af
door afas Jun 17, 2009 om 08:56
Huishouden & energie

Hoe krijg ik MIEREN uit Keuken en Woonkamer ?

Al heel veel middelen en manieren geprobeerd om verlost te worden van de MIERENPLAAG.

Helemaal niets helpt. ........Weet iemand een TIP ?

Bedankt!

Jeannet

37166 62 Rapporteer

ro
door rositha - Jun 17, 2009 om 09:11
10 Antwoorden / 0 Vragen

hele kruidnagels  wil wel eens helpen of citroenschillen in kleine stukjes .

succes er mee.

johanpc
door johanpc - Jun 17, 2009 om 09:58
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Een paar jaar geleden het zelfde probleem gehad en niet een paar maar duizenden mieren via de voordeur hal woonkamer naar de keuken.

Uit eindelijk na alle middeltjes hebben wij het nest opgespoord uitgegraven en volledig vernietigd met spiritus en een bunsen brander let wel op de mieren die dan eitjes gaan wegslepen want die vormen een nieuw nest op korte afstand..

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 17, 2009 om 10:55
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag afas,

Mieren zijn nagenoeg zo georganiseerd als bijen en wespen. Ze gaan alleen daar in grote getale naar toe waar een voedselbron is. Dat kunnen eiwitten zijn zowel als zoetigheid. Eiwitten halen ze uit dode of bijna dode insecten en dieren zoals muizen. Zoetigheid door gemorste suiker of glucose.

Wanneer ze eenmaal wat gevonden hebben seinen ze elkaar in en blijven komen en gaan in steeds grotere getale tot er echt niets meer te vinden is. Daarnaar blijven ze heel lang doorzoeken in de buurt waar ooit wat gevonden is. Geliefde plekken zijn aanrechten, aanrechtkastjes en keukenvloeren. Wanneer daar ook zoetigheid gemorst is, niet met heet water goed opgeruimd en een paar maal nagesopt, dan ben je aan de beurt.

Je moet de voedselbron opsporen. Kijk waar ze naar toe en weer terug gaan. Ga dan als volgt te werk:
1.  Daar is de voedselbron en ruim die minutieus op.
2.  Zuig met de stofzuiger met kierenzuiger op de slang alle mieren op die je vind vanaf de voedselbron tot waar ze binnenkomen. Wanneer je ze zoveel mogelijk verzameld hebt doe je de stofzak in een plastic zak en knoop die dicht. Hup, in de kliko/otto.
3. Sop met heet water en zachte zeep de wijde omgeving èn het spoor waarlangs ze liepen zo nauwkeurig mogelijk.
4. Zet uit voorzorg een mieren lokdoosje (drogist) daar waar ze binnenkwamen.
5. Zoek het (de) nest(en) op en strooi wat mierenpoeder (drogist) bij droog weer rondom de ingang(en) daarvan. De de poeder eventueel af zodat het niet weg kan waaien/regenen.

Het is al met al een nauwkeurig werk en poetsen is niet ieders hobby, doch hoe preciezer je bent hoe eerder je voorgoed verlost bent.

Hardware ERror MAN.

lo
door loesje48 - Jun 17, 2009 om 11:36
116 Antwoorden / 17 Vragen

mijn moeder legde, net zoals haar moeder vroeger deed, stuivers bij de drempel van de buitendeuren. Volgens oma's wijsheden houden mieren namelijk niet van koper, dus zullen ze op die manier niet in huis komen. Ik weet eigenlijk niet of het nou echt hielp. Wel heeft mijn vader ook ooit, toen het terras krioelde van de mieren, er spiritus over heen gegooid en een lucifer er achter aan, WHOESHJ, en het was een heel end opgelost.

succes!

lo
door loesje48 - Jun 17, 2009 om 11:37
116 Antwoorden / 17 Vragen

aanvulling: die stuivers lagen dan tegenelkaar over de hele lengte van de drempel / breedte van de deur. dus je hebt er een hoop nodig.

kenwel2
door kenwel2 - Jun 17, 2009 om 12:33
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Jeannet,

Mieren (Formicidae) In grote kolonies lopen ze door de tuin, keuken, of balkon. Marcherende beestjes, niet eng of gevaarlijk, maar wel vies! En omdat ze een staat vormen, zijn het er altijd veel. Ze komen af op zoetigheid. Sommige soorten kunnen naar steken als ze zich aangevallen voelen. Ze injecteren mierenzuur in hun vijand.

Niet uitroeien omdat: De meeste mierensoorten zijn jager en voeden zich met andere insecten, dood of levend, en honingdauw (Het kleverige goedje dat bladluizen produceren) Ze eten zelfs hun eigen soortgenoten als de nood hoog is.

Wat te doen?

Er zijn allerlei huis/tuin/keukenmideltjes tegen een mierenkolonie. Een mierenlokdoos is wellicht de meest effectieve keuze.

Succes met het uitroeien!

Gr. Henri

fl
door flugel73 - Jun 17, 2009 om 12:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

neem een sterk geurende deo of parfum (axe werkt erg goed)en spuit overvloedig op de plek waar ze naar binnen komen herhaal dit meerdere keren vooral na een regenbui wedden dat ze buiten blijven
wij hebben op deze manier al meerdere keren ons (vakantie) huis mieren vrij gemaakt
succes

ma
door markenzov - Jun 17, 2009 om 12:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Indien u oude koperen stuivers heeft, voor de ingangen leggen waar ze binnenkomen van buiten. Ze zullen niet meer binnenkomen.

nl
door nlauwen - Jun 17, 2009 om 12:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons werkte de 'behandeling' van hrdwerrorman prima. We hebben als aanvulling in huis wel de kieren achter de plinten van het laminaat nog 'behandeld' met een speciale spray (ik meen van Ecostyle). Als de mieren daar doorheen lopen, gaan ze dood, maar het is verder niet gevaarlijk voor huisdieren en/of mensen. Het geeft een vrij sterke muntgeur, dus dat kun je het best doen voor je een uurtje of wat weg bent ;-). Op die manier heb ik voorkomen dat ze onder het laminaat waren gekropen bij het stofzuigen en dat ze daarna weer 'vrolijk' terug waren.

O ja, ze hadden de kruidenplantjes in de vensterbank van de keuken als nieuw 'huis' gekozen, dus de kruidenplantjes heb ik maar naar buiten verhuisd.

be
door bel_1 - Jun 17, 2009 om 12:51
26 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Afas,

Mieren in de keuken. Alle zoetigheid en etenswaren poosje in ijskast. Mieren/insectenverdelger strooien. Ingeval van kleine kinderen kun je ook talkpoeder rondstrooien. Verder regelmatig talkpoeder aan beide zijden van drempels. Als je het nest weet te vinden, ook daar mieren/insectenverdelger op strooien en op hun paadjes. Het heeft mij geholpen. Ik heb al jaren geen last meer. Veel succes!

bel

pe
door peterus - Jun 17, 2009 om 12:55
84 Antwoorden / 14 Vragen

Het enige juiste antwoord is inderdaad koper.En je kan ook ipv stuivers,stukjes koperen buis,maakt niet uit wat je gebruikt als het maar koper is,gewoon her en der verspreiden op de plekken waar je geen mieren wilt hebben Mieren zijn zeer intiligente insecten en horen in de tuin gewoon thuis voor het eco systeem de tuin vaart er wel bij,dus laat ze gewoon leven,we maken al genoeg stuk in de natuur met zijn allen tenslotte.Wij hebben zo al 17 jaren geen overlast van mieren sinds we een tuin hebben.Succes

m1
door m1 - Jun 17, 2009 om 12:55
39 Antwoorden / 0 Vragen

 Koper?, volgens mij werkt dit niet bij mieren.

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=282

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=82

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=218

Ga nooit in de weer met brandbare vloeistoffen!!!

Explosiegevaar! en het werkt bovendien niet goed!

sk
door skip2646 - Jun 17, 2009 om 12:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vliegen:
Deze tip is een typische zomer tip.
In de zomer als het lekker weer is staat nog wel eens de deur naar buiten open.
Lekker wat frisse lucht naar binnen maar helaas ook vliegen.
Een hor werkt niet altijd.
Vandaag hebben wij een tip om vliegen buiten de deur te houden.
Pak een diepvries zakje. En vul dat voor de helft met koud water.
Doe het zakje goed dicht met een touwtje
En hang dit in het deurkozijn waar de vliegen binnenkomen.
 De vliegen kijken niet recht vooruit, maar schuin, ze hebben Breedbeeld
 En zo komen ze niet naar binnen. Het werkt echt!

Wespen:
Als je in de zomer lekker in je tuin zit een drankje te drinken kan het zijn dat je gezelschap van wespen krijgt.
Wespen komen op zoetigheid af om op een vreedzame manier van de wespen af te komen hebben wij de volgende tip:
Neem een soep kommetje gevuld met koud water met daar in enkele hele kruidnagelen.
 En zet dit neer daar waar je de wespen niet wilt hebben.
Het geeft een lekkere lucht af en niet schadelijk.
Fruitvliegjes verjagen

Fruitvliegjes:
Nare beestjes zijn dat.
Vooral in de zomer zijn ze vaak in je keuken te vinden.
Met mijn tip zijn ze zo verdwenen.
 Om ervoor te zorgen dat de vliegjes verdwijnen, zet je een bakje met 1 dl azijn en een druppel vloeibare zeep neer.
De vliegjes zijn zo weg.

Mieren
Met de zomer komen de mieren. Het zijn kleine en onschuldige beestjes maar je hebt ze liever toch niet in en rond het huis.
Verdelgings middelen zijn doeltreffend maar niet goed voor de gezondheid.

Mieren kun je weg krijgen door wat bakpoeder te strooien bij de plek waar ze zitten.
Met een dag zijn ze voor maanden weg.
Wanneer ze weer terug komen, herhaal je het trucje nog een keer.
Doeltreffend en niet schadelijk voor de gezondheid.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 17, 2009 om 12:58
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Loesje:

Je grootmoeder en moeder hadden gelijk! Doch.....

Tijden veranderen, zo stuivers ook. De stuivers en centen (ook 2 cent munten) zijn niet meer van dezelfde samenstelling als vroeger de stuivers en centen toen je nog met guldens kon betalen.
Houd maar eens een magneet aan een oude en een nieuwe stuiver, dan merk de wel waarom de Euro en van de Euro afgeleide munten zo weinig waard zijn. Het is hoofdzakelijk ijzer! Zelfs mieren lachen om deze waardeloze munt!!;-)

jo
door jolanda74 - Jun 17, 2009 om 12:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wat het best helpt en ook nog eens veilig is: gewoon babypoeder! (bijv. Zwitsal, ander merk mag ook) Beetje strooien voor de drempel en evt. keukenraam en je probleem is opgelost!

Groet, Jolanda

no
door nora - Jun 17, 2009 om 13:01
66 Antwoorden / 52 Vragen

Allereerst op zoek waar ze binnen komen. die weg moet je afsluiten desnoods met gif.

Heb je veel mieren op het teras?? Ik strooi ruim zout en kokend water op de plek. Aardappels afgieten op die plekken wil ookhelpen.

Zelf heb ik binnen stukjes koper liggen, die ik over had van een verbouwing. Sinds ik dat doe, heb ik binnen geen last meer.

gj
door gjm1926 - Jun 17, 2009 om 13:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Spoor het nest op en heel wreed : los anti mierenpoeder op in kokend water. Dit giet uu in de toegangen van het nest. Herhaal desnoods en u bent gegarandeerd van de mierenplaag af. De sliert in huis moet u op een of andere manier verwijderen.Veel succes !

m1
door m1 - Jun 17, 2009 om 13:05
39 Antwoorden / 0 Vragen

@ Loesje48

U zei: "Wel heeft mijn vader ook ooit, toen het terras krioelde van de mieren, er spiritus over heen gegooid en een lucifer er achter aan, WHOESHJ, en het was een heel end opgelost".

1 Woord! Levensgevaarlijk!!

Gebruik nooit  brandbare vloeistoffen!!!

Door een snelle verdamping ontstaat een explosief mengsel!!!

ko
door koningsjpc - Jun 17, 2009 om 13:07
68 Antwoorden / 4 Vragen

En wat te denken van afrikaantjes (niet de zwarte, maar de gele of oranje). Hebben de mieren ook een hekel aan.

