Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 20, 2022 om 22:28
Huishouden & energie
Heeft iemand ook slechte kwaliteits-Boretti messen van Albert Heijn gekocht?

Geachte forumleden,

Onlangs weer zegeltjes gespaard bij Albert Heijn en een Boretti mes gekocht.
Binnen een paar dagen roest erop.

Hebben meer mensen klachten over deze messen?

Waarom test Albert Heijn niet eerst goed hun messen?

26245 43 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 20, 2022 om 22:51
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GA ,

Lees deze informatie eens door , Boretti is een Italiaans merk maar de messen worden geproduceerd in China .

https://moniquevandervloed.nl/boretti-messen-sparen-bij-de-albert-heyn/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 02:44
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marita5,

Dank voor uw link.

Deze Boretti messen zien er mooi uit, maar ik ben geschrokken van de belabberde kwaliteit.

marita5
door marita5 Jun 21, 2022 om 08:01
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Tja , dit is te verwachten met spullen die worden geproduceerd in China

sira
door sira Jun 21, 2022 om 08:56
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Er komt niet alleen maar rotzooi uit China, ergo ons halve huishouden komt uit China. Zelfs bij AliExpress kun je uitstekende en vlijmscherpe Japanse (koks)messen kopen.

Topantwoord

justmeagain
door justmeagain - Jun 20, 2022 om 23:11
623 Antwoorden / 8 Vragen

Een goed mes zou veel te duur zijn. Een Duits kwaliteitsmes zoals Zwillimg. (Henkels) kost een veelvoud van dit Borettimes. AH kan dan wel roepen dat dit mes een waarde heeft van bijv 69 euro maar dat is nergens te controleren. Deze Chinese messen worden geproduceerd om goedkoop een Merk op te zetten. Niet om lang mee te gaan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 02:41
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Justmeagain,

Sinds ik op mijzelf woon, ben ik altijd bezig om mijn keukengerei te verbeteren.

Meestal begin je met de matige kwaliteit van Action.

Daarna zoek je betere kwaliteit voor een goede prijs.

Dus ik doe vaak mee met deze spaaracties.

Maar deze messen zijn van belabberde kwaliteit en ik vind die reclame ervoor dan ook misleidend.

Klik op de volgende link :

https://www.ah.nl/acties/messen-sparen

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jun 20, 2022 om 23:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo Groene Amsterdammer, ik heb, lang geleden, ook bij een spaaractie Boretti messen met bijbetaling gekocht bij AH. Alle messen, inclusief het houten blok. Ik vond het waardeloze messen. Niet alleen snel roestend, maar de scherpte van snijden bleek ook bagger te zijn. Want ze zijn niet ( wat ik dacht ) van Italiaanse afkomst. Daar waren ze toentertijd al zwijgzaam over, waar ze vandaan kwamen, maar dat bleek ook toen, uit China te zijn. Zou maar stoppen met sparen (bijbetalen) al lijkt het wel mooi. Maar ja, als je verliefd bent vind men eerst ook alles mooi. ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 02:37
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin,

Dan moet die oude spaaractie langer dan 10 jaar geleden zijn geweest....

Ik doe altijd mee met spaaracties van Albert Heijn omdat ik mijn keukengerei altijd wil verbeteren.

Zo was dat bestek bij de vorige spaaractie van goede kwaliteit en die pannen van "Masterchef" ook.

Ik vind die reclame voor deze messen van Boretti misleidend van Albert Heijn.

Klik op de volgende link :

https://www.ah.nl/acties/messen-sparen

tenormin
door tenormin Jun 21, 2022 om 11:10
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Oh ja, @geborenamsterdammer, dat was nog net in het gulden tijdperk. Pannen van Masterchef waren/zijn goed, zo ook het "kristallen glazen" sparen van Appie. Ook daar is niets op aan te merken. Alleen die messen was bagger.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 21, 2022 om 02:31
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Ik vind die reclame voor deze messen misleidend van Albert Heijn.....

Topantwoord

Dave lubeck
door Dave lubeck - Jun 21, 2022 om 03:20
88 Antwoorden / 2 Vragen

Nog nooit gehoord dat RVS messen of wat dan ook Roesten !

sira
door sira Jun 21, 2022 om 09:00
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dan is de vaatwasser daar schuldig aan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 12:35
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Ik heb geen vaatwasser....

sira
door sira Jun 21, 2022 om 18:20
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dan kunnen de messen ook niet roesten ;-))

ha
door harrybre Jun 22, 2022 om 14:40
240 Antwoorden / Vragen

r.v.s = roestvast staal en NIET: RoestVRIJ staal, want dat bestaat niet. Zelfs 18/10 Chroom-Nikkelstaal kan roesten, als het maar in de ideale situatie daarvoor ligt. zie wiki roestvast staal.

ko
door koste441 Jun 22, 2022 om 20:22
5 Antwoorden / 1 Vragen

En toch zegt AH dat de messen van "duurzaam roestvrij staal van hoge kwaliteit" zijn.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 21, 2022 om 03:29
7182 Antwoorden / 3 Vragen

@geborenamsterdammer,
in de link lees ik dat u ze beter niet in de vaatwasser kunt doen maar ook hoe van die plekken af te komen.

https://www.libelle.nl/persoonlijk/zo-verwijder-je-roest-van-je-keukenmessen~b474880e/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.startpage.com%2F

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 12:37
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sjoppy,

Ik heb geen vaatwasser.....

Bedankt voor uw link.

rj
door rjw Jun 21, 2022 om 18:01
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Ook zuren kunnen het metaal aantasten. Messen moet je na gebruik direct afspoelen en afdrogen. Ook de dure Zwillings die door anderen genoemd worden.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jun 21, 2022 om 06:49
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als die messen zo goed zouden zijn, waarom worden ze dan voor 10% van de adviesprijs door AH verkocht? Denkt u nu echt dat AH zoveel winst maakt dat ze dat prijsverschil kunnen bijleggen bij die paar zegels die u moet sparen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 12:44
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Bent u het met mij eens, dat de reclame van Albert Heijn voor die messen misleidend is?

ne
door neodutchio Jun 21, 2022 om 13:54
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Reclame is altijd misleidend. Een geluk, binnenkort mag er niet meer geadverteerd worden met adviesprijzen. Maar ja, voor iemand die nadenkt die snapt dat een adviesprijs nergens op slaat.

pe
door pebk May 15, 2023 om 15:40
581 Antwoorden / 0 Vragen

De adviesprijs slaat wel degelijk ergens op, maar zegt niets over de kwaliteit en ook niet over de echte waarde. Normaliter is de adviesprijs de prijs waarvan de fabrikant vindt dat een consument het zou moeten betalen.

Topantwoord

sira
door sira - Jun 21, 2022 om 08:41
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ik kan de kwaliteit van de Boretti messen niet beoordelen, want ik heb ze niet, maar doorgaans zijn de roestplekjes een gevolg van de vaatwasser.
Zie ook: https://www.hollandseslijpservice.nl/extrahoofdstukken/3fa330f922922539649/vaatwastips.html en https://keukenmessen.com/chef-aan-het-woord/waarom-mag-een-koksmes-niet-in-de-vaatwasser/

Denk ook maar aan dure glazen, die zet je ook niet in de vaatwasser, want die krijgen last van glascorrosie

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 12:45
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sira,

Ik heb geen vaatwasser....

sira
door sira Jun 21, 2022 om 18:24
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dan de messen na gebruik meteen afwassen en goed afdrogen. Heb je er een messenblok bij? Indien Ja, gebruik deze dan niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 22:05
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sira,

Ik vind een messenblok niet hygiënisch.

sira
door sira Jun 21, 2022 om 22:10
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ook niet. Dat is een broedplaats voor bacteriën

@H
door @HENK@ Apr 15, 2023 om 18:59
159 Antwoorden / 1 Vragen

roestplekjes mede door de vaatwasser klopt helemaal, RVS staat ook NIET voor roestVRIJ staal zoals zo vaak gezegd word maar voor roest VAST staal.

Het komt er op neer dat het basis materiaal; gewoon staal (ijzer in de volksmond) is en er metalen zoals chroom aan zijn toegevoegd die voor een beschermend oxide laagje zorgen.

In vaatwassers is het goed mogelijk dat het bestek tegen elkaar ligt of een rekje raken waar ze ingelegd zijn.

Precies op die plaatsen blijft dan ook vaak net een druppeltje water aanwezig waardoor het mogelijk is dat het beschermende laagje niet aangevuld word en er dus een roestplekje ontstaat.

In principe kan dat bij alle normale gangbare soorten RVS gebeuren met de kanttekening dat er wel soorten zijn waar de kand groter is dan bij anderen.

Vaak is dat juist bij messen het geval omdat "normaal" RVS vaak niet voldoende hardbaar is en er dus voor messen vaak gegrepen word naar RVS met minder toevoegingen.

@H
door @HENK@ Apr 15, 2023 om 19:04
159 Antwoorden / 1 Vragen

P.s.

ik las net het verhaal over de koksmessen enz... dat ze zachter worden in de vaatwasser is niet erg aannemelijk.

Ontlaten (na het harden spanningsvrij terug brengen op de juiste hardheid) gebeurd bij temperaturen tussen 150 en zo'n 500 graden, de gebruikelijke 60 graden van een vaatwasser zou dus niets uit mogen maken

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jun 21, 2022 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb dit mes ook gekocht en er zitten ook vlekjes op.
Er staat in de beschrijving dat je ze met de hand moet wassen en niet in de vaatwasser moet stoppen.
Het handvat van het mes wordt ook doffer in de vaatwasser en op den duur zal het stuk gaan.
Ik stop ze in de vaatwasser en neem de gebreken voor lief.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 12:46
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Panter22,

Ik heb geen vaatwasser....

panter22
door panter22 Jun 21, 2022 om 17:21
6599 Antwoorden / Vragen

En op handkracht krijg je ook vlekjes op het mes? Misschien te sterk werkende afwasmiddel?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 18:03
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Panter22,

Ik heb ook goedkope messen van de Aldi van het merk "Solingen".

Deze roesten niet.

Ik was mijn bestek en keukengerei gewoon met de hand met afwasmiddel van de Lidl, vergelijkbaar met Dreft.

panter22
door panter22 Jun 22, 2022 om 08:26
6599 Antwoorden / Vragen

@Geborenamsterdammer, je hebt de foto weggehaald. Heb je de verpakking al open gemaakt ?
Deze mesjes had ik toevalling ook gekocht De dunschillers van de Aldi zijn goed. Maar heb je wel gezien hoe flinterdun het staal is van de 2 mesjes die er bij zitten.  Het staal brak bij mij doormidden bij het snijden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 22, 2022 om 12:09
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Panter22,

Die messen van de Aldi zijn geen vleesmessen.

Het ging mij er meer om als voorbeeld, dat sommige goedkope messen niet roesten.

panter22
door panter22 Jun 22, 2022 om 15:18
6599 Antwoorden / Vragen

@Geborenamsterdammer, nu moet je niet overdrijven. Het afwasmiddel van de LIdl is goed, maar haalt het niet bij Dreft.

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - Jun 21, 2022 om 10:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Producten die alleen met spaaracties te krijgen zijn veelal producten die niet ergens anders te koop zijn en zeker die dingen bij de AH. De adviesprijs kunnen ze dan ook zelf bepalen en hoe hoger de adviesprijs hoe meer mensen denken aan een goede kwaliteit van het product. Ook heeft de AH wel eens spaaracties gehad met producten met een hoge adviesprijs terwijl die producten tegen een fractie van die prijs ergens anders werden verkocht.
Zelf geloof ik niet in die spaaracties van de AH maar er zijn genoeg mensen die er in trappen.

dejong.lexmmond
door dejong.lexmmond Jun 23, 2022 om 10:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Even googlen naar het merk, het bestek van de vorige aktie (en eerder al servies) zijn echt van dure merken

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 21, 2022 om 10:22
2042 Antwoorden / Vragen

Niet is de vaatwasser doen, roesten ze niet en worden ze ook niet zo snel bot. Verder kostte ze ook weinig dus prima als "goedkoop" mes.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 12:50
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Henk,

Bent u het met mij eens dat de reclame van Albert Heijn voor die messen misleidend is?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 21, 2022 om 18:48
2042 Antwoorden / Vragen

Nee, het is reclame en zolang ze niet liegen is dat geoorloofd en tenzij je de afgelopen vijftig jaar onder een steen geleefd hebt weet je toch hoe reclame werkt? Die zegeltjes krijg je gratis en die messen kosten echt geen drol. Wat verwachten mensen dan?

Topantwoord

va
door vanlotjegetikt - Jun 21, 2022 om 10:58
809 Antwoorden / Vragen

Heb in het bruin/beige tijdperk een Prestige broodzaag aangeschaft en een Richardson Sheffield vleesmes.
Beiden hebben geen sporen van roest.
Wat u nu gekocht heeft is Chinese bagger.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jun 21, 2022 om 16:07
6599 Antwoorden / Vragen

Ik vond een engelse site met daarin een verhaal over het soort staal:
Conclusie:
After reviewing this knife, all I think of is how come some big knife brands are using it for EDC knives or even hunting knives, where toughness and edge retention is needed, and their prices are high compared to the price of the steel, and by just doing a little search on Youtube, you’ll see many people not happy about their 5Cr15MoV knife, it doesn’t mean 5cr15mov is a bad steel, but the knifemakers misused it, the only suitable usage would be for kitchen knives and soft cutting.
What is 5Cr15MoV? - Knife User

D
e messen worden ook verkocht als keukenmessen. En €4 is niet duur voor een keukenmes. Wil je een top kwaliteit mes, dan betaal je 50 tot 100 keer zoveel
https://www.solinger.nl/categorie/229/koksmessen.html

newmikey
door newmikey - Jun 21, 2022 om 19:34
830 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ik heb er een paar gekocht, nèt als een jaar of wat geleden trouwens. Ze gaan géén 20 jaar mee inderdaad maar dat verwacht ik ook niet van een mes van €4-€6. Ik heb er niet apart voor gespaard, doe toch altijd al boodschappen bij AH en ik koop alleen die messen waarvan ik weet dat ik ze veel gebruik. Laat me nooit verleiden tot "doorsparen" voor een hele set.

Het broodmes van de vorige actie is nog uitstekend, het Santoku mes van toen is wat botter geworden zelfs na enkele keren aanscherpen en aanzetten dus daar heb ik deze keer een nieuwe van gekocht. De "universele messen" zijn heel fijn voor bijv. tomaten en zachte groenten/fruit dus daar heb ik er twee van gepakt. De laatste is het vleesmes - jaren geleden één gekregen die langzamerhand niet meer te scherpen was.

Snap eigenlijk niet dat mensen ècht geloven dat ze voor €6 een mes van tien keer zo duur aanschaffen. We zijn toch inmiddels wel gewend aan het feit dat bij "van-voor" aanbiedingen uitgegaan wordt van adviesprijzen dies nergens echt betaald worden? Zo bekeken is mijn met van €4 misschien het driedubbele "waard" en daar kan je toch niet mee zitten?

En dat geblaat over "Chinese troep" moet ook maar eens ophouden, driekwart van de consumentenproducten worden in China en Vietnam geproduceerd en daar zal vast wel prutzooi tussen zitten ja. Maar het meeste wordt gewoon volgens specificaties van een Westers design en marketing team gefabriceerd en die zijn het die de kwaliteit bepalen, niet de Chinese contract manufacturer.

Dan nog even de "misleidende reclame" ... we zijn toch niet ècht serieus dat we verwachten dat reclame eerlijk moet zijn? Het zijn messen en voor die prijs is de prijs/kwaliteit verhouding prima te noemen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 21, 2022 om 21:57
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Newmikey,

Ik ben het niet helemaal met u eens.

Albert Heijn adverteert met "professionele koksmessen".....

Goedkope messen kunnen ook goed zijn, ik zal zo meteen even een foto plaatsen van de messenset van de Aldi, die ik al jaren gebruik.

sira
door sira Jun 21, 2022 om 22:20
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben het met je eens dat China niet uitsluitend troep maakt, ze hebben ook uitstekende spullen. Ik noemde dat ook al in een reactie. Ons halve huishouden bestaat uit Chinese "troep".

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 21, 2022 om 22:02
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Ik gebruik al jaren een messenset van de Aldi.

Ik heb er zelfs een reserve van.

Zie de foto hierboven.

Ik snij elke dag er groente mee en ik heb dat losse mes nog nooit geslepen.

Dus soms zijn goedkope messen ook goed.

panter22
door panter22 Jun 22, 2022 om 09:44
6599 Antwoorden / Vragen

@Geborenamsterdammer, heb je de verpakking al open gemaakt ?
Deze mesjes had ik toevalling ook gekocht De dunschillers van de Aldi zijn goed. Maar heb je wel gezien hoe flinterdun het staal is van de 2 mesjes die er bij zitten.  Het staal brak bij mij doormidden bij het snijden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 22, 2022 om 11:57
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Panter22,

Ja, die kleinere mesjes zijn niet geschikt voor het zwaardere keukenwerk, maar meer voor het schillen van appels.

Dat grotere mes gebruik ik voor het snijden van groente.

Het is geen vleesmes.

panter22
door panter22 Jun 22, 2022 om 13:28
6599 Antwoorden / Vragen

Ik sneed er groente mee en dat kon het mes niet eens aan. Met het kleinste mesje van AH kun je rustig het vlees snijden.

@H
door @HENK@ Apr 15, 2023 om 19:10
159 Antwoorden / 1 Vragen

wanneer je de AH messen in hun verpakking laat zitten gaan ze waarschijnlijk ook Jaaaaaaaren me !!  ;-)   ;-)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 16, 2023 om 01:09
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Henk,

Lees de tekst nou even goed en bekijk de foto ook even goed.

mooimeisje_25395
door mooimeisje_25395 - Jun 22, 2022 om 11:49
30 Antwoorden / Vragen

Van de vorige actie en omnummeren van deze actie de messen gekocht
vind het super fijne messen
geen last van roest of wat dan ook
ik heb geen vaatwasser dat scheelt misschien wel
een vaatwasser is ook niet alles en mag ookniet alles in
er zijn altijd mensen die klagen
ik ben super tevreden mee.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 22, 2022 om 12:02
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mooimeisje,

Mijn foto's zijn het bewijs.

Plaats eens een foto van een gebruikt mes

U kunt een foto uploaden bij een nieuw antwoord.

Mabelle
door Mabelle Jun 22, 2022 om 20:43
418 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom moet iemand een foto plaatsen? Wantrouwen is jouw probleem, niet van @mooimeisje.

to
door ton079 - Jun 22, 2022 om 11:56
27 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb geen klachten. Ik vind ze ontzettend scherp, ze snijden prettig en zonder veel kracht te zetten en mij is bekend dat ze niet in de vaatwasser afgewassen moeten worden om ze het mooist te houden.

Dat lukt dan ook goed.

Vanaf het begin van de aktie heb ik diverse messen via de actie aangeschaft en ben ik dik tevreden.

Geen roest te zien, maar ja: je moet ze dan ook wel afdrogen na het (met de hand) afwassen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 22, 2022 om 12:03
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tono79,

Mijn foto's zijn het bewijs.

Kunt u een foto plaatsen van een gebruikt mes?

U kunt een foto uploaden bij een nieuw antwoord.

