An
door Angellyric77 Aug 9, 2019 om 15:54
Huishouden & energie

Hoe krijg ik een correctie op de meterstanden? Klacht eneco

Een borg betaald van 400€ ivm zekerheidstelling die ik volgens mevrouw in 1e gesprek na 6 maanden zou terug krijgen helaas is dat niet zo. Na herhaald een klacht indienen op niet ingaan op verzoek voor de band opname ben ik overgestapt in de veronderstelling dat de borg netjes op mijn bank rekening terug gestort zou worden Echter heeft Eneco mijn meterstanden geschat bij begin contract met als gevolg dat ik moet betalen aan Eneco en hebben ze gemakshalve de borg maar verrekend dus daar kan ik naar fluiten! Zo vaak gebeld en zo vaak gemaild niets geen oplossing. 

Ik heb meterstanden van september 2016 kunnen achterhalen maar daar word niets mee gedaan. Mijn verbruik is niet veranderd en ik heb alles netjes betaald. Hoe krijg ik de meterstanden gecorrigeerd?? 

937 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2019 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bij bet begin van het contract worden de meterstanden nooit geschat.

Maar als het niet tot uw genoegen wordt opgelost, kunt u naar de geschillencommissie.

ma
door malty - Aug 9, 2019 om 16:48
1112 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wanneer bent u overgestapt naar Eneco?
Heeft u geen eindafrekening van de vorige leverancier waar de meterstanden opstaan?
Waarom zijn de meterstanden geschat, u heeft ze gewoon niet doorgegeven of was het onmogelijk om bij de meter te komen en ze af te lezen?

Omdat u moest betalen heeft Eneco het te betalen bedrag verrekend met de €400 borg.
Wat is daar op tegen, wanneer u door foutieve meterstanden teveel betaalt krijgt u dat terug als Eneco de correcte meterstanden heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 9, 2019 om 16:49
16845 Antwoorden / 202 Vragen
1

Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier  en deze: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/klacht-energieleverancier  

maar ik heb wel de vraag waarom u niet zelf de meyterstanden heeft genoteerd bij de overstap naar Eneco. 'Een beetje dom'

ro
door ron503 - Aug 9, 2019 om 17:19
1229 Antwoorden / 0 Vragen
1

Normaliter wordt bij aanvang van een energiecontract om de meterstanden gevraagd omdat die standen als beginstanden gehanteerd worden. Het is uw verantwoordelijkheid om die standen te verstrekken omdat het verbruik op basis van begin en eindstand word gebaseerd. Als de beginstand niet bekend is wordt het verbruik geschat op basis van het gemiddelde verbruik van een huishouden in uw situatie. Blijkbaar heeft u meer energie verbruikt en dus ook te weinig aan voorschotten betaald waardoor er een nabetaling over is gebleven en die wordt in uw geval verrekend met de borg omdat Eneco dan geen risico loopt. Een borgstelling wordt toegepast als er een reden voor bestaat en wordt voor zover ik weet pas na einde contract terug betaald en niet al na zes maanden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer