TomasKroes
door TomasKroes Sep 5, 2021 om 20:54
Huishouden & energie

Fluitende en suizende leidingen bij buren

Sinds enkele maanden hebben wij last van fluitende/suizende leidingen bij onze buurman.
Het geluid is 'enkel' snachts te horen tussen 12 en 6 uur.  En begint vaak zachtjese en word harder en naarmate het geluid harder word begint het vaak ook te tikken.

Na contact en overleg met de buurman is zijn CV meermaals gecontroleerd wat onderdelen vervangen etc. Met stille hoop dat het verholpen zou zijn. Maar helaas is het geluid sinds deze week weer terug. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?  De buurman is. zelf een erg vaste en diepe slaper en word er zelf niet wakker van...

Het geluid lijkt uit de waterleidingen te komen en is vooral in de keuken en badkamer (deze grenst aan onze slaapkamer) goed te horen. In 2019 is de badkamer van de buurman vervangen. Maar hij heeft hier en in de keuken snachts geen apparatuur aan staan waar bijv. water oid voor nodig is.

Kan iemand ons adviseren waar  dit probleem kunnen traceren, oplossen en welk type  bedrijf in te schakelen om het probleem te lokeren en aan te pakken? Het zou super fijn zijn als wij zeer spoedig onze nachtrust weer terug hebben!  :)

Alvast bedankt!

17055 28 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 5, 2021 om 22:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Afzuigkap? Boiler die aanspringt?
Maar misschien komt dat geluid niet eens van die buurman maar ergens anders vandaan.

tenormin
door tenormin Sep 5, 2021 om 23:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, denk dat dit meer een probleem in flat is? Het geluid van elders? Geen idee of de TS het over een huis of appartement/ flat heeft. Ik denk al weken (verkeerd) dat het timmeren, zagen, tikken nog steeds van boven mij komt, blijkt niet zo te zijn. Bovenburen blijken klaar te zijn, alleen wist niet dat buren naast bovenburen verhuist waren, dus opnieuw getik, gebons etc. The continuing story of... weet ik veel, flatbewoners?

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 21:04
Antwoorden / 1 Vragen

Wij wonen op een hoekhuis en dus de buurman is het enige huis dat grenst aan die van ons. Maar bedankt voor het meedenken! Wij hebben ons eigen huis al 3x op de kop gehad en over alle leidingen gecheckt en gevoelt etc. etc. maar niks geks kunnen ontdekken. Dus het moet bij hem vandaan komen. En zo klinkt het ook.

Wat zou een afzuigkap midden in de nacht voor suizend geluid kunnen maken als deze niet word gebruikt?

aurora1
door aurora1 Sep 7, 2021 om 16:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat kan als hij niet 100% uit staat en dat het via contactgeluiden te horen is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 5, 2021 om 22:43
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thomas,

Dit is een moeilijke kwestie.

Deze kwestie is vaak behandeld bij de Rijdende Rechter.

Ook heeft Kassa er een item aan besteed in 2019, zie hieronder voor de link :

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/artikel-geluidsoverlast-van-de-buren-zo-pak-je-dat-aan

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 21:05
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Geboren Amsterdammer,

Dank voor je reactie. Het is zeker een moeilijke kwestie. Daar waar wij er overlast van hebben en hij er niet wakker van word. En het dus ook niet hoort. Mits wij hem hier voor wekken. Dan beaamt hij gelukkig wel dat het geluid er is.

Ik wil nog geen verdere stappen ondernemen gezien het contact goed is en we er samen hopelijk zsm een oplossing voor willen vinden. Maar had de vraag hier gepost om vooral inzicht te krijgen in mogelijke oorzaken zodat we deze met de buurman af kunnen lopen en checken of we het zo kunnen oplossen.

Nogmaals dank!

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2021 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tikken is vaak het gevolg van krimpende leidingen, als ze afkoelen. Dus misschien maar beginnen met de beugels een beetje losser te maken.

Misschien kan er iemand van u een nachtje bij de buurman doorbrengen om zo het probleem wat beter te duiden.

aurora1
door aurora1 Sep 5, 2021 om 23:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hè ja, gezellig.

tijger1
door tijger1 Sep 5, 2021 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol, de buurman hoort niets. :-))

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 21:07
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Tijger,

Thanks voor de tip dat ga ik bij de buurman controleren. Hij slaapt inderdaad heel vast en door het geluid heen. Als ik hem wakker bel oid bevestigt hij inderdaad dat het geluid er is. Het is alleen niet zo'n handige harry dus hij kan zelf niet traceren of bedenken waar het vandaan komt.

aurora1
door aurora1 - Sep 5, 2021 om 23:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Neem het geluid eens op met de telefoon en laat het dan hier en daar horen. Misschien weten mensen dan wat voor geluid het is en waar het vandaan zou kunnen komen.
Als het bed tegen de muur staat zou ik iig dat ervan los trekken. En eventueel in het geval van een harde vloer, een kleed of viltjes onder de poten van het bed doen.

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 21:08
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Aurora1,

Dank voor je reactie. Dit hebben wij inderdaad afgelopen maanden gedaan en toen aan verschillende loodgieters gehoord. Destijds is er vanalles gesleuteld aan de CV ketel en deze is ook vervangen. Toen was tijden het probleem verholpen maar helaas is het sinds vorige week weer terug.

Gelukkig staat ons bed niet tegen de desbetreffende muur. Maar het geluid is zodanig hard en zeurend dat we het aan de andere kant van de kamer luid en duidelijk horen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 6, 2021 om 07:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Nieuwe badkamer en sinds die tijd geluiden?

Als je nieuwe leidingen gaat leggen zonder of tekort beugels gebruiken.

Zelf ervaring met nieuwe Wasmachine,  ander waterslot en dat is vol open/dicht!

Dat waren knallende geluiden en met waterslag demper in de leiding er vlak onder opgelost.

Zelf voor mijn nieuwe huis de  oude en dure Koperen leidingen niet genomen.

Ben nu met Kunststof  verder gegaan en dat zachtere Kunststof is  los gelegd al stiller.

Van de  Watermeter tot Toilet was  15 meters losse leiding en bij spoelen zag je die bewegen.

Ook die later toen alles klaar was  van de bouw vastgezet, maar  die knallen veel minder.

Koperen leidingen  staan hier om bekend,  en   ik denk fout gemaakt bij maken badkamer.

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 21:12
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Pharmacopolam circumforaneum,

Dank voor het meedenken! heel erg fijn! :)

Klopt sinds dat de badkamer is vervangen hebben we last van de geluiden. Ik had de tip van de beugels inderdaad al eerder gelezen dit ga ik zsm bij de buurman controleren. Maar als ik u goed begrijp zijn koperen leidingen meer beweeglijk en als deze te vast zitten dan kan dit geluiden veroorzaken? Of juist als ze niet vast zitten veroorzaakt dit geluid.

Ik weet verder niet hoe hij zijn badkamer heeft laten verbouwen en door wie. Maar dat ga ik zeker even checken. Wellicht dat we op die manier al wat potientiele oorzaken kunnen uitsluiten of juist traceren. Hopelijk heeft hij niet alle leidingen achter de muren weggewerkt...

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 8, 2021 om 09:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Koper  is steviger dan Kunststof die ik nu gelast heb in nieuwe woning!

Maar Koper is prima geluiden  geleider,  kunststof is doffe  klap enige.

Maar een losse niet voldoende gebeugelde is bekende uit verleden toen ik ook tekort  beugels achter de gipsplaat gebruikte!

