en
door enkelbreuk Mar 21, 2016 om 17:07
Huishouden & energie

Giftige stoffen in ProWin

Via een vriendin heb ik Prowin Orangepower aangeschaft. Het is volgens de folder en de reclame op de site een milieuvriendelijke reiniger/ontvetter. Biologisch afbreekbaar; symbiotische reiniging! Op de wikkel staan de stoffen genoemd die in Orange Power zitten: isotridecanol en geëthoxyleerde (R)-p-Menth-1,8 dieen. Met wat speurwerk (wikipedia) las ik dat isotridecanol een alcohol is en de andere stof een limoen-achtige. De laatste staat op de lijst van giftige stoffen. Op de fles staat: zeer giftig voor in water levende organismen, met langdurige gevolgen. Verder ook: voorkom lozing in het milieu.
Mijn vraag: mag Prowin zich voor blijven doen als een milieu-vriendelijke reiniger?
Hoe giftig is geëthoxyleerde (R)-p-Menth-1,8 dieen?
Word je door Prowin opgelicht??

85036 4 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 21, 2016 om 17:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat bijv. via een soor Houseparty geweest en dat die vriendin - "consulente " - dat aan u heeft verkocht? Dus zelf eraan verdient? Is u misschien ook nog gevraagd om zelf consulente te worden?
Daar moet je nooit aan meedoen en als dit zo gebeurd is dan zou ik die vriendin geen vriendin noemen.

reflecs
door reflecs - Mar 21, 2016 om 20:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Milieuvriendelijk en voorkom lozing in het milieu ...
Ik kan u niet zeggen hoe giftig dat ingrediënt is, maar misschien kunt u hier iets mee: https://www.reclamecode.nl/consument/default.asp?paginaID=73

ki
door kiesje - Jun 14, 2016 om 17:53
1 Antwoorden / Vragen

Hallo "enkelbreuk",

Nee, bij proWIN wordt je zeer zeker niet opgelicht. De orange power is een zeer sterke ontvetter die ondanks zijn waarschuwingen gewoon een natuurvriendelijk product is. Alles wat je vertelt over het product klopt. Het is geheel biologisch afbreekbaar en dus ook milieuvriendelijk.
Waarom dan toch de waarschuwingen op het etiket?!?
Nu, dit heeft met de wettelijke regelingen te maken.
De orange power is een hoog geconcentreerd product die alleen verdund gebruikt dient te worden. In zijn bedoelde verdunning is het product niet schadelijk en kan er ook voor het miljeu geen schade aanrichten.

Neem bij vragen nog eens contact met je consulente op, die kan je dat zeker uitleggen.
Bij verdere vragen kun je gerust ook contact met mij opnemen.

succes!

costnix
door costnix Jun 15, 2016 om 11:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hoeveel mensen heeft u al geld afgetroggeld met dit "product"?

pi
door pieterwolters - Jun 14, 2016 om 20:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat iets giftig is wil toch niet zeggen dat het niet milieuvriendelijk is? De natuur zit vol met vreselijke giftige stoffen. Wat ik van dit middel kan vinden geeft aan dat het bedoeld is om het huis schoon te maken. Een emmer sop met gewone allesreiniger gooi je ook niet in je tuin leeg lijkt me.