ko
door koffiekop_1 Jul 23, 2005 om 12:13
Huishouden & energie

Handgrepen horzontaal of verticaal?

Wij hebben deze week onze keuken laten installeren. Nu blijkt,dat de
horizontale lange hangrepen op een aantal plaatsen de muur of de
volgende kast raken.Hierdoor ontstaan er beschadigingen, en kun je de
kasten niet volledig openen en dus benutten.De keuken-leverancier,die
ons hierop had  moeten attenderen, heeft dit niet gedaan.Hun
respons is dat wij zonodig horizontale grepen wilden, en dus onze fout.
Zij hebben verzaakt ons goed te adviseren, en hun tekenprogramma heeft
ook gefaald dit technische probleem aan te geven.Wat heel stom van ons
is geweest,dat we alles voor aflevering hebben betaald.De keukenzaak
wil de kosten delen,maar wij gaan hier niet mee accoord.Wat raadt u ons
aan?

5608 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 23, 2005 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo koffiekop,

Uit je verhaal meen ik te begrijpen dat de handgrepen standaard vertikaal geplaatst waren en dat jullie ze horizontaal wilden hebben. Dan vind ik het een beetje kort door de bocht om de leverancier aansprakelijk te stellen voor de daaruit voortvloeiende problemen. Kennelijk een onverstandige keuze geweest om van de standaard af te wijken. Neem daar dan ook zelf de verantwoording voor. Het aanbod om de kosten te delen vind ik dan ook meer dan redelijk.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jul 23, 2005 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo koffiekop,Ben even hier ter plekke in de keuken geweest.Wat blijkt ook hier komen  de horizontaal geplaatste hanggrepen vooral bij een hoekkast tegen de naaste deur.Ik heb aan de achterzijde een schroefje losgemaakt en de handgreep in een verticale stand gebracht,maar ook in deze stand het zelfde resultaat. Als u leverancier de coulance heeft ,en de truc kent om dit te voorkomen, en dan nog 50% van de kosten voor zijn rekening neemt zou ik deze kans met beide handen aanpakken. In de keukenzaken is het gebruikelijk dat er gevraagd wordt hoe wilt u de handvaten bevestigd hebben,   omdat de deuren in de meeste gevallen geleverd worden zonder voorgeboorde gaten.U hebt gekozen voor horizontaal ,om nu alles op de leverancier af te schuiven  vind ik niet helemaal terecht.fred

ve
door verwijderd - Jul 23, 2005 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet helemaal? Helemaal niet d8 ik zo.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Ik zou er ook tegenin gaan, ik verkoop zelf ook keukens ea,

maar het is mijn taak (dus ook van de leverancier) om te zeggen dat het zo nie kan!!!

s6 en De Groente

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

boldy man ,Je maakt me nieuwsgierig vertel even in duidelijke bewoordingen hoe de truc is om de handvaten niet tegen de naast aangebouwde kast te laten komen,dit geld ook voor knoppen.Fred

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Dat is totaal afhanklijk van de keuken indeling!!!

Is zo 1 2 3 nie uit te leggen wel met een tekening kan ik daar een oordeel over geven, er zijn bv ook schuif kasten of smallere kasten draai carosel enz enz en nie te vergeten verzonken grepen, met een tekening kom je een heel eind bij een goede keuken zaak!!!

De Groente

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf in de hoek van mijn keuken de koel-vriescombinatie, die -je
raadt het al- met de (overigens verticale) grepen tegen de muur
aankomen. Op de punten waar ze de muur raken heb ik een vilten
pootdopje geplakt en deze met de muur meegeschilderd, zodat je er bijna
niets van ziet. Liever dit, dan beschadigingen aan de muur.

Brynnar

ve
door verwijderd - Sep 9, 2005 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik wilde je laten weten ,dat vandaag de keukenzaak 8 nieuwe deurtjes
plus een kleinere maat horizontale handgrepen heeft geplaatst.Dit
geheel op kosten van de leverancier,die uiteindelijk wel inzag,dat de
fout bij hun lag en niet bij de klant.Zij hadden ons hierop moeten
wijzen en beter moeten adviseren.Wij zijn deze zaak dan ook heel
erkentelijk voor de door hun gegeven totaal terechte service.

met vr. gr. Koffiekop.