Sa
door SamuelDugulan Jan 9, 2020 om 10:59
Huishouden & energie

Huis vies achtergelaten, op zoek naar wonder schoonmaakmiddel

Hallo allemaal,

Ik ben gisteren verhuist naar een nieuwe huurwoning en tot mijn schrik is het behoorlijk vies achtergelaten. De gehele keuken is behoorlijk vettig en ook op de badkamertegels zitten vieze vlekken. Ik wil alles direct aanpakken met een grote schoonmaak en ben op zoek naar een wondermiddeltje dat me daarbij kan helpen. Veel mensen hebben me Dasty aangeraden, maar dit kan ik helaas nergens vinden. Kan het wel online bestellen, maar ik wil vandaag nog beginnen met het schoonmaken. Heeft iemand goede ervaringen met een ander product voor het verwijderen van voornamelijk vetvlekken op diverse oppervlakken (tegels, fornuis, aanrecht). Daarbij zou het fijn zijn als het een middel is die gemakkelijk te vinden is.

Alvast bedankt voor de aanbevelingen!

14900 29 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2020 om 11:09
16814 Antwoorden / 202 Vragen

Dasty is verkrijgbaar bij Wibra en zie ook evt; http://www.waartekoop24.nl/dasty-ontvetter.html

W
 wel een ander advies: als uw keuken echt smerig is, neem dan contact op met de verhuurder omdat die dan mogelijk actie kan nemen en de vorige bewoner er op kan aanspreken wegens de staat van achterlaten van de woning of als het echt een nieuwbouwwoning is de aannemer.

panter22
door panter22 Jan 9, 2020 om 14:34
6599 Antwoorden / Vragen

Aanspreken oude bewoner kan niet meer.
Voordat de woning weer verhuurd wordt is er een eindcontrole door de verhuurder. De woning is goed bevonden.
Dus het is soppen geblazen.

Yv
door Yvonne-909 Jan 10, 2020 om 19:11
15 Antwoorden / 2 Vragen

Een woningbouwvereniging hoort een woning ook in nette staat op te leveren, daar horen vette drekvlekken niet bij. Zij hadden de vertrekkende huurder daar op aan kunnen spreken of de boel zelf schoon kunnen (laten) maken. Als nieuwe huurder zijnde kun je de staat van de aangeboden woning  wel of niet accepteren. Schoonmaken doe je natuurlijk altijd wanneer je een "nieuwe" woning gaat betrekken, net als schilderen, behangen, vloer(bedekking)leggen, enz..

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jan 9, 2020 om 11:17
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon simpele glasreiniger lost zelfs nicotinevlekken op.

wimmi20
door wimmi20 Jan 10, 2020 om 14:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nicotine vlekt niet.
Het is kleurloos.

gerbera
door gerbera Jan 10, 2020 om 15:25
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Ben ik kleurenblind! Moet zeker nicotineaanslag zijn, maar ja z..kers heb je overal.

gerbera
door gerbera Jan 10, 2020 om 16:27
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Bij verhoogde temperatuur verdampt de nicotine gemakkelijk waardoor het geïnhaleerd kan worden, bijvoorbeeld vanuit een sigaret. In contact met lucht verkleurt de stof bruinachtig.

Sa
door SamuelDugulan - Jan 9, 2020 om 11:18
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dankje! De Wibra zit hier helaas niet in de buurt, maar ik zal de link even checken! :) Ik ga er nog wel wat van zeggen, maar goed, feit blijft dat de bende snel opgeruimd moet worden, want dit is niet prettig zo.

panter22
door panter22 Jan 9, 2020 om 14:36
6599 Antwoorden / Vragen

Een nieuwe woning moet je altijd schoonmaken. Daar is niets bijzonders aan.Of wilde je er zo intrekken?

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2020 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er wat van zeggen? Dacht u nu werkelijk in een brandschoon huis te kunnen trekken? Lees overal dat er 'woningnood' is. Dat valt dan wellicht wel mee als de nieuwe huurder klaagt over het moeten soppen van de keuken en badkamer.

