kw
door kwinkelman Nov 18, 2015 om 20:53
Huishouden & energie

Heeft iemand ervaring met Sofa at Home

Sofa at Home is een bedrijf dat met een demowagen aan huis komt en het zo mogelijk maakt om thuis te kijken en ´proef te zitten´op hun bankstellen. Bovendien leveren ze advies op maat doordat ze thuis komen kijken en zo kunnen adviseren over bijvoorbeeld welke kleuren en stoffen het beste bij het interieur passen.
Klinkt aantrekkelijk maar heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Ik kan er verder vrijwel niets over op internet vinden.

13574 16 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 18, 2015 om 21:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik kan er weinig soep van koken, maar als ze met een paar banken bij u thuiskomen proefzitten heb je minimaal heel erg weinig keuze. Ik ga toch liever naar showroom zodat je zonder opdringerige verkoper die in je nek hijgt te kunnen lijken en zitten.

mahadma
door mahadma - Nov 18, 2015 om 21:13
11537 Antwoorden / 51 Vragen

luiken moet zijn kijken.

ho
door hopetobehelping - Nov 18, 2015 om 21:16
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kwinkelman,

het bedrijf Sofa at Home B.V. ken ik niet, zie dat ze in Eindhoven zitten.
In de domeinregistratie van www.sofaathome.nl zie ik een link met het bedrijf Meubilex (sidn).

U zou kunnen zoeken op ervaringen naar Meubilex. Als die niet goed zijn dan zou ik er persoonlijk niet aan beginnen. Als ze goed zijn is dat uiteraard geen garantie (vraag is ook maar of de goede ervaringen die u vind wel betrouwbaar zijn).

aurora1
door aurora1 - Nov 18, 2015 om 21:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is het dit klik hier bedrijf?
Ze hebben de voorwaarden overgenomen van het CBW maar zijn nergens op die site te vinden en ze hebben geen eigen voorwaarden.
Het bedrijf is jong, van dit jaar. Geen adres te vinden.
Bij de KvK zijn ze (Sofa Home, gezocht op Sofa @ Home) uitgeschreven en het adres dat daar vermeld wordt is van een flat.

Ik zou er beslist niet aan beginnen. Wat moet je met het gedoe dat allerhande meubilair bij u naar binnen gebracht wordt met mogelijk zelfs schade veroorzaken en waar laat u dan uw eigen meubilair?
U kent toch uw eigen smaak? Daar heeft u geen advies voor nodig.
Doe wat hier al is gezegd: ga (een paar keer) "proefzitten" in een showroom of meerdere showrooms, maak aantekeningen, slaap er wat nachtjes over en beslis pas dan wat u wilt gaan doen.
Meet wel vooraf in huis hoe groot of klein het meubilair moet zijn dat u zou willen.

marita567
door marita567 - Nov 18, 2015 om 21:42
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Kijk eens hier klik
Sofa@home ervaringen zijn te zien via Facebook

marita567
door marita567 - Nov 18, 2015 om 21:45
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Sorry aurora1 uw reactie te laat gezien .

tenormin
door tenormin - Nov 18, 2015 om 22:38
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@kwinkelman, volledig met aurora1 eens: kan me niet echt voorstellen dat u, ik noem maar een boom in het bos, een bankstelletje of 5 stuk na stuk in huis wilt hebben. Zal ook niet de bedoeling zijn van Sofa at Home. Denk dat IN de getoonde "show-wagen" het bankstel uitgezocht zou kunnen worden. Lijkt mij in ieder geval niet de optimale conditie om iets uit te zoeken waar u toch een aantal jaren op wilt zitten. Hoe "convenient" zoiets ook lijkt te zijn. Dus ook in dit geval: bezint voor u begint.

zoekster
door zoekster - Nov 18, 2015 om 23:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou het ook niet doen, zelfs al zouden ze bonafide zijn. Je voelt toch een druk om een bankstel te kopen. In een winkel kun je makkelijker zeggen: oké, bedankt voor de informatie, ik denk er nog eens over na.

door 1953 - Nov 19, 2015 om 00:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Nooit van gehoord, zou een sketch van 'Van Kooten & De Bie' kunnen zijn 'Jacobsen & Van Es'!

