ca
door candy Jun 9, 2008 om 17:35
Huishouden & energie

Gordijnen en vitrage nu voor 2e keer niet goed op maat, hoeveel geduld moet ik hebben???

Ik heb in mijn nieuwe huis bij Hage vitrage gordijnen en vitrage besteld, toen ik ze ophaalde in de winkel en vol spanning mijn nieuwe aanwinsten op ging hangen bleken de overgordijnen veeeel te kort +/- 20 cm!! en de vitrage te lang. Maar het is handwerk en een fout is menselijk dus ze werden vermaakt, ik balen, had ik in de winter 2 weken niets voor het raam, heel gezellig in de woonkamer. Maar nu zijn dus allebei net te lang, ze hangen op de grond. De overgordijne hebben ze uitgelgd en een loodveter ingedaan ipv een zoom. Weer gebeld en ze worden weer vermaakt, fout is menselijk.Hage heeft ze zelf opgemeten dus het is hun fout. Maar ik baal ontzettend dat ze voor de tweede keer vermaakt moeten worden, hoe moeilijk is het voor een speciaalzaak om gordijnen op maat te maken. Ze hebben 2 kansen gehad, en ze moeten een 3e kans hebben. Ik vind dit veel te veel. Hage wil dat ik ze de kans moet geven om het op te lossen, en ik moet niet zeuren want ze lossen het toch op?! Dat ik ze niet weer kwijt wil en dat ik ze na 2 keer goed had willen hebben snappen ze niet geloof ik niet. Ik vond ze erg duur, maar vond erg mooi, wilde 1 keer mooie dure gordijnen en vitrage in onze nieuwe woonkamer. Maar ik vind het nu het geld absoluut niet waard, wat een slechte service, dus ik wil flinke korting, ik overlegd maar ik krijg niets, geen euro (heb helaas al betaald anders had ik daarmee kunnen dreigen). Kan dit zomaar? Moet ik zoveel geld betalen voor zo'n slechte service en weer mijn gordijnen en vitrage voor 2 a 3 weken kwijt zijn, hopend dat het nu wel goed is??

2665 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2008 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag candy,


Als blijkt dat na de derde poging van de verkoper het bestelde nog niet goed is, dan heb je juridisch gezien het recht om de koop eenzijdig te ontbinden en de aankoopsom terug te eisen. Komt het zover, dan moet je die ontbindingsbrief wel aangetekend en met bewijs van ontvangst versturen en daarin verwijzen naar artikel over wanprestatie:


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/265.html


1/ Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.


(= wanprestatie) 

2/ Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.


(= na 3 pogingen nog steeds niet gelevert wat er is afgesproken)


Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2008 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dank je wel voor de reactie,hier heb ik wel wat aan. Maar moet ik op die 3e poging wachten? Kan ik nu nog niets eisen (flinke korting b.v.) Want als ze na de 3e keer wel goed zijn heb ik dus toch de volle dure mep moeten betalen en dat zit me niet lekker. Ik heb ook gordijnen van de Leen bakker, veeeeel goedkoper, wel mooie stof en in 1 keer helemaal goed op maat. En voor deze waardeloze service moet ik een rib uit mijn lijf betalen?! En op antwoord of ik nu korting zou kunne krijgen moest ook nog achterheen, ze belde vooral niet zelf terug. Erg prettig allemaal.Groetjes, Candy


 


 

ve
door verwijderd - Jun 9, 2008 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nogmaals dag candy,


Je moet inderdaad (hoe vervelend dat ook is) de verkoper tenminste 3 keer in de gelegenheid stellen om te leveren wat er is afgesproken. Als het bij de derde keer nog niet goed is, dan bestaat er voldoende jurisprudentie, om de koop eenzijdig wegens wanprestatie te ontbinden. Ook is het zo dat je in zo'n situatie wel kunt vragen om een aanmerkelijke korting, maar de verkoper is wettelijk gezien niet gehouden aan het geven van korting.


Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

To
Toica - Apr 21, 2024 om 11:38
Voeding & gezondheid

De water electrolizer, kraanwater en schadelijke stoffen

De water electrolizer, zou aantonen dat kraanwater(en sommige fleswater) vol zit met allerlei scadelijke stoffen.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Lees meer