re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 17:20
Huishouden & energie

Helpt gevelisolatie.

Als ik mijn huis scan met een warmtescanner, zijn de muren blauw / zwart en de ramen zijn geel / rood. Deuren zijn geel en vooral de kieren tussen lozijnen en muren zijn rood.
Het dak is ook blauw. Dat is trouwens ook zo bij alle andere huizen in de straat.
Maar als ik dan op https://www.drentsenergieloket.nl/verbeterjehuis/ alles invul helpen triple ramen inplaats van enkel glas nog geen 400 m3
Het verschil tussen dubbel glas en triple is 100m3
Gevelisolatie levert 475 m3
En isolatie van het dak op een koude zolder op een koude tweede verdieping levert 711 m3
Volgens mij is mijn huis nog even geel en oranje en rood na isolatie van alle muren en dak.... hoe kan ik dan 711 + 475 = 1186m2 minder gebruiken?
Ook andere overheidswebsites en besparingswebsites hebben het allemaal over gevel- en dakisoaltie, maar de warmte ontsnaps door de ramen en kieren. De muren zijn blauw of zelfs zwart en het dak is blauw. Die isoleren lijkt mij onzinnig.
Waarom doen ze dat? Triple ramen zijn veel nuttiger.

3188 15 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2019 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Triple ramen zijn inderdaad nuttig, masr als ik u was zou ik maar eens beginnen met het dichten van de kieren tussen de kozijnen en de muren. Een slechte plaatsing dus, als daar kieren tussen zitten.

re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 20:39
Antwoorden / 2 Vragen

U begrijpt de vraag blijkbaar niet goed. Helpt gevelisolatie terwijl de wamte door de ramen verdwijnt en niet door de muren. Volgens mij is dat onzin. Bovendien zijn de meeste ramen net zo rood als de kieren.

tijger1
door tijger1 Jan 20, 2019 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp de vraag best. Volgens u zijn de ramen geel/rood. En alle kieren rood. Waarom zou u de gevels isoleren, als de warmte langs de ramen naar buiten stroomt?

re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 21:07
Antwoorden / 2 Vragen

Juist!!! Dat bedoel ik. De scan laat blauwe koude muren en dak zien en als ik die zou isoleren zou ik bijna 1200m3 besparen... bijna de helft van mijn gebruik. Terwijl na deze dure ingreep de ramen nog steeds geel en rood zijn, dat geloof ik niet. Als ik de ramen zou vervangen door triple glass zou dat maar 100 m3 besparen. Zelfs als ik enkel glas zou hebben zou tripple glass nog geen 400 m3 besparen.
U zult het met mee eens zijn dat de ramen vervangen nuttiger is dan wat de overheid adviseert.
Waarom de overheid dat doet is mij een groot raadsel.

Iv
door Ivo W Jan 20, 2019 om 21:58
729 Antwoorden / Vragen

Uw muren en dak hebben waarschijnlijk een veel groter oppervlak dan het oppervlak van uw ramen.

Stel:
U heeft 50m2 dak
100m2 gevels
20m2 ramen.
En stel: triple-glas bespaart 5m3 gas per m2
Muur- en dakisolatie bespaart 2m3 gas per m2.

20m2*5 is 100m3 besparing voor het triple-glas. En 150*2 is 300m3 gas besparing voor de muur en dakisolatie. Maar als u serieuze plannen heeft om uw woning te verduurzamen, kunt u het beste een energie-adviseur inschakelen.

re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 22:32
Antwoorden / 2 Vragen

Volg de link in mijn vraag!
De overheid vraagt niet naar hoeveel dak ik heb of hoeveel ramen of hoeveel gevels.
De overheid weet dat dus niet in mijn geval en in niemands geval die de link volgt, toch concludeert de overheid dat de ramen vervangen nauwelijks iets opbrengt en dakisolatie wel.
Zelfs van enkel glas naar triple glas levert volgens de overheid nauwelijks iets op.
Dit terwijl vrijwel elk dak koud / blauw is.
Het is trouwens van weinig belang hoe groot die oppervlakken zijn, niemand zal werkelijk geloven dat je meer kunt besparen met een blauw dak in de scan dan met geel / rode ramen.
Niemand zal geloven dat als je enkel glas vervangt door triple glas, nog geen 400 m3 per jaar bespaart en met een dakisolatie het dubbele, terwijl elk dak blauw is op de scanner.

tijger1
door tijger1 Jan 20, 2019 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rens2019

Maar waarom gelooft u die onzin dan wel? En due scanner is toch gewoon nep.

re
door rens2019 Jan 22, 2019 om 07:41
Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt TIJGER, je geeft mij dus gelijk dat de overheid onzin verkoopt.
Een scan is geen nep dat begrijpt een kind.

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2019 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe hebt u dan uw huis gescand?

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2019 om 17:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat al die kleuren betekenen weet ik niet uit mijn hoofd en hoef ik ook niet te weten. Maar laat e.e.a. eens bekijken door een specialist. Kijk eventueel daarvoor en voor verdere informatie op de website van de Vereniging Eigen Huis.
Wel apart: een blauw dak....

re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 20:44
Antwoorden / 2 Vragen

De 'specialist' verdient meestal pas wanneer hij / zij iets bij je gaat doen. Een blauw dak krijg je met een warmtescanner, ik dacht dat ook duidelijk in de vraag stond. Op https://www.youtube.com/watch?v=qLY6zjm_yeI staat een hele straat en elk dak is blauw. Blauw is koud en als het ergens koud is kan er geen warmte ontsnappen. Isoleren van het dak is dus zinloos... terwijl de overheid dus hierop aanstuurd, zo is in mijn vraag verwerkt. Ramen isoleren is volgens de overheid zinloos, terwijl ook dat meestal onzin is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 20, 2019 om 17:26
16830 Antwoorden / 202 Vragen

?? U geeft zelf aan dat de gevelisolatie wel werkt. U verbruikt toch minder gas? (1186 kuub)

tijger1
door tijger1 Jan 20, 2019 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts gebruikt dat helemaal niet minder. Er wordt aangegeven dat dat de besparing zou zijn als hij die delen isoleert. Beetje onzin dus.

re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 20:50
Antwoorden / 2 Vragen

Nee, de overheid suggereert dat gevelisolatie wel werkt en triple ramen niet. Ik schrijf juist dat dat onzin is, want de gevels zijn koud en daar verdwijnt er dus geen warmte. Ik heb ongeisoleerde muren die toch niet lekken volgens de scan, hoe de overheid er dan bij komt dat ik 1186 m3 kan besparen op vlakken die niet lekken is onzin. Daken isoleren is vrijwel altijd onzin, die zijn altijd blauw... dus koud en lekken niet. Het enige lek dat ik heb en de meeste huizen in mijn straat zijn de ramen die zijn geel of rood, maar volgens de overheid kan ik daarop amper besparen... dat moet wel onzin zijn. De overheid lijkt erop te sturen dat iedereen hun muren en daken laat isoleren, terwijl die amper lekken. Ramen vervangen door betere ramen lijkt niet populair bij de overheid, terwijl daar het meeste lekt.

marita5
door marita5 - Jan 20, 2019 om 18:24
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rens2019 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.milieucentraal.nl/energie-besparen/energiezuinig-huis/isoleren-en-besparen/

re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 20:58
Antwoorden / 2 Vragen

Je bedoelt... 'Isoleren verbetert het comfort van je woning: minder condens op de ramen, warmere voeten en minder geluidsoverlast van buiten.' maar de overheid stuurt aan op het isoleren van muren en daken terwijl de warmte door de ramen verdwijnt. Wie wil isoleren, moet wel DAAR isoleren waar warmte ontsnapt. Isoleren op plekken waar geen warmte ontsnapt is onzinnig. Wie een hele straat scant ziet alleen blauwe... dus koude daken, Dakisolatie is alleen nodig als je een wietplantage op zolder of daar een slaapkamer hebt... vrijwel niemand. Muren isoleren terwijl de warmte door de ramen ontsnapt is ook onzin. Isoleren moet je daar doen waar het verstandig is en NIET waar de overheid zegt dat het moet. https://www.youtube.com/watch?v=qLY6zjm_yeI

