fr
door francisboom Mar 3, 2004 om 22:24
Huishouden & energie

Geweigerd in een Supermarkt met Pup in eigen mandje

Ik heb sinds een paar weken een jonge hond. Ik kan soms mijn hond niet alleen thuis laten omdat er niemand thuis is op dat moment. Ik nam mijn pup dus mee naar de supermarkt waar ik al jaren kom, ik neem voor mijn pup een eigen mandje mee waar ze in kan zitten in de winkelwagen. Ik heb dit vaker gezien bij dezelfde supermarkt dus ik verwachte geen problemen omdat ze niet rechtstreeks in de winkelwagen zit. Maar tot mijn verbazing werd mij medegedeeld dat ik de volgende mijn hond buiten moest laten! Ik werd woedend omdat ze gewoon in mijn boodschappen mand zat en niet in contact kwam met de winkelwagen. Mijn vraag is: Mag een winkel mij weigeren als ik mijn hond in een eigen mandje zet terwijl ik boodschappen ga doen. En mag een winkel mij weigeren als ik mijn hond in mijn armen houdt?

35246 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

'JA' een winkelier mag u met uw hond hoe klein en lief ook weigeren. In het kader van europese wetgeving kan de keuringsdienst van waren de winkel voor onbepaalde tijd zelfs sluiten wanneer men waar neemt dat er een dier in de winkel aanwezig is! MVG

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kan wel gaan lopen schreeuwen maar als je ergens geen verstand van heb moet je niet mee doen .want er zijn regels en regels erzijn namelijk mensen die altijd toestemming hebben.want dit is zelfs in de wet gergeld zoals blinden enof gehandicapten .enhygiene regeltjesvan jullie heeft alleen metwinkels te maken die hun spullen niet verpakt uit stallen ,en er is dan nog regel op uitzondering.dit valt alleen onder de noemer wat de huis regels zijn enof ze nageleefd worden.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee helaas kan dit niet, je loopt ook nog eens het risico dat als de keuringsdienst van waren zich in de winkel bevind zowel jij als de eigenaar van de winkel (omdat deze de hond heeft binnengelaten) een bekeuring te krijgen bij mij even verderop zit een klein supermarktje op het dorp hier kwam laatst de keuringsdienst van waren deze kregen zelfs een bekeuring omdat ze geen anti honden stikker op de deur hadden geplakt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

i.v.m. hygiëne mag uw hond niet naar binnen in de supermarkt. Dit is een regel van de warenwet. Mocht er controle zijn en u bent daar met uw hond, kan de winkelier een dikke bekeuring krijgen. (dan praat ik niet over € 500,=, maar veel hoger) Ik weet 't er lopen ook mensen/klanten in de supermarkt waarbij je niet kan duren, maar ja, die vallen niet onder die wet. Dus een winkelier mag u weigeren als u samen met uw hond de winkel ingaat. Maakt niet uit of de hond lopt, in de wagen zit of op uw armen, dieren zijn in het algemeen verboden in supermarkten. Sommige winkels kijken niet zo nauw, maar na een bekeuring piepen zij ook wel anders. Gery

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk zelf in een supermarkt en hoewel elke supermarkt er zijn eigen regels op na houdt, kan ik hier toch wellicht wel een toelichting op geven. Bij de meeste supermarkten worden alle honden geweigerd, pup of niet. In eerste instantie mogen honden niet de winkel in uit hygiënisch oogpunt. Dit geld voor alle soorten honden, groot en klein. Of ze wel of niet in een winkelwagentje zitten maakt niet uit. Het is voor supermarkten vaak onmogelijk om te bepalen welke soort hond wel en welke soort hond niet in de winkel mag. Om dit te voorkomen hebben de meeste supermarkten de regel dat geen enkele hond in de winkel mag, dit om discussies te voorkomen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja die hond in dat mandje is heel vies en die kleine kindjes met hun 'schone" hanjes die door moeders zo uit de zandbak gevist worden om snel even een rookworst te halen en over al met die schone handjes aan komen dat mag wel. Mama mag ik dit. een appel uit de bak. Nee schat vandaag niet netjes terug leggen. Mama mag ik dit een komkommer of een broodje. etc etc. Ik weet het.
Ik vind mijn kleine maltezer hondjes ook schoner en ik heb ze niet in een mandje in het karretje maar in een rugzak waar je alleen hun koppie ziet. Maar mijn hondjes zijn volgens de keuringsdienst van waren een groter gevaar voor de hygiene dan die vieze peuter handjes.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet toegestaan dieren mee te nemen in een winkel waar levensmiddelen verkocht worden...

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad. De meeste reactie kloppen hierboven. De hond mag nu eenmaal niet naar binnen. Het kleine kindje met vuile handen wel. Maar helaas zijn de regels nu eenmaal zo, daar valt niets aan te doen.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2004 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik snap dat u de hond niet graag alleen wilt laten maar ik kan u zeggen dat het voor een hond, helemaal een jonge hond, juist goed is om te leren om alleen te zijn. Heb zelf al jaren ervaring met honden en een uurtje is echt geen probleem. Direct uitlaten als u thuis bent en natuurlijk kranten in de bench. Een pup is al vaak (als het goed is tenminste...) al krantzindelijk vanuit het nest bij de fokker. Hij/zij doet hij doet dan zijn behoefte daar automatisch al op omdat hij zijn eigen nest niet wil bevuilen. Als hij wat ouder wordt kunt u hem steeds iets langer alleen laten maar dat merkt u vanzelf.

ve
door verwijderd - May 9, 2004 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

de regels van die pup geld alleen als er op de voorkant van de winkel een hond staat met een kruis erdoorheen en dat staat er bijna altijd maar als dat er niet staat mag ze niet zeggen dat de hond eruit moet

ve
door verwijderd - Jun 5, 2004 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, het komt misschien vervelend op u over, maar denkt u eens aan wat er zou gebeuren als een supermarkt u met uw lieve puppy wél naar binnen laat gaan, maar aan andere hondenbezitters "nee" moet verkopen. Om te beginnen mag u in principe een dier niet eens mee naar binnen nemen in verband met de wetgeving, maar daarnaast is het ook zo dat zelfs al zou de supermarkt u binnen willen laten, zij dat niet kunnen in verband met precedentvorming. Want die puppy mag wel, maar een kleine hond als een chihuahua niet? Zo werkt het dus niet.

Dus staat de supermarkt volledig in haar recht als zij u weigert. En bekijk het eens van de andere kant: niet iedereen is er op gesteld om in een supermarkt met een hond - hoe lief U hem/haar ook vindt - te worden geconfronteerd. Er zijn namelijk mensen die niets van honden moeten hebben en die het niet echt prettig vinden om te winkelen en plots een hond te zien. Of deze nu aan een riem zit of - zoals iemand anders al zei - in een (rug)tas.

Ik zou zelfs een stap verder willen gaan en honden ook in andere winkels willen verbieden. Hoewel ik honden namelijk leuke dieren vind, vind ik het niet prettig om in een winkel plots tegen een natte snuit aan te lopen of gegrom of geblaf te horen. Laat dat dier lekker thuis en doe uw boodschappen zonder hond, dan is er niets aan de hand.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2004 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat er gezegd wordt dat de pup ook alleen thuis blijven geleerd moet worden, aan de andere kant is het ook zo dat de pup gesocialiseerd moet worden, en waar kan dat beter dan op een plek waar allerlei verschillende soorten mensen komen zoals in de supermarkt? Ook de herrie van de winkelwagentjes is een prima leerschool voor een pup. Ik doe het zelf ook altijd in de eerste periode als een pup bij mij is, hup, mee naar het winkelcentrum! Het alleen laten bouw ik op een andere manier op zodat ik zelf kan corrigeren als de pup joelt en krijst.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, de winkel mag je pup weigeren.

In het kader van de HACCP (ofwel het hygieneprotocol) mogen  er waar levensmiddelen bedrijfsmatig zijn geen huisdieren komen.

jij heb eeb kleine pup en de ander komt met een st. bernard langs of deense dogs pup.

HACCP regel is ook dat er bijv. geeen onbevoegden in afd.keuken verpleeghuis mogen komen zoals bezoekers... of bewoners....

dus gewoon rekening mee houden.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 00:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas en gelukkig mag de winkel uw hondje weigeren. Gelukkig omdat ook ik het een onprettig idee vind dat haar, kwijl en zo meer op mijn levensmiddelen terecht zou komen. Evenals vieze peuterhandjes overigens. Bovendien is de supermark geen goede/leuke omgeving voor een hond. Hij mag niks, kan niks en wordt voortdurend onder de voet gelopen of gereden. Net als van die mensen die hun hond meenemen naar de kermis of op koopzondag. Een goede socialisatieplek is het dus niet, hij raakt er alleen angstig van. tenzij je het echt opbouwd.

Want HELAAS is het dus zo, dat winkeliers ZELFS blindegeleidehonden, soho's en de hondjes/puppy's die hiervoor in opleiding zijn mogen weigeren. Ikzelf ben zo'n puppy-pleeg-opvoeder. Een blindegeleidenhond studentje hebben wij gehad... Ongelooflijk wat voor problemen mensen maken van zo'n diertje... Sommige supermarkten geven na veeeeeeeel overredingskracht toe, andere mn. de Jumbo, maar ZELFS de Blokker (levensmiddelen in de Blokker???) weigerde onze pup in opleiding de toegang! Heel erg lastig voor blinden die later in de Blokker hun boodschap moeten doen...

Twee kanten dus!

ve
door verwijderd - Jan 12, 2006 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou zeg wat suf!! wat vmaakthet nou uit of je de hond meeneemt in de supermarkt en dat ook nog eens netjes in een eigen mandje!! ik vind het belachelyk als ze je daarop aanspreken aangezien de meeste mensen viezer zyn dan een hond,ik neem die van my ook altyd mee naar de super waar ik al jaren kom en geen probleem,zet haar trouwens zonder iets gewoon in een kar,misschien voor een heleboel mensen niet te begrypen en onhygienisch maar ze is schoon en als ik wel een doosje eronder moet leggen vind ik ook geen probleem en als ze ooit wel gaan weigeren zyn ze my als klant kwyt!! je hond buiten laten wachtten gaat in deze tyd niet op sommige honden zyn nou eenmaal erg gewild!! succes