Het bankstel wat ik heb gekocht, zit niet als het showmodel. wat kan ik doen?
Heb vorig jaar bij Zitmax een bankstel gekocht. De keuze van de hoekbank is gevallen op het zitcomfort wat we in de showroom hebben gezien (bankstel PIM). We hebben weliswaar voor een andere stof gekozen, want dat past bij ons interieur. De banstel is in oktober 2018 geleverd en vanaf die dag hebben we niet wat we hadden besteld. De kussens waren niet zoals in de showroom, ze waren hard en zitten voor geen meter. Mijn vriendin heeft reuma en kan er niet op zitten.
We zijn terug gegaan om dit met de verkoper te bespreken. Wij hadden ook voorgesteld om de bank om te ruilen met die van de showroom, hij zou het met de directie bespreken en mij daarop terug bellen. Na 3 dagen na de afgesproken dag heeft hij gebeld en gezegd dat de directie dit niet ging doen. Wel stelde hij voor dat er iemend langs kan komen om wat vullingen uit de bank te halen. Maar dat willen we niet.
Wat kan je hiernog aan doen, want de bank is een doorn in mijn oog.
mvg
Ben
De banstel is in oktober 2018 geleverd en vanaf die dag hebben we niet wat we hadden besteld.
Ik neem aan dat u ipv 2018 (want dan leeft u in de toekost) 2017 bedoeld.
Van de site:
De meubelen van Zitmaxx Wonen zijn van hoge kwaliteit. Wij geven onze klanten daarom een 2-jarige Centrale Branche Wonen (CBW) garantie. Daarnaast krijg je ook nog de Zitmaxx Wonen garantie. Deze is doorgaans langer en in de meeste gevallen geven wij zelfs 5 tot 10 jaar garantie op de constructie en verbindingen.
Voor meer informatie over je garantie, kun je contact opnemen met onze klantenservice op het telefoonnummer 0172-609060 of via het emailadres: service@zitmaxx.eu
Het gaat niet over garantie
Zo'n showroom model kan al best goed "ingezeten" zijn, dus naar het gevoel van uw vriendin beter wat bij haar past. Voorstel om vulling eruit te halen zou een optie zijn. Doe dit wel, als u het al doet, onder voorwaarde dat er nog "vluchtwegen" zijn voor andere opties. M.a.w. als het nog te hard is of ze alsnog willen overwegen het om toch te ruilen met showroom model. Echter, dan zit er natuurlijk niet de goede kleur stof op. Ik begrijp dat u 2017 bedoelt, hoor.
Erop aan blijven dringen dat u t bankstel uit de showroom wilt. Beding wel op de prijs !!!!
En bedenk wel, wat u zegt, die stof niet bij uw interieur past
Heel véél succes gewenst
Waarom bedingen op de prijs? Dan zou de verkoper steeds een showmodel met korting moeten gaan verkopen en een nieuw bankstel tegen nieuwprijs moeten inkopen. TS wil graag een bank hebben die ingezeten is, de verkoper wil niet van zijn bank af. Dus de koper heeft geen recht om hier dan korting op te vragen. Sterker, deze zal moeten bijbetalen om er een nieuwe hoes omheen te laten zetten.
U zult 2017 bedoelen.
Jaren en jaren geleden hebben wij ook een bank gekocht, de hele winkel door, maar “deze”was het. Toen hij bezorgd werd, tja hij was toch anders dan in de winkel. Bleken ze veel klachten te hebben gehad over de rugkussens en de onze waren dus aangepast,
Veel later weer een nieuwe bank gekocht, in de winkel zat het showroommodel geweldig. Thuis hadden wij onze bedenkingen toen het nieuwe exemplaar werd afgeleverd. Het “zat” niet. Na contact met de winkel de zittingen laten vervangen door steviger vullingen voor een kleine extra vergoeding.
Dus laat die vullingen veranderen, en u bent tevreden.
@Simon
Dat is kansloos, er bestaat geen lekker zit garantie of zachte kussen garantie.
Hoe je het zitten ervaart kan per uur verschillen. Ts heeft helemaal geen recht op korting als de leverancier uit coulance wil ruilen.
Misschien heeft ts een voor hen onverkoopbare stof erop zitten.
TS heeft gewoon pech en kan kiezen, vulling eruit of gewoon accepteren.
Het zijn losse kussens, zag ik, die mogen niet te zacht opgevuld zijn, want dan zakken ze zover in dat je op de veren zit.
Een bank zit nooit zoals in de showroom.Daar hebben tientallen mensen op gezeten en kinderen op gesprongen.
Je moet wel de verkoper de gelegenheid geven om de bank te repareren, dus wat vulling er uit te halen, zodat hij wat zachter wordt.
Je krijgt niet zomaar je geld terug, zeker niet als het een bank is die speciaal voor je gemaakt is.
Zitmaxx is aangesloten bij het CBW. Je hebt de mogelijkheid een klacht in te dienen. Lees de procedure:
https://wonen.cbw-erkend.nl/pages/5/sg-cbw/veelgestelde-vragen.html
Via het waarborgfonds een klacht indienen, moet je wat voor betalen maar krijg je terug bij gelijk. Reageert de leverancier nog niet dan via waarborgfonds voor laten komen. Hebben wij ook ooit gedaan en netjes geld terug gekregen.
Wat zou de klacht dan moeten zijn? Zitcomfort is nogal subjectief.
Vergelijk het met een nieuwe auto kopen.
Eenmaal buiten zeggen dat de kleur anders is als in de showroom je kunt dan klagen net als bij deze bank maar je hebt geen poot om op te staan.
Klacht bij het waarborgfonds? Wat een onzin. Dan moet je wel ergens een terechte klacht over hebben.
Dat is mij óók overkomen ...
en heb de verkoopleider van het nederlandse productiebedrijf 'op de koffie gevraagd' en hem een half uurtje op 'zijn' hoogwaardige banken laten zitten (het waren er dus twee). Ik kreeg daarop de toezegging, dat de banken voor gebruik konden blijven staan tot de nieuwe zouden worden geleverd. 'Mijn foute banken' stonden aansluitend met een korting in de showroom van het verkopende bedrijf.
ERGO: Zoek mogelijk de oplossing door vriendelijk, maar nadrukkelijk te communiceren, je gelijk halen via regelgeving is hier m.i. nogal problematisch.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer