jo
door joskaa Sep 21, 2009 om 11:57
Huishouden & energie

Glas van de douchecabine schoonmaken

heeft iemand een gouden tip om het glas van de douchecabine schoon te maken en glanzend te hóuden;  kinderen en man hebben geen zin om de wisser te gebruiken en het ziet er niet uit met al die (kalk?)aanslag. Ik ben een beetje huiverig om iets agressiefs te gebruiken; hagesan heb in bij de vorige cabine gebruikt en dat glas zag er na een poosje niet meer uit; dus wel een veilige oplossing

29452 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag joskaa, probeer eens huishoudazijn. Eventueel in een plantenspuit doen en verdund met water. Opspuiten, even laten intrekken. Werkt ook goed op badkamertegels.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij glazenwanden en deuren na elke douche beurt schoonmaken met een trekker om aanslag en strepen te voorkomen. Het zelfde geld voor de tegels in de douchecabine. Glasmiddel dat gebruikt wordt voor de glazen schoon te maken in de vaatwasser is ook prima te gebruiken voor de glazenwanden en deuren in een badkamer.

Mvg

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je man en kinderen betreft als die het niet willen doen moet je het zelf even na lopen!

Mvg

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag joskaa,

Zelf hebben we heel goede ervaring met het gebruik van huishoudazijn.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Zoals Poltol al aangaf. De ruiten schoonmaken en daarna behandelen met autowax. Doen wij ook altijd. Er komt dan geen aanslag meer op en het water druppelt snel van de ruit af.

Succes :)

ve
door verwijderd - Sep 21, 2009 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zekert geen Commandant gebruiken!!!

Dit is een polijstmiddel!

(schoomaak)azijn of een product als "antikal" werkt prima. Aanslag voorkomen door de cabine te behandelen met was zou kunnen werken... Het kan (in tegenstelling tot de commandant4) in ieder geval geen kwaad...l

ve
door verwijderd - Sep 23, 2009 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Eerst lekker oppoetsen met een douche cleaner. Als de aanslag er niet af gaat dan kunt u poetsen met autopolish commandant4. Dan de ruiten wassen met auto wash and shine. Eventueel oppoetsen met autowax. En daarna na elke douche beurt even naspoelen. Dat kunt u uw man en kinderen best wel aanleren. Bij lichte aanslag daarna gebruik ik heeeeeel goedkoop douche spul, dat doe ik iets verdund op een doekje smeer ik op de ruiten en dan afspoelen, met warm water. Alles glimt dan weer als van ouds.

Succes, poltol [huisman, die niet van veel poetsen houdt]

ve
door verwijderd - Sep 23, 2009 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken; ik ga e.e.a. uitproberen