je
door jelluh24 May 4, 2021 om 17:37
Huishouden & energie

Huisbaas wil foto's

Mijn huisbaas vraagt mij en mijn huisgenoten om een of twee foto's te maken van onze kamers vanwege "taxatie voor de bank". Nu vraag ik mij af of dit klopt of dat hij gewoon wil controleren of wij geen chaos van onze kamers maken.

1789 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 4, 2021 om 18:00
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als u onverhoopt in een vuilnisbelt wonen zou ik het fatsoenlijk maken en de foto maken. Probleem opgelost.
Als het geen vuilnisbelt is, direct die ene foto maken en klaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 4, 2021 om 18:01
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dat zou geen probleem moeten zijnl. Zorg er wel voor dat er geen persoonlijke zaken op de foto staan. En zorg dat de kaners er niet chaotisch uitzien. Dat moert m.i. toch mogelijk zijn? Zo u reden heeft om dat te denken, gewoon even opruimen.

tijger1
door tijger1 - May 4, 2021 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u daar geen zin in hebt, hoeft dat ook niet, maar dan dient u de huisbaas gelegenheid te geven die foto's te maken. Dus wat wilt u?

AWYeah28
door AWYeah28 - May 4, 2021 om 18:36
355 Antwoorden / Vragen

Beste Jelluh,

Als de verhuurder een redelijk verzoek indient dan moet de huurder daaraan voldoen. Zo ook met toegang verlenen tot de woning voor onderhoud e.d. Daar staat tegenover dat de huurder een redelijke termijn moet krijgen om op het verzoek te reageren, tenzij er nood is. Dus dit is allemaal heel normaal.
Als jullie kamers een troep zijn zou ik zeggen: ruim even op.

gerbera
door gerbera - May 4, 2021 om 21:47
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wat kan het probleem zijn, ff de bierkratten/flessen opzij zetten foto maken van die plek, spul terugzetten en van die plek ook een foto maken. Zijn er onderwerpen die u prive wilt houden, die ook even wegzetten en het probleem is opgelost en de huisbaas tevreden.

me
door mein33 - May 5, 2021 om 10:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een taxatie op verzoek van de bank, wordt uitgevoerd door een door de bank aangwezen taxateur die de gehele woning, zowel van binnen als van buiten zal bezichtigen om de degelijk taxatierapport te kunnen maken en niet met behulp van een paar foto's welke genomen zijn door de bewoner(s) van het pand.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 5, 2021 om 10:22
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Taxatie voor de Bank?

Bij verkoop willen ze graag deze verhuurde met foto doorverkopen.
Bouwtekening hebben ze al en jou interieur  doet er niet toe.

Je mag  een interieur foto weigeren, had hij  voor jij deze woning kreeg ook kunnen maken....
Onderhoud mag maar dit is geen onderhoud.

En puinzooi, dat mag, als bij verlaten  woning alles maar netjes opgeruimd is, eerder hoeft niet.
Ook is bij het plaatsen van net gehaalde Ikea kast  liggen ook overal kleding......
Moet eerst oude leeg en weghalen voor ik nieuwe kan  plaatsen dus  tijdelijk puinzooi van stapels kleiding.
Dit komt ook bij zeer nette mensen om die reden wel eens voor!

Levenalsfotograaf
door Levenalsfotograaf - May 19, 2021 om 18:13
1 Antwoorden / Vragen

Enkele foto's maken van je woning is toch no-problemo? Stel dat de achterliggende gedachte inderdaad is dat je huisbaas wilt kijken of je er een zooi van maakt, dan is het nu je kans om de twijfel weg te nemen!