Yv
door Yvonne_909 May 9, 2011 om 15:18
Huishouden & energie

Huisdiercrematorium SHCN

Ik heb onlangs een hond in laten slapen en wilde deze laten cremeren bij de SHCN in Stompwijk.
Ik had een aantal dagen van te voren gebeld om door te spreken hoe ik e.e.a. geregeld wilde hebben.
Tot mijn grote schrik, verdriet en woede heeft men zich absoluut niet aan de telefonisch gemaakte afspraken gehouden en is de hond o.a. meteen al de volgende dag gevcremeerd terwijl er afgesproken was dat dit 4 dagen later pas zou gebeuren.
Ook de manier van vervoeren (vanuit huis) vond ik nogal stuitend.
Zijn er meer mensen die de ervaring hebben met dit crematorium dat er niet gehadeld wordt volgens de laatste wens(en) van de eigenaar/verzorger en waar bent u tegen aan gelopen?

20738 9 Rapporteer

loreleigil
door loreleigil - May 9, 2011 om 15:55
678 Antwoorden / 3 Vragen

Is er dan niet samen met u een formulier ingevuld waarop u precies aan kan geven hoe de crematie afgehandeld moet worden? Want telefonisch gemaakte afspraken kunt u niet bewijzen. Ik wens u sterkte met het verlies van uw hond, dit is een nare toestand als het zo moet aflopen.

gijsvogel
door gijsvogel - May 10, 2011 om 03:12
230 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf heb bij SHCN ook onze hond laten cremeren een jaar of 7 geleden inmiddels.
Dit is toen verder zonder problemen verlopen.
Vond de ervaring met hun zelfs 'goed' (beetje rare bewoording in de context)

Is opgehaald bij de dierenarts waar hij bewaard werd (overleed tijdens onze vakantie in het buitenland)
Na vervroegde terugkomst hebben wij hem individueel laten cremeren en de as mee kunnen nemen in een urn.
Is al een tijdje geleden dus, en weet er ook niet meer alle details van, maar kan me herinneren dat ook toen alles telefonisch is gegaan.

In uw geval zou ik aanraden om contact op te nemen en uw klacht/ervaring met hun te bespreken. Dan kan men lering trekken van gemaakte fouten.

succes en sterkte

Yv
door Yvonne_909 - May 10, 2011 om 15:05
42 Antwoorden / 2 Vragen

E.e.a. is alleen telefonisch besproken. Ik woon daar niet naast de deur en dit soort dingen wordt meestal snel geregeld.
Bij het ophalen thuis is alleen een formulier ingevuld en ondertekend m.b.t. registratie t.a.v. het vervoer indien er bijv. ineens een vervoersverbod op zou kunnen gaan treden i.v.m. e.o.a. dierziekte zoals indertijd met de MKZ crisis.

Op het opdrachtformulier was de juiste crematiedatum aangegeven maar "iemand" die het in de computer heeft ingevoerd zou een verkeerde datum ingevoerd hebben.

Ditzelfde "geintje" is dus een paar jaar geleden ook al voorgevallen bij een hond van een ander gezinslid.

Bij dit crematorium worden dieren na binnenkomst min of meer "standaard" de volgende dag al gecremeerd. Krijg nu een beetje het gevoel dat ze dit sowieso gewoon doen en zich er dan gemakkelijk vanaf maken met een knullig excuusje wanneer dit gebeurd bij iemand die dit later had gewild. Als klant kun je hier dan toch niks meer tegen doen. Afhankelijk van tijdstip van berichtgeving is een crematie meestal al aan de gang of al gebeurd. Als klant zijnde kun je dus echt niets meer doen, je krijgt je dier er niet meer mee terug en je krijgt ook geen schadevergoeding.

kiran
door kiran - May 10, 2011 om 16:17
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@assantar

Heel vervelend hoe het bij u is verlopen. Ook ik heb een aantal jaren terug daar een Pers laten cremeren. Ik heb er een goede ervaring mee ... alhoewel de start een beetje vreemd was.

Pers in laten slapen. Dierenarts vroeg wat ermee moest gebeuren. Tja .. emoties van dat moment .. cremeren maar? Arts regelde het verder.
[Heb daar zelf geen formulier hoeven invullen en ondertekenen]

Volgende ochtend werd ik opgebeld door iemand van 't crematorium.
"Wat de wensen zijn". Heb toen nog door kunnen geven: individueel cremeren en de as retour. Alles is netjes verlopen, na een paar dagen kwam men het containertje met de as afleveren. Met een kaart erbij/datum crematie.

Dit speelde zich een aantal jaren geleden af, dus of de handelswijze nog hetzelfde is?
* wat gelijk cremeren betreft: Pers ingeslapen op 28 april en 's avonds opgehaald bij de dierenkliniek/crematie 1 mei.
[was geen afspraak over, stond op de kaart]

at
door attack - Jan 12, 2013 om 19:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook negatieve ervaring met deze club: SHCN, te Stompwijk.

Op advies van mijn dierenarts heb ik eind november 2012 mijn kat bij SHCN laten cremeren. Aangezien ze hoog aangeschreven zouden staan, had ik hoge verwachtingen.

