ja
door janssensblok Jan 22, 2007 om 12:19
Huishouden & energie

Glazen tafelblad

Hallo,

Wij hebben 2 glazen tafelbladen met behoorlijk wat krassen erop.

Kunnen wij hier met een middeltje nog iets aan doen, of is de enige oplossing nieuwe bladen bestellen?

Vast bedankt voor jullie antwoorden.

M.vr.gr.

Ansepans

4124 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 22, 2007 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Ansepans,

voordat u een nieuw tafelblad bestelt, kunt u eens proberen of die krassen weg gaan met een polijstmiddel, zoals bijv. Commandant nr. 4 (wordt gebruikt voor auto's). Ook koperpoets wel soms wel eens helpen. Dit al naar gelang de diepte van die krassen.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 22, 2007 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Hier misschien iets, er is een product om display´s van telefoon en e.d.
krasvrij te maken, maar of dat ook lukt voor u probleem???.
het is maar een sugestie, maar het proberen waard.

groet

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hutch,

Ik heb koperpoets en zilverpoets geprobeerd, maar met beide middelen zien we geen verschil............er zitten best veel krassen op en ze zijn ook goed te zien het gaat niet om oppervlakkige kleine krasjes.

Verder nog iemand tips?

M.vr.gr.

Ansepans

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

wanneer auto-ruiten kunnen worden gerepareerd, zou dat mogelijk ook met zo'n tafelblad moeten kunnen... Of dat qua kosten verder interessant is. Vraag eens na bij een glashandelaar of zo'n ruiten-hersteller.

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo IJzerbroot,

Welkom terug!

Een autoruit is even wat anders dan een tafelblad. Het herstellen van sterretjes in een autoruit blijft trouwens meestal zichtbaar, is mijn ervaring. Lijkt me niet fraai voor een tafelblad.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer IJzerbroot en anderen.......

Een autoruitreparatie betreft het z.g. "sterretje"in de ruit waarbij onder hoge druk een beetje hars tussen de kleine scheurtjes wordt ingeperst.  Voor grotere oppervlakten dus totaal ingeschikt.

Autocleaner is ook voor glaskrassen weg te werken niet geschikt omdat glas veel harder is dan de autolakken.  Hooguit zou men met een autokceaner ernstig vervuilde ruiten  goed kunnen schoonmaken.

Maar.... zoals al eerder aangegeven zul je sterk bekrast glas moeten vervangen, het liefst natuurlijk met gelaagd glas zodat bij een eventuele breuk je niet jarenlang nog kleine stukjes glas zult terugvinden.

Een leuke optie die ik heb gezien is een harslaag op glas aanbrengen waarbij in de hars ingegoten een deel van een mineralen- schelpen (een beetje artistiek denken!) of iets dergelijks.

Ook kun je het bekraste glas zodanig laten verslijpen dat het in die tafelconstructie kan worden ingepast en daarop nieuw glas waartussen ook weer hobbyzaken.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Polijsten is alleen mogelijk bij lichte krasjes. Echte diepe krassen zijn niet (zelf) te verwijderen. Buiten dat, als u dit laat doen (....) lijkt het mij, dat nieuwe bladen goedkoper zijn. En dan nog (bij het laten polijsten) is maar af te wachten of het resultaat bevredigend is.

Dus, zoals anderen ook al aangeven, blijft er maar 1 optie over en dat is: nieuwe tafelbladen..... tenzij u natuurlijk genoegen wilt nemen met bekraste tafelbladen, maar gezien uw vraag zal dat wel niet zo zijn.....

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 26, 2007 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ansepans,

Echt weg zul je de krassen nooit krijgen. Dit zijn fysieke beschadigingen aan het glas, die je niet met een smeerseltje kunt laten verdwijnen, maar op zijn best een beetje kunt verdoezelen voor een korte tijd.

Als je volledig krasvrij wilt zijn, dan is nieuwe bladen bestellen de beste optie.

Mvgr - B