Be
door BenNic Jan 18, 2018 om 23:12
Huishouden & energie

Het bankstel wat ik heb gekocht, zit niet als het showmodel. wat kan ik doen?

Heb vorig jaar bij Zitmax een bankstel gekocht. De keuze van de hoekbank is gevallen op het zitcomfort wat we in de showroom hebben gezien (bankstel PIM). We hebben weliswaar voor een andere stof gekozen, want dat past bij ons interieur. De banstel is in oktober 2018 geleverd en vanaf die dag hebben we niet wat we hadden besteld. De kussens waren niet zoals in de showroom, ze waren hard en zitten voor geen meter. Mijn vriendin heeft reuma en kan er niet op zitten.
We zijn terug gegaan om dit met de verkoper te bespreken. Wij hadden ook voorgesteld om de bank om te ruilen met die van de showroom, hij zou het met de directie bespreken en mij daarop terug bellen. Na 3 dagen na de afgesproken dag heeft hij gebeld en gezegd dat de directie dit niet ging doen. Wel stelde hij voor dat er iemend langs kan komen om wat vullingen uit de bank te halen. Maar dat willen we niet.

Wat kan je hiernog aan doen, want de bank is een doorn in mijn oog.

mvg

Ben

17306 8 Rapporteer

ol
door old fellow - Jan 18, 2018 om 23:17
90 Antwoorden / Vragen

De banstel is in oktober 2018 geleverd en vanaf die dag hebben we niet wat we hadden besteld.

Ik neem aan dat u ipv 2018 (want dan leeft u in de toekost) 2017 bedoeld.

Van de site:

De meubelen van Zitmaxx Wonen zijn van hoge kwaliteit. Wij geven onze klanten daarom een 2-jarige Centrale Branche Wonen (CBW) garantie. Daarnaast krijg je ook nog de Zitmaxx Wonen garantie. Deze is doorgaans langer en in de meeste gevallen geven wij zelfs 5 tot 10 jaar garantie op de constructie en verbindingen.

Voor meer informatie over je garantie, kun je contact opnemen met onze klantenservice op het telefoonnummer 0172-609060 of via het emailadres: service@zitmaxx.eu

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 19, 2018 om 00:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het gaat niet over garantie

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2018 om 23:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zo'n showroom model kan al best goed "ingezeten" zijn, dus naar het gevoel van uw vriendin beter wat bij haar past. Voorstel om vulling eruit te halen zou een optie zijn. Doe dit wel, als u het al doet, onder voorwaarde dat er nog "vluchtwegen" zijn voor andere opties. M.a.w. als het nog te hard is of ze alsnog willen overwegen het om toch te ruilen met showroom model. Echter, dan zit er natuurlijk niet de goede kleur stof op. Ik begrijp dat u 2017 bedoelt, hoor.

simon55
door simon55 - Jan 18, 2018 om 23:20
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Erop aan blijven dringen dat u t bankstel uit de showroom wilt. Beding wel op de prijs !!!!

En bedenk wel, wat u zegt, die stof  niet bij uw interieur past

Heel véél succes gewenst

ne
door neodutchio Jan 20, 2018 om 09:41
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom bedingen op de prijs? Dan zou de verkoper steeds een showmodel met korting moeten gaan verkopen en een nieuw bankstel tegen nieuwprijs moeten inkopen. TS wil graag een bank hebben die ingezeten is, de verkoper wil niet van zijn bank af. Dus de koper heeft geen recht om hier dan korting op te vragen. Sterker, deze zal moeten bijbetalen om er een nieuwe hoes omheen te laten zetten.

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2018 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult 2017 bedoelen.

Jaren en jaren geleden hebben wij ook een bank gekocht, de hele winkel door, maar “deze”was het. Toen hij bezorgd werd, tja hij was toch anders dan in de winkel. Bleken ze veel klachten te hebben gehad over de rugkussens en de onze waren dus aangepast,

Veel later weer een nieuwe bank gekocht, in de winkel zat het showroommodel geweldig. Thuis hadden wij onze bedenkingen toen het nieuwe exemplaar werd afgeleverd. Het “zat” niet. Na contact met de winkel de zittingen laten vervangen door steviger vullingen voor een kleine extra vergoeding.

Dus laat die vullingen veranderen, en u bent tevreden.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 19, 2018 om 00:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Simon
Dat is kansloos, er bestaat geen lekker zit garantie of zachte kussen garantie.

Hoe je het zitten ervaart kan per uur verschillen. Ts heeft helemaal geen recht op korting als de leverancier uit coulance wil ruilen.
Misschien heeft ts een voor hen onverkoopbare stof erop zitten.
TS heeft gewoon pech en kan kiezen, vulling eruit of gewoon accepteren.

panter22
door panter22 - Jan 19, 2018 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Het zijn losse kussens, zag ik, die mogen niet te zacht opgevuld zijn, want dan zakken ze zover in dat je op de veren zit.
Een bank zit nooit zoals in de showroom.Daar hebben tientallen mensen op gezeten en kinderen op gesprongen.
Je moet wel de verkoper de gelegenheid geven om de bank te repareren, dus wat vulling er uit te halen, zodat hij wat zachter wordt.
Je krijgt niet zomaar je geld terug, zeker niet als het een bank is die speciaal voor je gemaakt is.

Zitmaxx is aangesloten bij het CBW. Je hebt de mogelijkheid een klacht in te dienen. Lees de procedure:
https://wonen.cbw-erkend.nl/pages/5/sg-cbw/veelgestelde-vragen.html

bo
door bosje44 - Jan 19, 2018 om 13:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Via het waarborgfonds een klacht indienen, moet je wat voor betalen maar krijg je terug bij gelijk. Reageert de leverancier nog niet dan via waarborgfonds voor laten komen. Hebben wij ook ooit gedaan en netjes geld terug gekregen.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 20, 2018 om 01:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat zou de klacht dan moeten zijn? Zitcomfort is nogal subjectief.
Vergelijk het met een nieuwe auto kopen.
Eenmaal buiten zeggen dat de kleur anders is als in de showroom je kunt dan klagen net als bij deze bank maar je hebt geen poot om op te staan.

tijger1
door tijger1 Jan 20, 2018 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Klacht bij het waarborgfonds? Wat een onzin. Dan moet je wel ergens een terechte klacht over hebben.

hansje klein
door hansje klein - Jan 20, 2018 om 09:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat is mij óók overkomen ...

en heb de verkoopleider van het nederlandse productiebedrijf 'op de koffie gevraagd' en hem een half uurtje op 'zijn' hoogwaardige banken laten zitten (het waren er dus twee). Ik kreeg daarop de toezegging, dat de banken voor gebruik  konden blijven staan tot de nieuwe zouden worden geleverd. 'Mijn foute banken' stonden aansluitend met een korting in de showroom van het verkopende bedrijf.

ERGO: Zoek mogelijk de oplossing door vriendelijk, maar nadrukkelijk te communiceren, je gelijk halen via regelgeving is hier m.i. nogal problematisch.