkoopgesprek aangaan.
Het enige wat er extra gebeurt is een krabbel in de agenda (overigens... de Leenbakker en de Carpet Right werken met dezelfde kosten waaruit ik de conclusie trek dat deze hoge heren een prijsafspraak hebben gemaakt)

De rest van de meerprijs zit hem in de lijm en het aanbrengen daarvan waarvan voor de lijm kan worden geoordeeld dat u daar een hoofdprijs betaald.
Ik heb voorbeelden gezien waar er op anderhalve meter een bedrag van 42 euro aan lijm onder moest.
Dat terwijl het tapijt in totaal slechts 36 euro koste.

edrick3
door edrick3 - Dec 24, 2014 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@harderijnge,

Welkom op de site, maar om nu allerlei OUDE topics naar boven te halen ......

Fijne feestdagen

ha
door harderijnge - Dec 24, 2014 om 15:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 24 dec 2014, 15:33]@harderijnge,

Welkom op de site, maar om nu allerlei OUDE topics naar boven te halen ......

Fijne feestdagen

misschien een idee van kassa om ze op datum te rangschikken :$