Topantwoord

simon55
door simon55 - Jan 9, 2020 om 11:24
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Bij mij aan de overkant staan huurhuizen. Komt er n andere bewoner in ,  dan is t standaard , nieuwe keuken , en verder badkamer toilet en keuken betegelen,  plus nieuwe closetpot. Lijkt me vrij logisch . En wat ook heel goed is St Marc verkrijgbaar bij Gamma , Praxis etc. Kost gemiddeld € 5,69

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2020 om 14:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een verspilling.

tenormin
door tenormin Jan 9, 2020 om 17:24
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@simon55, daar geloof ik helemaal niets van. Dat er bij elke nieuwe huurder alles wat je opnoemt er in gezet word. Mensen verhuizen soms vaker, ik heb sinds 1996 5 nieuwe boven bewoners. En bij geen van allen heeft dit plaats gevonden. Alleen in 2010 zijn alle flats gerenoveerd. Daar moeten we het toch echt weer minimaal 25 jaar mee doen. Logisch.

Topantwoord

Je
door Jeroenvanveen1983 - Jan 9, 2020 om 11:28
1 Antwoorden / Vragen

Als je schoonmaakazijn in huis hebt kun je dat ook gebruiken. Ik gebruik zelf altijd: https://bigshopper.nl/product/dubro-ontvetter-100-hygiene-spray-650-ml.html Werkt bij mij prima en als je geluk hebt kun je het bij je supermarkt vinden (afhankelijk van de grootte van het assortiment).

Sa
door SamuelDugulan - Jan 9, 2020 om 11:30
3 Antwoorden / 2 Vragen

@Simon55, dat is een prima gang van zaken. Helaas hier dus niet het geval... Maar goed, bedankt voor de aanbeveling!

tenormin
door tenormin Jan 9, 2020 om 17:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@samuel, daar geloof ik geen barst van. Doet geen enkele WBV.

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2020 om 17:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De WBV's zijn geen gekke henkies hoor.

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2020 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan maar gewoon Ajax of zo. Is niet zo goed als de gele Dasty van de Wibra. Of anders maar even kijken waar een Wibra in de buurt zit.

panter22
door panter22 - Jan 9, 2020 om 13:00
6599 Antwoorden / Vragen

Koop tegen vet een spuitflacon multiontvetter.(Jif, Mr muscle, Dubro)Even spuiten, doekje er over en weg is het vet. Koop behoorlijke schoonmaakdoeken, want aan keukenpapier heb je niets. Je kunt ook eerst schoonmaken Jif schuurmiddel uit een fles. Gebruik hiervoor schuursponsjes (die geel met groene)
Als als die viezigheid weg is gebruik dan een fles Andy groen, ruikt lekker fris, allesreiniger.
Alles gewoon verkrijgbaar in de supermarkt.
Kijk even goed in de afzuigkap, mogelijk is die te vies en moet dan vervangen worden.
Een filter kun je schoonmaken, maar allemaal vet binnenin de afzuigkap niet  als het vet in de motor zit. Dat blijft altijd druppen.
Dasty hou ik zelf niet zo van. Het laat een vettige glans achter.

aurora1
door aurora1 - Jan 9, 2020 om 19:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals gezegd, Dasty is verkrijgbaar bij Wibra, maar vergelijkbaar schoonmaakmiddel is verkrijgbaar bij Action en ook voordelig.
Verder is er schoonmaakazijn, ammonia. Overal verkrijgbaar.
Dan is er nog St. Marc, verkrijgbaar bij bouwmarkten. En wat ook goed werkt en voordelig is: auto wash and wax, autoreiniger: Action en Wibra van van 1 euro.

ge
door genius2 Jan 10, 2020 om 16:29
10 Antwoorden / 0 Vragen

St Marc is ook bij de action te krijgen.

aurora1
door aurora1 Jan 10, 2020 om 16:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oké, dank.

