ha
door hawo Apr 18, 2018 om 19:32
Huishouden & energie

Huismerk Energie

Ik ben gebeld door zo'n callcenter, die al mijn informatie had. Naar aanleiding van dat gesprek kreeg ik een email met onderstaande tekst;

Beste heer Wolf,

Ik wil u graag bedanken voor uw aanvraag voor energielevering van Huismerk Energie. In sommige gevallen stellen wij aanvullende voorwaarden, voordat wij de overstap naar Huismerk Energie kunnen starten. Dit is bij u ook het geval. In deze e-mail krijgt u meer informatie over de aanvullende voorwaarden.

Aanvullende voorwaarden

Conform de algemene voorwaarden, kunnen wij in sommige gevallen een waarborgsom vragen, voordat de aanvraag wordt geaccepteerd. Wij mogen, net als bij een telefooncontract, een kredietswaardigheidstoets uitvoeren. Hierin wordt gecontroleerd of u in staat bent om aan de financiële verplichting te voldoen. Helaas hebben wij voor u een negatief advies ontvangen. De exacte reden is niet bij ons bekend. Het is mogelijk dat u een betalingsregeling heeft of een openstaand bedrag bij een andere energieleverancier.

Waarborgsom

Wij dragen een gezamenlijke verantwoordelijkheid van betaling voor onder andere uw netbeheerder en de Belastingdienst. Om zeker te zijn dat wij aan onze betalingsverplichtingen kunnen voldoen, vragen wij u een waarborgsom te betalen. De waarborgsom bedraagt € 732,00 Dit bedrag dient u voor start levering over te maken naar rekeningnummer NL56 RABO 0157 1285 71, onder vermelding van uw klantnummer.

Teruggave waarborgsom
De waarborgsom van € 732,00 ontvangt u terug bij uw eerste jaarafrekening, op voorwaarde dat u geen betalingsachterstand heeft en maandelijks tijdig aan uw verplichtingen heeft voldaan. Bij beëindiging van het contract zal de waarborgsom worden verrekend met de eindnota. Niet betaalde of achterstallig lopende termijnbedragen, zullen nooit met de waarborg worden verrekend. Over de waarborgsom zal Huismerk Energie geen rente verschuldigd zijn.

Tot slot

Als wij niets van u vernemen of geen schriftelijke bevestiging van bovenstaande ontvangen, nemen wij uw aanvraag niet in behandeling. Als u vragen heeft, kunt u op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur contact opnemen met mij via het telefoonnummer 088 105 11 22. Ik ben per e-mail te bereiken via info@huismerkenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

[edit-redactie]

t:     088 – 105 11 22 (lokaal tarief)

e:    info@huismerkenergie.nl

w:   www.huismerkenergie.nl

Dit riekt naar oplichting lijkt mij. Zijn er meer ervaringen met deze club?

Met vriendelijke groet,

Harry Wolf

10058 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2018 om 19:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goed bewaren die mail en verder niet op reageren.

ha
door hawo Apr 18, 2018 om 19:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Doe ik

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2018 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom riekt dat naar oplichting?

Afgezien daarvan moet u NOOIT op telefonische aanbiedingen ingaan. En ook uw gegevens niet doir de telefoon verstrekken.

ha
door hawo Apr 18, 2018 om 19:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Riekt naar oplichting vanwege de hoge waarborgsom.

Ik heb geen gegevens doorgegeven, alle gegevens hadden zij zelf.

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2018 om 20:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij hadden ook uw mailadres?

ha
door hawo Apr 18, 2018 om 20:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat hadden ze ook en daarom heb ik ook in goed vertrouwen op die link geklikt (zie hieronder). Ik was druk aan het werk en wou eigenlijk snel van deze verkoper af. Goede les voor de volgende keer, gewoon gesprek afkappen en er niet op ingaan.

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2018 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nooit meer doen dus. :-)) neem ook contact op met uw huidige energieleverancier en geef daar door dat u echt niet overstapt.

ha
door hawo Apr 18, 2018 om 20:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ok, doe ik

ha
door hawo - Apr 18, 2018 om 19:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ter completering van het verhaal kreeg ik voorafgaand aan bovenstaande e-mail eerst nog deze e-mailtekst, die ik moest bevestigen door te klikken op " Klik op deze link ....".

De tekst van dat mailtje;

Bevestig uw aanvraag

Geachte heer Wolf,

Hartelijk dank voor een prettig gesprek en uw aanvraag voor het leveren van Huismerk Energie energie. In deze mail ontvangt u van ons een overzicht van de gemaakte afspraken, uw persoonlijke gegevens en alle informatie die hoort bij uw offerte.

Uw aanvraag

U kunt ..... de aanvragen voor uw adres bekijken.

Voorwaarden

Hoe rond ik mijn aanvraag af?

Als u akkoord bent met de ingevulde gegevens, de overeengekomen producten, tarieven en voorwaarden die bij de overeenkomst horen, dan kunt u onderstaande link gebruiken om uw aanvraag te bevestigen.

" Klik op deze link ...."

Nog vragen?

Indien u uw aanvraag wilt annuleren kan dit kosteloos binnen 14 kalenderdagen na de bevestiging van uw aanvraag. U kunt uw aanvraag telefonisch of per e-mail annuleren of via de modelinstructie voor herroeping in de voorwaarden van het contract. Indien u nog vragen heeft kunt u ons bereiken op via telefoonnummer 0180743256, of per e-mail via info@nederlandschebesparingsunie.nl.

Met vriendelijke groet,

Nederlandsche Besparings Unie

####

Moet ik mij zorgen maken of actie ondernemen?

Met vriendelijke groet,

Harry Wolf

diumenge
door diumenge Apr 18, 2018 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Haal dit weg, of in ieder geval de links, iedereen kan nu uw contract openen!!

ha
door hawo Apr 18, 2018 om 20:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zo voldoende?

diumenge
door diumenge Apr 18, 2018 om 20:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is natuurlijk aan jezelf.. maar zo deel je in ieder geval niet meer NAW, telefoonnummer en rekeningnummer met de hele wereld.

ne
door neodutchio - Apr 18, 2018 om 19:58
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wilt u ook overstappen naar een ander bedrijf? Zo nee, dan heeft u 14 dagen de tijd om op te zeggen.

Een borg mogen ze vragen. Of u, of een vorige bewoner is schijnbaar niet te netjes geweest met de betalingen waardoor uw adres als risico gezien wordt. Dan vragen ze een borg om zeker te zijn dat u niet meteen achterstanden gaat krijgen.

ha
door hawo Apr 18, 2018 om 20:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben de eerste bewoner en heb altijd en overal keurig netjes op tijd betaald, dus dat kan het niet zijn.

panter22
door panter22 Apr 19, 2018 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Het lijkt er op dat dit bedrijf niet veel geld in kas heeft. Het gaat om hun betalingsverplichting, niet om die van jou.

Wij dragen een gezamenlijke verantwoordelijkheid van betaling voor onder andere uw netbeheerder en de Belastingdienst. Om zeker te zijn dat wij aan onze betalingsverplichtingen kunnen voldoen, vragen wij u een waarborgsom te betalen.

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2018 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw aanvraag wordt niet in behandeling genomen als u dat verhaal niet bevestigd.

Maar persoonlijk zou ik ook nog maar een mailtje sturen dat u GEEN gebruik maakt van de aanbieding.

ha
door hawo Apr 18, 2018 om 20:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goed advies, ik stuur een mailtje.

wilcovv
door wilcovv - Apr 24, 2018 om 17:42
40 Antwoorden / 2 Vragen

Tegenwoordig... zou men toch moeten opschrikken als er gebeld/gemaild wordt voor e.o.a. aanbieding/overstap gedoe waarbij al je gegevens al vermeld staan. Die zullen ze ergens (legaal/illegaal) opgekocht hebben.
Gewoonweg niet op ingaan.
Eventueel je eigen energie-bedrijf (of wat dan ook) inlichten over de situatie, want als bepaalde zaken al in gang gezet zijn zit je binnenkort zomaar in de Belbus.