ge
door geenonzin May 12, 2010 om 11:24
Huishouden & energie

Glazen deuren douche

Alle merken inmiddels geprobeerd, maar de tegels en glazen deuren van mijn douche krijg ik niet schoon. Ook niet met schoonmaakazijn. Wie heeft nog een tip voor mij. Bij voorbaat dank.

155118 81 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soda is een zout en dat doet helemaal niets met kalk. Om kalk op te kunnen lossen heb je een zuur nodig. Dus geen dure Cif, zuivere soda.

Gewoon de pure ontkalkingsmiddelen in de supermarkt kopen en er puur opspuiten. Hoeft ook geen duur merk te zijn, als er maar voldoende zuur in zit. Kijk op de samenstelling. Wel de vloeibare vorm kopen, sprays zijn in verhouding veel duurder.

Voor de glazen wanden het overgieten in een oude sprayfles.

Het belangrijkste is dat het er dik op zit en tijd krijgt om in te werken.

Vladja

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op woensdag 12 mei 2010, 11:55: Soda is een zout en dat doet helemaal niets met kalk. Om kalk op te kunnen lossen heb je een zuur nodig. Dus geen dure Cif, zuivere soda.

Gewoon de pure ontkalkingsmiddelen in de supermarkt kopen en er puur opspuiten. Hoeft ook geen duur merk te zijn, als er maar voldoende zuur in zit. Kijk op de samenstelling. Wel de vloeibare vorm kopen, sprays zijn in verhouding veel duurder.

Voor de glazen wanden het overgieten in een oude sprayfles.

Het belangrijkste is dat het er dik op zit en tijd krijgt om in te werken.

Vladja

moeite met lezen? Volgens mij gaf ik net aan dat het wel super goed werkte.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Terug naar de scheikundeles, al hoewel de laatste les al bijna geschiedenis is. (Ook een leuk vak).

Kalkaanslag is een mengsel van calciumcarbonaat, calciumbicarbonaat en magnesiumcarbonaat. Carbonaat is het zout van koolzuur (met nog element verbonden, zoals bij kalkvorming). Soda is het zout van natrium en koolzuur.

Bij het verwijderen van kalkaanslag met soda voeg je twee zouten bij elkaar. Om een zout op te kunnen lossen heb je een zuur nodig en geen ander zout, dat werkt niet.

Soda is uitstekend geschikt voor vuil en vet. Ontsteking aan teen of vinger, ga er maar mee in de soda zitten.

tvdeem, ik heb geen moeite met lezen (zelfs mijn leesbrilletje op, als de kat 'm niet nodig heeft. ;-) ). Als het bij jou werkt, mooi, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Alleen scheikundig houd ik het erop, dat je een zuur nodig hebt.

Het eerste wat iedereen roept bij het ontkalken van een waterkoker e.d. is AZIJN.

Vladja

ve
door verwijderd - May 13, 2010 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de suggesties, ga deze vandaag nog uitproberen.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer het eens met wc eend of cillit bang, helpt bij mij goed

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer W5 antical van de LIDL maar eens. Gewoon puur erop spuiten en met een spons inwrijven. Even laten inwerken en afspoelen met de douchekop. Je ziet het bruisen op het kalk. Alleen ligt het eraan hoe erg vast de kalk erop zit of het er nog helemaal afgaat. Verder na het douchen met een stripper even de tegels en deur droog maken. Scheelt heel veel poetswerk en kalk. Succes ermee.

Groetjes

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

zelf smeer ik de wanden van de cabine bij een grote beurt in met bv toiketreiniger van de aldi (dus net zoiets als wc eend) ondertussen ga ik andere werkzaamheden in de badkamer doen, zet wel een raam of deur open .
En als laatste sproei of bij hardnekkige aanslag met schuursponsje afsponsen.
En na iedere douchebeurt met wisser het water eraf wissen en kranen met bv gebruikte handdoek of washandje afvegen.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tvdeem: Een iets minder agressieve benadering van een lastig, zij het - gezien de stand van de wereldproblematiek - onbelangrijk probleem, zou wenselijk zijn.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

geenonzin schreef op woensdag 12 mei 2010, 11:24: Alle merken inmiddels geprobeerd, maar de tegels en glazen deuren van mijn douche krijg ik niet schoon. Ook niet met schoonmaakazijn. Wie heeft nog een tip voor mij. Bij voorbaat dank.

PROBEER HET EERST MET KEUKENROL TE VERWIJDEREN, DAARNA NA ELKE DOUCHE BEURT DIREKT DROGEN.

GEBRUIK VOLGENDE KEUKENROL.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,
Probeer eens een HARA produkt, is milieuvriendelijk en het werkt als de beste. Is niet in winkels te koop, maar bekijk de website eens !!
www.ha-ra.nl De blue-multi pasta of de kalkex, ik gebruik niet anders meer en had hetzelfde probleem als jij. De pasta is voor bijna alles (glas, roestvrij staal enz.) fantastisch en is gebaseerd op de vroegere zeepsteen !!
Veel succes !!

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo geenonzin,

Even een reactie op jouw vraag over de badkamer douchedeuren en tegels.
Ik heb zelf een douchecabine met deuren van echt glas (dus geen kunststof) en door de leverancier werd geadviseerd om de douchedeuren schoon te maken met .....let op.....staalfix. Het is echt waar. Koop echte staalfix van een goed merk en doe dit op een vochtige spons vervolgens ga je met draaiende bewegingen over je douchedeuren. Even een paar minuten in laten werken, daarna nogmaals met de spons en draaiende bewegingen over de deur en afspoelen maar met heet water. Tijdens het afspoelen moet je wel met een doek over de deuren wrijven anders blijft er een witte waas op de deuren zitten. Ook de tegels kun je zo schoonmaken alleen niet te hard boenen op de voegen.
Mocht de douchecabine erg vuil zijn dan kan het zijn dat je het een paar keer moet doen voor je resultaat ziet maar het werkt echt!!

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hulde, Marlies! In de eerste plaats hoop ik dat Geenonzin al met al is geholpen; het correcte en hoffelijke antwoord van Vladja was daarbij heel zinnig.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op woensdag 12 mei 2010, 11:55: Soda is een zout en dat doet helemaal niets met kalk. Om kalk op te kunnen lossen heb je een zuur nodig. Dus geen dure Cif, zuivere soda.

Gewoon de pure ontkalkingsmiddelen in de supermarkt kopen en er puur opspuiten. Hoeft ook geen duur merk te zijn, als er maar voldoende zuur in zit. Kijk op de samenstelling. Wel de vloeibare vorm kopen, sprays zijn in verhouding veel duurder.

Voor de glazen wanden het overgieten in een oude sprayfles.

Het belangrijkste is dat het er dik op zit en tijd krijgt om in te werken.

Vladja

Heeft iemand van jullie wel eens gedacht aan citroenzuur. Helpt super voor kalk.
Aldi heeft regelmatig ½ liter flessen in de aanbieding.
Het beste is helemaal niets gebruiken door na iedere douche de wanden met een trekker droog te maken en de kranen met slang schoon maken met de handdoek, bespaart werk en ook geld voor die dure middelen

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

jolan2604 schreef op vrijdag 14 mei 2010, 13:30: zelf smeer ik de wanden van de cabine bij een grote beurt in met bv toiketreiniger van de aldi (dus net zoiets als wc eend) ondertussen ga ik andere werkzaamheden in de badkamer doen, zet wel een raam of deur open .
En als laatste sproei of bij hardnekkige aanslag met schuursponsje afsponsen.
En na iedere douchebeurt met wisser het water eraf wissen en kranen met bv gebruikte handdoek of washandje afvegen.

Nooit een schuursponsje gebruiken, dat beschadigd het glas en de tegels.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eens met de reactie dat in principe alleen maar zuren zouden kunnen helpen. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Verderop wordt Cillit Bang aanbevolen. Ik heb het één keer gebruikt op mijn keukentegels, die waren gelijk geruïneerd (binnen 15 seconden!) dus pas daar mee op. Het is wel sterk spul. Probeer het eerst op een onzichtbare plek. Staat ook op de fles maar ik had de kleine lettertjes niet gelezen. Meestal volstaat Antikal bij mij.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cillit Ban heeft bij mij de grijze tegels in de badkamer dof gemaakt omdat het er iets te lang opzat, dus uitkijken daarmee.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

'Cif- Active Gel, zuivere soda" is waarschijnlijk niets "zuivers".

'Met een beetje soda (die we altijd gebruiken)' zal het wel zijn.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ajax Showerpower. Zeker niet een goedkope oplossing maar wel ideaal als je niet zo'n poetser bent.
Gedouchd, even de NATTE deuren en NATTE tegels sproeien en verder niets doen. Het is bedoeld om aanslag en kalk vlekken te voorkomen maar op den duur verdwijnen ook oudere vlekken en resten wel.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik al jaren gebruik is Hagesan Blauw. 't Verwijdert kalk en zeepresten en het maakt de kranen weer als nieuw.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter liep ook altijd te klagen dat ze de tegels en douche ramen niet schoon kon krijgen. Dat heb ik bij haar gedaan toen ze op vacatie waren. Dood gewoon WC eend er op spuiten boven beginnen en dan verdelen, een poos in laten trekken en dan de kraan er op zetten( douchekop) bij haar waren ze schoon na die behandelingen, niet te zuinig wezen want anders heb het geen nut.
Zijn ze dan nog niet echt schoon, nogmaals het zelfde doen.

Gertrud

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me aan bij meerdere inzenders . ALLEEN met azijn krijg je het weg. Wel geduld hebben , en als het hardnekkig is , weer opnieuw tot het opgelost is. De toiketreiniger van de Aldi , die jolan2604 adviseert werkt zeker niet. Misschien is hij in de war met toupetreiniger !

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik tot volle tevredenheid antikal, inderdaad ook een zuur. Het probleem van kalk verwijderen zou kunnen liggen in het feit dat er veel zeep-resten achterblijven op je wanden. Zeep is een base en neutralizeert dus meteen het zuur wat je aanbrengt om schoon te maken, misschien moet je het klusje een aantal keer herhalen Geenonzin voor een mooi resultaat.

Behalve dat het met antikal (misschien na een paar herhalingen, maar de aanhouder wint!) heeft dat spul nog een voordeel. Het laat een laagje achter waardoor het langer mooi blijft en er minder zeep- en kalkresten achterblijven na het douchen.

Welke van de tips je ook gaat gebruiken, ik wens je veel succes!

en wat betreft de 2de -ietwat sneue- reactie van tvdeem; jouw soda doet het werk niet, dat doe jezelf. De oplosbaarheid van kalk in soda is vele malen lager dan in zuur maar wanneer je maar genoeg poetst lost het probleem zichzelf wel op. Wel jammer dat je dan minder tijd hebt om van deze gezellige reacties te geven op anonieme internetfora

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Regelmatig met een zeepoplossing (Dreft) inzepen en daarna goed met water naspoelen.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier liggen altijd een paar oude hydrofiele doeken (waar je babies de eerste maanden mee afdroogt) in de badkamer. Daar droog ik de douche even mee uit na dat de laatste geweest is. Doe daarnaast één keer per maand een laag antikal (wel de 'echte', vind de goedkopere alternatieven duidelijk minder goed) erover, en het is altijd stralend schoon!

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Insmeren met dikke bleek en in laten trekken
Eerst wel een klein stukje proberen of het verbleekt

En verhuizen helpt zeker
Groetjes

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooral het magnesiumcarbonaat kan hardnekkig zijn. De combinatie van een zuur met een complexvormer is chemisch het beste. Veilig en effectief is citroenzuur. Eventueel aangevuld met een beetje afwasmiddel om de aanslag te penetreren. Citroenzuur is regelmatig te koop bij Aldi en / of bij de kampeerspeciaalzaak (Kemdirect).

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tegels, glas schoonmaken . Heel eenvoudig geen dure middelen gebruiken, maar schil een ui en snijdt deze in stukjes in een emmertje heet water. Laat even trekken en neem daarna de muren en het glas ermee af.Streeploos schoon en geen kalk meer.

Cor

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off topic - redactie]

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe hetzelfde als kooikertje,elke keer na het douchen met de stripper goed droog maken en 1x per 2 weken met een goedkoop anti kalk middel van lidill insmeren met een spons en na 10 min. afspoelen en drogen.Na 14 jaar is mijn
dubbele douchedeur (en tegels)nog als nieuw. Succes!

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijna alles schoon te krijgen, als volgt haal antical mag de goedkoopste zijn geen spray neem een schuursponsje met witte onderkant geen groene (zoals zoveel mensen wel gebruiken voor sanitair) maak het geheel goed nat met het sponsje en puur antical laat even intrekken ongeveer 5 minuten systeemmatich over het hele vlak met het schuursponsje als het dan nog niet goed is op sommige plekken het geheel herhalen ook geschikt voor tegels alleen daar heb je vaak een borsteltje nodig om het tussen de voegen uit te kunnen krijgen. als je de voegen niet goed schoon krijgt maak dan een sopje met wat zeep wat voor de vaatwasser is denk wel om je handen ikzelf doe dan altijd even huishoud handschoenen aan.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

cieta schreef op vrijdag 14 mei 2010, 14:58: Ik doe hetzelfde als kooikertje,elke keer na het douchen met de stripper goed droog maken en 1x per 2 weken met een goedkoop anti kalk middel van lidill insmeren met een spons en na 10 min. afspoelen en drogen.Na 14 jaar is mijn
dubbele douchedeur (en tegels)nog als nieuw. Succes!

Hoi, hier ook. Mijn badkamer is 15 jaar oud maar nog zeer netjes. Zelfs de kinderen weten dat de deur, tegels en kraan drooggemaakt moeten worden. En met die handige vezeldoekjes om na te wrijven heb je geen vet of aanslag meer.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb alles schoon gekregen met auto cleaner. De gehele douche lekker opgewreven met W4, dat is spul om oude autolak weer te laten glanzen. Daarna afgespoeld en toen de glazen deuren in de autowas gezet. PERFECT!!.
Nu na elke douche beurt even droogwrijven en klaar en helder. De tegels doe ik regelmatig wassen met auto wash & cleaner. Na het douchen even de tegels naspoelen en droog wrijven, nooit geen aanslag meer gezien.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

kooikertje60 schreef op vrijdag 14 mei 2010, 13:26: Probeer W5 antical van de LIDL maar eens. Gewoon puur erop spuiten en met een spons inwrijven. Even laten inwerken en afspoelen met de douchekop. Je ziet het bruisen op het kalk. Alleen ligt het eraan hoe erg vast de kalk erop zit of het er nog helemaal afgaat. Verder na het douchen met een stripper even de tegels en deur droog maken. Scheelt heel veel poetswerk en kalk. Succes ermee.

Groetjes

Ik gebruik ook dit middel van de Lidl.
Als de kalklaag heel dik is het nog een paar keer besproeien en naboenen met een staalwolbolletje (niet met de scherpe randjes maar die als krulletjes inelkaar zit. Ook vaak bij Action te koop)
Wij kochten een huis met op de tegels en glas een dikke laag kalk maar na een paar keer W5 en een staalwolbolletje te gebruiken glom de badkamer ons tenslotte tegemoed.
Misschien dat een groen boensponsje ook helpt maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Wat ik met alle gezinsleden heb afgesproken..... na het douchen en je zelf afgedroogd te hebben, de gebruikte handdoek gebruiken om de wanden, kranen, e.d. af te drogen.
1 keer in de maand even alles in de badkamer een extra goede beurt met W5........
Van kalkaanslag hebben we geen last meer.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren na het douchen Luhns Duschkabinenreiniger.
Dit koop ik in Kleef Duitsland ,maar is zeer effectief. Na het douchen gewoon opsprayen en afspoelen,niet meer afdrogen en klaar.Droogt streeploos op en is weer als nieuw.
Douchekabine is 3 jaar oud en vanaf het eerste moment gebruikt. Nooit enige kalkaanslag gehad.In Nederland is ook spul te koop wat misschien hetzelfde effekt heeft,maar is 3 keer zo duur.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik ( 1 x per 2 weken) na een tip van Kassa ( lang geleden ) de badkamer power spray van het Kruidvat. Kwam als beste uit een test en werkt perfekt. Ook de voegen worden schoon. Maar ik droog wel altijd de tegels kraan en deur na het gerbuik even met een doek en wisser.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

badkamertegels eerst goed schoonmaken en dan in de was zetten met AUTOWAS!

met/vr/gr, splanky

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

meloveub40 schreef op vrijdag 14 mei 2010, 14:24: Hier liggen altijd een paar oude hydrofiele doeken (waar je babies de eerste maanden mee afdroogt) in de badkamer. Daar droog ik de douche even mee uit na dat de laatste geweest is. Doe daarnaast één keer per maand een laag antikal (wel de 'echte', vind de goedkopere alternatieven duidelijk minder goed) erover, en het is altijd stralend schoon!

Mijn ervaring is, dat de "echte" zeker niet het beste werkt! De antical van het kruidvat doet het heel erg goed en is een heel stuk goedkoper! Waarom duur betalen als je het af kan met de helft minder?