De service:

Alleen de individuele standaard crematie verliep goed, maar verder ben ik niet positief.
Wat ging er mis:
-de toegezegde bevestiging dat mijn kat vervoert en aangekomen was te Stompwijk is gedaan door de voice mail van een collega op mijn werk in te spreken. Ze hadden niet mijn huistelefoonnummer of mijn mobiele nummer gebruikt, hoewel ik die speciaal had doorgegeven, maar het nummer van mijn werk waar vandaan ik hen overdaghad gebeld, maar dan ook weer hadden ze het verkeerde nummer gebeld. dat dus van een collega. Ik heb 's avonds SHCN gebeld over de bevestiging, maar ik kreed te horen dat de administratie al naar huis was, maar dat het vast in orde zou zijn. Dat terwijl ze beweren 24 uur per dag bereikbaar te zijn??????????????????

-ik werd vlak voor de crematie met vragen geconfronteerd, waar mijn hoofd op dat moment niet naar stond. Waarom hadden ze die kleine laatste singen niet van te voren in het telefoongesprek met mij besproken?

-men leek bijna verbaasd en zeker onvoorbereid over de extra dingen die ik wilde zoals ter plekke een urn uitzoeken. Het duurde ook lang voordat een prijzenlijst boven tafel werd getoverd.

-de dienstverlening na 5 uur moest door een andere medwerkster worden overgenomen. ik kreeg van haar andere info dan haar voorganger.

-er was onduidelijkheid over de bechikbaarheid van hun website. Er werd mij door medewerkster 1 verteld dat ik de urn best ook thuis van de website zou kunnen bestellen. medewerkster 2 vertelde dat de oude website uit de lucht en op de nieuwe nog niet het assortiment zou staan.

Samenvattend vond ik de service erg slordig. Afspraken werden niet zorgvuldiog gecheckt en eeb formulier gebruiken ze echt gewoon helemaal niet. en het niveau niet professioneel. Het is een club voor de standaard crematies, maar zodra klanten meer wensen hebben en daarvoor bereid zijn meer te betalen. Die klanten heeft SHCN absoluut laag in het vaandel staan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De facturatie:

-de facturatie is erg hard en onredelijk verlopen. Ik ben de laatste paar weken van december met vakantie geweest. Toen ik van vakantie terugkwam had ik een factuur (termijn 6dagen) en eerste aanmaning op de deurmat liggen. Ik heb het factuurbedrag direct overgmaakt. Na afschrijving van het bedrag van mijn bankrekening in de eerste week van januari, heeft men daarna alsnog eind vorigeweek een in gebreke stelling gestuurd en een boete van 40 euro, wat een kwart is van het bedrag van de crematie en dreigen nu met incasso.

Samenvattend: ik wil nu zeker nooit iets meer met hen te maken hebben. De harde toon veroorzaakt dat ik met mijn kat die nog leeft en toekomstige huisdieren nooit meer naar SHCN in Stompwijk zal gaan. Ze zijn extreem duur, leveren matige service en klantonvriendelijk. ik snap trouwens niet waar al hun inkomsten naar toe gaan, maar de wankele noodgebouwtjes bevorderen niet het gevoel dat je welkom bent.

Nou ja, dat is mijn ervaring. ik ga er niet meer naar toe!!!!!!!!

dearagain
door dearagain - Jan 12, 2013 om 19:56
2462 Antwoorden / 7 Vragen

"Ze zijn extreem duur, leveren matige service en (zijn) klantonvriendelijk."

*dat is dus wel duidelijk, bij SHCN te Stompwijk kun je maar beter een blokje omlopen!

Yv
door Yvonne_909 - Jan 13, 2013 om 15:16
42 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb na het akefiet met de crematie van mijn hond een stevige telefonische en schriftelijke klacht ingediend.

Het gebeuren is natuurlijk niet meer terug te draaien maar ik moet zeggen dat ze de klacht serieus opgepakt hebben en e.e.a. aan toezeggingen gedaan hebben. 1 daarvan heb ik in het afgelopen najaar ingewilligd en ze hebben dat prima voor mij geregeld.

Mocht er in de nabije toekomst nog een crematie moeten gebeuren dan zal ik toch in overweging nemen om dat wederom bij hun te laten doen. Dit mede omdat ik al 3 andere honden daar ook heb laten doen en ik daar toen erg tevreden over was.

gijsvogel
door gijsvogel - Jan 15, 2013 om 12:18
230 Antwoorden / 0 Vragen

@ Attack:
Ik kan u alleen maar aanraden om uw klacht schriftelijk danwel telefonisch te melden aan SHCN.
Op deze manier (hier reageren/klagen) bereikt u niet zo veel.
- Het crematorium weet namelijk niets van uw onvreden op deze manier.
- U blijft zelf met een vervelend gevoel zitten.

Als ik bijvoorbeeld de reactie van assantar lees dan wordt dat goed opgepakt.

succes.

co
door cora1_1 - Feb 4, 2014 om 11:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Verreweg het beste dierencrematorium in NL!
Door dit dierencrematorium is er eind 70ger jaren een wetsverandering gekomen, dat dieren cremeren werd toegestaan, later zijn er diverse crematoria in het land gekomen.
Wij hebben buitengewoon goede ervaringen met dit crematorium!
Ze proberen het voor iedereen zo goed mogelijk te doen.
Wij vinden het gezien hun dienstverlening en goede afwikkeling absoluut niet duur.
Ik begrijp bovenstaande klachten dus absoluut niet, behalve dat er mogelijk wel eens iets mis gaat, als je een terechte klacht hebt zullen ze dat zeker oplossen, daarvan ben ik overtuigt.