sa
door sanny777 Jan 29, 2018 om 09:55
Huishouden & energie

Garantie op reparatie CV ketel

Mijn CV ketel (Remeha Calenta) is nog geen 6 jaar oud.
De ketel geeft de laatste tijd regelmatig melding E36 (dan valt de ketel uit). Na drukken op de reset knop werkt de ketel weer.
Op 18-1-2018 heb ik een erkende monteur voor onderhoudsbeurt langs gehad, daarbij heb ik gemeld ik de foutcode krijg.
De monteur heeft alles doorgemeten en volgens hem was alles in orde.
23-1-2018 en 24-1-2018 kreeg ik dezelfde foutcode. Op 25-1-2018 is dezelfde monteur weer langs geweest.
Hij heeft een onstekingstrafo & ontstekingspen vervangen. Hiervoor heb ik ook een factuur ontvangen met voorijkosten.
Twee dagen (27-01-2018 en ook 28-01-2018) later weer dezelfde melding.
Online heb ik gevonden over de fout code:
Controleer de gasleiding, gasaanvoerdruk en de correcte werking en afstelling van de gasblok. Controleer de luchttoevoer op rookgascirculatie en op verstopping.

Hierbij lees ik niets over ontstekingstrafo of pen. Verder had de monteur het over vervangen van printplaat. Ik heb het gevoel dat hier random dingen worden vervangen.
 Wat zijn mijn rechten? Heb ik garantie op een reparatie? Graag advies

2667 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2018 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ten eerste, jan en alleman mag zich “erkende” monteur noemen, want er valt niets te erkennen.

Is die onderhoudsbeurt uitgevoerd door een bedrijf waarbij u een onderhoudsabonnement hebt? Of hebt u willekeurig een bedrijf ingeschakeld?

Ik zou op te beginnen maar eens klagen bij dat bedrijf dat zij zaken vervangen hebben die blijkbaar niets met die storingsmeldingen van doen hadden. Blijkbaar zijn zij ook niet met uw cv ketel bekend anders hadden ze geweten wat de storing veroorzaakte.

Natuurlijk hebt u recht op garantie, maar voordat u dat bedrijf weer aan uw cv laat werken, zou ik mij er maar van vergewissen dat ze nu iemand sturen die de ketel en de werking kent, anders wordt het straks een soort bouwpakket.

panter22
door panter22 - Jan 29, 2018 om 10:33
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens op klusidee, een zelfde probleem. Het was toen wel de printplaat die vervangen moest worden.
Nog maar even die monteur er bij halen. Het probleem is niet opgelost.
https://www.klusidee.nl/Forum/printerplaat-cv-remeha-calenta-28-c-vervangen-t100897.html

ro
door ron503 - Jan 29, 2018 om 12:15
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft als de reparateur bij de branchevereniging aangesloten is drie maanden garantie op het gerepareerde deel en niet op de gehele cv ketel. In dit geval heeft de reparateur een verkeerde diagnose gesteld en heeft de cv ketel niet gerepareert want het defect is nog steeds aanwezig. Het lijkt mij het meest handig om contact met de reparateur op te nemen en hem/haar de kans te geven de cv ketel alsnog te repareren met terugplaatsing van de onderdelen die onterecht vervangen zijn.

gerbera
door gerbera - Jan 29, 2018 om 16:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Controleer de luchttoevoer op rookgascirculatie en op verstopping.
Bij het onderhoud wordt de ventilator wel eens vaak vergeten met schoonmaken. Mogelijk is die dusdanig vervuild dat deze niet voldoende werkt. Gasafstelling lijkt mij in orde anders werkt de ketel ook na reset niet.