Topantwoord

co
door cocabo - Jun 22, 2022 om 12:15
5 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet maar zo denken wat niets kost kan ook niets zijn.
'Dat is ook voor deze messen.
Gebruiken totdat ze bot zijn om vervolgens in de klikt te gooien.
Goed slijpen is nl vele malen duurder dan dat de messen waard zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 22, 2022 om 12:22
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cocabo,

Ik gebuik dat Boretti mes nu als briefopener......;<))

Ik ga mijn eten niet snijden met een roestig mes......

Topantwoord

wi
door wim koelewijn - Jun 22, 2022 om 12:36
68 Antwoorden / Vragen

Zullen we er van uit gaan dat de prijs die je voor zo'n mes moet bijbetalen misschien wel de maximale projs is die AH ervoor betaalt...wellicht nog minder..overigens een paar jaar terug messen van Plus,Jamie Olivier ofzoiets gespaard...hadden allemaal binnen no-time de vlekkenziekte...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 22, 2022 om 12:41
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Wim,

Ik hoop, dat Albert Heijn het geld teruggeeft aan hun klanten.

Ik heb helaas de bon niet meer...... :-((

Topantwoord

Bonusdux
door Bonusdux - Jun 22, 2022 om 12:40
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb de messen ook via de AH spaaractie en heb er nog te weinig gebruik van gemaakt om een oordeel te geven, maar wil nog wel iets kwijt over het houten messenblok.
Toen ik deze had uitgepakt zag ik tot m'n verbazing dat e.e.a. ondersteboven was gemaakt, nl. als je de messen er op de juiste manier in plaatste zat het logo bovenaan en op z'n kop.
Bij het omruilen zei de AH medewerker dat ik niet de enige was met klachten en missers over de set!
Ik hoop dat ik met de set niet zoveel pech krijg als met de AH pannenset van van Kempen&Begeer, want dat is echt dramatisch slechte kwaliteit (de keramische anti aanbaklaag brokkelt gewoon af) en bij de klantenservice blijft het ondanks meerdere mails heeeeel erg  stil helaas.

panter22
door panter22 Jun 22, 2022 om 15:14
6599 Antwoorden / Vragen

Waar was je die pannen mee af? Braadpannen gaan maar 1 of 2 jaar mee.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 23, 2022 om 02:52
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Bonusdux,

Ik raad u aan om die pan van uw foto niet meer te gebruiken om eten te koken.

Mijn beste pannen zijn die van Tefal, vooral de wat luxere uitvoeringen.

Bonusdux
door Bonusdux Jun 23, 2022 om 07:25
1 Antwoorden / Vragen

De pannen zijn nooit in de vaatwasser geweest, dus handmatig afgewassen.
Het probleem is veroorzaakt door het deksel, die is van glas met een aluminium rand.
Daar waar rand contact maakt met de laag, brokkelt de laag af.
Ik heb nu nieuwe pannen van een ander merk, maar heb er een universele deksel los bijgekocht met een rubberen rand.
Ik heb overigens eindelijk (waarschijnlijk door het delen van mijn klacht) een reactie ontvangen nl. de pannen worden vervangen, mits er nog een aankoopbewijs is.

panter22
door panter22 Jun 23, 2022 om 18:39
6599 Antwoorden / Vragen

En heb je het aankoopbewijs nog na 2 jaar? Dan maar snel je geld terughalen.

Topantwoord

Wi
door Wilma-60 - Jun 22, 2022 om 13:08
25 Antwoorden / Vragen

Ja en hoeveel zegels moet je sparen voor een mes ??
Als je bij elke 10 euro 1 zegel krijgt en je moet ik weet niet hoeveel zegels je moet hebben voor 1 mes??? Moet je rekenen hoeveel extra boodschappen je ervoor hebt gekocht???
Dan kun je beter een goed mes kopen want, vaak koop je extra voor zegels dus ben je veel duurder uit.
En ja, als het zulke slechte messen zijn is geen reklame voor AH of winkel dan ook.

panter22
door panter22 Jun 22, 2022 om 13:39
6599 Antwoorden / Vragen

Je hoeft geen extra boodschappen te halen. Ik haal de meeste boodschappen bij AH. Sparen gaat automatisch. De producten zijn meestal van goede kwaliteit.
En je kunt ook nog samen sparen als je niet op 25 zegels uitkomt.

gr
door gravin2 Jun 22, 2022 om 15:13
24 Antwoorden / Vragen

panter heeft gelijk,

ik heb ook geen extra artikelen gekocht hoor,
en nog bergen zegels weggegeven aan langzamere spaarders,
Ik wilde enkel een broodmes en had 4 volle kaarten,

Mabelle
door Mabelle Jun 22, 2022 om 20:40
418 Antwoorden / 1 Vragen

Grappig, iedereen die AH en de messen afkraakt, krijgt van die amsterdammer puntjes. Maar mensen die er tevreden over zijn, moeten een foto gaan plaatsen omdat een amsterdammer ze niet gelooft.

@H
door @HENK@ Apr 15, 2023 om 19:15
159 Antwoorden / 1 Vragen

@ MABELLE

die Amsterdammer spaart schijnbaar foto's, in 9 van de 10 opmerkingen van hem vraagt hij een foto ;-)

Topantwoord

To
door Ton Voorn - Jun 22, 2022 om 13:32
6 Antwoorden / 3 Vragen

Een goed mes is gemaakt van een rvs materiaal X45CrMoV 15   OP EEN GOED MES STAAT DEZE STAALLEGERING. Wanneer er bruine roest ontstaat, bijvoorbeeld in een afwasmachine, is dit geen roestvast stalen mes!!!

MET VRIENDELIJKE GROET
Ton Voorn

justmeagain
door justmeagain Jun 28, 2022 om 23:42
623 Antwoorden / 8 Vragen

Zwillimg/Henkels maakt Messen met hun eigen staal. Zij kopen dus geen staal ergens anders in. Ze gebruiken de term FRIODUR

Uw aanduiding kan ik bij geen enkel mes vinden.

Topantwoord

mo
door moniquemh - Jun 22, 2022 om 13:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

 Ze mogen niet in de vaatwasser!

toch heb ik last van roest vlekken deze krijg je er bijna niet vanaf pfff

Topantwoord

ha
door harrybre - Jun 22, 2022 om 14:33
240 Antwoorden / Vragen

Deze messen zijn nadrukkelijk NIET de kwaliteit, die een  professionele kok zou gebruiken. ( zegt mijn zoon als internationaal F&B directeur in een internationale hotelketen. Gewoon: Chinees goedkoop staal, leuk voor in de folder en korte tijd in de keuken. In no time bot, en dan blijf je slijpen, want ook daar heeft de doorsnee keuken de spullen niet voor.
Dat er mensen zijn, die serieus geloven, dat die zg winkelprijs van € 59,99 kan slaan op een mes bij AH met wat - in feite gratis - zegeltjes van € 5,99... sorry.
Maar als mes van € 5,99... is het een redelijke prijs voor het gebodene. Dat zegeltjes-verhaal is niets anders dan een goede marketingtruc, inspelend op onze angt een vorodeeltje te laten liggen.

Topantwoord

re
door red1 - Jun 22, 2022 om 15:07
329 Antwoorden / 1 Vragen

eerst veel boodschappen kopen, dan zegeltjes sparen dan weer veel boodschappen kopen en weer zegeltjes en dan messen met bij betalen reken maar eens uit hoevel die messen dan kosten!!!! En AH maar lachen .... Zoooooo lekkere omzet hebben wij gehad , LAAT je toch niet in de maling nemen !!!!

panter22
door panter22 Jun 22, 2022 om 15:11
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent niet verplicht de messen te kopen. Trouwens Jumbo heeft ook messen op zegeltjes

Topantwoord

Wi
door Williz - Jun 22, 2022 om 15:12
1 Antwoorden / Vragen

Op je plaatje zie ik 'high carbon steel' op het lemmet staan. Dat is geen roestvaststaal (en inmiddels dus ook niet meer roestvrij). Messen van carbonstaal zijn niet per sé van lagere kwaliteit dan messen van roestvast staal, maar ze hebben wel iets meer aandacht nodig. Dat wil zeggen: Beter niet in de vaatwasser doen: Het vaatwaszout en wasmiddel in combinatie met de warmte zal vrijwel onmiddelijk roest veroorzaken. Verder is het zaak de messen niet nat op te bergen, of te lang nat te laten liggen. Dat is nog een extra reden ze niet in de vaatwasser te doen.

De roest die er al op zit kun je voorzichtig met een schuursponsje (of staalwol/schuurpapier als het erg hardnekkig is) verwijderen. Als je daarna het mes droog houd, zou het niet zomaar meer moeten roesten.

Topantwoord

rufus1
door rufus1 - Jun 22, 2022 om 16:39
10 Antwoorden / 5 Vragen

Altijd leuk om ervaringen van anderen te lezen, ook ik heb mij laten verleiden om een paar van deze messen te kopen, inderdaad: ze zullen nooit zo goed zijn als de messen die men in kookprogamma's gebruikt. Ik kan wel een tip geven om te zorgen dat de messen langer scherp blijven, altijd op een houten snijplank werken, liefts acacciahout, ook al is een kunststof schoner, maar het kost je je snijkant.

ke
door keesbakels - Jun 22, 2022 om 17:28
54 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb er ook twee gekocht, en ben er tevreden mee. Maar ik ben geen chefkok. Na het gebruik even afwassen en drogen. Zo blijven ze mooi. Nog geen vlekje te bekennen. Ze zijn ook behoorlijk scherp heb ik gemerkt. Morgen mag de pleister eraf.........
Verder: alle waar naar zijn geld natuurlijk, maar voor mij zijn het goede messen voor een lage prijs.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 22, 2022 om 23:30
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Kees,

Kunt u een foto plaatsen van uw mes?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

Topantwoord

ko
door koste441 - Jun 22, 2022 om 20:15
5 Antwoorden / 1 Vragen

Had ook het santokumes genomen maar was ook absoluut niet scherp! Het vleesmes kon er nog mee door, maar vermoed dat beide messen héél snel professioneel geslepen moeten worden. Jammer AH!!!

Mabelle
door Mabelle - Jun 22, 2022 om 20:38
418 Antwoorden / 1 Vragen

Zou ik toch bijna deze zeer belangrijke vraag gemist hebben.

Diverse familieleden van me hebben die messen, zijn er zeer tevreden over. Over roest heb ik niemand gehoord.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 22, 2022 om 23:29
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle,

Plaats eens een foto van die messen.....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 22, 2022 om 23:40
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Speciaal voor forumlid Mabelle, hierboven nog een foto van de andere kant van het Boretti-mes, met zelfs roest aan het einde van het heft van het mes.....

Het zou Albert Heijn sieren als de kopers hun geld terugkrijgen, ook zonder bon.

panter22
door panter22 Jun 23, 2022 om 08:46
6599 Antwoorden / Vragen

Maak je niet zo druk. Dat mes kost nog minder dan een Big Mac. Gooi hem in de kliko en je probleem is opgelost

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 23, 2022 om 11:46
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Panter22,

Als Albert Heijn een miljoen messen heeft verkocht, gaat het om een gigantisch bedrag......

panter22
door panter22 Jun 24, 2022 om 08:37
6599 Antwoorden / Vragen

Wil je nu echt de strijd aangaan voor een mes van €3,99 waarvan je niet eens de aankoopbon meer hebt?

Topantwoord

ke
door keesbakels - Jun 23, 2022 om 10:21
54 Antwoorden / 20 Vragen

GeborenAmsterdammer: bij deze een foto van de 2 messen die ik heb gekocht. Overigens zijn deze messen ook bij bol.com te koop. B.v. het santokumes voor 36,95. Ik heb er 5,99 voor betaald. Andere messen staan er ook op.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 23, 2022 om 10:28
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Kees,

Dank voor de foto.

Dat bovenste mes is het universele mes,dat ik ook heb gekocht : ik zie duidelijk, dat er roest onstaat bij het logo.....

CvCow
door CvCow - Jun 23, 2022 om 22:58
2 Antwoorden / Vragen

Laat hier dan de eerste zijn.....het zijn perfecte messen ! Zeer scherp ! Rvs en roesten niet.....ik heb nog nooit een broodmes gehad dat een stokbrood zo goed door midden sneed...dat santoki mes is fantastisch.....vleesmes....toppertje ..
Boretti is een goed merk..... zou Albert Hein neppers op de markt brengen? Ik betwijfel dat ten zeerste...!komen ze uit China? Dus...?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 23, 2022 om 23:18
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte CVCOW,

Heeft u ook het universele Boretti mes gekocht?

Zo ja, kunt u er een foto van maken?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Jun 28, 2022 om 16:57
88 Antwoorden / 2 Vragen

Wat zeurt iedereen toch om een mes ! In het oosten staat Poetin op het punt om een atoombom op Nederland te gooien en hier zeuren ze om roest . Dat mes snijdt toch !!! Maar voor alle zekerheid !! RVS MAG JE NIET IN DE VAATWASSER DOEN !!! GAAT HET VAN ROESTEN !!!!!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 28, 2022 om 18:13
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Dave,

U overdrijft best wel.

Als u goed de antwoorden en reacties heeft doorgelezen, dan weet u, dat ik geen vaatwasser heb.

Topantwoord

Franske1958
door Franske1958 - Jun 29, 2022 om 08:35
422 Antwoorden / 2 Vragen

Dit doet me erg denken aan een wat er een jaartje of twintig geleden is gebeurd, toen mijn vader op een "eerlijke" manier een
fantastisch kwaliteitsmes kocht voor 10 Gulden.  Het was hier jaarmarkt en daar staan nu eenmaal een heleboel mensen achter
hun stands die proberen om hun waar te verkopen. Zo kwamen wij, ja ik was er zelf bij, bij een stand die een bepaald type mes
aan het demonstreren was voor gebruik in de keuken, Hij sneed er ook moeiteloos vlees, groenten en van alles mee door.
Toen vroeg hij van : Is er iemand die dit niet geloofd dat dit goede messen zijn? Die mag het zelf proberen. Dus mijn vader riep
als gelijk van: Ja ik.  Waarop die man ZIJN mes aan mijn vader gaf, en inderdaad, vlijmscherp en sneed als de beste. Echter
toen die man zijn mes terug wilde, deed mijn vader dat mes in zijn tas en duwde die man een briefje van 10 Gulden in zijn
handen. Zijnde de verkoop prijs. ¨IK WIL MIJN MES TERUG" riep die man met luide stem,  waarop mijn vader netjes tegen
hem vertelde van "U hebt er nog een paar honderd hier liggen, pak er daar maar een van, deze heb ik net van U gekocht en
netjes betaald"   Waarop wij weg liepen. Even later achterom kijkend zagen we een hele boze man zijn voorraad messen
terug in dozen doen en vertrekken. Hij werd door iedereen heel hard uitgelachen. Was onze beste mes aankoop ooit.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 29, 2022 om 20:34
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Wat een leuk verhaal.

