kimjansen83
door kimjansen83 Jul 20, 2010 om 12:12
Huishouden & energie

Gordijnen annuleren na productie

Een paar maanden terug hebben we in een winkel gordijnen voor de babykamer gezien. De verkoper vertelde ons uiteindelijk dat de prijsschatting in totaal (gordijnen en rolgordijnen) uitkwam op ongeveer 500 euro. Een aantal weken later hebben we gezegd dit wel te willen. Toen zijn ze wezenopmeten. Ik heb toen gezegd dat het toch wel doorging (ervan uitgaand dat het ongeveer die 500 euro zou zijn) Toen er later werd gebeld over de prijs bleek het ruim 700 euro te zijn. Ik heb toen niet veel geantwoord (dus ook niet is wel goed,,maar ja dat had ik natuurlijk al gedaan, dom)
Ik ben een aantal dagen later naar de winkel gegaan en uigelegd dat ik heb gewoon veel te veel geld vind voor een raampje van 1 meter op de babykamer. Er werd mij toen gezegd dat ik niet meer terug kon. Er werd me gezegd dat het met een week klaar zou zijn.
Nu zijn we 4 weken verder, met deze hitte. Ik heb andere gordijnen gekocht, omdat de babykamer anders niet koel te houden is.
Dit heb ik toen de winkel me belde dat ze het klaar hadden dit verhaal verteld en gezegd dat ik het nu niet meer hoeft.
Weten jullie wat ik nu kan verwachten. Ze zullen me zo wie zo weer bellen, maar goed. Ze kunnen me toch zeggen als het 4 weken gaat duren in plaats van 1.
Weten jullie wat hier juridisch de regels van zijn?
Dank alvast voor jullie antwoord

831 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 20, 2010 om 12:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Toen er later werd gebeld over de prijs bleek het ruim 700 euro te zijn. Ik heb toen niet veel geantwoord (dus ook niet is wel goed,,maar ja dat had ik natuurlijk al gedaan, dom)
Ik ben een aantal dagen later naar de winkel gegaan en uigelegd dat ik heb gewoon veel te veel geld vind --

Tja dan had je dat Direct aan de telefoon moeten zeggen, je had order al geplaatst, ze bellen netjes dat het duurder wordt en je zegt dan geen Nee.......
Wie zwijgt stemt toe.............

Koop=Koop in dit geval en die gordijnen zul je nu gewoon nog moeten afnemen en betalen, is op maat voor je gemaakt en kunnen ze dus niet weer verkopen en als je geen afspraak over de leveringstermijn zwart op wit hebt staan dan kun je niet zeggen dat het te lang duurde achteraf..........

vanden bosch
door vanden bosch - Jul 20, 2010 om 13:23
252 Antwoorden / 1 Vragen

vervolg op Stacey:
een levertermijn is in de regel niet bindend. Dus ook daar heb je niets aan.

U had echt zelf zoals Stacey al zegt, alerter moeten reageren. Nu zit u aan de koop vast en sterker nog, nu u gemeld heeft niet af te willen nemen bent u meteen van rechtswege in verzuim (artikel BW6:83 lid c uit mijn hoofd) en is het bedrijf gerechtigd de zaak gelijk uit handen te geven met alle kosten van dien.

Bel ze dus op en maak u excuses voor uw reactie en meld dat u uiteraard de gordijnen zult afnemen.

kimjansen83
door kimjansen83 - Jul 20, 2010 om 13:37
10 Antwoorden / 4 Vragen

ow das balen!
Maar ik heb toch niks getekend of betaald. Of maakt dat niets uit.

vanden bosch
door vanden bosch - Jul 20, 2010 om 13:50
252 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kimjansen83 schreef op dinsdag 20 jul 2010, 13:37]ow das balen!
Maar ik heb toch niks getekend of betaald. Of maakt dat niets uit.

Tja als u niets getekend heeft kan het anders liggen, maar dan zult u echt een juridische strijd aan moeten gaan. Mocht de firma echter wel degelijk enig bewijs van een overeenkomst hebben (en dat is alleen al het feit dat ze bij u zijn geweest om de definitieve maat op te nemen) dan zal de rechter u veroordelen. Die veroordeling zal aan kosten beduidend meer bedragen dan € 700 en u zult een jurist/advocaat in de arm moeten nemen die ook nog geld kost.

Ik zou u echt aanraden gewoon de gordijnen af te nemen, de kans dat u de procedure zult winnen acht ik vrij klein.

kimjansen83
door kimjansen83 - Jul 20, 2010 om 13:54
10 Antwoorden / 4 Vragen

Dank u voor uw advies. Ik heb gelijk gebeld en mijn excuses aangeboden.
Ik kan het ook niet maken om hun ermee te laten zitten.

Nogmaals bedankt voor uw snelle en duidelijke reactie.