An
door Angellyric77 Aug 9, 2019 om 15:54
Huishouden & energie

Hoe krijg ik een correctie op de meterstanden? Klacht eneco

Een borg betaald van 400€ ivm zekerheidstelling die ik volgens mevrouw in 1e gesprek na 6 maanden zou terug krijgen helaas is dat niet zo. Na herhaald een klacht indienen op niet ingaan op verzoek voor de band opname ben ik overgestapt in de veronderstelling dat de borg netjes op mijn bank rekening terug gestort zou worden Echter heeft Eneco mijn meterstanden geschat bij begin contract met als gevolg dat ik moet betalen aan Eneco en hebben ze gemakshalve de borg maar verrekend dus daar kan ik naar fluiten! Zo vaak gebeld en zo vaak gemaild niets geen oplossing. 

Ik heb meterstanden van september 2016 kunnen achterhalen maar daar word niets mee gedaan. Mijn verbruik is niet veranderd en ik heb alles netjes betaald. Hoe krijg ik de meterstanden gecorrigeerd?? 

935 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2019 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bij bet begin van het contract worden de meterstanden nooit geschat.

Maar als het niet tot uw genoegen wordt opgelost, kunt u naar de geschillencommissie.

ma
door malty - Aug 9, 2019 om 16:48
1112 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wanneer bent u overgestapt naar Eneco?
Heeft u geen eindafrekening van de vorige leverancier waar de meterstanden opstaan?
Waarom zijn de meterstanden geschat, u heeft ze gewoon niet doorgegeven of was het onmogelijk om bij de meter te komen en ze af te lezen?

Omdat u moest betalen heeft Eneco het te betalen bedrag verrekend met de €400 borg.
Wat is daar op tegen, wanneer u door foutieve meterstanden teveel betaalt krijgt u dat terug als Eneco de correcte meterstanden heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 9, 2019 om 16:49
16827 Antwoorden / 202 Vragen
1

Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier  en deze: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/klacht-energieleverancier  

maar ik heb wel de vraag waarom u niet zelf de meyterstanden heeft genoteerd bij de overstap naar Eneco. 'Een beetje dom'

ro
door ron503 - Aug 9, 2019 om 17:19
1229 Antwoorden / 0 Vragen
1

Normaliter wordt bij aanvang van een energiecontract om de meterstanden gevraagd omdat die standen als beginstanden gehanteerd worden. Het is uw verantwoordelijkheid om die standen te verstrekken omdat het verbruik op basis van begin en eindstand word gebaseerd. Als de beginstand niet bekend is wordt het verbruik geschat op basis van het gemiddelde verbruik van een huishouden in uw situatie. Blijkbaar heeft u meer energie verbruikt en dus ook te weinig aan voorschotten betaald waardoor er een nabetaling over is gebleven en die wordt in uw geval verrekend met de borg omdat Eneco dan geen risico loopt. Een borgstelling wordt toegepast als er een reden voor bestaat en wordt voor zover ik weet pas na einde contract terug betaald en niet al na zes maanden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer