ma
door maaike.b Oct 19, 2017 om 10:14
Huishouden & energie

Hoe veilig is bestellen bij Duitse webshops

Ik wil een koffiemachine kopen. In Duitsland zijn ze veel goedkoper. Hoe veilig zijn sites als Cyberport en Technic Profis?

16891 5 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 19, 2017 om 11:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Probeer het uit, houdt wel rekening ermee dat u bij een garantieclaim ook naar Duitsland moet versturen en de garantie is daar ook minder goed geregeld als in Nederland.

kc
door kcdb - Oct 19, 2017 om 15:55
113 Antwoorden / 2 Vragen

Houdt er ook rekening mee dat als u dat pakket vanuit Duitsland laat opsturen en de douane onderschept dit, dat u met een beetje pech ook nog aanvullende BTW, inklaringskosten en invoerrechten moet betalen. In dat geval kan uw voordeeltje wel eens als sneeuw voor de zon verdwenen zijn. Als het koffiezetapparaat echt zo veel voordeliger in Duitsland is, dan zal het ook wel voordeliger ergens in een gewone winkel verkrijgbaar zijn. Als u niet al te ver van de Duitse grens woont kunt u het wellicht beter daar gewoon gaan halen.

U zou ook kunnen proberen het koffiezetapparaat waar uw keuze op gevallen is eens op een vergelijkingssite als kieskeurig.nl of beslist.nl te bekijken. Ook via deze sites vindt u vaak scherpe aanbiedingen, binnen Nederland en loopt u niet het gevaar zoals hierboven vermeldt. Rekent u wel de verzendkosten bij de prijs van het apparaat, zoals aangeboden op die vergelijkingssites? Die verzendkosten betaald u natuurlijk niet als u het apparaat gewoon ergens in een winkel koopt.

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2017 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kcdb. ..

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 19, 2017 om 17:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Niks douane, het zenden binnen Europa is vrij van invoerrechten en btw.

tdmduc
door tdmduc Oct 19, 2017 om 17:56
703 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een gebabbel. Verdiep u eerst eens in de materie.

Douane is hier niet van toepassing.

Cookies
door Cookies Oct 19, 2017 om 18:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@kcdb, kijk eens op de kaart waar Duitsland ligt.

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2017 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kcdb

Natuurlijk hoeft er geen btw betaald te worden, of inklaringskosten en invoerrechten.

Hoe komt u op het idee.

gerbera
door gerbera - Oct 19, 2017 om 16:18
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dat het daar voordeliger is heeft alles met de garantie te maken. Vaak is deze beperkter dan in eigen land. Voor de betere garantie in ons land betaald u daarom iets meer.
Maar antwoordt op uw vraag;
Is voor 65% betrouwbaar,zie hier

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2017 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je sommige topics mag geloven, zou de garantie om ons heen juist veel beter geregeld zijn.

jo
door jorisw Oct 19, 2017 om 18:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad Tijger. Ik lees alleen maar dat Nederlandse bedrijven consumenten continu oplichten en dat het in het buitenland allemaal beter is. Behalve aks je uiit het buitenland wordt gebeld, dan zijn het allemaal criminelen..... ;-)

tdmduc
door tdmduc - Oct 19, 2017 om 18:00
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik koop aldoor bij Duitse webshops.

Nooit problemen.

Bijvoorbeeld www.amazon.de voor koffieautomaten en andere elektronica of zelfs speelgoed, kleding en computerzaken.(stukken goedkoper)

Ook autobanden koop ik wel eens in Duitsland. Als de nieuwste (best getest)winterbanden hier niet meer verkijgbaar zijn, blijken ze in Duitsland meestal nog volop voorradig.(en goedkoper)

Consumentbescherming staat in DLD hoog in het vaandel.

jo
door jorisw Oct 19, 2017 om 18:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even een prijscheck gedaan bij amazon.de: ik heb onlangs een Rancillio Silvia espressemachine gekocht in Nederland voor 539 euro. Bij Amazon kost die 625.....Hoezo stukken goedkoper?

tdmduc
door tdmduc Oct 19, 2017 om 19:53
703 Antwoorden / 2 Vragen

Meestal....niet altijd. Bijt je niet vast op één voorbeeld.
Het bekende zwitserse zakmes in een uitgebreide uitvoering (met schaartje, tangetje, vergrootglas etc.) koste toen  100,- in NL. Bij Amazon had ik het zelfde model in.cl. lederen tasje van 35,-. bij elkaar voor die zelfde honderd euro.
Ook bieden sommige verkopers hetzelfde product 2e hands in nieuwstaat aan voor een fractie van de nieuwprijs.
Sowieso is hier veel meer keuze omdat er meerdere verkopers aangesloten zijn.