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de douche, w.c. de trapleuning enz. Citronella. Een liter voor 0,60 cent.
Het is een reiniger op basis van javaanse olie.
Het werkt prima, je kunt het op de tegels en vloer van de douche sproeien en een poosje in laten trekken. Daarna naar believen nog eerst boenen of meteen afspoelen.

Moin.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Ook een oplossing is, deuren weg en douchegordijnen ophangen. Geen kalkprobleem meer gewoon elke week in de wasmachine met een beetje bleek tegen de schimmelvorming.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij snijden altijd een grote ui in 4 stukken , laten dat ong 10 min in het water staan en dan een paar keer insmeren en afspoelen

ook het toevoegen van glansspoelmiddel in het zeem water ( van de vaatwasser )
is een optie , succes

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

De douchdeur en tegels schoonmaken met autoschampoo,(de tegels eventueel met een schuursponsje)goed schoonspoelen.Daarna de douchedeur licht inwrijven met autowas.de druppels glijden er na het douchen zo vanaf(net als bij de auto na de regen)de randen van de douche deur wel afdrogen na het douchen.Deze behandeling herhalen als je de badkamer een grote beurt heb gegeven.Veel succes

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog 'n hele goede tip .
Ik was me al 'n hele tijd niet , en schoon dat alles blijft !
En m'n hond herkent me nu ook veel beter.
Buiten op honderden meters afstand.
En binnen is hij niet meer bij me weg te slaan .

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schoonmaakazijn in spuitfles doen, alle kalkplekken royaal bespuiten en een half uur laten intrekken, dan schoonmaken met warm water en schuurspons, kalk is dan gegarandeert verdwenen.
Voortaan douche na gebruik met schone doek afdrogen, dan hoef je er (bijna) nooit meer wat aan te doen, veel succes!

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel een beetje laat hé om nu nog te proberen de kalk van je glazen deuren af te halen.
Mijn douche deuren (ook van hard glas) Zijn al 18 jaar oud en zien er als nieuw uit.
Ze worden minimaal 3 x daags gebruikt.
En mijn geheim? Na iedere douche beurt worden ze keurig even afgedroogd. Kan er nooit kalk op gaan zitten. Nu bent u te laat. Volgende keer beter.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo geenonzin.

Gewoon pure schoonmaakazijn gebruiken, doe ik ook al jaren werkt perfect.
Onschadelijk voor glas en de kraan en ontkalkt als de beste.
En maakt ook goed schoon huidvet en ander vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon.
En bovendien kost het ook bijna niets per liter.

Succes!!

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik witte wondersponsjes (die soort die verkruimelt bij gebruik). Ongelofelijk wat die met alleen een beetje water schoon krijgen.
Daarna in de (auto)was zetten.
Goed drogen of met een trekkertje door de douche helpt ná een degelijke schoonmaakbeurt ook maar je moet er maar altijd zin in hebben en hoeveel discipline heeft de rest van de gebruikers? ;-)

Google zonodig even op "witte wondersponsjes".

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

vandaag zelf uitgeprobeerd na tip glazen ruiten van de douche cabine klein beetje glanspoelmiddel voor de vaatwasser op spons het werkt echt succes

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan natuurlijk zijn dat er naast kalk en magnesium ook wat ijzer in het water zit, en deze combinatie van zouten is moeilijker te verwijderen dan kalkaanslag alleen. Meerdere behandelingen met Antical (dat azijnzuur bevat in een hogere concentratie dan schoonmaakazijn) zijn dan nodig. Misschien is er iets te doen door af te wisselen met Vanish.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

geenonzin heeft het over glazen deuren, maar zijn dit geen kunstof deuren? De deuren van mijn douchecabine zijn namelijk van plastic. Eens in de zoveel tijd (vraag me niet hoeveel tijd) spuit ik deze wanden in met Antikal(de echte). Dit borstel ik in met een zachte borstel, laat dit ongeveer een kwartiertje intrekken en sproei daarna af met de douche en schoon zijn de wanden. Daarna inderdaad wel even met de trekker over de wanden gaan. Succes!

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

gysvandelaak schreef op vrijdag 14 mei 2010, 17:24: Ik heb nog 'n hele goede tip .
Ik was me al 'n hele tijd niet , en schoon dat alles blijft !
En m'n hond herkent me nu ook veel beter.
Buiten op honderden meters afstand.
En binnen is hij niet meer bij me weg te slaan .

Eigenlijk had ik van jou dan wel de vraag verwacht of er nog een goed middel tegen vliegen bestaat, want die zullen dan nu zo onderhand wel om je heen zwermen, hihihi.

Maar alle gekheid op een stokje.......

Zelf gebruik ik 'Quick and Brite' dat is echt geweldig spul, bovendien niet giftig dus kindveilig.

Veel succes!

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 08:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

midaku schreef op vrijdag 14 mei 2010, 13:39: Goedemiddag,
Probeer eens een HARA produkt, is milieuvriendelijk en het werkt als de beste. Is niet in winkels te koop, maar bekijk de website eens !!
www.ha-ra.nl De blue-multi pasta of de kalkex, ik gebruik niet anders meer en had hetzelfde probleem als jij. De pasta is voor bijna alles (glas, roestvrij staal enz.) fantastisch en is gebaseerd op de vroegere zeepsteen !!
Veel succes !!

is een heel goed product gebruik het al jaren,

maar dit middel kende ik nog niet
ga het bestellen bedankt voor de tip

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop bij de DA drogist een grote pot citroenzuurpoeder. Ik meng een beetje met water in een plantenspuit. Na het douchen spuit ik de deuren schoon en vervolgens spray ik de citroenzuur op het glas. Afnemen met een doek of een zeem. Werkt prima.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen,
Bij de Axion kun je grijze schuursponsjes kopen BLINQ,
5 stuks voor €0,99. Goed schuren en kalk en vet verdwijnt. Bij elke douchebeurt nadrogen dan blijft het schoon.
Succes Ans

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Orgelmuts , Ik heb in mijn huis nog nooit 'n vlieg gezien. En ik heb 'n giga-huis.
Hoe komt dat ? Ik maak geen spinnen dood ! 'n spin is mijn beste vriend , want hij vangt muggen en vliegen terwijl ik lig te slapen of te suffen. 'n spin heeft 8 poten en 2 knieen per poot . Hoe kan 'n mens met gevoel 'n spin doden .Dat is meedogenloos en stom .LATEN LEVEN ! Dan heb je NOOIT geen muggen en vliegen meer ! Muts je lijkt me 'n mens met potentieel . vriendelijke groet Gys

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

marlies schreef op vrijdag 14 mei 2010, 13:32: Tvdeem: Een iets minder agressieve benadering van een lastig, zij het - gezien de stand van de wereldproblematiek - onbelangrijk probleem, zou wenselijk zijn.
dan heb je toch pech, ik ben er niet van gediend dat iemand mijn goedbedoelde antwoord afzeikt, zonder dat diegene er zelf ervaring mee heeft.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk maar of u er iets me kunt:
-Douche droog maken na gebruik, scheeld veel in kalkresten.
-Badkamer ventileren is zeer belangrijk, kijk of je hier iets meer mee kunt.

Kalk moeilijk van bepaalde tegels af kunnen krijgen, dat kan doordat de tegels een vervelende structuur hebben. Maar als u er ook last van heeft bij een glasdeur, dan zou het kunnen zijn dat bovenste 2 puntjes niet gebeuren, of dat u te lang (heeft ge)wacht voordat u bent gaan poetsen.

Overigens wil ik u ook vragen of u Cif- Active Gel, zuivere soda al eens heeft gebruikt?
Als je het mij vraagt is het helemaal anders als andere soorten cif. Hij verwijderd bij mij moeiteloos al het vet en vuil, waarbij de kalk dus totaal verdwijnt, en alles weer glimt als nieuw.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben inmiddels met CIF Active Gel aan de gang geweest en hoera, alles is zo goed als kalkvrij!

Dank voor alle suggesties.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

geenonzin schreef op zaterdag 15 mei 2010, 10:56: Ben inmiddels met CIF Active Gel aan de gang geweest en hoera, alles is zo goed als kalkvrij!

Dank voor alle suggesties.
Nou geweldig om te horen, en ben ook erg blij te lezen dat je er een topantwoord van hebt gemaakt.

Misschien dat deze eigenwijze snotaapjes, het nou toch nog stiekem gaan proberen, i.p.v. mij zo af te zeiken.

Ik ben in ieder geval heel blij te lezen dat ik jou probleem op heb mogen lossen!