Waarom gaat u niet bij een meubelplein kijken en aldaar proefzitten. Ook voor uw eventuele garantieaanspraak.

Zou zeker niet op ingaan op de mobiele toonzaal.

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2015 om 01:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=marita567 schreef op woensdag 18 nov 2015, 21:45]Sorry aurora1 uw reactie te laat gezien .

Geen probleem, kan iedereen gebeuren.

kw
door kwinkelman - Nov 19, 2015 om 20:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor alle reacties.
Blijkbaar heeft toch niemand echt zelf ervaring met deze club.

Misschien staat het niet helemaal duidelijk in de vraag maar ik denk inderdaad ook dat de meubels in een ingerichte vrachtwagen staan en dat je daar kunt proefzitten.
En, ja hoor, we hebben heel wat woonboulevards gezien de afgelopen maanden. Helaas niet echt iets kunnen vinden wat ons in maat, kleur, materiaal en prijs bevalt. Veel goedkope eenheidsworst of veel te duur designwerk.

De mensen van Sofa@Home beloven (semi-)maatwerk waarbij ze met een uitgebreide voorraad stoffenmonsters bij je aan huis komen. Je kunt de stoffen dan bekijken in het licht en met de gordijnen, vloer en andere meubels waar ze straks bij komen te staan.
Dat leek ons wel handig.

Ik maak me wel zorgen over de reactie van aurora1 dat ze bij de KvK zijn uitgeschreven en het adres dat daar vermeld wordt van een flat is. Ook dat ze niet op de site van de CBW te vinden zijn is natuurlijk geen goed teken. Bedankt voor deze nuttige info.

kw
door kwinkelman - Nov 19, 2015 om 21:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

@aurora1: Nog even gekeken bij CBW en KVK. Sofa at Home is op de CBW site en de KvK site gewoon te vinden. Gevestigd in Eindhoven. Dit is dus een ander bedrijf dan Sofa Home. Toch bedankt voor de tip. Goed idee om dit even te controleren

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2015 om 21:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kwam bij de KvK tegen dat de hoofdvestiging (IJsselstein) uitgeschreven was.
Heeft u het adres in Eindhoven van dit bedrijf al op Streetview opgezocht?

kw
door kwinkelman - Nov 19, 2015 om 22:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, heb ik gedaan. Gewoon een tussenwoning in een normale straat in Eindhoven. Maar dat kan natuurlijk prima zijn als ze zelf geen toonzalen hebben.

De uitgeschreven hoofdvestiging in IJsselstein waar u het over hebt is van een bedrijf dat Sofa Home heet. Volgens mij is dat een heel ander bedrijf.

zoekster
door zoekster - Nov 19, 2015 om 23:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=kwinkelman schreef op donderdag 19 nov 2015, 22:34]Ja, heb ik gedaan. Gewoon een tussenwoning in een normale straat in Eindhoven. Maar dat kan natuurlijk prima zijn als ze zelf geen toonzalen hebben.

De uitgeschreven hoofdvestiging in IJsselstein waar u het over hebt is van een bedrijf dat Sofa Home heet. Volgens mij is dat een heel ander bedrijf.
Nou ja, laten we eerlijk zijn.
U wilt het doen en daarmee uit. Het is uw risico (gelukkig) en niet het onze.
Ik zou toch liever zaken doen met een echte winkel. Moet je ook nog een aanbetaling doen bij bestelling, geen haar op mijn hoofd zou erover peinzen.

Veel succes ermee.

mahadma
door mahadma - Nov 19, 2015 om 23:14
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Met zoveel onzekerheden en de dure Euro's lijkt dit me nu precies de juiste zaak om een bank te kopen, de kans dat het goed gaat is even groot als in vergelijk dat je een miljoen wint in de staats. Maar straks niet klagen, @kwinkelman, als het fout gaat.