Inizio
door Inizio Jul 29, 2021 om 14:09
Huishouden & energie

Gesloten deur blijft zachtjes klapperen, wat kan ik hieraan doen?

Hi allemaal,

Mijn slaapkamerdeur blijft vervelend 'klapperen' als-ie gesloten is, vanwege de wind. Dit gebeurt ook als de deuren in de buurt dicht zijn (wellicht komt de wind onder de deuren door). Is er een simpele oplossing om de deur niet meer te laten klapperen? (Deur continu openhouden wil ik ook weer niet...)

Veel dank alvast!

40027 15 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Jul 29, 2021 om 14:20
809 Antwoorden / Vragen

Deur op de scharnieren beter afstellen.  op you tube staan filmpjes hoe en wat.

jantje7
door jantje7 - Jul 29, 2021 om 14:41
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Plak een stukje vilt in de sponning bij de klink.

Inizio
door Inizio Jul 30, 2021 om 09:34
14 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ga dit eens proberen, bedankt voor de tip!

Ki
door Kiekeboetje - Jul 29, 2021 om 14:42
11 Antwoorden / Vragen

Gewoon een tochtstrip kopen bij Bol, Gamma etcetera.

Ik vermoed dat je niet handig bent dus koop een plaktochtstrip.

Inizio
door Inizio Jul 30, 2021 om 09:33
14 Antwoorden / 15 Vragen

Haha nee klopt, twee linkerhanden helaas. Bedankt voor de tip!

gerbera
door gerbera - Jul 29, 2021 om 15:07
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bent u handig, slotplaatje iets meer naar binnen zetten zodat de speling weg is. Niet handig, plak dan (schuim) tochtband aan de klink zijde in het deurkozijn aan de zijde waar de deur tegenaan komt..

Inizio
door Inizio Jul 30, 2021 om 09:34
14 Antwoorden / 15 Vragen

Twee linkerhanden helaas, haha. Bedankt voor de tip!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 29, 2021 om 16:26
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Twee kleine stukjes tochstrip , of misschien nog gemakkelijker: een tweetal viltplaatjes op de deur plakken waar de deurpost wordt geraakt, één boven- en één ' beneden aan  op de deur of in de deurpost zal dit al oplossen.

Inizio
door Inizio Jul 30, 2021 om 09:35
14 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt voor de tip, ga het eens proberen met viltjes.

ro
door ronny530 - Jul 30, 2021 om 10:25
2773 Antwoorden / 41 Vragen

De meest simpele manier lijk mij ook tochtstrips aanbrengen omdat daarmee de speling tussen de deur en het deurkozijn ondervangen wordt.

me
door mein33 - Jul 30, 2021 om 10:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Deltafix deurrubber zelfkleven 708.

Twee rubbetjes in de deursponning plakken en uw 'klapperprobleem' is netjes opgelost.
Te koop bij een bouwmarkt of 'doe het zelf' winkel.

vo
door vorst - Jul 30, 2021 om 11:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk even waar de ruimte tussen deur en deurpost zit en plak daar een glijviltje (zoals onderstoelen)

kl
door klavverje 4 - Jul 30, 2021 om 11:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn meubelfiltjes (plakkers voor onder stoelpoten) om krassen tegentegaan.

Deze kun je kleinder knippen en op de deurpost plakken. Gegarandeerd geen klapperende deur meer. Misschien moet je daarna de deur wel elke keer ecgt dicht trekken maar dat is afhankelijk vannde dikte van het filtje.

Koos en Tilly ter Burg
door Koos en Tilly ter Burg - Jul 30, 2021 om 11:52
1 Antwoorden / Vragen

Plak 1 of meer viltjes in de deurpost en het probleem is opgelost! Succes

Inizio
door Inizio - Jul 30, 2021 om 11:56
14 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een fijne tips allemaal! Ik ga eens aan de slag met de viltjes. Bedankt!!

me
door mein33 Jul 30, 2021 om 15:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat zou ik u niet adviseren omdat deze viltjes niet indrukbaar zijn en daarom de exacte dikte moeten hebben om de deur nog te kunnen sluiten, al met al, weggegooid geld.
Beter gebruikt u de rubbertjes die speciaal voor dit doel gemaakt en in de handel zijn en wel indrukbaar zijn.

Louis MGA Esser
door Louis MGA Esser - Jul 30, 2021 om 15:52
1 Antwoorden / Vragen

"Tochtstrips" aanbrengen..?

1paul
door 1paul - Jul 30, 2021 om 16:05
3132 Antwoorden / 0 Vragen

stukjes vilt in de deurpost plakken of een stukje rubber, niet te dik materiaal anders kan ie niet meer dicht....

agapon1951
door agapon1951 - Jul 30, 2021 om 19:00
169 Antwoorden / Vragen

Probeer eens met viltjes die je ook gebruikt onder de stoelpoten. deze in het kozijn waardoor er minder speling zal zijn. Goedkope oplossing kan het zijn. Ongeveer een eurootje. De oevrigen kun je dan nog gebruiken voro onder de stoelen.

pr
door praat mee - Jul 30, 2021 om 19:32
30 Antwoorden / Vragen

Heel eenvoudig; sla een klein spijkertje in het slotgat aan de zijde van de sponning.
De schieter[=pal wat uit de deur komt] zal nu aan de kamerzijde tussen het sluitplaatje en het spijkertje komen zitten en niet meer rammelen

ma
door marnix1 Jul 30, 2021 om 19:44
256 Antwoorden / 22 Vragen

uh, wat?