Jan Konings

sa
door saskia1952 - Jun 17, 2009 om 13:07
8 Antwoorden / 2 Vragen

ik weet als je stuivers er bij legt dan gaan ze ook weg

probeer eens met 5 euro centen

ch
door charon - Jun 17, 2009 om 13:16
11 Antwoorden / 0 Vragen

In huis zet ik bij signalering van de eerste mier een mierenlokdoosje neer daar waar ze tevoorschijn komen. De tip van Skip 2646 gebruik ik al jaren met veel succes in mijn tuin. Daar waar ik ze tevoorschijn zie komen strooi ik een klein beetje bakpoeder en zet daar zo,n rode bloempot overheen. Ik moet dan niet bij elk klein regenbuitje in actie te komen. Echt het helpt. Heb slechts een paar zakjes per mierenseizoen nodig, goed voor het millieu en het is goedkoop.

Charon

audb
door audb - Jun 17, 2009 om 13:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Neem poedersuiker en biergist en maal dit met een staafmixer of blender goed door elkaar heen en trooi het mengesel bij de ingang van het nest.

Daar mieren dol zijn op suiker nemen ze dit mee naar hun nest en daar zal het gist zijn werk gaan doen.

Tevens is het verstandig om eens te lijken waar ze binnen komen en dit met siliconenkit dicht te smeren.

jansje
door jansje - Jun 17, 2009 om 13:35
131 Antwoorden / 14 Vragen

hallo het is geen echt antwoord op je vraag. maar om ze in ieder geval niet binnen te krijgen, is een koperen buis bij je deur te leggen.
idd de stuivers van nu helpen niet meer
maar een stukje koperen is niet zo duur en helpt echt.

ad
door adtje - Jun 17, 2009 om 13:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

als je in het bezit bent van een tuin en je weet de loop van de mieren, zet dan in die loop en in de volle grond (dus niet in een pot) één of twee tomatenplanten neer, de tomatenplant is een nachtschade en daar hebben mieren een hekel aan. Het helpt bij bij al jaren prima en als extraatje heb je ook nog eens heerlijke tomaten. Het verwijderen, tja, schoonmaken en geen lekkere dingen voor de mieren meer achterlaten in huis.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 17, 2009 om 13:50
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Sakia:

Lees je voorgaande antwoorden wel eens? Kan je een boel tikwerk besparen!

Zie maar:

Tijden veranderen, zo stuivers ook. De stuivers en centen (ook 2 cent
munten) zijn niet meer van dezelfde samenstelling als vroeger de
stuivers en centen toen je nog met guldens kon betalen.
Houd maar
eens een magneet aan een oude en een nieuwe stuiver, dan merk de wel
waarom de Euro en van de Euro afgeleide munten zo weinig waard zijn.
Het is hoofdzakelijk ijzer! Zelfs mieren lachen om deze waardeloze
munt!!;-)

Hardware ERror MAN.

soepkiep
door soepkiep - Jun 17, 2009 om 13:51
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik heb al jaren stuivers in de keuken en bij de voor en achter deur in een hoekje liggen ik heb al jaren er geen last meer van
ander spul kan ik niet gebruiken ivm hond
probeer het maar eens succes

soepkiep
door soepkiep - Jun 17, 2009 om 13:53
529 Antwoorden / 75 Vragen

die oude stuivers kun je vast nog wel van iemand krijgen oude mensen hebben die vaak hier of daar nog liggen

xy
door xyz_1 - Jun 17, 2009 om 13:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

het beste en milieuvriendelijkse en goedkoopste middel is de ouderwetse PETROLEUM. Hier hebben mieren absoluut niet van terug! Een lapje goed bevochtigen en over de geplaagde plaatsen halen. (Je kunt eventueel ook andere aardolieproducten nemen zoals Terpentine (peut), aanstekerbenzine enz., maar let op brandbaarheid.)

ma
door majrim_1 - Jun 17, 2009 om 14:15
11 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik altijd doe, vooral in de tuin om het binnenkomen te bstrijden, is veel heet water in de mierennesten te laten stromen en daarna ruim knoflookpoeder er in strooien. Geen teentjes gebruiken want dan krijg je op die plaats plantjes!

Het is niet diervriendelijk maar je hele huis onder de mieren ook niet. Heb al veel mensen hierdoor geholpen om van de mieren af te komen.

Succes!

bl
door blerkbv - Jun 17, 2009 om 14:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een simpele en goedkope manier is:

Doe de afwas in een teiltje en gooi dat over het nest.