Kon toen nieuwe gipsplaat  en tegels normaals plaatsen!

en toen dat foutje, als  je vertaling van mijn Latijnse naam opzoekt begrijp je gelijk mijn Humor!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2021 om 10:08
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij een kwestie van het inwinnen van advies bij een bouwkundige. Is er sprake van een eigen woning, neem dan contact opo met https://www.eigenhuis.nl/contact/#/ voor dienstverlening in deze. Men zal dan wel vragen of u lid bent of wilt worden.

U kunt ook zelf via het -net zoeken naar een bouwkundigadviesbureau of al eerdere gemelde problemen. U vindt dan o.a. deze waar mogelijk u iets aan heeft: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/fluitende-waterleiding deze http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?p=6897 of bijv. deze https://www.maxperience.com/nl/question/fluitende-cv-leidingen naast nog meer.

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 21:23
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Heremietkreeft,

Dank voor uw reactie. Zo had ik er nog helemaal niet naar gekeken! Super fijn. Ik ga gelijk bij Eigenhuis checken wat de mogelijkheden zijn.

Dank voor de doorgestuurde links. Vooral die op het geluidforum is interessant. Dit probleem klinkt veel als die van ons. Maar helaas is daar ook geen oplossing voor gevonden (is een probleem uit 2012 zonder duidelijke oplossing)

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 7, 2021 om 09:21
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Graag gedaan

1paul
door 1paul - Sep 6, 2021 om 11:56
3101 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt dit bij de buurman horen maar het kan net zo goed bij een ander vandaan komen, woon je toevallig in een appartementen complex?

zoals je het beschrijft komt het geluid inderdaad uit een water, stadsverwarming dan wel cv leiding, als daar lucht in zit of er staat ergens een kraan open dan krijg je dit soort van geluiden....

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 21:25
Antwoorden / 1 Vragen

Hi 1Paul,

Wij wonen op een hoekhuis en dus de buurman is het enige huis dat grenst aan die van ons. Wij hebben ons eigen huis al 3x op de kop gehad en over alle leidingen gecheckt en gevoelt etc. etc. maar niks geks kunnen ontdekken. Dus het moet bij hem vandaan komen. En zo klinkt het ook.

Alle radiatoren zijn al ontlucht. Dus daar zou het probleem niet van kunnen komen. En een kraan open zetten tussen 12 uur snachts en 6 uur sochtends is ook niet het geval. De buurman geeft aan niks in die tijd te doen behalven slapen. Dus wij staan voor een raadsel...

Ch
door Chris de Jong - Sep 6, 2021 om 11:57
1 Antwoorden / Vragen

Het kan zijn Danfos thermostaatkraan of de pompsnelheid van cv ketel lager zetten.

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 21:25
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Chris de jong,

Dank voor de tip! Dit ga ik zeker bij de buurman controleren en doen!

djfox741
door djfox741 - Sep 6, 2021 om 12:25
38 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ook dit geluid kan geven is als de CV platen die voor de verwarming zorgen, geknepen word.

Dan word namelijk de verwarmings knop zodanig terug gedraaid dat het water met meer kracht door de leiding gaat komen en sneller stroomt, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, andere mogelijkheden hebben andere mensen hier al aangedragen.

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 21:27
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Djfox741,

Dank voor het meedenken, erg fijn! Dit was ook onze eerste gedachten. De loodgieter heeft dit destijds gecontroleerd en uiteindelijk de complete cv vervangen omdat hier iets mis mee was. Verder is de CV ook nog meermaals gecontroleerd in de afgelopen weken. Dus dat kan het probleem denk ik niet zijn.

Dus dan zou de verwarmingsknop altijd iets hoger moeten staan om het water op temperatuur te houden? Kan dit ook te maken hebben met de temperatuur of pompsnelheid van de cv zelf?

1paul
door 1paul Sep 7, 2021 om 08:41
3101 Antwoorden / 0 Vragen

moderne ketels slaat de pomp af als er niet verwarmd word en slaat vervolgens ik dacht 1 keer aan op een dag om het vaststaan van de pomp te voorkomen, lijkt me dat dit niet het probleem is of het moet zo zijn dat deze snachts aanslaat en dan 6 uur lang draait!

ei
door eigemant - Sep 6, 2021 om 13:17
4 Antwoorden / 3 Vragen

Fluitende leidingen kunnen komen door bramen aan de binnenzijde van de leidingen. Die bramen ontstaan wanneer je een leiding inkort met een pijpensnijder en dan daarna die niet afbraamt aan de binnenkant van de leiding. Verder zou het fluiten alleen 's nachts hoorbaar zijn, is het een idee om 's nachts een keer de stekker uit de CV ketel te trekken? Het zou kunnen dat het geluid van de CV pomp komt? De woning is trouwens wel erg gehorig als je de CV van de buren hoort. Het tikken van de leidingen zou kunnen komen door het opstarten van de CV en dat de leidingen gaan uitzetten. Hoor je het geluid ook in de zomer als de CV in principe niet hoort aan te gaan? Een ander idee is de stortbak van het toilet die 's nachts misschien doorloopt? Een vlotterkraan kan ook een bepaald geluid maken? Die vlotterkraan kan misschien licht lekken en dan kan hij spontaan gaan lopen. Het kan natuurlijk ook als men 'snachts naar het toilet gaat? Meer kan ik zo snel niet bedenken.

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 21:48
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Eigemant,

Dank voor het meedenken! Het geluid komt inderdaad alleen snachts voor. En overdag is het niet hoorbaar of het er dan ook niet is weet ik niet zeker. Maar het is een erg typisch en herkenbaar geluid dat het overdag ook wel herkenbaar zou zijn als het er was overdag.

Met de cv ketel hebben we al meerdere dingen geprobeerd:
- een nacht uit
- alle radiatoren op volle toeren + verwarmen
- alle radiatoren open maar op lage kamer temperatuur zodat hij niet zou aanslaan
- alle readiatoren ontlucht.

Dit heeft helaas allemaal niet geholpen. Het probleem lijkt dus niet in de cv te zitten. Maar in de leidingen. Vandaar dat dit waarschijnlijk ook bij ons te horen is. Het zal waarschijnlijk gaan om leidingen die tegen de tussenmuur van ons huis aan liggen.
Je hebt het over uitzetten van de leidingen? Moeten de bevestigingsbeugels dan juist iets losser gemaakt worden?
Het geluid is er in de maanden september november april en juni geweest. Dus eigenlijk is daar niet echt een peil op te trekken.

Het rare is vooral dat het snachts is. Wat zijn dingen die snachts water vragen zonder dat je er echt om vraagt. Kranen/koppelingen etc. controleren en vervangen kunnen we altijd doen. maar als deze snachts niet gebruikt worden neem ik aan dat ze ook niet zomaar kunnen gaan fluiten?

Het geluid van een toilet klinkt wel echt anders denk ik? Het is geen druppelend geluid maar echt fluitend en zeurend.

ro
door ronny530 - Sep 6, 2021 om 13:43
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb meer het idee dat de leidingen overdag ook tikken en suizen maar dat u dat niet hoort omdat er omgevingsgeluid aanwezig is. Als er een ruisend geluid uit de waterleiding komt duidt dat er op dat er water door de leidingen stroomt en duidt op een lekkage. Als na het tikken het suizende geluid even ophoudt of minder is vermoedt ik een slecht afsluitend doorspoelreservoir van het toillet. Zodra het reservoir vol is stopt de watertoevoer en kan vanwege de waterdruk een tikkend geluid geven maar als de vlotter in dat reservoir niet goed sluit of verkeerd is afgestelt lekt het overtollige water in de toiletpot zelf en gaat de vlotter weer open totdat er weer een teveel aan water wordt toegevoerd en dat gaat maar zo door.

pi
door pieterhen - Sep 6, 2021 om 13:49
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mogelijk, dat na de verbouw van de badkamer, de aanvoer van de radiator op de retour is geplaatst en dan kan hij dat geluid veroorzaken bij de thermostaatkraan . Bij moderne ketels staat de pomp 's nachts stil.
Kan niet de waterleiding zijn, want dat staat normaal gesproken stil.

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 21:49
Antwoorden / 1 Vragen

Hi PieterHein,

Super fijn en bedankt voor uw antwoord!  Waar kan ik het aan herkennen als de aanvoer van de radiator op retour is geplaatst? Dan kan ik dit gelijk even checken bij de buurman.

Dat was inderdaad ook mijn gedachte. In principe als het de waterleiding zou zijn moet er dus iets zijn wat snachts water vraagt waardoor het in beweging staat. Mits hetgeen wat water vraagt het probleem is toch?

Franske52
door Franske52 - Sep 6, 2021 om 15:12
2 Antwoorden / Vragen

Kan het zijn dat de buurman een vaatwasser of wasmachine in gebruik heeft en deze via een timer in de nachturen gebruikt? Bij het water nemen wil het dan bij sommige exemplaren met een defect gebeuren dat tijdens het water innemen een tikkend geluid ontstaat in de leidingen, hetgeen voor iemand die licht slaapt als zeer vervelend kan worden ervaren.

gerbera
door gerbera Sep 6, 2021 om 16:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Maar hij heeft hier en in de keuken snachts geen apparatuur aan staan waar bijv. water oid voor nodig is.

gerbera
door gerbera - Sep 6, 2021 om 16:21
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zo het de CV zou betreffen moet dit geluid ook overdag hoorbaar zijn en zou het ook de CV monteur opgevallen zijn. Het fluiten kan veroorzaakt worden door een "verstopte" warmtewisselaar, de pomp, een radiator waarvan de (thermostaat)kraan bijna dicht staat, er teveel lucht in de leiding zit, de druk te laag is (ruim onder de 1½ bar) of de pomp een te hoog toerental maakt. Is het een vrij nieuwe ketel dan wordt het toerental van de pomp automatisch geregeld afhankelijk van de druk en temperatuur van het water. Vraag eens aan de buurman of deze alle radiatorkranen geheel open zet en of het fluiten er dan nog is. Opvallend is dat dit alleen s'nachts hoorbaar is, neem aan dat de verwarming bij de buren nog niet aan staat tenzij deze de nachtstand ook op 20 graden heeft staan. Dat u denkt dat het de aangrenzende keuken/badkamer is komt omdat deze het dichts bij uw bed zijn maar het kan overal vandaan komen. Mogelijk kan de CV-ketel een nacht uitgezet worden zodat dan zeker is dat het daar al dan niet vandaan komt.  Maar bovenstaand kan alleen veroorzaakt worden als de CV-ketel in gebruik is omdat de circulatiepomp dan soms inschakeld.

TomasKroes
door TomasKroes Sep 6, 2021 om 22:01
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Gerbera,

Dank voor je duidelijk en uitgebreide antwoord. Erg fijn! Zie hieronder mijn reactie op uw constateringen + vragen:

- Zo het de CV zou betreffen moet dit geluid ook overdag hoorbaar zijn en zou het ook de CV monteur opgevallen zijn. Het fluiten kan veroorzaakt worden door een "verstopte" warmtewisselaar, de pomp, een radiator waarvan de (thermostaat)kraan bijna dicht staat, er teveel lucht in de leiding zit, de druk te laag is (ruim onder de 1½ bar) of de pomp een te hoog toerental maakt. Is het een vrij nieuwe ketel dan wordt het toerental van de pomp automatisch geregeld afhankelijk van de druk en temperatuur van het water.

Het gaat inderdaad om een vrij nieuwe cv ketel. Volgens mij uit 2020. Overdag is het geluid niet hoorbaar. we hebben bovenste dingen allemaal laten controleren door een cv monteur en hier zijn een aantal problemen in de cv geconstateerd en deze is vorig jaar zomer dus vervangen. Er was een nieuwe cv geplaatst in 2019 en die had kuren. Vandaar vervangen vorig jaar. Kan het zo zijn dat deze cv dus automatisch water rondpompt en dit water te warm is of onder te hoge druk? Ondanks dat er snachts geen apparaten oid warm water nodig heeft? En dat hier het fluitende geluid vandaan komt?

- Vraag eens aan de buurman of deze alle radiatorkranen geheel open zet en of het fluiten er dan nog is. Opvallend is dat dit alleen s'nachts hoorbaar is, neem aan dat de verwarming bij de buren nog niet aan staat tenzij deze de nachtstand ook op 20 graden heeft staan.

Dit hebben wij al eens geprobeerd. Maar heb hem zojuist gevraagd het vanavond nogmaals te proberen. Alle radiatorkranen open en de thermostaat op kamertemperatuur zodat hij niet gaat verwarmen. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik ga er inderdaad niet van uit dat hij de nachtstand op 20 graden heeft staan. Maar je weet het maar nooit natuurlijk ;)

- Dat u denkt dat het de aangrenzende keuken/badkamer is komt omdat deze het dichts bij uw bed zijn maar het kan overal vandaan komen. Mogelijk kan de CV-ketel een nacht uitgezet worden zodat dan zeker is dat het daar al dan niet vandaan komt.  Maar bovenstaand kan alleen veroorzaakt worden als de CV-ketel in gebruik is omdat de circulatiepomp dan soms inschakeld.

Dit is niet de reden dat ik het denk. Ik heb nu meerdere malen door huis gezworven om te zoeken en luisteren waar het vandaan komt. Ik heb zelfs met mijn oren tegen de tussenmuren gestaan om te analyseren wat ik hoor. Het klinkt echt als stromend water wat er naar toe gaat. En het geluid is in onze keuken (de buurman zijn keuken zit aan de kant) en in onze slaapkamer (de buurman zijn nieuwe badkamer zit aan de andere kant) het duidelijkst en hardst te horen als je met je oren tegen de muur aan staat. De CV ketel hebben wij al eens eerder een nacht uit gehad. En dat hielp helaas niet.

Maar inderdaad alles wat we benoemen kan volgens mij alleen als er ergens om water word gevraagd waardoor het in beweging gaat. Afgelopen weekend was de buurman niet thuis. En hebben we ook elke nacht last gehad van het geluid. Dus je zou denken dat er toch iets is wat om aandacht vraagt terwijl hij er niet vanaf weet of er geen erg in heeft. Kan dit misschien apparatuur of bijv. vloerverwarming in de badkamer zijn ?

Alvast bedankt voor uw tijd en moeite en erg fijn dat u zo mee denkt!

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2021 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u niets vindt, dan maar oordopjes, want u hebt volgens mij alles al onderzocht.

mc
door mc.p. - Sep 7, 2021 om 10:37
1 Antwoorden / Vragen

Leidingen kunnen ook tikken bij opwarmen van water.
Om  voordelig warm/heet water voor je woning te krijgen, dan water in boiler tijdens de
voordelige stroom uren  ( tussen  00.u en 06.00 uur ) verwarmen via schakelklok.
Deze manier van opwarmen, plus eventuele te krap gemonteerde leidingen en geknepen staande afsluiters( kranen) zou  getik kunnen veroorzaken.

gerbera
door gerbera - Sep 7, 2021 om 10:52
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U schrijft dat er ook vloerverwarming is, zou dan eens bij de verdeel-unit kijken. Mogelijk dat deze een eigen pomp heeft die geluid produceerd of dat er een thermostaatkraan tussen zit die de boel min of meer afsluit. Ook een mogelijkheid is dat een van de inregelafsluiters niet goed is afgesteld.

aurora1
door aurora1 - Sep 7, 2021 om 16:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In een andere kamer gaa slapen? Oordopjes in? Of als u overal laminaat hebt liggen (uw foto) hiervan daar een kleed leggen?

panter22
door panter22 - Sep 7, 2021 om 16:59
6599 Antwoorden / Vragen

Gisteren op :Mr Frank Visser, wordt u al geholpen, een echtpaar die  's nacht last had van tikkende geluiden waterleiding. Bleek een isolatieprobleem
https://tvblik.nl/mr-frank-visser-wordt-u-al-geholpen/6-september-2021

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 8, 2021 om 09:55
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Bij nogmaals nalezen:

Als je buren de C.V.  elke nacht tussen 0.00 en 6.00  lager zetten dus niet werkte?

Als dat niet werkte de  Hoofdkraan dicht draaien en  even de druk eraf halen met 1 kraantje open.

Dan sluit je de waterleiding uit... ook  bij horen geluid vragen  of  C.V. of   Water eraf kan....

Hebben jou buren een Wasmachine of Vaatwasser die  op goedkope nacht tarief draaide?

En naast jou buren....  ook jou C.V.    Wasmachine of zo kan de oorzaak zijn.
Dan is het toevallig vanaf dezelfde datum  en  dat zou ook nog kunnen.

Verder nog jullie beide C.V. pompen?

Bij stilstand kan die vast gaan zitten en er zit vaak een regeling op  1x per dag even draaien.

Ook nog vaak een schakelaar voor 2 of 3 snelheden...  en ik  zette die van mijn die ik vroeger had op laagste stand.

Thermostaat kraan op Radiatoren?  Die gaan vaak een beetje en niet vol open als beperkte warmte nodig is.

die kleine kier en  de C.V.  pomp op hoge snelheid kan ook fluit concert geven.

Zowel bij U zelf als je buren zou deze fout kunnen zitten.

Maar gezien de genoemde tijden denk ik aan  warm houden woning  en dan is elke nacht lager zetten vermoedelijk een oplossing bij U of jou buren!

gerbera
door gerbera - Sep 12, 2021 om 10:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Denk dat de TS de oorzaak gevonden heeft.........het is zo stil ineens☺

Fedwa
door Fedwa - Dec 15, 2021 om 03:06
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb precies het zelfde probleem  de hele dag door last van fluitende en suizende  geluid . Mensen die kwamen bij me logeren of op viste ze hoorde het ook .
ik ben nu 3 manden verhuisd naar deze   woning in amsterdam zuud ik dacht leuk  buurt . .was blij mee .
maar na 1 maanden begon het  de ellende. Ik heb Woning bouw gebeld daarover werd  niets gedaan politie ook gebeld in de nacht krijg te horen ja ze gaan geen mensen wakker maken voordat wat ik raar vond dat de gemente zegt dat politie gebeld most worden als ik wat hoorde in de nacht . en gemente ook gebeld ook niets gedaan ze vond dat de taak van woningbouw is  de een schuift naar de andere en niets opgelost .

panter22
door panter22 Dec 15, 2021 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk op de website van de verhuurder. Daar staat vast wel op hoe je een klacht in kunt dienen.
Eventueel kun je een reparatieverzoek doen.
Niet bellen. Schrijven. De verhuurder moet het oplossen.

Wil de verhuurder het niet oplossen, dan kun je naar de Huurcommissie. https://www.huurcommissie.nl/ Het heeft toch niet te maken met de cv? Radiatoren die ontlucht moeten worden?

Fedwa
door Fedwa - Dec 15, 2021 om 03:13
2 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp u situatie heel goed  ik heb het ook zelfde geluid ook in me woning ik ben net hier verhuisd . Geluid is dag en nacht in slaapkamer en woonkamer .ik slaap al 3 maanden heel slecht daardoor  en  .woningbouw neem geen actie vaak ook gebeld daarover .gemente ook gebeld ook niets en politie ook nemen niet serouis aan .ook met de buurvrouw er over gehad maar niets