mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Jan 22, 2021 om 09:57
Huishouden & energie

Hoe verhoog ik tafel in verband met thuiswerken?

Ik werk thuis aan de keukentafel. Die is arbotechnische aan de lage kant. Wat is een praktische manier om die hoger te maken?

Boeken eronder is niet echt een optie. Paar centimeter onder elke tafelpoot volstaat. Graag tips!

4243 23 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2021 om 10:00
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Heft u blokjes hout in huis of zijn die in uw omgeving te vinden? Die er onder door u te bepalen maat er onderzetten (en ook vastmaken) is een optie.  Een andere optie en mogelijk sneller uit te voeren is verlagen van de stoel.

(Ik zie inmiddels deze tips: https://nl.minotauromaquia.com/blog/tables/2018-05-06-3-ways-to-raise-the-height-of-a-table.html  en niet bedoeld als reclame: degenene die dit plaatst heeft ook een webwinkel. U kunt dus eventueel on-line bestellen. Ga wel na of dit bedrijf een keurmerk heeft. (Of zoek een ander bedrijf/meubelverkoper, on-line bouwmarkt.

Aanvullend: werkt u in loondienst voor een werkgever, dan kunt u ook aan uw werkgever een oplossing vragen (op basis arbo wet)

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2021 om 10:44
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht een andere hoek, maar kan de vraagsteller niet een passende tafel of lagere stoel lenen bij buren, vrienden of familie die wel past? Of door het bedrijf waar hij werkt een 'verstelbare' kantoorstoel laten bezorgen?

me
door mein33 - Jan 22, 2021 om 10:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Google even op tafelverhoger of meubelverhoger als uw eigen creatieve brein u even in de steek laat.

sira
door sira Jan 22, 2021 om 17:27
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Bijvoorbeeld: tafel- en stoelverhogers Bol verkoopt ze ook.

Donuts
door Donuts - Jan 22, 2021 om 11:05
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zaag een paar centimeter van de stoelpoten af...

Th
door Theawaalen - Jan 22, 2021 om 11:17
113 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt ook een extra blad op de tafel leggen omdat het maar om een paar centimeter gaat.

va
door vanlotjegetikt - Jan 22, 2021 om 12:00
809 Antwoorden / Vragen

Blokken eronder of anders bierkratjes.
Niet te moeilijk doen.

justmeagain
door justmeagain Jan 23, 2021 om 01:01
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik hoop dat je bierviltjes bedoeld IPV kratjes. :-)

mo
door mof - Jan 22, 2021 om 12:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Daarvoor is uw arbeidgever verantwoordelijk. Zeg deze dat uw “werktafel” niet aan de eisen van de Arbowet voldoet en uw arbeidgever moet een oplossing bedenken.

mo
door mof - Jan 22, 2021 om 12:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Overigens, u kunt ook internetkosten, telefoonkosten, huur die u betaalt omdat u uw arbeidsplek niet langer als prive woonruimte kunt gebruiken etc. Etc. Verwarming van uw woning aks u die bijv bij afwezigheid wat lager heeft staan, u betaalt dit maar het zouden weekgeverskosten horen te zijn.  Declareren. Het is niet normaal dat u voordeze zaken moet zorgen ivmuw werkgever. Daarvoor moet uw werkgever opkomen Ook als u met toestemming van uw werkgever vrijwillig thuiswerkt,

rj
door rjw Jan 22, 2021 om 21:57
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Gemiddeld bespaart een thuiswerker een uur aan reistijd per dag. Dan moet je dat wel meenemen in de claim. Een uur is een hoop geld waard.

ta
door tarantulatje Jan 22, 2021 om 23:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Meedenken arbo technisch zijn ze verplicht, maar een complete kantoorruimte in je huis geven bv is weer niet nodig. Je kan wel vragen of je bureau of stoelen van je werkgever mag meenemen bijvoorbeeld.

Daarnaast een thuiswerkvergoeding mag maar is niet verplicht. Stookkosten en elektra kan per huishouden ook anders zijn.
Koffie begin ik niet over. De werkgever mag hier ook geld voor vragen.

Mensen met bv een vloerverwarming hebben deze 24/7 aanstaan. Die kosten had je ook als je op het werk zat.

Internet kosten kunnen ook vergoed worden , alhoewel, bij mensen met een all in one abonnement hoeft bv niet de tv en telefoon betaalt te worden als je dit via het werk hebt. Daarnaast In hoeverre betaal je die kosten ook al zonder thuiswerken en die wil je nu ineens vergoed hebben?

Kortom, Wij Nederlanders klagen al gauw met ik wil een vergoeding, maar geen een werkgever heeft hier  niet om gevraagd.Wat al werd gezegd er wordt minder tot niet gereden en kan je langer in je bed blijven liggen en gemakkelijker prive dingen tussendoor.  Een werkgever kan ook werken met een soort kloksysteem wat op sommige callcenters gebeurd  willen we dit dan? Werken is geven en nemen en dat vergeten mensen nog weleens..

rj
door rjw Feb 9, 2021 om 09:18
3260 Antwoorden / 5 Vragen

"Daarnaast een thuiswerkvergoeding mag maar is niet verplicht."

Maar een werkgever zal wel gek zijn om het niet te doen. Er is al jaren een fiscale regeling waarbij de werkgever 30 euro/maand belastingvrij mag geven aan de werknemer voor thuiswerken. Daar wil je toch gebruik van maken zou ik zeggen. 30 euro netto is toch al gauw 50 euro bruto. Voor een modaal inkomen komt dat overeen 1,8% hoger brutoloon. Er zijn stakingen voor minder gedaan.

marijke77
door marijke77 - Jan 22, 2021 om 12:41
158 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou de werkgever daar op aanspreken, jij moet thuiswerken en zij moeten zorgen dat je goed kunt werken.

mi
door miennaamishaaz - Jan 22, 2021 om 13:34
725 Antwoorden / 1 Vragen

om wat voor keukentafel gaat het?

want je kan niet zomaar onder elke keukentafel enkele Blokjes hout plaatsen

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 22, 2021 om 14:45
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Bierviltjes is nog een mogelijkheid.

mahadma
door mahadma Jan 22, 2021 om 19:52
11539 Antwoorden / 51 Vragen

eh, de café 's zijn dicht.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 22, 2021 om 20:13
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Het mogen ook andere onderzetjes  zijn. :)

Coebel
door Coebel - Jan 22, 2021 om 17:35
52 Antwoorden / 1 Vragen

Er zij nu al vele werkgevers die een arbo burostoel, een betere of nieuwe laptop, koffie en cv vergoeding leveren.
Niet alle werkgevers op en hoop gooien met aannames. Oh ja jammer, de km vergoeding voor reizen of vervoer vervalt.
Gewoon een paar houtblokjes onder de tafel en klaar ben je , zo moeilijk is dit toch niet om zelf te verzinnen, of wil je een nieuwe tafel hebben. uiteraard op kosten van de werkgever. Ze zijn gekke henkie niet!

panter22
door panter22 - Jan 22, 2021 om 19:08
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een paar planken laminaat over? Op 1 plank passen 2 tafelpoten en de tafel is aan beide kanten even hoog.
Later berg ze weer op.

marita5
door marita5 - Jan 22, 2021 om 19:28
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mijnnaamwashaas23 ,

Kijk eens op Google voor trillingdempers wasmachine .

ma
door mario47 - Jan 22, 2021 om 21:15
56 Antwoorden / 2 Vragen

Welk materiaal is de tafel? Ik zou kokertjes nemen waar tafelpoten in passen on onder in de kokertjes blokjes maken.Kum je zelf de hoogte bepalen

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2021 om 22:12
7360 Antwoorden / 14 Vragen

edit, reacties barsten al van mijn tip maar zag ze f niet☺

me
door mein33 Jan 23, 2021 om 10:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U heeft er vast nog wel eentje die nog niet vermeld is. ;-))

gerbera
door gerbera - Jan 23, 2021 om 15:07
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Op verzoek van @mein33, pianokruk aanschaffen, deze zijn op hoogte instelbaar, overal inzetbaar en hoeft u niets aan de tafel te prutsen☺

me
door mein33 Jan 23, 2021 om 15:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

;-))

Analoog
door Analoog - Jan 23, 2021 om 16:24
137 Antwoorden / Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 25, 2021 om 12:23
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Geen houten blokjes,  want als de tafel eraf pleurde....
Een boek is groter en werkte wel, maar  wie heeft 4 dezelfde boeken in juiste dikte?

Zelf denk ik dat  klosje maken met 7 gaten zaag betere is....
De dikte van  Triplex of Multiplex en de tafel is  op hoogte te krijgen.
En als je de grootste maat  en daarna gat in midden maakte kreeg je ring voor er niet af kunnen vallen.
De voor ophogen en de gemaakte  ring aan elkaar lijmen en klaar.

Dan heb je  een klosje met  rand en dat is wel zo veilig.
En later kun je alles weer terug zetten,
beter dan Poten afzagen,   krijg je hobbelstoel is mijn ervaring.

Donuts
door Donuts - Jan 25, 2021 om 12:31
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En, welke tip heeft u opgevolgd? Als geen enkele tip nuttig voor u was, nog even een extra tip. Koop op kosten van de werkgever 4 pakken printpapier (ervan uitgaande dat uw tafel 4 poten heeft). Heeft u als het thuiswerken voorbij is, voorlopig voldoende papier...

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Feb 9, 2021 om 08:59
34 Antwoorden / 51 Vragen

ter info, ik heb een aantal zelfklevende vloerglijders, van vilt, onder elke tafelpoot geplakt. Groot formaat.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 9, 2021 om 09:06
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat u het kon oplossen, dank voor de melding.

va
door vanlotjegetikt - Feb 9, 2021 om 12:06
809 Antwoorden / Vragen

Ooit gehoord van een sta tafel en waarom die beter zijn dan een gewone als je werkt.(iets met rugproblemen)