Ev
door Evali Aug 2, 2022 om 11:07
Huishouden & energie
Hoe PIF vloerisolatie is gemonteerd?

Van de week is bij ons PIF vloerisolatie geplaatst. Onder de keuken beton en de woonkamer etc Houten vloer.

Mij is op de foto's opgevallen en ook gevraagd waarom er totaal geen houten latten zijn gebruikt aan alle zijkanten?

Antwoord was dat dit niet nodig is. en men te lui is om vies te worden? Ik had m nlm gewezen op youtubefilmpjes dat ze overal latten gebruiken.

Mijn vraag werd dus in mijn gezicht letterlijk weggelachen....>>

Het is vastgezet met zwarte ronde  pif montage stift/schroeven bij t beton en bij t hout met van die groene ronde spijkerdingen/ weet de namen niet. Op sommige kanten wel een beetje in de muren maar totaal nergens met latten. Is dit normaal? of moet ik de uitvoering laten controleren? Wie o wie weet raad. Overigens is de pif bodemfolie ook niet vastgezet, t was eigenlijk niet nodig zeiden ze omdat de kruipruimte  niet vochtig of  nat is.

5444 7 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 2, 2022 om 11:19
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Bent u lid van Eigen Huis, leg deze vraag dan daar voor en dan ook m.b.t. eventuele hulp indien hier sprake zou zijn van niet goed uitgevoerd werk. https://www.eigenhuis.nl/contact/#  Men kan dan een expert inschakelen. U kunt ook zelf proberen een dergelijke expert te vinden.

Ik zie inmiddels ook deze 'gebuiksaanwijzing' van een bouwmarkt voor doe het zelvers en daar zie ik niets over latten! Het kan dus zo zijn dat uw klacht in deze niet terecht is. Indien toch wel, zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ . U dient dan als al gezegd over afdoende bewijs te beschikken dat hier sprake zou zijn van wanprestatie.

Ev
door Evali Aug 4, 2022 om 16:39
Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank.

Topantwoord

sira
door sira - Aug 2, 2022 om 11:23
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Als ik op internet naar PIF-vloerisolatie ga en dan naar afbeeldingen, zie ik vele foto's waar ook geen houten latten (aan de zijkanten) zijn aangebracht.

Nu kan het zijn dat dit niet nodig is, tenzij de foto's afkomstig zijn van hetzelfde bedrijf dat bij u de isolatie heeft aangebracht, maar dat lijkt mij sterk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 2, 2022 om 12:11
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Evali,

Heeft u een koopwoning of een huurwoning?

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 2, 2022 om 12:21
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Zal m.i. wel een koop woning zijn omdat m.b.t. een huurwoning de eigenaar hier susidie voor kan krijgen.

Ev
door Evali Aug 2, 2022 om 21:18
Antwoorden / 1 Vragen

koopwoning

th
door thieu Aug 3, 2022 om 11:09
146 Antwoorden / 0 Vragen

Maakt dat iets uit? Koop-of huurwoning is hierin totaal niet relevant. Er is een overeenkomst tussen isolatie-leverancier en klant. Alleen zij zijn partij in eventuele geschillen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 3, 2022 om 12:26
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thieu,

Bij een huurwoning lijkt het mij niet interessant hoe het is gemonteerd tenzij de huurder het zelf heeft betaald.

th
door thieu Aug 3, 2022 om 13:40
146 Antwoorden / 0 Vragen

Had dat dan gezegd. Overigens is uit zijn verhaal wel duidelijk dat hij de opdrachtgever is. Anders zou hij contact moeten opnemen met de verhuurder.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 2, 2022 om 23:49
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Evali,

Ik heb nog de volgende interessante link voor u gevonden:

https://www.isolatiespecialist.nl/vloerisolatie/pif-isolatiefolie/

gerbera
door gerbera Aug 3, 2022 om 11:17
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wat is hier zo interessant aan, wordt alleen maar geschreven over isolatie maar nergens over de wijze van aanbrengen. Juiste materialen: voor een succesvolle plaatsing gebruikt hij alleen de beste materialen, waaronder luchtdichte tape, flexibele isolatiefoam en aangepaste pluggen. Zo ben je zeker van een luchtdichte plaatsing, zonder beschadiging van de isolatiematerialen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 3, 2022 om 12:17
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

Voor meer vragen kan TS het contact formulier invullen.

Topantwoord

th
door thieu - Aug 3, 2022 om 13:43
146 Antwoorden / 0 Vragen

De link van "Geboren Amsterdammer" is in zoverre interessant dat het een leverancier betreft die meerdere isolatiemethoden aanbiedt. Daarin staat bijvoorbeeld dat PIF-isolatie beter niet gebruikt wordt in natte kruipruimtes. Juist omdat daar één leverancier meerdere methoden aanbiedt lijkt het logisch dat hij voor een bepaalde situatie ook de beste oplossingen biedt.
Ik heb bijvoorbeeld meerdere verschillende leveranciers laten komen en moest zelf een keuze maken op basis van wat zij vertelden, waarbij ze allemaal een zo gunstig mogelijk verhaal vertellen over hun product.
Omdat wij een natte kruipruimte hebben heb ik ook niet gekozen voor PIF.

De vraagsteller heeft een (kurk)droge kruipruimte, en dat blijkt ook uit het feit dat hij (deels) een houten vloer heeft. Die zou anders allang aangetast moeten zijn. En dat is naar mijn idee ook dat het rondom dichtzetten met houten latten niet nodig is. Gewoon goed aansluiten op de omliggende muren moet dan voldoende zijn. Sterker nog, ik denk dat een klein beetje ventilatie tussen het hout en de isolatie in dit geval juist goed is, zeker ook als de vloerbedekking vocht/dampdicht is.

Overigens, die houten latten zijn voor mij een belangrijke reden om  niet voor PIF te kiezen. Wat blijft daar in een natte kruipruimte van over?

Ev
door Evali Aug 4, 2022 om 16:38
Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank.