lo
door lopaka Sep 22, 2021 om 12:29
Huishouden & energie

Huishouden

Sinds een aantal weken ben ik (man) mantelzorger en ik doe ook elke week de was als ik alles in de wasmachine doe inclusief een dekbed hoes en ik ga dan alles er weer uithaal dan zit alles in dat dekbed hoes???

Hoe kan ik dat voorkomen!!!

9215 22 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Sep 22, 2021 om 12:44
854 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt de dekbedhoes, als dat gaat, dichtritsen of met de knopen dicht maken. Soms kun je de hoes, als die dingen aanwezig zijn, met bindlinten dichtmaken.

is dat alles niet mogelijk dan de hoes opvouwen.

sira
door sira - Sep 22, 2021 om 13:08
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, haha, ik heb dat ook altijd, wat een ellende. En het is zo'n grote knoedel dat het ook niet uit de trommel te krijgen is. Afgelopen zondag ook weer. De volgende keer ga ik het proberen met een veter, kijken of die blijft zitten als ik het dekbedhoes onderaan dichtknoop.

mahadma
door mahadma - Sep 22, 2021 om 13:13
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Deze vraag is beantwoord in Google. Effe zoeken. KILIK H I E R

sira
door sira Sep 22, 2021 om 17:29
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Goed van jou. Ik zag de prijs bij Bol.com en dacht nou nou, flink aan de prijs.

Deze kwam ik tegen bij AliExpress: Clips
Denk dat die ook goed werken.

panter22
door panter22 - Sep 22, 2021 om 13:23
6599 Antwoorden / Vragen

Naai een paar grote drukknopen op de onderkant van de hoes. Dan blijft de hoes dicht bij het wassen.

Be
door Bewaklu - Sep 22, 2021 om 13:37
132 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon met een paar wasknijpers , kost niks, zo gefikst.

sira
door sira Sep 22, 2021 om 17:30
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Blijven die wasknijpers dan zitten in de was?

Du
door Duc7 Sep 24, 2021 om 13:48
35 Antwoorden / Vragen

Nee helaas die knijpers blijven niet zitten in de was, zowel de kunststof niet als de houten wasknijpers niet. Nu touw eromheen knopen en dat werkt wel.

AWYeah28
door AWYeah28 - Sep 22, 2021 om 14:55
355 Antwoorden / Vragen

Beste Lopaka,

Er is geen manier waarop het gegarandeerd niet meer voorkomt. Het gebruik van knijpers, spelden en andere parafernalia kan er bij het centrifugeren voor zorgen dat de stof beschadigd.
Dekbedovertrekken die afsluitbaar zijn aan de onderzijde werken het best. Anders heb je in mijn ervaring de beste kans door de hoes op te vouwen door deze plat op bed te leggen en als eerst de onderzijde naar het midden te vouwen, dan de bovenkant naar onder en vervolgens de zijkanten naar het midden. Op die manier maak je er een pakketje van. Maar ook dan gebeurt het nog vaak genoeg.

pe
door pebk - Sep 22, 2021 om 14:57
581 Antwoorden / 0 Vragen

Een paar grote veiligheidsspelden kunnen ook.

sira
door sira Sep 22, 2021 om 17:35
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Dit is ook een goede tip. En dan kinderveiligheidsspelden, omdat die niet los kunnen schieten

me
door mein33 - Sep 22, 2021 om 15:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De openzijde van de hoes een klein stukje om/dubbelvouwen en dan dichtmaken met drie veiligheidsspelden, dat werkt prima !
Doe het ook zo in de droger, mocht u die gebruiken.

getty
door getty - Sep 22, 2021 om 15:16
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar waarom is dit een probleem dan?

me
door mein33 Sep 22, 2021 om 15:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Omdat de kleding welke in de hoes zit niet goed gewassen, niet goed gespoeld en niet goed gecentrifugeert zal worden.
Dit zelde euvel in de droger zorgt dat de was niet goed droog uit de droger komt.
Maar dit had u uiteraard zelf ook al bedacht/ervaren. ;-))

getty
door getty Sep 22, 2021 om 17:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nee

me
door mein33 Sep 22, 2021 om 18:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ohh.