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

geenonzin schreef op donderdag 13 mei 2010, 10:27: Dank voor de suggesties, ga deze vandaag nog uitproberen.
Succes, en veel plezier met poetsen!
Ik hoor graag of mijn tip bij u ook gewoon geholpen heeft.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

kooikertje60 schreef op vrijdag 14 mei 2010, 13:26: Probeer W5 antical van de LIDL maar eens. Gewoon puur erop spuiten en met een spons inwrijven. Even laten inwerken en afspoelen met de douchekop. Je ziet het bruisen op het kalk. Alleen ligt het eraan hoe erg vast de kalk erop zit of het er nog helemaal afgaat. Verder na het douchen met een stripper even de tegels en deur droog maken. Scheelt heel veel poetswerk en kalk. Succes ermee.

Groetjes
Je schrijft: even met een stripper de tegels en deur droogmaken.
Ik heb diverse strippers gebeld, maar die vragen minstens 150 euro per uur.
Mij te duur.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

kooikertje60 schreef op vrijdag 14 mei 2010, 13:26: Probeer W5 antical van de LIDL maar eens. Gewoon puur erop spuiten en met een spons inwrijven. Even laten inwerken en afspoelen met de douchekop. Je ziet het bruisen op het kalk. Alleen ligt het eraan hoe erg vast de kalk erop zit of het er nog helemaal afgaat. Verder na het douchen met een stripper even de tegels en deur droog maken. Scheelt heel veel poetswerk en kalk. Succes ermee.

Groetjes
StomStomStom, die reactie van mij hierboven, ik heb het verkeerd gelezen. Je schrijft dat je na het douchen met een stripper de tegels en deur schoonmaakt.
Ik snap het niet, je hebt net gedouched met een stripper, en dan ga je de tegels en douche droog maken. Als ik douche met een stripper komt dat schoonmaken later wel.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reinig douche en/of badruimte met een zuur b.v. schoonmaak-azijn.

Als je alles gereinigd hebt en is ontdaan van kalk maak dan een sopje met daarin een scheut >> autoshampo

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reinigingspasta van Sphinx "Sanishield" pre-clean,kan ik met harte aanbevelen.
Niet goedkoop, maar wel effectief.
Te koop bij een sanitairwinkel.

Succes

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al eerder laten weten dat het probleem opgelost is.
Nogmaals dank voor alle tips.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het antikalkmiddel van de Wibra vind ik prima werken.
Het heet CASA kalkreiniger.
Blauwe flacon, met witte dop.

Succes.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de Wibra en koop 'n fles DASTY. Dat kun je er puur op spuiten en dan met 'n doek schoon wrijven.Neem anders 'n emmer met wat warm water,doe er wat Dasty en wat natuurazijn (aldi of Lidl) in. Dat moet lukken.Succes.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

gysvandelaak schreef op zaterdag 15 mei 2010, 10:21: Orgelmuts , Ik heb in mijn huis nog nooit 'n vlieg gezien. En ik heb 'n giga-huis.
Hoe komt dat ? Ik maak geen spinnen dood ! 'n spin is mijn beste vriend , want hij vangt muggen en vliegen terwijl ik lig te slapen of te suffen. 'n spin heeft 8 poten en 2 knieen per poot . Hoe kan 'n mens met gevoel 'n spin doden .Dat is meedogenloos en stom .LATEN LEVEN ! Dan heb je NOOIT geen muggen en vliegen meer ! Muts je lijkt me 'n mens met potentieel . vriendelijke groet Gys

Hallo Gys,

Aha, ik dacht al: Wat is je geheim.
Goeie tip van die spinnen.
;-) ach ja, 2 weten meer dan 1 toch?

Groetjes, Wilma.

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, ik wil graag stoppen met het ontvangen van reacties.
met/vr/gr, splanky

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

"splanky" is ook "geenonzin"?

Hier reageren zullen mensen toch wel doen,
daar niet iedereen even enthausiast is om het hele topic door te lezen.
Je kunt wel de functie "stel mij op de hoogte als er reacties zijn" afvinken,
waardoor je geen emails meer zult ontvangen bij reacties.

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@geenonzin

Nou, blij dat het is opgelost (letterlijk en figuurlijk!)

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee hoor tvdeem, ik sta alleen maar ingeschreven als 'geenonzin'. en zoals je inmiddels weet heeft jouw tip mij daadwerkelijk geholpen.
Nogmaals bedankt.

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

oke, dan snap ik zijn opmerking niet zo goed.

Nogmaals geen dank ;)
Ik heb hem ook eventjes als tip gemeld,
hoop dat ik er meer mensen mee kan helpen,
want ik weet zelf hoe vervelend kalk kan zijn! ;)

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

tvdeem schreef op dinsdag 18 mei 2010, 19:23: oke, dan snap ik zijn opmerking niet zo goed.

Nogmaals geen dank ;)
Ik heb hem ook eventjes als tip gemeld,
hoop dat ik er meer mensen mee kan helpen,
want ik weet zelf hoe vervelend kalk kan zijn! ;)
splanky schreef op dinsdag 18 mei 2010, 11:19: hallo, ik wil graag stoppen met het ontvangen van reacties.
met/vr/gr, splanky

@tvdeem

Waarschijnlijk was het een vraag van splanky hoe hij het ontvangen van berichten kan stoppen, alleen een beetje ongelukkig geformuleerd.

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ah, natuurlijk, ook andere kunnen op de hoogte worden gebracht van nieuwe reacties. (*blond)

ve
door verwijderd - May 23, 2010 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

tvdeem schreef op dinsdag 18 mei 2010, 23:19: ah, natuurlijk, ook andere kunnen op de hoogte worden gebracht van nieuwe reacties. (*blond)

;-) geen punt, gebeurt mij ook wel eens hoor! (ook (nog redelijk) blond)

ve
door verwijderd - Jun 2, 2010 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Geenonzin,

Geen onzin was de tip die ik ooit kreeg van mijn schoonmoeder uit Sicilie.
Snij een citroen/limoen door midden, wrijf hiermee het nglaswerk goed in en laat een half uur intrekken. Spoel met de handdouch met warm water goed na en voilá.

Herhaal deze handeling 2wekelijks dan blijft het glas mooi helder!!
Groetjes.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2010 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel veel meningen en ideeën.
Ben nu wel benieuwd welk idee de oplossing van een matte vlek in een glazen deur verwijderen is geworden.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2010 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geenonzin, Het beste te gebruiken voor het verwijderen van kalkaanslag op
harde materialen (glas, tegels )is anti-kall van Dirk v/d Broerk.Wij gebruiken dit nu een jaar of tien en krijgen van gasten steeds komplimenten over onze glansende
badkamer(s).
Als je de ruimte 1x per 14 dagen behandelt heb je een schitterend resultaat.
Gebruik wel huishoudhandschoenen en een spraybus voorzichtig een veiligheids bril is aantebevelen het is een zuur. Opsprayen,in latenwerken,afspoelen.
Veel suc6 groeten boogschuyyer

ve
door verwijderd - Sep 9, 2010 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak is hevige aanslag een combinatie van kalk en vet. Als je dus eerst ontvet zal het onkalken veel beter gaan. Dat kan met een normaal schoonmaakmiddel of afwasmiddel. Daarna idd een ontkalker gebruiken.
Pas wel op met onkalker en tegels, sommige ontkalkers zijn funest voor de toplaag van je tegels, dus mag je niet puur gebruiken. Staat doorgaans op de verpakking.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo geenonzin, mischien stom van me maar probeer is een polijstmiddel zoals tandpasta, het maakt je tanden ook mooi schoon en tast het glazuur ook niet aan.

Mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Apr 23, 2013 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

tvdeem schreef op woensdag 12 mei 2010, 11:33: Kijk maar of u er iets me kunt:
-Douche droog maken na gebruik, scheeld veel in kalkresten.
-Badkamer ventileren is zeer belangrijk, kijk of je hier iets meer mee kunt.

Kalk moeilijk van bepaalde tegels af kunnen krijgen, dat kan doordat de tegels een vervelende structuur hebben. Maar als u er ook last van heeft bij een glasdeur, dan zou het kunnen zijn dat bovenste 2 puntjes niet gebeuren, of dat u te lang (heeft ge)wacht voordat u bent gaan poetsen.

Overigens wil ik u ook vragen of u Cif- Active Gel, zuivere soda al eens heeft gebruikt?
Als je het mij vraagt is het helemaal anders als andere soorten cif. Hij verwijderd bij mij moeiteloos al het vet en vuil, waarbij de kalk dus totaal verdwijnt, en alles weer glimt als nieuw.

weet niet of tvdeem nog meeleest maar ik wou vragen of hij eventueel weet waar je die CIF active gel zuivere soda in België kan kopen, of eventueel ergens in Maastricht of nabije omgeving (kortbij voor België, wij wonen in de omgeving van Leuven in België) - alvast bedankt!