Mieren zijn van zichzelf vettig en beschermd hen.

Afwaswater lost vet op en de mieren verdwijnen.

Herhaal dit enige malen en alles is opgelost.

lo
door loesje48 - Jun 17, 2009 om 14:16
116 Antwoorden / 17 Vragen

@ m1. Klopt, u hebt gelijk, ik had die toevoeging beter weg kunnen laten. Mijn vader had er wel over nagedacht; het terras was helemaal vrij gemaakt. Hij sprenkelde een beetje en stak dat aan. Maar het was sowieos maar heel tijdelijk, alleen voor de overlast die we op dat moment hadden.

il
door iljaha - Jun 17, 2009 om 14:20
179 Antwoorden / 3 Vragen

Je gelooft het misschien niet, maar kaneel strooien werkt echt! Dier-, omgevings- en portemonne-vriendelijk .

in
door ina44 - Jun 17, 2009 om 15:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

mijn tuin is betegeld.ik strooi bij het nest wat universeel voer met mierenverdelger,ze slepen de dode insecten naar binnen;en walla de hele kolonie gaat dood .wil je ze niet dood maken, zet dan krijtstrepen waar ze binnen komen en maak alle gaatjes dicht met een siliconen spuit,veeg desnoods elke dag je tuin met een harde bezem; kunnen ze ook niet tegen.heb je grote potten staan verplaats ze een maal in de week(ze maken er nesten onder)en als laatste middel,zorg dat ze buiten genoeg te eten vinden,komen ze ook niet meer in huis, veel geluk.ik hoop dat je er wat aan hebt

bl
door blondy1940 - Jun 17, 2009 om 15:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

strooi gewone bakbloem en de mieren verdwijnen

hh
door hhverveer - Jun 17, 2009 om 15:32
11 Antwoorden / 1 Vragen

L.S.;

Bakpoeder- voor de chemici onder u: een mengsel van natrium- en ammoniumbicarbonaat- werkt uitstekend om mieren een tijdlang op afstand te houden. Het spul van Dr. oetker uit de supermarkt werkt voortreffelijk. Pas een keer geprobeerd en het werkt beter dan lokdozen of gif. Goedkoop en milieuvriendelijk.

Mvg, H.H. Verveer-Ridderkerk

su
door sunstar - Jun 17, 2009 om 16:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

leg maar kruitnagels neer of een paar stuivers of centen  als je die nog in bezit  heb

succes ermee

jossy
door jossy - Jun 17, 2009 om 17:19
47 Antwoorden / 1 Vragen

In mijn vorige huis met tuin had ik elk voorjaar een mierenplaag. Ik stofzuigde de nijver marcherende troepen op en spoot gif in de stofzuigerzak. Zette lokdoosjes op bepaalde plekken waar ze binnenkwamen. Buiten ging ik als een ware terminator tekeer met kokend water met bleekwater op de nesten. En dan was het zo over.

Nee, da's niet dier- en/of milieu vriendelijk maar ik heb geen zin in mieren overal. Hoe nijver en vriendelijk ze ook zijn en ze ook hun goede kanten hebben.

Maar spinnen hebben mij bij niks te vrezen. Ik slaap en zit rustig als ze er zitten. Erg grote exemplaren zet ik vriendelijk buiten om hysterisch bezoek niet af te schrikken.

Muizen, die resistent zijn voor alle muizengif gaan er toch echt aan met illegaal rattengif. Kan me niet schelen of dat niet mag. Ik heb een chronische immuunziekte en wens geen vieze muizen rond te zien rennen over m'n aanrecht enz. Bah! Ben niet bang van ze maar vind het heel smerig en het werkt op m'n zenuwen.

ze
door zeepsop - Jun 17, 2009 om 17:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Al vele jaren hebben wij, na het ontdekken van een peloton mieren in huis, het advies van iemand overgenomen.

Leg voor de deur stuivers en/of centen. Deze gaan min of meer roesten door de regen en de mieren hebben daar en broertje aan dood.

Werkt al zeker 15 jaar bij ons met veel succes.