Du
door Duc7 Sep 24, 2021 om 13:49
35 Antwoorden / Vragen

En als er alles in zit krijg je de bulk soms niet uit de trommel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2021 om 15:19
16845 Antwoorden / 202 Vragen

De beste remedie om dit te voorkomen is de hoes apart wassen en anders als al aangegeven de open zijde dicht maken met bijv. kleine veiligheidsspelden en zoveel als mogelijk naar binnen om beschadiging te voorkomen.  Een hoes met ritssluiting is in deze een grote uitkomst.

tenormin
door tenormin Sep 22, 2021 om 16:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@heremiet, ik was mijn dekbedhoezen en slopen, topper hoes apart. Kunnen ze wat beter "zwemmen". En toch kropen de slopen erin. Bind er nu lintjes om, geen veiligheidsspelden of iets dergelijks. Dat beschadigd de wasmachine en droger.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 22, 2021 om 16:26
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN, ik heb enkele hoezen met rits  of knopen Afgezien van het al gemeldde kan dit fenomeen zich ook voordoen bij matrasavertrekken. Lintjes om dicht te binden is inderdaad veiliger qua voorkomen van beschadiging dan spelden.

In de droger heb ik dit probleem nog nooit gehad omdat ik de hoezen apart droog.

va
door vanlotjegetikt - Sep 22, 2021 om 15:33
809 Antwoorden / Vragen

Dichtmaken met luierspelden. Bij de Hema en kruidvat zijn deze te koop.

tenormin
door tenormin Sep 22, 2021 om 16:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@vanlotje, durf ik niet. Luierspelden kunnen zowel wasmachine als droger beschadigen. Ik gebruik gewoon een draad (die vaak in kleding zit als je het koopt): past uitstekend.

panter22
door panter22 - Sep 22, 2021 om 18:29
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt vast wel een naald en draad in huis. Kies een lichte kleur draad die niet afgeeft.
Maak het voeteneinde voor de was met een paar overhandse steken dicht.
Dus niet zulke mooie  en kleine  steekjes als in het filmpje , maar royaal  zodat het dekbedhoes in de was dicht blijft zitten.
Na het drogen haal je de draad er weer uit.
https://knipmode.nl/2018/05/07/handige-steken-voor-diy-projecten-overhandse-steek/

Annemarie de Graaf
door Annemarie de Graaf - Sep 24, 2021 om 10:48
1 Antwoorden / Vragen

Ik bind het middelste gedeelte van de instopstrook goed samen met een postbode elastiek. Gaat prima.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 24, 2021 om 10:54
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Knopen of Spelden?

Daar word ik getikt van!

Naai er  klitteband in en   de Sexy Lingerie  kan erin  zonder zoek te raken,  net als  kleinere zakdoekjes of baby sokjes!

Ja, een Extra groot was zakje  of  als je  deze leeg erin doet zal deze ook leeg blijven.

Ook de kussen slopen even gedaan en geen knoop of speld die kan tikken meer.

Maar de oude  linnen versie die ik als erfenis kreeg, die had op kussen slopen  3 knopen met gaatjes en dat bevalt ook prima.

ad
door adrianam - Sep 24, 2021 om 11:10
1 Antwoorden / Vragen

Ik was een dekbedhoes altijd binnenstebuiten. Als die omgekeerd wordt, valt alles wat er ingekomen is, eruit.

vd gaag
door vd gaag - Sep 24, 2021 om 11:23
1 Antwoorden / Vragen

De lakens in een wasnet  doen.

chauffeurtje
door chauffeurtje - Sep 24, 2021 om 12:13
6 Antwoorden / 0 Vragen

Bij verschillende huishoudwinkels zoals Blokker en kruitvat zijn setjes met op visnetjes lijkende hoesjes in verschillende maten verkrijgbaar die speciaal bedoeld zijn om bepaalde zaken in de wasmachine van elkaar gescheiden in een zelfde trommel te kunnen wassen en evt. ook drogen. De de hoes in zo'n netjes en was die met de rest mee zo kan er niets meer in terecht komen.

ne
door neel51 - Sep 24, 2021 om 12:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Doe de overtrek in een grote waszak is niets meer aan de hand maar niet in de droger doen daar kan de rits niet tegen.

Du
door Duc7 - Sep 24, 2021 om 13:47
35 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik hiervoor een touw met daaraan een touwklem (zo'n ding dat aan jassen zit om de touwtjes aan te trekken) deze draai ik om het uiteinde van de hoes en knoop ik vast. Zo kan er geen was in de hoes verdwijnen :). Werk altijd.

Sa
door Satipu - Sep 24, 2021 om 14:00
17 Antwoorden / Vragen

Simpel antwoord mantelzorger
Draai een knoop in je overtrek( niet te strak natuurlijk)
en je hebt probleem nooit meer. Succes.

Wi
door Wilma-60 - Sep 24, 2021 om 15:35
25 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet of het al gezegt is maar , zo,n postbode elastieck om de openening erom maken . Nooit geen last meer dat het allemaal in elkaar gaat zittten.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 25, 2021 om 21:38
7187 Antwoorden / 3 Vragen

De netjes opgevouwen dekbedovertrek past nu precies in een kussensloop.