Ge
door Genee - Jan 20, 2019 om 19:18
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet wat u nu verbruikt maar als u het dak en gevel zou gaan isoleren bespaart u, volgens de door u aangehaalde site, nog eens 1186 m3.
Nou dat betwijfel zeer.
Of u iets aan die kieren tussen raam en muur moet doen, woonruimte teveel afsluiten is ook weer niet goed en moet je voor de noodzakelijke ventilatie misschien wel een raampje openzetten.
Spouwmur isolatie zal wel wat besparen, heb het ook laten doen, maar zou het niet meer laten doen, kans op vochtprobleem en als u een kruipruimte hebt ook daar een vochtige bedoening.

tenormin
door tenormin Jan 20, 2019 om 19:59
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ventileren is sowieso beter iedere dag. Alleen moet men dan niet vergeten de thermostaat in de gaten te houden, want die weet niet dat ramen en deuren een half uur openstaan. ;-))

re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 21:11
Antwoorden / 2 Vragen

Met de blauwe koude muren en dak isoleren bespaar ik bijna 1200 en met de gele en rode ramen vervangen door tripple glas krijg ik maar 100 m Lijkt mij onzin. Zelfs als ik invul dat ik enkel glas heb is de winst nog geen 400 m3 Nig grotere onzin. Met het isoleren van muren en dak zal de warmtescan amper anders zijn, terwijl ik dan 1200 m3 zou besparen. Mijn conclusie is dat de overheid de burger be... Maar waarom?

jo
door jorisw - Jan 20, 2019 om 19:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als het jou onzinnig lijkt, doe je het toch niet? Waarom zou je informatie van experts geloven.

re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 21:14
Antwoorden / 2 Vragen

Tenzij iemand het hier anders kan uitleggen is de conclusie dat de overheid de zaak be...
Daken en muren isoleren, terwijl de warmte via de ramen verdwijnt is onzin.
Blijkbaar wil de overheid de burger laten isoleren, terwijl nieuwe betere ramen vaak de oplossing is.
Maar waarom dit bedrog?

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2019 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u alles al weet, waarom stelt u uw vraag dan hier?

re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 21:17
Antwoorden / 2 Vragen

Nou, ik wil controleren dat ik gelijk heb en als ik gelijk heb iedereen waarschuwen voor dit bedrog.
Blijkbaar heb ik gelijk en bedriegt de overheid inderdaad de burgers.
Niets mis mee lijkt mij.
Wie verwacht dat nou van de overheid?
En waarom? Liever laten isoleren dan betere ramen, terwijl de meeste warmte via de ramen ontsnapt en minder via muren en helemaal niet via het dak.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2019 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat zit u nou toch te zeuren over de overheid? Als u triple glas wil nemen dan doet u dat toch?

U gelooft toch niet werkelijk dat u 1.200 kuub gas bespaart, als u die tweede verdieping en zolder al niet gebruikt? Allemaal zwaar overdreven cijfers.

Kit die kieren dicht, bespaart veel en het tocht niet meer. En hebt u dan werkelijk een warmtescanner? Dat ziet u meteen het effect van die dichte kieren.

Koop dikke gordijnen doe die ‘s avonds dicht. Worden uw ramen ook een beetje blauw.

re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 21:51
Antwoorden / 2 Vragen

Nee, dat geloof ik niet, dus jij ook niet? Dus de overheid zit de zaak te belaseren.
Ja, de overheid zit zwaar te liegen via de link in mijn vraag krijg ook jij zo'n dom antwoord.
En met tripple glass inplaats van enkel gkas zou nog geen 400 m3 schelen.
Ik wou zeker weten dat ze ECHT de zaak zo zwaar zitten te belaseren en jij geeft mij gelijk.
De overheid dus NIET geloven, maar je eigen verstand gebruiken.
Dakisolatie is vrijwel altijd onzin en geveklisolatie alleen als je ook goede ramen hebt.
U geeft mij gelijk en ook u zegt dat de overheid liegt!

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2019 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Man, man, stel je niet zo aan. En gebruik nou ook gewoon uw verstand. Een hele straat met blauwe daken terwijl die niet geisoleerd zijn? Dat kan alleen maar als die zolders niet gebruikt, dus niet verwarmd worden. Dan lekt er ook geen warmte weg.

Het lijkt wel of u helemaal doorgedraaid bent door dat isolatie gedoe. U kijkt dus blijkbaar op een site en hebt niet echt een warmtemeter in handen.

Loop dan eens gewoon door uw huis. Waar voelt u tocht. Daar is onnodig warmteverlies. Verhelp dat of laat dat verhelpen. En dan nog wat, dat gezeur over gevels isoleren. De meeste gevels, zeker in doorzonwoningen bestaan uit glas. Ramen dus. Als er echt kieren zitten tussen de muren en het kozijn, en niet alleen op die site, doe daar wat aan. Bij een voordeur helpen eventueel tochtstrips.

En als u werkelijk 2.400 kuub gas per jaar verbruikt, zet dan die thermosstaat eens wat lager. Trek een trui aan, en koop die gordijnen. Douch eens korter. En u zult heel wat besparen.

En het belangrijkste, niet alles geloven wat u leest.

re
door rens2019 Jan 20, 2019 om 22:46
Antwoorden / 2 Vragen

Je moet wel eerst goed lezen, voordat je reageert!
Ik schrijf toch duidelijk dat ik mijn huis en mijn straat heb gescant.
En ik heb niet zomaar een site bezocht, maar een test gedaan van de overheid waaruit onzin kwam.
Wie ooit een scan heeft gezien van een straat met huizen, ziet alleen blauwe daken.
Tenzij er een wietplantage op zolder is of een slaapkamer.
https://www.youtube.com/watch?v=qLY6zjm_yeI
Dan zie je het zelf. Daken blauw en ramen rood of minstens geel.
Toch zegt de overheid dat dakisolatie vier keer meer opleverd dan het plaatsen van triple glas.
Zolders die geen warmte lekken isoleren is vier keer beter dan ramen vervangen waar WEL warmte lekt... zegt de overheid.
Je moet wel eerst goed lezen, voordat je reageert!
De overheid wil mensen nutteloos zolders laten isoleren en ook jij kan dat niet anders uitleggen, dus heb ik gelijk.
Wel eerst lezen voordat je reageert.

tijger1
door tijger1 Jan 20, 2019 om 23:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet u nou toch met die gekkigheid van een You tube filmpje?

re
door rens2019 Jan 22, 2019 om 07:38
Antwoorden / 2 Vragen

Daar kun je op zien dat alle daken blauw zijn, dus daar ontsnapt geen warmte.
Toch levert isoleren van die daken volgens de overheid zeven keer meer op dan plaatsen van triple glas in plaats van ramen die op het filmpje geel, rood zijn.

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2019 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U dacht toch niet werkelijk dat de overheid heel Nederland onder de warmtescanner heeft gelegd?

gerbera
door gerbera - Jan 20, 2019 om 22:56
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Dakisolatie heeft wel degelijk zin, heb dit onlangs bij dakrenovatie van de uitbouw keuken laten doen en merk dat de warmte langer blijft hangen. Of het veel gas bespaard weet ik niet omdat de thermostaat in de aangrenzende woonkamer hangt maar het is in de keuken wel aangenamer van temperatuur. Heb alleen in mijn woonkamer al bijna 20 vierkante meter dubbel glas maar voel tussen het glas en de lamellen die er voor hangen best wel wat kou. Dus overweeg ik komende zomer toch maar triple glas te nemen en dat zal best wel wat gas besparen. Hoeveel dat is kan ik pas de volgende winter bezien. Spouwmuurisolatie heb ik zo mijn twijfels over wel zijn mijn binnenmuren geïsoleerd hetgeen mij sinds die tijd gem. 100 tot 150 kub gas per jaar bespaart. En tocht tussen raamkozijn en muur geeft aan dat de boel slecht geplaatst is, dus gewoon ff met de kitspuit er langs. En wat die getallen betreft, die moet u met een emmer zout nemen want de eerste energieboer waarbij ik volgens hun zeggen ruim € 200,- kan besparen moet nog geboren worden, O ja mijn hoekwoning is antiek dateert uit 1901.

re
door rens2019 Jan 22, 2019 om 07:33
Antwoorden / 2 Vragen

Lezen blijkt erg moeilijk te zijn en mensen lezen graag dat waar zij een antwoord op hebben.
Ik beweerde nooit dat dakisolatie geen zin heeft, waar lees je dat?
Ik beweer dat een dak isoleren dat blauw / zwart op de warmte scan isoleren weinig zin heeft.
Helemaal als de ramen geel, oranje rood zijn, dan is het dak isoleren idioot.
Muren isoleren die blauw / zwart zijn isoleren terwijl de ramen geel, oranje, rood zijn is idioot.

