Greenchoice en Windcentrale.
Ik heb 7 jaar geleden een winddeel gekocht. Greenchoice was toen mijn energieleverancier, die het aanbod deed van korting op de energierekening bij aanschaf van het winddeel bij de Windcentrale. Vorig jaar juni ben ik overgestapt naar een andere leverancier. Na een tijd bleek, dat ik nog wel de onderhoudskosten van mijn winddeel moest betalen, maar geen rendement meer uitbetaald kreeg, omdat ik geen klant meer was van Greenchoice. Ik ben bij aanschaf niet op de hoogte gesteld van deze, ik noem het maar koppelverkoopmethode. Ik heb vorig jaar aangegeven mijn winddeel te willen verkopen, maar de termijn die de Windcentrale daarvoor aangaf, wordt voortdurend uitgesteld. Al die tijd moet ik blijven betalen en krijg ik geen opbrengst meer of een compensatie. In mijn correspondentie hierover met de Windcentrale blijven ze de verkooptermijn uitstellen en zeggen dat ze compensatie overwegen, maar er gebeurt niets. Wat te doen?
Topantwoord
Het lijkt mij dat u deze vraag beter kunt stellen via een melding bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer .
Dit lijkt mij op een toch wel ietwat gecompliceerde civiele kwestie waarvoor u mogelijk nadere actie dient te nemen. U kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ gratis van de consumentebond of ook nader advies vragen bij https://www.juridischloket.nl/ Ik sluit niet uit dat hier in zekere zin sprake is van ingebreke blijven en zie dan dit https://www.wetrecht.nl/onrechtmatige-daad/ of https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en dan is het vooral zaak om de voorwaarden van indertijd van de overeenkomst goed na te lezen en vast te stellen of die inderdaad niet worden nageleefd.
Dank jevoor de tips, Heremietkreeft. Hier kan ik wat mee.
Geachte Elles,
Het staat in de Algemene Voorwaarden(4e alinea onder "Wat levert een windvanger op? ").
Ik raad u aan uw klachten op papier te zetten en aangetekend op te sturen.
Je kunt nu wel overal een klacht in gaan dienen, maar begin eerst eens met het doorlezen van de voorwaarden.
Hallo Elles.Tenten ,
Veelgestelde Vragen Windcentrale ,
Kan ik ook weer af van mijn Winddelen ?
Ja, na twee jaar kun je je Winddelen verkopen op de halfjaarlijkse verhandelmomenten. Net als bij zonnepanelen, kopen mensen Winddelen in principe voor de lange termijn. Natuurlijk kan het voorkomen dat je je Winddelen toch wilt verkopen. Je kunt tweemaal per jaar Winddelen te koop aanbieden. De Windcentrale faciliteert de verkoop van de Winddelen en gaat voor je op zoek naar een koper. Het vinden van een koper kost tijd, je kunt daarom tot uiterlijk twee weken voor de verhandeldatum aangeven dat je Winddelen wilt verkopen. Het is ook mogelijk om zelf een nieuwe eigenaar te zoeken voor je Winddelen, bijvoorbeeld een familielid.
De bepaling van de waarde gebeurt objectief, op basis van een aantal variabelen, zoals de verwachte resterende levensduur van de windmolen en de stroomprijs op het moment van verkopen. De Windcentrale rekent €15 administratiekosten per verkocht Winddeel. In de Leden- en Winddelenovereenkomst van je coöperatie staat een exacte beschrijving van de manier waarop de waarde wordt bepaald.
https://www.windcentrale.nl/hoe-werkt-het/
Ik ken de tekst. Ik heb mijn deel al bijna een jaar gelden te koop aangeboden bij de Windcentrale, maar daar ondernemen ze niets op.
Na het lezen zie ik geen koppeling met energie leverancier en welke dat nog is....
Pas na aanmelden zit je daar dan aanvast.
18 jaren is vrij lang en verkopen is een ramp.
Als ik jou delen kocht met €15,- kosten..... leuk maar hoe lang nog?
Via hun of onderling?
Mensen die foute woning hebben en toch een winddeel willen lijkt me het prima.
Aantal delen t.w.v. €210 minis rest jaren!
Dus als 9 jaren oude contract zit je in theorie op €105,-
€11,67 per jaar + onderhoud.....
Als je de rest jaren - 1 aanbied, dan heeft deze koper 1 jaar cadeau en moet naar Green Choice over.
Het is hier een marktplaats maar iets aanbieden mag dus onderling wel!
Net wat de gek er voor geeft om de resterende jaren daar vast te willen zitten.
Leuke actie met die koppeling lastige voorwaarden helaas.
Vreemd,
ik heb ook 5 winddelen in de grote geert maar ben wel op de hoogte dat ik vast zit aan greenchoice.
Ik heb dit oa gevonden in de voorwaarden en op de site van de windcentrale :
Op dit moment is het niet mogelijk dat meerdere energieleveranciers de stroom uit de windmolens van De Windcentrale transporteren en verrekenen met de energierekening van deelnemers. Om de stroom vanuit je eigen windmolen te krijgen is het dus een voorwaarde om klant te zijn of te worden van De Windcentrale. Je bepaalt zelf de overgangsdatum en kunt na de koop van Winddelen altijd van pakket wisselen.
De Windcentrale is sinds 2017 zelf energieleverancier, maar voor die tijd moest De Windcentrale samenwerken met een andere energieleverancier. Voor de eerste tien windmolens werkte De Windcentrale daarom samen met Greenchoice (de Grote Geert, de Jonge Held, het Rode Hert, de Ranke Zwaan, de Witte Juffer, de Bonte Hen, de Trouwe Wachter, de Blauwe Reiger, de Vier Winden en de Boerenzwaluw). Alleen Greenchoice (voor de eerste tien windmolens) of De Windcentrale (voor toekomstige windmolens) kunnen dus de stroom van je Winddelen verrekenen. Om die reden moet je, afhankelijk van je Winddelen, stroom af blijven nemen bij Greenchoice of De Windcentrale. Als je overstapt op een andere stroomleverancier zul je je Winddelen moeten verkopen.
Wanneer je een 3-jarig contract voor stroom en gas afsluit bij de Windcentrale wordt een eventuele overstapboete vergoed.
wel vreemd dat u uw winddelen niet kunt verkopen overigens.
m v g
Ed
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer