Huismerk Energie
Ik ben gebeld door zo'n callcenter, die al mijn informatie had. Naar aanleiding van dat gesprek kreeg ik een email met onderstaande tekst;
Beste heer Wolf,
Ik wil u graag bedanken voor uw aanvraag voor energielevering van Huismerk Energie. In sommige gevallen stellen wij aanvullende voorwaarden, voordat wij de overstap naar Huismerk Energie kunnen starten. Dit is bij u ook het geval. In deze e-mail krijgt u meer informatie over de aanvullende voorwaarden.
Aanvullende voorwaarden
Conform de algemene voorwaarden, kunnen wij in sommige gevallen een waarborgsom vragen, voordat de aanvraag wordt geaccepteerd. Wij mogen, net als bij een telefooncontract, een kredietswaardigheidstoets uitvoeren. Hierin wordt gecontroleerd of u in staat bent om aan de financiële verplichting te voldoen. Helaas hebben wij voor u een negatief advies ontvangen. De exacte reden is niet bij ons bekend. Het is mogelijk dat u een betalingsregeling heeft of een openstaand bedrag bij een andere energieleverancier.
Waarborgsom
Wij dragen een gezamenlijke verantwoordelijkheid van betaling voor onder andere uw netbeheerder en de Belastingdienst. Om zeker te zijn dat wij aan onze betalingsverplichtingen kunnen voldoen, vragen wij u een waarborgsom te betalen. De waarborgsom bedraagt € 732,00 Dit bedrag dient u voor start levering over te maken naar rekeningnummer NL56 RABO 0157 1285 71, onder vermelding van uw klantnummer.
Teruggave waarborgsom
De waarborgsom van € 732,00 ontvangt u terug bij uw eerste jaarafrekening, op voorwaarde dat u geen betalingsachterstand heeft en maandelijks tijdig aan uw verplichtingen heeft voldaan. Bij beëindiging van het contract zal de waarborgsom worden verrekend met de eindnota. Niet betaalde of achterstallig lopende termijnbedragen, zullen nooit met de waarborg worden verrekend. Over de waarborgsom zal Huismerk Energie geen rente verschuldigd zijn.
Tot slot
Als wij niets van u vernemen of geen schriftelijke bevestiging van bovenstaande ontvangen, nemen wij uw aanvraag niet in behandeling. Als u vragen heeft, kunt u op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur contact opnemen met mij via het telefoonnummer 088 105 11 22. Ik ben per e-mail te bereiken via info@huismerkenergie.nl.
Met vriendelijke groet,
[edit-redactie]
t: 088 – 105 11 22 (lokaal tarief)
e: info@huismerkenergie.nl
w: www.huismerkenergie.nl
Dit riekt naar oplichting lijkt mij. Zijn er meer ervaringen met deze club?
Met vriendelijke groet,
Harry Wolf
Waarom riekt dat naar oplichting?
Afgezien daarvan moet u NOOIT op telefonische aanbiedingen ingaan. En ook uw gegevens niet doir de telefoon verstrekken.
Riekt naar oplichting vanwege de hoge waarborgsom.
Ik heb geen gegevens doorgegeven, alle gegevens hadden zij zelf.
Zij hadden ook uw mailadres?
Ja dat hadden ze ook en daarom heb ik ook in goed vertrouwen op die link geklikt (zie hieronder). Ik was druk aan het werk en wou eigenlijk snel van deze verkoper af. Goede les voor de volgende keer, gewoon gesprek afkappen en er niet op ingaan.
Nooit meer doen dus. :-)) neem ook contact op met uw huidige energieleverancier en geef daar door dat u echt niet overstapt.
Ok, doe ik
Ter completering van het verhaal kreeg ik voorafgaand aan bovenstaande e-mail eerst nog deze e-mailtekst, die ik moest bevestigen door te klikken op " Klik op deze link ....".
De tekst van dat mailtje;
Bevestig uw aanvraag
Geachte heer Wolf,
Hartelijk dank voor een prettig gesprek en uw aanvraag voor het leveren van Huismerk Energie energie. In deze mail ontvangt u van ons een overzicht van de gemaakte afspraken, uw persoonlijke gegevens en alle informatie die hoort bij uw offerte.
Uw aanvraag
U kunt ..... de aanvragen voor uw adres bekijken.
Voorwaarden
Hoe rond ik mijn aanvraag af?
Als u akkoord bent met de ingevulde gegevens, de overeengekomen producten, tarieven en voorwaarden die bij de overeenkomst horen, dan kunt u onderstaande link gebruiken om uw aanvraag te bevestigen.
" Klik op deze link ...."
Nog vragen?
Indien u uw aanvraag wilt annuleren kan dit kosteloos binnen 14 kalenderdagen na de bevestiging van uw aanvraag. U kunt uw aanvraag telefonisch of per e-mail annuleren of via de modelinstructie voor herroeping in de voorwaarden van het contract. Indien u nog vragen heeft kunt u ons bereiken op via telefoonnummer 0180743256, of per e-mail via info@nederlandschebesparingsunie.nl.
Met vriendelijke groet,
Nederlandsche Besparings Unie####
Moet ik mij zorgen maken of actie ondernemen?
Met vriendelijke groet,
Harry Wolf
Haal dit weg, of in ieder geval de links, iedereen kan nu uw contract openen!!
Zo voldoende?
Dat is natuurlijk aan jezelf.. maar zo deel je in ieder geval niet meer NAW, telefoonnummer en rekeningnummer met de hele wereld.
Wilt u ook overstappen naar een ander bedrijf? Zo nee, dan heeft u 14 dagen de tijd om op te zeggen.
Een borg mogen ze vragen. Of u, of een vorige bewoner is schijnbaar niet te netjes geweest met de betalingen waardoor uw adres als risico gezien wordt. Dan vragen ze een borg om zeker te zijn dat u niet meteen achterstanden gaat krijgen.
Ik ben de eerste bewoner en heb altijd en overal keurig netjes op tijd betaald, dus dat kan het niet zijn.
Het lijkt er op dat dit bedrijf niet veel geld in kas heeft. Het gaat om hun betalingsverplichting, niet om die van jou.
Uw aanvraag wordt niet in behandeling genomen als u dat verhaal niet bevestigd.
Maar persoonlijk zou ik ook nog maar een mailtje sturen dat u GEEN gebruik maakt van de aanbieding.
Goed advies, ik stuur een mailtje.
Tegenwoordig... zou men toch moeten opschrikken als er gebeld/gemaild wordt voor e.o.a. aanbieding/overstap gedoe waarbij al je gegevens al vermeld staan. Die zullen ze ergens (legaal/illegaal) opgekocht hebben.
Gewoonweg niet op ingaan.
Eventueel je eigen energie-bedrijf (of wat dan ook) inlichten over de situatie, want als bepaalde zaken al in gang gezet zijn zit je binnenkort zomaar in de Belbus.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer