lexgensen
door lexgensen Apr 30, 2008 om 17:30
Huishouden & energie

Gaatjes in muur waar glasvezel behang op zit dichten

De muren in mijn woonkamer zijn behangen met glasvezelbehang en geverfd met Latex (Flexa). Mijn vrouw vindt het tijd voor andere kleurtjes en bovendien moeten wat schapjes, lampen en schilderijen verhangen worden of (nog  nieuwe gekocht. Hoe kan ik die gaatjes (met pluggen er in 6mm met en zoncer flens) dusdanig dichten dat je ze na het verven niet meer ziet. Wie heeft de goede tip voor mij, alvast bedankt voor de te nemen moeite.

vrgr tip

39868 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gebied waar het glasvezelbehang heeft gezeten rondom de plug iets vrij maken tot een vierkantje ( uitsnijden van het glasvezelbehang ) Als voorbeeld een gebiedje van 10 bij 10 cm. Het gat van de plug kan u opvullen.

U kan het gebied waar de plug in heeft gezeten opvullen met instant snel drogende vuller van allabastine. Zie op de site http://www.alabastine.nl/ en zoek op uw klus , vullen of repareren , steen

Al dit gat weet glad is dan kan u met de lijm weer een stukje van 10bij 10 cm glasvezelbehang afmeten en deze op het gebied lijmen.

Daarna als alles weer goed uitgehard is dan overschilderen met de latex

Omdat u alles zal overschilderen moet het aardig opgelost zijn maar toch zal u het gebiedje altijd blijven zien omdat u een stukje heeft gerepareerd. Door het overschilderen van de wand moet het minder opvallen maar is nooit helemaal onzichtbaar helaas

labswans

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag tip,

De gaatjes van 6 mm gewoon opvullen met alabastine en er overheen rollen (de plekken wel 1 keer voorstrijken). Na pakweg een paar dagen weet je echt niet meer waar die gaatjes precies zaten en valt je oog er niet meer op.

Sukses en vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Toen wij drie jaar geleden gingen verhuizen hadden we eenzelfde probleem. Op advies van een schilder de gaatjes opgevuld met overschilderbare kit. Mooi volgespoten en een klein beetje met een natte vinger afgestreken. Na het schilderen [met de roller latex erop] zag je er niets meer van.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - May 1, 2008 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip

Wat ik doe is ligt uiteraard aan kleur die je gaat gebruiken, Ik maak een beetje gips aan met een heel klein beetje van de kleur Tex die je gaat gebruiken , en gebruik een schuursponsje of een structuur rolletje om het gaatje wat gevuld is wat op te ruwen , Daarna als het droog is Rollen maar, Succes

Groet Wil. R

ve
door verwijderd - May 1, 2008 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit net gedaan en zou geen 10 cm vierkant uitsnijden, want ik heb gemerkt dat je dit altijd blijft zien. Vul het gat op en kerf er met een aardappelmesje hetzelfde patroon in als het glasvezelbehang, of plak er een klein rondje van het behang op, maar naden blijf je altijd zien, dus maak er geen groter vierkant van.

Succes ermee, Elena

ve
door verwijderd - May 2, 2008 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

of wel : hoe klein of hoe groot men de reparatie maakt het blijft altijd te zien zoals ik al gemeld had. Ik gaf al aan als voorbeeld 10x10. Het is maar net hoe groot is waar de pluggen in hebben gezeten.

ve
door verwijderd - May 2, 2008 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor je antwoord

Gr Stip

ve
door verwijderd - May 2, 2008 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor je antwoord

Gr Stip

ve
door verwijderd - May 2, 2008 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor je antwoord

Gr Stip

ve
door verwijderd - May 2, 2008 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor je antwoord

Gr Stip

ve
door verwijderd - May 2, 2008 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor je antwoord

Gr Stip