jo
door jorisw - Jan 9, 2020 om 20:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik voor smerig keukenvet altijd Mr. Muscle. Het is er waarschijnlijk niet voor bedoeld maar je krijgt er alle zooi mee weg. Ook bijvoorbeeld van die pannenstrepen in de keukenkastjes.

justmeagain
door justmeagain - Jan 9, 2020 om 23:19
623 Antwoorden / 8 Vragen

Huur een stoomreiniger, goedkoop milieuvriendelijk en super effectief.

jansje
door jansje - Jan 10, 2020 om 12:55
131 Antwoorden / 14 Vragen

Dasty is ook te bestellen bij Bol.com

door 526996 - Jan 10, 2020 om 12:57
32 Antwoorden / 0 Vragen

Heel eenvoudig voor vet  ontvetten (Wibra of internet bestellen gele vloeistof in bus met sproeier 1000 ml.
Voor schimmel HG schimmelreiniger.oftewel even googelen bij deze 2 merken. In de winkel of internet verkrijgbaar.

In
door Inekehelsloot - Jan 10, 2020 om 13:01
2 Antwoorden / Vragen

Naast Dasty is hét wondermiddel St Marc, inderdaad te koop bij bouwmarkten en verfhandels. Te koop vloeibaar, maar ook in poeder met aanwijzing over verschillende sterktes bij verschillend gebruik. Succes !

saraida
door saraida - Jan 10, 2020 om 13:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen roept als 1e Dasty, maar ik heb ontdekt dat TURBO multi ontvetter van het Kruidvat merk echt fantastisch werkt. Probeer maar uit

ma
door marleenvanh - Jan 10, 2020 om 13:42
451 Antwoorden / 1 Vragen

Yep, Dasty is uitsluitend bij Wibra te koop. Is idd heel sterk ontvettend. Pure ammonia -wel de ramen open zetten :-) - werkt ook prima tegen vet.

tijger1
door tijger1 Jan 10, 2020 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Pure ammonia? Wat een onzin. En natuurlijk werkt het tegen vet. Het is dan ook een ontvetter.

tr
door troeltje - Jan 10, 2020 om 14:04
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zeg ook Dasty! MAAR wel goed opletten met waar je de gele Dasty op spuit. Niet op geverfd hout spuiten want dan kan het zijn dat je de strepen dasty die omlaag lopen als lichter blijft zien. Dus bij geverfd hout altijd eerst op de doek en dan afnemen. Bij andere vette dingen; in een badje met Dasty leggen of op spuiten en even in laten trekken en dan veeg je het zo weg. Ik geloofde het eerst ook niet maar het werkt als een malle!

sw
door swerkman - Jan 10, 2020 om 14:08
29 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou bij de supermarkt keukenspray halen ,alles natmaken en  alles inspuiten , wachten .
met een stevige druk op de doek afnemen en nasoppen met groene zeep oid

th
door thieu - Jan 10, 2020 om 14:09
147 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ontvetten is St Marc prima. Wordt in meer geconcentreerde vorm bijvoorbeeld veel gebruikt als voorbereiding op schilderwerk, maar is uitstekend schoonmaakmiddel. Kijk op de doos voor verdunning.
Tevens, géén plastic, zit kartonnen doos.
Milieuvriendelijk, is natuurproduct.

1paul
door 1paul - Jan 10, 2020 om 14:11
3123 Antwoorden / 0 Vragen

melden bij de verhuurder en aan deze vragen of hij het huis alsnog, op kosten oude huurder, schoon wil laten maken...

tijger1
door tijger1 Jan 10, 2020 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sprookje.

1paul
door 1paul Jan 11, 2020 om 08:49
3123 Antwoorden / 0 Vragen

nope, de huurder moet het huis achterlaten zoals ie het aangetroffen heeft, dit wil zeggen netjes en schoon...

ma
door marnix1 Jan 11, 2020 om 11:58
256 Antwoorden / 22 Vragen

paul, hoe weet u hoe de vorige huurder het zaakje heeft aangetroffen?
en leer mij woningbouwverenigingen kennen, zeker als verhuurder er vandoor is gegaan of is overleden, zal de wbv het echt niet voor een nieuwe huurder gaan schoonmaken hoor.
Men kan een vieze woning weigeren en daarmee de volgende wachtende blij maken.

panter22
door panter22 Jan 11, 2020 om 16:05
6599 Antwoorden / Vragen

Als het echt een bende is, dan schakelt de verhuurder op kosten van de vorige huurder een schoonmaakbedrijf in.
Ook wordt er wel een schildersbedrijf ingeschakeld als dat nodig is.
Tenminste als de huurder weigert de boel netjes achter te laten.
Die viezigheid zal wel wat meevallen. Ts moet gewoon soppen.

gerard1960
door gerard1960 - Jan 10, 2020 om 16:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Samuël,

wij gebruiken altijd Dasty en dat is te koop bij de Wibra. Het is een uitstekend product dat heel goed schoonmaakt. Succes.

ma
door manwijf - Jan 10, 2020 om 16:56
574 Antwoorden / 1 Vragen

Is dit echt een serieuze vraag?

il
door iljaha - Jan 10, 2020 om 17:29
179 Antwoorden / 3 Vragen

Dubro (keuken)ontvetter is duurder dan Dasty van de Wibra, maar werkt uitstekend. "Overal" te koop.

jewee
door jewee - Jan 10, 2020 om 17:36
61 Antwoorden / Vragen

Dubro ontvetter

vi
door vincetaylor - Jan 10, 2020 om 18:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is dit een tip van Zammara Kok

https://www.youtube.com/watch?v=Nv-IJZpqJIQ

wi
door wim08 - Jan 10, 2020 om 23:49
1 Antwoorden / Vragen

gewoon soda met warm water vet gaat snel weg bij te veel soda krijg je een witte laag maar met schoon water gaat het weer weg .
goedkoop en zeer goed . Soda met heet water in de  afvoer voorkomt verstopping

lp
door lpaard1981 - Jan 11, 2020 om 11:55
50 Antwoorden / 1 Vragen

mister bling verkrijgbaar bij de action is een sterke en goed schoonmaakmiddel.
allesreiniger met warm water en schoonmaakazijn is een heel krachtig schoonmaakmiddel.
werk altijd met schoonmaakhandschoenen. deze beschermen je handen. heel veel succes.

Ha
door Hawwum - Jan 11, 2020 om 16:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dasty.. Het meest verkochte product van de Wibra ;)

An
door Anita koetsier - Jan 11, 2020 om 16:51
1 Antwoorden / Vragen

Verdiep je eens in wat milieu vriendelijker producten dan de Dasty. Er zijn hele mooie producten op de markt zoals de producten van proWIN. Alle producten zijn biologisch afbreekbaar en sommige hebben zelfs een ecocert keurmerk. Binnenkort zullen er nog meer producten op de markt komen met het ecocert keurmerk. De alleskunner bijvoorbeeld is een universeel inzetbare reiniger die ontzettend goed kan ontvetten en poriëndiep reinigen. Een consulent kan je perfect vrijblijvend informeren over welk product jij het beste kunt gebruiken en zal dit zelfs bij jou thuis (als je dat wil) laten zien. Het is het verdiepen en het proberen waard!

justmeagain
door justmeagain Jan 11, 2020 om 23:55
623 Antwoorden / 8 Vragen

Gratis reclame maken Anita?

aurora1
door aurora1 Jan 12, 2020 om 19:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

SPAM!

An
door Anita koetsier Jan 15, 2020 om 18:00
1 Antwoorden / Vragen

Nee hoor geen reclame. Gewoon een advies. want dan had ik wel gezegd dat ze het bij mij kunnen verkrijgen en een telefoonnummer gegeven. Maar bedankt voor je interesse????. Wie zegt dat diegene die iets anders adviseert dan dat ik adviseer, zoals de "Dasty" niet bij de Wibra werkt?