Robert

ka
door kaber - Jun 17, 2009 om 18:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, strooi gewoon bakpoeder (in van die kleine zakjes) buiten waar je ze onder de grond ziet gaan en binnen waar ze binen komen, evt ook in je kast of zo. Is niet giftig of zo en binnen een week zijn ze weg. Indien nodig na een aantal weken herhalen. Werkt geweldig!!

karelstromph
door karelstromph - Jun 17, 2009 om 18:43
95 Antwoorden / 5 Vragen

Jeannet,

Mieren hebben een heilige angst voor tomaten, Snijd er een in schijven en leg ze bij hun nest/pad. Laat osn weten wat het resultaat is.

Ave, Karel Stromph

va
door vandekerkhof - Jun 17, 2009 om 18:49
5 Antwoorden / 5 Vragen

wij hadden jaren hier last van ,maar  dat is nu verleden tijd wij zetten bakjes met afrikaantjes bij de deur en er is geen mier meer binnen ,proberen het help beslisdt

mo
door morgenrood - Jun 17, 2009 om 19:45
7 Antwoorden / 4 Vragen

hoi
Ja er is echt een prima middel hoor.
En dat is koper.
Ik heb altijd na een Mieren plaag koperen centen in mijn etenskast en geen Mieren meer.
Nu ben ik het aan het proberen buiten koperen voorwerpen neer te leggen, maar de kans is dan wel dat ze naar de Buren gaan.
Probeer het maar eens.
Sterkte en groetjes

hu
door huisintveld - Jun 17, 2009 om 20:38
6 Antwoorden / 0 Vragen
adriaan2
door adriaan2 - Jun 17, 2009 om 22:01
104 Antwoorden / 0 Vragen

In het verleden zat ik te sukkelen met petroleum, een oude methode. Het werkte ook van geen kant.

Meestal om je huis heen heb je wel ergens bestrating en dat is op zand. Daar maken de mieren hun nest. Ik heb ze uitgeroeid met gewoon kokend heet water op het nest en de loopgang te gooien. Het is even werk, maar soms had ik zelfs 2 jaar geen enkel mierenest cq mierenplaag meer. Pak maar gewoon de waterkoker en langzaam boven het nest en loopgang uitstrooien en daarna een paar maal herhalen.

pa
door papaya - Jun 17, 2009 om 22:28
16 Antwoorden / 13 Vragen
pa
door papaya - Jun 17, 2009 om 22:37
16 Antwoorden / 13 Vragen

het geeft een heel goedkoop en makkelijk middeltje om mieren uit je huis/tuin en keuken te houden.
Wij wonen in de tropen, en doen het precies het zelfde als de bewoners van hier allemaal doen, gewoon een wit schoolkrijtje gebruiken.
Maak een streep met het krijtje waar de mieren erin komen, dus b.v. rond om het huis, of rond de aanrecht en de mieren komen beslist niet meer.
Vergeet al dat chemische spul en zeepsop dingen, ook geen spray hoeft er gebruikt te worden.
Verder let er goed op dat er geen vuile afwas staat, even de kopjes, glazen etc. als er niet gelijk afgewassen wordt, even onder water zetten, want daar gaan de mieren anders ook op af.
Natturlijk is het niet fijn om mieren in je huis te hebben of krijgen, maar wij zijn hier wel andere dingen gewend, tarantella's, gecko's (goed voor de muggen) af en toe een slang, diverse soorten van muggen en zo ga je maar door, dus mieren vinden wij niet zo erg.
In iedergeval probeer het eens met een schoolkrijtje, het helpt echt.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 18, 2009 om 00:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ van de Kerkhof, off topic:

Wanneer je de Afrikaantjes een keer zat bent, dan zou je er ook Goudsbloemen (Calendula) neer kunnen zetten. Dat heeft hetzelfde effect op mieren.

H.

ti
door tijg10 - Jun 18, 2009 om 01:39
3 Antwoorden / 15 Vragen

Schakel nooit mijn ex en huisbaas in.

Dat zijn mierenneukertjes.

Sodakorrels in gaten en kieren.

Milieuvriendelijk!

Succes!

xa
door xan_1 - Jun 18, 2009 om 11:26
2 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Jeannet,

Ook wij hebben ieder jaar weer een gevecht met de mieren.Vanaf maart komen ze al over de voordeurdrempel een poging wagen.Na vele dure middelen te hebben geprobeerd bleek slecht een redelijk goedkope oplossing echt te werken.

Het goedkoopste WASPOEDER wat je maar kunt kopen in de winkel.Meestal is het niet duurder dan 1.50 euro.Strooi een lijn langs iedere drempel of vensterbank en dra zijn ze verdwenen,en krijg je alleen maar complimentjes dan je huis zo lekker ruikt.

jo
door johda - Jun 18, 2009 om 14:15
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Afas

Ik heb al jaren goede ervaringen met het strooien van kaneel op de plaatsen waar de mieren het huis binnen komen, mieren hebben hier een hekel aan

misschien kan je dat eens proberen

gewoon een rand kaneel strooien langs de drempel

succes gr. Johda

mi
door mieketom - Jun 18, 2009 om 23:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

hallo

strooi wat vim dus poedervim bij alle kieren en als je wongeveer weet waar ze zitten strooi het daar want daar houden ze niet van of wat tandpasta smeren veel suces er mee

groetjes mieke

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 18, 2009 om 23:30
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Mieke, off topic:

Quote:"....strooi wat vim dus poedervim bij alle kieren...."

Vim? (=zilverzand, krijt en chloorpoeder)
Is dat er nog dan? Dat is toch al zo'n 30 jaar uit de handel?

H.

nb
door nbw - Jun 19, 2009 om 02:23
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wat is er eigenlijk mis met mieren in de keuken of woonkamer?

Het zijn perfecte opruimers van wat wij achterlaten. Ze zijn schoon en bacterievrij en doen niemand kwaad. Echter als het 6 poten heeft en beweegt en zichtbaar is moet het dood hoe dan ook. Terwijl de huismijt met miljoenen dagelijks probleemloos in o.a. onze bedden leven. Die raak je niet kwijt met koper of kokend water. Deze huismijt leeft ook van ons afval bv huidschilfers.

Wil je geen mieren in je huis laat geen eten voor ze achter.

kenwel2
door kenwel2 - Jun 19, 2009 om 09:28
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@hrdwerrorman,(off topic) je zult het niet geloven, maar vim bestaat nog! :-) Gr. Henri

http://www.vim.nl/

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 19, 2009 om 10:02
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ kenwel, off topic:

Laat ik nou denken dat het over poedervim ging!

H.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 19, 2009 om 10:09
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ nbw, off topic:

Quote:"Ze zijn schoon en bacterievrij...."

Dus wanneer je niets aan hun poten kunt zien, is dat zo?

Als je ziet hoe ze een dode, vergane muis en een dooie dikke bromvlieg uitnemen, zou je dat niet zeggen.

H.

kenwel2
door kenwel2 - Jun 19, 2009 om 12:23
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@hrdwerrorman <off topic> als je goed kijkt Herman, dan is de poedervim ook nog verkrijgbaar, met de reuk 'citroenfris' nog wel! ......echter, vraag me niet wat ze er in gestopt hebben, dat weet ik dus niet..(hoef ik ook niet te weten, gebruik dat spul toch niet) :-)

Gr. Henri

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 19, 2009 om 12:32
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ kenwel, off topic:

Ja, inderdaad. Sorry, ik keek niet verder dan m'n neus lang was. Via enter nog een volgende pagina met het hele sortiment. Daaruit blijkt dat ze het zilverzand gemalen hebben. Nieuw product in oude bus, als variant op "oude wijn in nieuwe zakken";-)

H.

jo
door johda - Jun 19, 2009 om 14:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

wat walgelijk

die dieren voelden ook hoor

stel dat we dit bij jou doen, lijkt je dat lekker?

mieren zijn onschuldige en nuttige dieren

pl
door pluis2 - Jun 20, 2009 om 23:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

strooi gewoon bakpoeder daar waar de mieren uit de grond komen ,en overal waar ze lopen .een beetje helpt is milieu vriendelijk ook

soepkiep
door soepkiep - Jun 21, 2009 om 00:34
529 Antwoorden / 75 Vragen

kijk eens op http://blog.seniorennet.be/omaatje/

kr
door kroon_1 - Jul 24, 2009 om 08:48
13 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon azijn neerzetten in het voorjaar.

Dan komt er eerst een mier kijken.

Daarna nog een paar.

Dan hebben ze door dat er niets te halen is en komen ze niet meer.

Bij toeval ontdekt omdat ik allergisch ben voor wespen.

Die blijven dan nl ook weg.