U wilt triple ramen plaatsen en in mijn vraag zit verwerkt dat die volgens de overheid vrijwel niets opleveren.... terwijl de ramen geel, oranje rood zijn. Ja, zelfs als ik invul dat ik enkle glas heb leveren triple ramen nog niet de helft op van het isoleren van dat blauwe dak waar weinig warmte ontsnapt.

Ik heb 12 zonnepanelen en zou er 24 kunnen hebben, maar de kans is groot dat ik binnenkort stroom ga opwekken in de zomer of overdag  voor 7 cent en die dan in de winter of in de avond terug moet kopen voor 21 cent. Dus dat doe ik niet.                                              Op de scan blauwe muren isoleren terwijl de ramen geel, oranje rood zijn lijkt mij onzin.

gerbera
door gerbera Jan 22, 2019 om 11:15
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Ook andere overheidswebsites en besparingswebsites hebben het allemaal over gevel- en dakisoaltie, maar de warmte ontsnaps door de ramen en kieren. De muren zijn blauw of zelfs zwart en het dak is blauw. Die isoleren lijkt mij onzinnig. Volgens mij is mijn huis nog even geel en oranje en rood na isolatie van alle muren en dak.... hoe kan ik dan 711 + 475 = 1186m2 minder gebruiken?
Waarom doen ze dat? Triple ramen zijn veel nuttiger.

Helaas weet u blijkbaar zelf niet meer wat u geschreven heeft. En wat die scan betreft, kleuren interpreteren behoeft wel enige vakmanschap. Dat u vindt dat er bij u niet geïsoleerd hoeft te worden wil dus niet zeggen dat het nutteloos is. Niet zo vreemd dat ramen een "koudebron" zijn t.o.v. vloer, gevel en dak maar om dan te beweren dat isoleren dan onzin is getuigd van weinig kennis. Ik schrijf uit ervaring ook al zouden de ramen knalrood aangeven is het in mijn keuken een stuk behaaglijker dank zij mijn dakisolatie. En ter info, mijn dubbelglas zit er al 20 jaar in en toen was de (glas-isolatie)techniek nog niet zo ver als nu.

 Ik beweer dat een dak isoleren dat blauw / zwart op de warmte scan isoleren weinig zin heeft.
Helemaal als de ramen geel, oranje rood zijn, dan is het dak isoleren idioot.
Muren isoleren die blauw / zwart zijn isoleren terwijl de ramen geel, oranje, rood zijn is idioot.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2019 om 00:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Met uw vraag over gevel isolatie kan ik niets, want ik woon in een WBV flat. Wat de ramen betreft, daar kan ik wel over meepraten: heb HR+++ glas en... is stervenskoud sedert dat is toegepast, binnen. Afgelopen zomer natuurlijk niet want dan kunnen ramen en deuren open zodat er warmte in mijn huis kan komen, maar nu, al langer: krijg het niet warm gestookt. Ook adviezen die ik lees: doe uw gordijnen dicht enz. zou ik niet doen, dan houd de verwarming uw warmte achter de gordijnen.

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2019 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men moet de overgordijnen ook niet voor de verwarming hangen. En dat het nu bij u kouder zou zijn door dat nieuwe glas, dat kan niet. Die koude moet een andere oorzaak hebben.

tenormin
door tenormin Jan 21, 2019 om 11:33
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, het enig (andere) wat ik kan bedenken is dat, 1ste verdieping wonend, toen de blokverwarming werd weggehaald ook de enorm dikke (warme pijpen) in de kelder rechtstreeks onder mijn flat zaten. Plus, toen ook nog, dikke warmtepijpen die er in de kamers en keuken aanwezig waren en dag en nacht, zomer en winter aan stonden. Anders zou ik het niet weten: maar ik krijg het echt niet warm gestookt meer.