Topantwoord

ge
door gerrit2a - Aug 16, 2022 om 10:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

De Borettimessen die via de AH spaaractie zijn "verkocht" zijn van zeer slechte kwaliteit.

Tijdens het snijden op een stenen snijplank brak spontaan een punt van het mes af. Zeer gevaarlijk omdat het metalen puntje in het eten kan komen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 16, 2022 om 12:35
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerrit,

Kunt u een foto plaatsen van het complete mes?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 15, 2023 om 16:56
2042 Antwoorden / Vragen

Een stenen snijplank? Wat voor "Pirlo" snijdt er op steen?

Topantwoord

panter22
door panter22 - Aug 16, 2022 om 18:32
6599 Antwoorden / Vragen

Ben je met de punt van het mes aan het hakken geweest? Een stenen snijpank is niet geschikt voor een keukenmes.
Is het  door de foro dat het mes zwart is?
https://www.knivesandtools.nl/nl/ct/keuzehulp-snijplanken.htm
U
it de link:

materiaal van de snijplank

Er worden diverse materialen gebruikt voor het maken van snijplanken. Er zijn snijplanken van hout, kunststof, glas, steen of een mix van houtpulp en hars. We bespreken kort de meest gebruikte materialen.

Glas of steen

Om beschadiging aan een keukenmes te voorkomen, en dan hebben we het over het bot worden van de snede, is het van belang dat het materiaal van de snijplank zachter is dan het mes. Daarom maken snijplanken van hout en kunststof je messen niet bot. Harde snijplanken van glas of steen daarentegen wel. Ze zijn makkelijk schoon te maken maar bij elk contact treden er direct beschadigingen op aan de snede. Daarom vinden wij een snijplank van glas of steen niet geschikt en adviseren wij deze enkel te gebruiken als serveerplank.

Topantwoord

Lo
door Lorryt - Oct 27, 2022 om 16:10
1 Antwoorden / Vragen

Klopt, mijn mes gisteren in 2en!

Niet de kwaliteit die hoort bij dergelijk mes.

panter22
door panter22 Oct 27, 2022 om 16:22
6599 Antwoorden / Vragen

Dat mes is bedoeld voor het klein voorbereidend werk. Zie AH:
https://www.ah.nl/acties/messen-sparen/overzicht

Een zware kool snijden, valt daar niet onder. Daar heb je een groot stevig mes voor nodig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 27, 2022 om 21:57
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Panter22,

Een stuk kool snijden doe ik met een dunner mes......

Topantwoord

Sv
door Sven Hubers - Apr 15, 2023 om 10:21
1 Antwoorden / Vragen

Er zijn verschillende soorten RVS messen. Dat iets roestvrijstaal genoemd wordt betekent niet dat het niet kan roesten.
De roest op messen komt door reinigen in de vaatwasser en heeft te maken met de verschillende soorten staal in de vaatwasser in combinatie met agressief vaatwasmiddel.
Daarnaast zijn er carbon stalen messen, deze zijn harder en scherper dan RVS. Bij deze is het uit den boze om ze in de vaatwasser te wassen. Ze blijven echter wel langer scherp.
Oppervlakte roest op RVS kan eenvoudig met een sponsje en schuurmiddel weggepoetst worden. Wrijf wel in de richting van het geborstelde patroon. Een roestgum kan ook.
En FYI het beetje roest zegt weinig tot niets over de kwaliteit van het mes. Al moet ik toegeven dat bij dit soort spaaracties zelden top producten de revue passeren.  Natuurlijk bestaan er wel betaalbare messen van goede kwaliteit, ook uit China. Het is de vraag of je dat wilt met alle belasting op het milieu. In solingen worden hele goede messen gemaakt

Gr
door Grunn1 Apr 15, 2023 om 12:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kijk eens naar de datum van de vraag.
Wat een onzin om een vraag van bijna een jaar oud weer naar boven te halen.

ma
door marleenvanh - May 15, 2023 om 15:33
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een Santokumes, een Broodmes en een Universeel mes van deze serie. Voor mij zijn ze prima. Ze gaan gewoon de afwasser in en lijken daar geen last van te hebben. Het is nu midden mei 2023 en ik heb ze dus bijna een jaar. Sorry, maar ik heb niets te klagen in dit geval.....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 15, 2023 om 22:17
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marleen,

Kunt u duidelijke foto's plaatsen van het universele mes?(van beide kanten als het kan).

U kunt de foto's uploaden bij een nieuw antwoord.