di
door dirk23 May 16, 2014 om 10:59
Huishouden & energie

Goedkope rol.dubbelzijdig tape

Wa haal ik ongeveer 10 -20 m goeie maar goedkope rol dubbelzijdig tape met goede hechtkracht. Ik moet een stuk vynil van drie meter bevestigen aan een hangend bios frame.

15792 23 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 16, 2014 om 11:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Goedkoop en goed gaan meestal niet samen. Als het gewoon om vinyl ging dat op de grond ligt, kan je goedkope zooi proberen. In dit geval zou ik toch voor kwaliteit gaan KLIK

Gamma, Karwei, enz. enz. zullen het ook wel hebben.

tenormin
door tenormin - May 16, 2014 om 12:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als je hangend bios frame ook goedkoop is zou ik zeggen: plak er wat goedkoop op; kan je bijna wachten dat ie van de muur afkomt. (Door warmte en kou).

zwemmer
door zwemmer - May 16, 2014 om 13:12
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Zie beslist.nl: Tesa dubbelzijdig plakband. Keus te over in alle prijsklassen.

dr
door dragstar - May 16, 2014 om 14:31
35 Antwoorden / 2 Vragen

U vertelt helaas niet of het om dikke zware vinyl gaat en wat moet men zich voorstellen bij een bios-frame, is het een raamwerk van ronde metalen buizen of is het een houten planken frame?

In het eerste geval als het niet om zware vinyl gaat dan kunt u het beter om de buizen leggen en met touw of dikke garen vast zetten, zoiets als zeg maar een trampoline.
In het laatste geval zou het misschien beter zijn om het vast te nieten aan het hout.

Mocht u zich toch aan tweezijdige plakband willen wagen dan raad ik u aan om die bij een autozaak zoals Brezan of Hallford te halen.
Zover mij bekend, hebben ze daar hele sterke plakband special voor gebruik om bv nummerplaten vast te plakken.
Ik vermoed wel dat hel alleen in zwart verkrijgbaar is .

tot15karakters
door tot15karakters - May 16, 2014 om 14:42
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Tapijt winkels verkopen het ook dus zelfs Leen Bakker of Kwantum maak je kans dat ze het voordelig hebben.....

Dit 3 of 5 cm brede is daar voldoende op voorraad want oude plakt slechter.

di
door dirk23 - May 16, 2014 om 15:05
249 Antwoorden / 137 Vragen

Ik zie een heleboel goede suggesties. Het vynil is niet zwaar, mischien twee kg opgerold. het heet kai of zoiets. Ik wil nietnieten omdat dat het hout zou splijten. Plakband is echt de beste optie.

di
door dirk23 - May 16, 2014 om 15:30
249 Antwoorden / 137 Vragen

Praxis heeft een grote selecte en morgen 20 procent korting. Nu nog kiezen ..

http://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/tape-lijm/dubbelzijdig-tape/d367/?page=0.

vr1944
door vr1944 - May 16, 2014 om 16:26
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Bij de bakker of Action
??

endemion
door endemion - May 16, 2014 om 16:39
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op vrijdag 16 mei 2014, 14:42]Tapijt winkels verkopen het ook dus zelfs Leen Bakker of Kwantum maak je kans dat ze het voordelig hebben.....

Dit 3 of 5 cm brede is daar voldoende op voorraad want oude plakt slechter.

Daar zat ik ook aan te denken.

aurora1
door aurora1 - May 16, 2014 om 20:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vermoed dat het om dit project gaat: klik hier.
Kunt u niet beter wit canvas doek over het frame spannen en aan de achterkant met dubbelzijdig tape aan de randen plakken? Net zoals je bijv. een doek/schilderij om een frame spant maar dan zonder te nieten? Weegt veel minder dan vinyl en zal mogelijk ook niet door het gewicht ervan zakken in de loop der tijd.
Anders langs de randen van het canvasdoek gaten met ringetjes maken en om het frame getrokken aan de achterkant met een draad/veter met elkaar verbinden, dan hoeft u niets aan het frame te nieten- of te plakken.
Zwaar vinyl op een houten frame plakken met dubbelzijdige tape lijkt mij op den duur te gaan zakken door het gewicht. Anders kunt u mogelijk een goede lijm overwegen.

tijger1
door tijger1 - May 16, 2014 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft het over vinyl, maar later zegt hij dat het "kai" heet. Ik denk dat hij skai bedoelt en dat is natuurlijk veel lichter dan vinyl.

tenormin
door tenormin - May 16, 2014 om 22:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als er skai bedoelt word is het natuurlijk wel simpeler. Meestal gebruikt in huis voor stoelen, bankstellen e.d. Is een lekker namaak leer (goed voor als je kleine koters hebt). Maar zie nog steeds het verband niet met vinyl en hangend bios frame.

tijger1
door tijger1 - May 16, 2014 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat scherm wordt 2,7 bij 1,35 meter groot. Dus dat kan echt geen vinyl zijn wat op de grond ligt. En als je de maat van die latjes neemt, kan dat alleen maar skai zijn.

Hij wil een bioscoop scherm maken.

tenormin
door tenormin - May 16, 2014 om 23:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Origineel, bioscoopscherm op skai. Kan, als het lukt, patent op aangevraagd worden; spul kan je lekker soppen, TV scherm niet ?

aurora1
door aurora1 - May 17, 2014 om 00:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het om skai gaat dan is daar enigszins gemakkelijker mee te werken. Ik ben wel benieuwd hoe dat alles straks opgehangen gaat worden.
Zelf zou ik gewoon een groot simpel frame hebben gemaakt van het genre waar je een schilderijdoek omheen spant en dan voor canvas o.i.d. gekozen hebben, en dat desnoods bespoten hebben met speciale lak ervoor om gemakkelijker schoon te houden. Weegt ook vrij weinig en kun je aan een spijker hangen met een touwtje aan de achterkant ervan bevestigd. Net zoals je bijv. met een groot Balinees doek doet.
Skai of vinyl kan misschien zelfs te glanzend zijn.

wimmi20
door wimmi20 - May 17, 2014 om 02:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen

En ja hoor,

de deskundigen hebben nog steeds niet door dat Dirk23 een dwangmatige vraagsteller is.
Onze Dirkie heeft op VARA KASSA al precies HONDERD keer een vraag gesteld.
Klop maar in bij koekel dirk23, of kijk op het profiel van Dirkie.
HONDERD VRAGEN !!
Een week geleden vroeg Dirkie nog hoe hij een projectie doek moest ophangen, en alle deskundigen met alzheimer zijn dat alweer vergeten.

di
door dirk23 - May 17, 2014 om 08:33
249 Antwoorden / 137 Vragen

@wimmie20:

Een compulsieve vragensteller? Nou Wimmie, als jij gedurende vijf jaar niet 100 vragen kan bedenken dan weet ik niet wat jij met je leven aan het doen bent. Of heeft die crisis je zo zuur gemaakt dat je op een vragenforum iemand aanvalt die vragen stelt? Blijkbaar wel als je je geroepen voelt om midden in de nacht dit als antwoord op te schrijven.

Ga alsjeblieft ergens ver weg, alsjeblieft!

di
door dirk23 - May 17, 2014 om 08:50
249 Antwoorden / 137 Vragen

En dan nu voor zaken waar dit forum voor bedoeld is:

@aurora: omdat het frame zo groot is moest ik hem sterker maken dmv vertikale latjes en daartussen horizontale latjes. Het spannen van een doek( lichtgrijs polyester) werkte niet omdat de.contouren van de steunlatjes duidelijk te zien kwamen. Om dit op te lossen heb ik een stuk mat witte skai gekocht, waar ik tot dan toe nooit van gehoord had. Ik kwam het toevallig tegen. Het hele ding zal nu 6 a 7 kg wegen of nog minder. De haken heb ik al bevestigd en hij is nog steeds licht genoeg om hem met spijkers op te hangen.

Ik heb bij action linnen vloertape gekocht voor 1,39 (10 m). Het zou kunnen werken maar ik denk toch dat ik het echte spul ga kopen bij praxis. Ik wil het risico niet lopen.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2014 om 09:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft helemaal niet het "originele" spul te kopen. Dat merkloze is ook regelmatig in de aanbieding bij Aldi en Lidl en dus Action en is voor uw doel net zo geschikt.

audb
door audb - May 17, 2014 om 10:04
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het gaat er om dat de tape lang genoeg kan hechten immers is het bedoeld voor vinyl en tapijt en dat hang je meestal toch niet aan de muur.
Daarom kan je het beste de tape eerst aan het frame bevestigen en die een paar uur op de grond laten liggen voor je deze aan een muur gaat hangen.
Maar hopelijk moet het heel lang blijven hangen wand als je het er af gaat halen trek je een deel van de pleister werk mee of blijft een deel v/d tape vast zitten op de muur.
Maar als het wel langer moet blijven zitten dan zou ik eerder bouwlijm adviseren.
En om het goedkoop te houden action kost een kitspuit met bouwlijm zo 3 euro en werkt perfect.

di
door dirk23 - May 17, 2014 om 10:37
249 Antwoorden / 137 Vragen

Ja, ik had al besloten om toch maar te gaan lijmen. Ik wilde het ding zo veel mogelijk modulair maken zodat ik mettertijd makkelijk dingen kon vervangen. Het voordeel van lijm is dat ik zeker weet dat het altijd vast zal bliven zitten en dat ik de skai makkelijker mooi glad kan strijken. En ik heb het al in huis.

aurora1
door aurora1 - May 17, 2014 om 18:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kunt u gaten met ijzeren ringetjes in de randen van de skai maken en daar doorheen aan de achterkant touw/waslijn o.i.d. trekken en het materiaal zo over het frame spannen? Dan heeft u ook geen lijm nodig.

di
door dirk23 - May 22, 2014 om 09:44
249 Antwoorden / 137 Vragen

Ik heb de de skai een paar dagen geleden vastgelijmd aan het karton waarmee ik het frame bedekt had. Ik heb gewoon hobbylijm gebruikt, ik weet zeker dat dat gaat houden. Daarna heb ik het doek gespannen met dubbelzijdig tape en verstevigd met dat brede bruine tape. Het frame hangt al een paar dagen aan de muur en het ziet er perfect uit. Het doek heeft alle onvolkomenheden die zelfs door de skai nog een beetje te zien waren opgeheven. Het is nu alleen nog een kwestie van afwerken en de dunne vloerplinten rondom het frame plakken. Maar de eerste SciFi film is al bekeken en het was fantastisch!

Bedankt voor het brainstormen allemaal.