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2019 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar is die blokverwarming dan weggehaald en is er bij iedereen een zelfstandige cv ketel geplaatst?

tenormin
door tenormin Jan 21, 2019 om 12:15
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ja. HR ketel. En als ik thermostaat op 22 zet, hij komt niet hoger dan 20º.

gerbera
door gerbera - Jan 21, 2019 om 12:06
7359 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, als de blokverwarming is verwijderd neem ik aan dat u een CV ketel heeft. Zou eens laten kijken of het cv-water op een goede temperatuur rond de 50 graden, bij verouderde ketels 80 graden, is ingesteld en/of de ketel voldoende capaciteit heeft voor uw woning. Ook de branderdruk kan van belang zijn, als deze niet goed is ingesteld heeft u minder rendement, door hoger gasverbruik, maar zal de temperatuur van het cv-water er niet hoger door worden.

tenormin
door tenormin Jan 21, 2019 om 12:22
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Gerbera, hij staat op 60º, bar moet ik op gaan letten, 1.3. De ketel heeft 3 weken geleden weer zijn onderhoudsbeurt gehad. Denk nu toch meer dat "mijn gratis" warmte van de buizen onder de flat de oorzaak is.

gerbera
door gerbera Jan 21, 2019 om 12:35
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Dan helaas maar een dikkere trui aantrekken;-))

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2019 om 12:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die warmte van de buizen was niet gratis, want de kosten daarvan werden verdisconteerd in de stookkosten.

Maar als u het niet warm genoeg naar uw zin kunt krijgen, zou ik contact op emen met de huisbaas,om dat te laten onderzoeken. Aan de ramen ligt het in ieder geval niet. Als u het zou willen moet u tot tropisch kunnen verwarmen.

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2019 om 11:30
7359 Antwoorden / 14 Vragen

@rens2019, n.a.v. uw reactie op mijn bericht.

Ook andere overheidswebsites en besparingswebsites hebben het allemaal over gevel- en dakisoaltie, maar de warmte ontsnaps door de ramen en kieren. De muren zijn blauw of zelfs zwart en het dak is blauw. Die isoleren lijkt mij onzinnig. Volgens mij is mijn huis nog even geel en oranje en rood na isolatie van alle muren en dak.... hoe kan ik dan 711 + 475 = 1186m2 minder gebruiken?

Waarom doen ze dat? Triple ramen zijn veel nuttiger.

Helaas weet u blijkbaar zelf niet meer wat u geschreven heeft. En wat die scan betreft, kleuren interpreteren behoeft wel enige vakmanschap. Dat u vindt dat er bij u niet geïsoleerd hoeft te worden wil dus niet zeggen dat het nutteloos is. Niet zo vreemd dat ramen een "koudebron" zijn t.o.v. vloer, gevel en dak maar om dan te beweren dat isoleren dan onzin is getuigd van weinig kennis. Ik schrijf uit ervaring ook al zouden de ramen knalrood aangeven is het in mijn keuken een stuk behaaglijker dank zij mijn dakisolatie. En ter info, mijn dubbelglas zit er al 20 jaar in en toen was de (glas-isolatie)techniek nog niet zo ver als nu.

 Ik beweer dat een dak isoleren dat blauw / zwart op de warmte scan isoleren weinig zin heeft.
Helemaal als de ramen geel, oranje rood zijn, dan is het dak isoleren idioot.
Muren isoleren die blauw / zwart zijn isoleren terwijl de ramen geel, oranje, rood zijn is idioot.

La
door Laudine - Jan 24, 2019 om 14:04
5 Antwoorden / Vragen

Hoi Rens

Misschien vind je hier wat goede informatie: https://www.verbouwkosten.com/huis-isoleren/  (Kopje: Gevel)

Hopelijk heb je er iets aan.

gerbera
door gerbera - Jan 24, 2019 om 14:31
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Hier een bewijs van dakisolatie, rechts de buurman links mijn,geïsoleerd, dak. Foto vanochtend gemaakt.