ca
door carola48 Aug 24, 2009 om 07:15
Huishouden & energie

Haan

Hallo, Ik heb al jaren last van een kraaiende haan. Nu woon ik gewoon in een rijtjeshuis in een normale woonwijk. Nu ben ik er vanmorgen om kw. over 6 aan de deur gegaan met een kwaaie kop of ze er nu eindelijk eens wat aan willen doen. Ik wordt er nu al jaren wakker van. We hebben in het begin al zovaak gevraagd of ze dat beest niet in een hok kunnen doen waar geen licht bijkan, en hem dan rond 8 uur eruit laten. Is heel het probleem opgelost. Maar dat willen ze niet, nu hangt er een gordijn voor. Met als gevolg met de eerste zonnestraal begint dat beest te kraaien. Ik slaap met oordoppen in, maar die willen er wel eens uitgaan in de slaap, plus dat je er zere oren van krijgt op het laatst. Andere mensen horen hem ook wel, maar die slapen makkelijker weer in als ik. Het is echt niet de boedeling dat ze die haan wegmoeten doen, maar een hok waar geen zon doorkan, moet toch kunnen, maar bij hun niet. Ik heb gezegt dat ik er werk van wil maken, zou dat nut hebben? Praten met hun dus niet, dat is al zovaak gedaan. Maar regelmatig voor 5 uur beneden zitten begint me nu wel heel erg te vervelen.

Groet van Carola

8006 10 Rapporteer

ma
door marwin - Aug 24, 2009 om 11:13
126 Antwoorden / 15 Vragen

Merk je verschil in de winter dat dat beest op een ander tijdstip kraait?? Je zou zeggen dat die beesten gewoon een ingebouwde klok hebben anders kraaien ze steeds op een ander tijdstip. En sommige kraaien heel de dag doo.

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=4246 hier raden ze aan om het apv te bekijken en of uberhaubt een haan wel in jullie wijk gehouden mag worden

kenwel2
door kenwel2 - Aug 24, 2009 om 12:40
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag Carola, burengerucht: Die haan bij je buren mag je niet wakker houden hoor, het is normaal wat je vraagt, na 22.00u s'avonds tot s 'morgens 07.00u is het normaal, als je je buren vraagt om die haan in het donker te houden, zodat hij zijn snavel dicht houdt, het is niet normaal te noemen dat zo'n kraaiende haan je uit je slaap kan houden, en ja, als je er werk van maakt, dan geef ik je een grote kans dat je je gelijk zult krijgen bij de rechter, hopelijk hoef je deze ingrijpende stap niet te zetten, het verslechterd alleen maar de verhouding tussen u en de buren. Wijs ze op het feit dat ze burengerucht met hun kraaiende haan veroorzaken,wat niet mag, en vraag ze om op genoemde tijden deze haan in een donker hok te zetten.

Succes, Mvgr. Henri

aquarius
door aquarius - Aug 24, 2009 om 12:46
259 Antwoorden / 63 Vragen

Dag Carola,

Waarom heeft de buurman een haan? Als dat is om 's morgens van een lekker vers eitje bij z'n ontbijt te genieten kan die haan in de soep. Maar als hij kuikentjes wil, dan is er voor die haan een taak weggelegd. Wijs hem eens op het eerste.

Jammer dat de andere buren er geen last van hebben, want met meerderen sta je sterker. Het enige wat je kunt doen is de gemeente bellen met de vraag of een haan in jouw woonbuurt wel mag. Zo niet, kun je dus een klacht indienen. Ook kun je de woningcorporatie inschakelen om te bemiddelen, of een wijkagent, sociale raadslieden van de gemeente of een meldpunt geluidsoverlast. Het slaaphok van een haan goed verduisteren moet toch geen probleem zijn!

Als het bovenstaande niets uitricht, verheug je dan op de naderende herfst en winter met langere nachten. En denk maar zo: overal is er wel wat: luidruchtige kinderen, loeiharde muziek, startende motor, blaffende hond, poepende kat enz. enz.

Sterkte!

kenwel2
door kenwel2 - Aug 24, 2009 om 12:49
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@aquarius: Een haan legt nog steeds geen eieren......:-)

dat kenniet..

ba
door bachanaal - Aug 24, 2009 om 13:19
248 Antwoorden / 7 Vragen

vroeger hadden we zelf een kraaiende haan in de tuin van een rijtjeshuis in de stad (50ger jaren) toen klaagde er nooit iemand . tegenwoordig heeft iedereen overal last van.

ca
door carola48 - Aug 24, 2009 om 14:37
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hij heeft het gewoon als hobby en doet er verder niks bijzonders mee. Ik ben net op het bureau geweest en die raden mij aan om de wijkagent in te schakelen. Maar voor ik dat doe wil ik nog even de gemeente bellen of zo'n beest mag. Ik baal er best wel van dat ik deze stap moet doen, maar zo gaat het niet langer.

Groetjes van Carola

ca
door carola48 - Aug 24, 2009 om 14:39
11 Antwoorden / 3 Vragen

Bachanaal, sorry hoor, maar vroeger leefden de mensen ook niet zo als een potje met pieren op elkaar. En dit is best op te lossen als ze willen. En om hun hobby hoef ik niet elke morgen een paar uur voor ik eruit moet, wakker te liggen.

kenwel2
door kenwel2 - Aug 24, 2009 om 14:47
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Carola48, zo is het wel! Schakel inderdaad de wijkagent eens in, of misschien is er een buurtbemiddelaar, je hoeft voor een hobby van je buur toch niet worden wakker gehouden te worden, ieder normaal mens heeft zijn nachtrust nodig, zo kom je toch niet tot rust! Je wordt alleen maar prikkelbaarder bij slechte nachtrust...

Succes,

Henri

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 24, 2009 om 22:54
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ kenwel, off topic:

Goed lezen schutter. Doe dat dan eens. Waterman merkt alleen op dat de haan in de soep kan als het 's morgens om een vers eitje gaat. Het zijn dan wel onbevruchte, doch wie merkt het verschil?

Hardware ERror MAN.

ik
door ikzeidegek - Oct 21, 2009 om 08:51
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Carola,

Is er inmiddels een oplossing? Wij hebben een aantal jaren geleden eenzelfde situatie gehad. Omdat het in de zomer was en het dus steeds vroeger licht werd ging de haan ook steeds vroeger kraaien en ik had daar, vanwege gezondheidsproblemen, heel veel last van. Op een dag was het 4:30 uur. Mijn man is toen heel boos naar de eigenaresse van de haan gegaan en heeft dringend verzocht het beestje dezelfde dag nog te verwijderen. Haar smoes was dat ze niet wist dat het een haan was en dat zij hem ook niet hoorde kraaien maar de volgende dag was het diertje wel vertrokken. In de soep? Ieder een halve gehad? Geen idee maar het was wel voorbij.